globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Náhrada za Jawu 350
4.9.2009 v 15:18
Ahoj, rád bych si výhledově pořídil nějakou důstojnou náhradu Jawy. Stačí mi obdobný výkon i obsah, jen bych rád větší provozní spolehlivost, brzdy a tak nějak celkově kultivovanější chování. Jezdím štreky kolem 300km a občas mě okolnosti zavedou do mírného terénu - polní a lesní cesty. Mám řidičák Ao, takže do 25kw a cenově cca 50000-60000kč. Nechci žádnýho skůtra, nebo 125 protože... no z principu . Díval jsem se po tradiční trojce GS500, CB500 a ER 5, ale připadají mi pro mé účely skoro tak nějak předimenzované. Napadají vás ještě nějaké možné varianty? Díky K.

Náhrada za Jawu 350

4.9.2009 v 15:24 | Nahoru | #1
ER/CB/GS/GPZ nemůžeš šlápnout vedle. S minimem údržby pojedou furt. A na el. startér si sakra rychle zvykneš. Jinak je možný ještě nějaký 250ky, ale radši bych šel do 500ti kila. Osobně sem sedlal GS500 a dobrá hodná mašina, kde pokud hlídáš olej nic nehrozí.

Náhrada za Jawu 350

4.9.2009 v 15:25 | Nahoru | #2
co CBF 250?

Náhrada za Jawu 350

4.9.2009 v 15:29 | Nahoru | #3
David ve Free-moto mel moc peknou GPZ500 myslim 2004 za 50000kc. Nevim jestli 25kW ale to by byl dobry kup!

Náhrada za Jawu 350

4.9.2009 v 15:41 | Nahoru | #4
honda transalp 600, dostatecny vykon+ jemnejsi teren a pohodlna

Náhrada za Jawu 350

4.9.2009 v 15:59 | Nahoru | #5
Jestli sem tam zajedeš do terénu tak klidně tohle [URL= motor to samý co ER5 a GPZ, povinný ručení taky to nižší...

Naposledy editováno 04.09.2009 15:59:54

Náhrada za Jawu 350

4.9.2009 v 16:46 | Nahoru | #6
Jedině fx65O Ne,tak volba je na Tobě,ale Vigor je vzhledově taková JAWA,akorát že spolehlivá a i s 25kw bude mít dostatek krouťáku Stejnej motor má taky Dominator,SLR,FMX...

Náhrada za Jawu 350

4.9.2009 v 16:54 | Nahoru | #7
Já mám GS500, taky jsem přestupoval z Jawy s tím, že na ní pojezdím sezonu a půjdu do něčeho silnějšího. A přestože jsem ještě nedávno uvažoval o prodeji, rozhodl jsem se, že mi Gsko bohatě stačí. Líbí se mi vzduchem chlazený jednoduchý motor, jednoduchá údržba, hezký přístup ke všemu, brzdy jsou solidní, já jsem spokojen, třeba že už ten výkon není takové překvápko, jako před rokem, pořád to na pohodovou jízdu stačí

CB 500 A ER5 jsou taky supr, ale mi se na GSku právě líbí ten pořádný motor s žebry a nic jiného bych nechtěl, i když prý jedou lépe. Jinak na GSku jsem najel už 14 tisíc, za tu dobu všechno funguje, nepočítám-li pár spálených žárovek, celý servis si s přehledem uděláš doma za jedno odpoledne.

Jenom je třeba hlídat ten olej, vzduchem chlazený motor si něco vezme, ale není to na závadu. Spotřeba paliva je 4,2 litrů, dá se jet i za 3,5

Náhrada za Jawu 350

4.9.2009 v 17:03 | Nahoru | #8
já to vidím stejně jako ty, nechci žádný pětikilo, protože mi to pro mě přijde zbytečný a nějaký moderní 350 prostě nejsou, tak taky nevím...možná nová jawa 250, ale o ní nic nevím

Náhrada za Jawu 350

4.9.2009 v 17:34 | Nahoru | #9
Co třeba kawasaki KLE 500,nebo jak se to jmenuje..

Náhrada za Jawu 350

4.9.2009 v 19:51 | Nahoru | #10
Neboj se toho, potrebujes 500, protoze pokud to pouzivas jako dopravni prostredek a nezavodis, je to hlavne o krouticim momentu. At byla JAWA 350 uz v 80tych letech technicky veteran, jeji dvoutakt z principu mel kroutici moment (o jeho prubehu pomlcme) na urovni vetsiho ctyrtaktu. A snad nechces postupovat smerem dolu??? Kawa ER/EL/KLE/GPz 500 ma nesmrtelny motor, ja jezdim dalky za 4,2L a prumer mam 4,7L. Nejvetsi technicky pruser co jsem na Kwaku kdy resil bylo sundavani mrtvolek hmyzaku. Nemusis to tocit jak 250 a ma to uz i rezervu na slusne dynamicke predjeti. Kultura a vychovani je o svetelne roky dale, ramy, brzdy, elektrika... Najit peknou s 25kW je urcite trochu vetsi problem, suchou polnacku dava ER5 s prstem v nose i na silnicnich gumach (to je o hlave a sikovnych koncetinach), pro tebe by mozna byla zajimava ta KLE... ale tech vidavam malo... a s 25kW...

Náhrada za Jawu 350

4.9.2009 v 20:03 | Nahoru | #11
Neomezoval bych se na tyhle CB500/GS500/GPZ500/ER5, ikdyž jsou lehké snadno ovladatelné úsporné a bezproblémové.
Pokud hodně jezdíš, koukl bych i po NTV650. Sice má o 20kg víc, ale má kardan, což při častém ježdění oceníš. Patřila mezi nejbezproblémovější motorky 90tých let. Jako naháč se dělala do roku 97, od té doby dál už bohužel jen jako kapotovaná s integrovanýma kuframa.
U těhle motorek se v podstatě o nic jiného než řetěz nestaráš. Narozdíl od Jawy je vystaven dešti, písku a bahnu, takže ho musíš mazat a čistit poměrně často.
Jednoválcům bych se vyhnul, jejich charakter chodu spoutě lidí nevyhovuje.

Náhrada za Jawu 350

4.9.2009 v 20:52 | Nahoru | #12
taky bych sel do toho ntv 650 bebo je i 350,ale spis bych ti doporucil tu silnejsi variantu.Je uplne bezudrzbova a ma vetsi kroutak a silu uz v nizsich otackach diky valcum do V.Ale zalezi na tobe je to tvoje volba

Náhrada za Jawu 350

4.9.2009 v 21:01 | Nahoru | #13
No já bych jednoválce vůbec neodsuzoval, naopak, klidně bych svou Jawu vyměnil za XT 600, je to pohodlne, motoricky naprosto dostatečné, žádná voda, naprosto bez údržby.. Dvouválec bych bral novější, ideálně SV650S.

Náhrada za Jawu 350

6.9.2009 v 11:33 | Nahoru | #14
já šel z Jawy na GPZ 500 S a spokojenost

Náhrada za Jawu 350

6.9.2009 v 13:11 | Nahoru | #15
Určitě GPZ 500 S Taky jsem ji chtěl po Jawičce ale nakonec jsem skočil rovnou na Monstera..

Náhrada za Jawu 350

7.9.2009 v 10:44 | Nahoru | #16
Ntv revere... pracant vyvinutý pro švédskou armádu, nebo se pletu?

Náhrada za Jawu 350

7.9.2009 v 11:48 | Nahoru | #17
Reverka je nezmar, kardan je luxusní věc ř

Náhrada za Jawu 350

9.9.2009 v 09:54 | Nahoru | #18
No vzhledem k tomu že zmiňuješ občasnou potřebu lehčího terénu tak se divím proč tady tolik lidí napsalo ER5/GPZ500/GS500/NTV apod. Vzhledem k těm delším štrekám bych vyloučil jednoválce KLR650/DR650/XT600 které mívají obecně užší stavbu , sedlo a tím menší pohodlnost a zaměřil bych se na 2V cestovní endurka z čehož asi KLE500 nebo TransAlp. Někdo zmiňoval i povinné ručení , to nevím zda je hranice 500ccm nicméně i tak mi přijde jako ideální pro Tvé účely KLE500 - parametry , spolehlivost , terén , cena ..... A že je to 500 ccm oproti 350ce bych vůbec neviděl jako předimenzovanost protože já spíš pohlížím na 350 jako na poddimenzovanou :) Což mimochodem i na KLE , kterou jsem svého času hodně chtěl ale mě přišlo i těch 50 koní žalostně málo. Ale pro tvoje potřeby prostš ideál

Náhrada za Jawu 350

9.9.2009 v 13:07 | Nahoru | #19
Jedině Transalp

Náhrada za Jawu 350

9.9.2009 v 15:33 | Nahoru | #20
ja po 40 tis. km na Jawe sel do XT 600 - najel jsem na nem asi 54 tis. km..
oproti Jawe je to trosku zivejsi, ale zas ma mensi nadrz pri stejne spotrebe..
pokud neseres na udrzbu (olej+ventily), tak ta motorka je fakt asi neznicitelna.. ta moje ma najeto skoro 90 tis. km, obcas nejaka zavada, ale nikdy mne nenechala.. nejake prasknute lanko ci urvany retez nepocitam
vozila mne parkrat po ukrajine ci rumunsku, ale take i turecko, gruzie, armenie, iran, zapad evropy, maroko a par jinych..
a jestli mi ji neukradnou nebo ji nerozstrelim, tak si ji necham uz navzdy

Náhrada za Jawu 350

9.9.2009 v 16:19 | Nahoru | #21
Známý si koupil jako svou prvou motorku Trampa, ještě s nezajetým motorem a nezaschlým řidičákem vyrazil do Finska, výlet na 3 týdny. Pak rumunsko, slovinsko. Zjistil že tam už Jawa nestíhá, takže jsem byl s ním koupit XT. Rok výroby 92, ale do provozu uvedeno až 97, kupoval to cca v roku 2001, jako nová. A hned samozřejmě cesta do skotska, další léto znova rumunsko a východ. Naposledy se chystal na maroko a dál na jih, do sahary Je s XT spokojený jako blecha v kožichu.

Náhrada za Jawu 350

27.9.2009 v 20:20 | Nahoru | #22
Přešel jsem z Jawy 350 na Transalpa 600 a po několika stovkách km konstatuji, že každá ta motorka má svoje. Na delší cesty Hondu, na popojíždění a kochání se Jawa.

Náhrada za Jawu 350

28.9.2009 v 00:11 | Nahoru | #23
Něco podobných parametrů asi v podstatě nenajdeš.Osobně bych poradil to co ostatní.Buď ty dvouvály v pětikilu,nebo jednovál.
Pokud ale chceš to kultivovanější chování,tak jednoválec asi ne.Není ani moc na delší štreky,brní do ruk,ale není to zas nic strašného.Dělal jsem i se svou milou za sebou 300-400km denně na KLR.
Dají se sehnat i třiapůle,třeba DR se dělá v této kubatůře,nebo potom Elefant,to je dvouvál.
Aby terén nebyl utrpením,vynech ty NTV,GPZ,GS,CB ajiné čistě silniční stroje.A dívej se na váhu,v terénu dokáže potrápit,i když je to jen obyčejná polnice.
Doporučuji asi nejspíš KLE,popřípadě Transalpa,nebo můžeš zkusit jednoválce mladších ročníků,KLR,XT,DR čím mladší,tím jsou méně enduro a pohodlnější.Z jednoválů byl i dost motorově měkota Cagiva Canyon 500.Takovej hodnej byl.I KLR 600 by se dalo,na tu jsem přešel z Jawičky já.Pak zmiňované SLR může vyhovovat.Není to enduro,ale stavba podobná.
Vybírej hlavně očima,zbytek je na zvyku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Umístění propanbutanové láhve Jawa 350/632 Johny_Servis 27 16.12.2023 v 09:43 JMan
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Jawa 350, oprava motoru, hledám na ... Jawa 350/632 Weret 4 26.9.2023 v 21:24 Weret
Plechový držák světla na Jawu Bizon... Jawa 350/632 Weret 1 27.5.2023 v 09:07 2stroke
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy


TOPlist