globalmoto_kveten





Téma: Změna oleje 2T
 
21.9.2009 v 10:28
Zdravím, chci se zaptat zda je možný přejít na jiný olej do benzínu. Předchozí majitel jezdil Shell a me se ten olej vubec nezamlouvá. Hlavně mi přijde divnej smrad z výfuku není to jak když se jde člověk podívat na motocross a tam všude ta luxusní vůně benzínu :) Co kdyžtak doporučujete za značku díky (zamlouvá se mi Motorex)

Změna oleje 2T

21.9.2009 v 10:35 | Nahoru | #1
S přechodem na jiný olej 2T není žádný problém.

Můžeš zkusit třeba tento, jestli jde o vůňi Ipone .

Naposledy editováno 21.09.2009 10:39:09

1 reakcí na tento příspěvek Změna oleje 2T

21.9.2009 v 10:37 | Nahoru | #2
To jsem rád, mě právě předchozí majitel důrazně upozorňoval ať hlavne neměmím ojel do benzínu že se musí jezdit stejný

(reakce na) Změna oleje 2T

21.9.2009 v 10:42 | Nahoru | #3

Shann41>To jsem rád, mě právě předchozí majitel důrazně upozorňoval ať hlavne neměmím ojel do benzínu že se musí jezdit stejný



Změna oleje je možná, ale dost pochybuju, že to bude mít velký vliv na vůňi (smrad) co ti půjde z výfuku. Důležité je zachovat specifikaci danou výrobcem motocyklu. P.S. Jakou 2T motorku máš?

Změna oleje 2T

21.9.2009 v 10:46 | Nahoru | #4
Mám Suzuki RM 250 rok 01. Ted mi prijde za z vyfuku je stejnej smrad jako z fichtla. To kdyz se jezdi nekde motocross tak ty dvoutakty to je uplne o necem jinym. Neak se mi ten shell nezda. K ty motorce me to vubec nesedi

Změna oleje 2T

21.9.2009 v 10:51 | Nahoru | #5
A jaký dáváš poměr olej:benzín?

Změna oleje 2T

21.9.2009 v 11:07 | Nahoru | #6
U dvoutakta by se neměl měnit olej mezi repasí kliky. tzn. že než zrepasuješ kliku, jezdi na ten Shell a po repasi tam nalij co chceš. Jaký přesně je ten Shell? Jestli je to Shell Advance Racing X, tak ho určitě neměň. Sice tak nevoní, ale maže asi nejlíp ze všech olejů a netvoří usazeniny.
Tu vůni, co bys rád cítil z výfuku dělá ricinový ojel, který se dává do vysokootáčkových motorů nebo do vzduchem chlazených, protože se hůř spaluje(potřebuje vyšší teplotu než syntetika). Předpokládám, že máš vodníka, takže bych raději zůstal u toho Shellu.

Změna oleje 2T

21.9.2009 v 11:11 | Nahoru | #7
Já bych v tom problem neviděl já jsem taky měnil z Q8 na Motul 800. A jsem s nim max spokojenej

Změna oleje 2T

21.9.2009 v 11:11 | Nahoru | #8
.... a jestli ti to smrdí, tak v prvé řadě vyčisti koleno a vyměň vatu v tlumivce. Ale v obecné rovině je změna oleje během ježdění normálně možná, jenom musí zůstat zachovaná specifikace. Obzvlášť u 250 bych se tímhle vůbec nezabýval - dosahované otáčky nejsou nijak extrémně vysoké.... A každopádně si ještě překontroluj poměr míchání - ne vždycky je dobré dávat toho oleje hodně....

2 reakcí na tento příspěvek Změna oleje 2T

21.9.2009 v 11:25 | Nahoru | #9
SHELL ADVANCE ULTRA 2T. A poměr dělám 1:40

A ješte se zeptám je lepsi jezdit natural 95 nebo radsi neco lepsiho.

Naposledy editováno 21.09.2009 11:27:32

(reakce na) Změna oleje 2T

21.9.2009 v 12:26 | Nahoru | #10

Shann41>SHELL ADVANCE ULTRA 2T. A poměr dělám 1:40

A ješte se zeptám je lepsi jezdit natural 95 nebo radsi neco lepsiho.



Natural 95 je naprosto dostačující.
Nejsem si sice úplně jistý, ale není v manuálu k Suzuki RM 250 uveden poměr ředění 1:32???

(reakce na) Změna oleje 2T

21.9.2009 v 12:30 | Nahoru | #11

Shann41>SHELL ADVANCE ULTRA 2T. A poměr dělám 1:40

A ješte se zeptám je lepsi jezdit natural 95 nebo radsi neco lepsiho.


Myslim, ze se zmenou neni zadny problem, jak jiz napsali ostatni. Za sebe doporocuju Motul 800, ale myslim ze pomer 1:40 je mozna az moc a do 250 by mohlo stacit 1:50 kvalitni sintetiky uplne s klidem...

2 reakcí na tento příspěvek Změna oleje 2T

21.9.2009 v 12:36 | Nahoru | #12
Manual nemam. Ten poměr me byl doporucen rikal ze staci klidne i 1:50 jak pise Uvalak co je teda lepsi min nebo vic?

Pri tom pomeru 1:40 musim po kazdem jezdeni utirat zadni blatnik a koncovku vyfuku jak je to zacakyny od oleje. nevim jestli je to normalni nebo ne...

Naposledy editováno 21.09.2009 12:54:31

(reakce na) Změna oleje 2T

21.9.2009 v 13:03 | Nahoru | #13

Shann41>Manual nemam. Ten poměr me byl doporucen rikal ze staci klidne i 1:50 jak pise Uvalak co je teda lepsi min nebo vic?

Pri tom pomeru 1:40 musim po kazdem jezdeni utirat zadni blatnik a koncovku vyfuku jak je to zacakyny od oleje. nevim jestli je to normalni nebo ne...


pokud máš zacákaný blatník a koncovku,tak to bude tím,že málo gazuješ..
1:50 u 250 stačí,pokud tedy nebudeš mazat nějakým hajzlem,ale kvalitním olejem. znměna značky nevadí,jak už bylo psáno. My používáme motul 710 nebo motul 800. Můžeš samozřejmě i jiné značky,ale pokud ti to smrdí,vyčisti koleno a převatuj výfuk.

(reakce na) Změna oleje 2T

21.9.2009 v 13:04 | Nahoru | #14

Shann41>Manual nemam. Ten poměr me byl doporucen rikal ze staci klidne i 1:50 jak pise Uvalak co je teda lepsi min nebo vic?

Pri tom pomeru 1:40 musim po kazdem jezdeni utirat zadni blatnik a koncovku vyfuku jak je to zacakyny od oleje. nevim jestli je to normalni nebo ne...


Já sice do 125 ředim 1:40, ale jak psal uvalak, tak klidně řeď 1:50 nic tim nezkazíš

1 reakcí na tento příspěvek Změna oleje 2T

21.9.2009 v 13:16 | Nahoru | #15
Jak cistite koleno? Vatu ve vyfuku jsem menil. Ono ani nejde o smrad, ale chybi me ta vune ktera jde skoro z kazdy krosky podle me je to tim olejem. Smrdi me to proste jako fichtl. Jdu teda do toho motulu 800 kdyz rikate ze tim nic nezkazim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna oleje 2T

21.9.2009 v 13:39 | Nahoru | #16
Shann41> Ta vůně je opravdu dost závislá od toho, jaký olej tam dáváš. Třeba z Repsolu Competion je fakt dost neuvěřitelnej smrad, Castrol TTS sice celkem voní, ale dost zasírá výfuk, Ipone celkem pěkně voní po jahodách ale po cca tříletém odzkoušení v několika motorkách a dokonce i v jednom ultralehkém letadle mohu s klidný svědomím doporučit Castrol XTS biolube. Po užívání tohodle oleje a následném rozebrání motoru bylo vše včetně kolene výfuku naprosto čisté bez karbonu a jiných usazenin. Tato zkušenost je tady z trialových motorek GasGas TXT 280 Pro. Jinak poměr jezdíme 1:70 někdo i 1:80 a nikdy žádný problém. Ale kluci na endurech většinou 1:50. A ještě k tomu blití oleje z výfuku. Dost důležitý je taky si umět dobře namazat vzduchový fitr. Když se do něj do moc oleje, tak se to pak dusí, následně na hovno spaluje a pak teče oleje z výfuku přívěry atd....

Naposledy editováno 21.09.2009 13:43:00

Změna oleje 2T

21.9.2009 v 14:00 | Nahoru | #17
mam suzuki RM 250 a mazu v pomeru 1:40 a pouzivam MOTUL 800 rekl bych ze jeden z nejlepsi. Jestli to nebude tim ze ho mam litr za 300

1 reakcí na tento příspěvek Změna oleje 2T

21.9.2009 v 15:20 | Nahoru | #18
bože bože.. tk detailismus se dostává už i k endurákům .. smrdí mi motorka.. tak k tomu nečuchej ... kroska nejni o tom, že tajdle si dám nálepčičku a tady zatřu škrábaneček PS: když to budeš čuchat dostatečně dlouho (nejlépe v uzavřené garáži), bude Ti dcl blbě

(reakce na) Změna oleje 2T

21.9.2009 v 15:36 | Nahoru | #19
HeXedito> Toood taky bych to tak videl S crossem se musi poradne vorat takze zadny lesteni atd ...

(reakce na) Změna oleje 2T

21.9.2009 v 15:43 | Nahoru | #20

RadekFZ1Fazer>Shann41> Ta vůně je opravdu dost závislá od toho, jaký olej tam dáváš. Třeba z Repsolu Competion je fakt dost neuvěřitelnej smrad, Castrol TTS sice celkem voní, ale dost zasírá výfuk, Ipone celkem pěkně voní po jahodách ale po cca tříletém odzkoušení v několika motorkách a dokonce i v jednom ultralehkém letadle mohu s klidný svědomím doporučit Castrol XTS biolube. Po užívání tohodle oleje a následném rozebrání motoru bylo vše včetně kolene výfuku naprosto čisté bez karbonu a jiných usazenin. Tato zkušenost je tady z trialových motorek GasGas TXT 280 Pro. Jinak poměr jezdíme 1:70 někdo i 1:80 a nikdy žádný problém. Ale kluci na endurech většinou 1:50. A ještě k tomu blití oleje z výfuku. Dost důležitý je taky si umět dobře namazat vzduchový fitr. Když se do něj do moc oleje, tak se to pak dusí, následně na hovno spaluje a pak teče oleje z výfuku přívěry atd....



to je zajímavý.Sice nemam krosku,ale po motulu 710 mi dycky tak neuvěřitelně smrděly hadry po projížďce že sem se až divil..zas jsem koupil repsola azůstávám u něj

1 reakcí na tento příspěvek Změna oleje 2T

21.9.2009 v 15:56 | Nahoru | #21
absolutně žádný problém:D akorát nikdy nekupovat oleje značky helix jinak motul repsol,avanti,castrol OK

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna oleje 2T

21.9.2009 v 22:04 | Nahoru | #22

smoke>absolutně žádný problém:D akorát nikdy nekupovat oleje značky helix jinak motul repsol,avanti,castrol OK



Značku Helix neznám, co to je??? Jinak jestli máš na mysli Shell Helix ..., tak ten teda do motorky rozhodně nedávej, protože to je řada olejů určených pro auta!!! Takže pokud Shell, tak jedině řady Advance a ta patří mezi oleji k absolutní špičce. A ještě by mě zdovolením zajímalo, podle čeho tady soudíš, že motul repsol,avanti,castrol OK? To jako že jsi na něj jezdil a nezadřel jsi, takže jsou OK?

Naposledy editováno 21.09.2009 22:05:19

Změna oleje 2T

21.9.2009 v 22:06 | Nahoru | #23
motul 800 nic lepšiho neni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna oleje 2T

22.9.2009 v 09:56 | Nahoru | #24
RadekFZ1Fazer> celkově na ně slyším od lidí spoustu chváli:D Dělíáš si prdel?:D Mýslíš že?Shell Helix nedělá na 2T síliniční motorky olej? Si zajed na shellku

(reakce na) Změna oleje 2T

22.9.2009 v 13:49 | Nahoru | #25

RadekFZ1Fazer>Značku Helix neznám, co to je??? Jinak jestli máš na mysli Shell Helix ..., tak ten teda do motorky rozhodně nedávej, protože to je řada olejů určených pro auta!!! Takže pokud Shell, tak jedině řady Advance a ta patří mezi oleji k absolutní špičce. A ještě by mě zdovolením zajímalo, podle čeho tady soudíš, že motul repsol,avanti,castrol OK? To jako že jsi na něj jezdil a nezadřel jsi, takže jsou OK?



No já jezdil minimálně na 6 značek olejů a nezadřel sem

Změna oleje 2T

22.9.2009 v 14:53 | Nahoru | #26
no u 2T je spíš důležité jaká je teplota hoření a otáčky motoru aby došlo k dokonalému spálení - smrad nesmrat
třeba geniální Castrol TTS je na vyloženě vysoký otáčky 14-15 000 rpm, pokud točíš míň nespálí se.

(reakce na) Změna oleje 2T

23.9.2009 v 10:18 | Nahoru | #27

smoke>RadekFZ1Fazer> celkově na ně slyším od lidí spoustu chváli:D Dělíáš si prdel?:D Mýslíš že?Shell Helix nedělá na 2T síliniční motorky olej? Si zajed na shellku



Tak jestli ty a někteří lidé kolem tebe hodnotí kvalitu oleje podle toho co "jedna paní povídala", a ne podle opotřebování a třeba i čistoty rozebraného motoru, tak to potom ano

Jinak prdel si nedělam a na Shellku si radši zajed ty. Až jim řekneš, že chceš Shell Helix 2T, tak pokud nebudou stejně neznalí jako ty, tak ti budou muset odpovědět nemáme!!! Prostě nech si to vysvětlit a nešiř tady bludy, kterýma blbneš i ostatní lidi. Prostě řada Shell Helix + různá podoznačení jsou oleje určené do AUTA!!! Oleje určené pro motrky nesou označení Shell Advance + různá podoznačení. Jak důkaz se mrkni třeba Shell Advance nebo Shell Helix . Doufam, že ti to pomůže mít v olejích od Shellu jasno.

1 reakcí na tento příspěvek Změna oleje 2T

23.9.2009 v 14:45 | Nahoru | #28
S oleji Shell už nějaký ten čas pracuji a vůbec by mě nenapadlo, že se najdou lide jako smoke, kteří v tomhle nemají jasno.

P.S. Jak říká Radek. Shell Advance = motocyklové produkty. Shell Helix = produkty pro osobní automobily. Shell Rimula = produkty pro nákladní automobily. Atd.

(reakce na) Změna oleje 2T

23.9.2009 v 14:58 | Nahoru | #29

Aliante>S oleji Shell už nějaký ten čas pracuji a vůbec by mě nenapadlo, že se najdou lide jako smoke, kteří v tomhle nemají jasno.

P.S. Jak říká Radek. Shell Advance = motocyklové produkty. Shell Helix = produkty pro osobní automobily. Shell Rimula = produkty pro nákladní automobily. Atd.



Kdyby jen neměli jasno a na veřejnosti nechytračili, tak budiž, ale takovýhle chytráčky kteří si myslí že jsou nejchytřejší a ještě Tě jinými slovy říkaj že víš hovno a ať se deš podívat na pumpy, tak ty fakt miluju. A nejhorší je, když pak takovýhle lidi chatračí i v jiných diskuzích a hromadně blbnou hlavu ostatním(Tím netvrdím, že to musí být zrovna Smoke, myslím to globálně)

Změna oleje 2T

23.9.2009 v 16:38 | Nahoru | #30
aj vytáhnul jsem starej obal od Shellky a k mému zmínění se omlouvám ač nerad že máte pravdu pač to eni helix ale advanced
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist