globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Fridex?
2.9.2009 v 17:48
Tak už se fakt nechytám. Co je na obyč fridexu do auta tak špatnýho že se nedá použít do mašiny? Nejni to snad úplně stejnej princip i materiál? Dokonce sem se tu dočetl, že to někomu rozežralo karter.. Tk kde je pravda a co lijete do moto Vy?
Anketa: Lijete fridex do motorky?
ANO
28%
8
NE
72%
21
Předchozí
1 2
Následující

Fridex?

2.9.2009 v 18:00 | Nahoru | #1
Já tam lejou modrou nemrznoucí směs castrol.

Fridex?

2.9.2009 v 18:02 | Nahoru | #2
Fridex

Fridex?

2.9.2009 v 18:08 | Nahoru | #3
Za jednoznačného vítěze testu lze pak označit společnost Velvana a její řadu tradičních výrobků FRIDEX®, které obstály jako jediné ve všech třech třídách testovaných výrobků. V tomto případě jde však pouze o potvrzení dlouhodobého trendu dodržování, ověřování a garanci kvality tohoto tradičního českého výrobce, což potvrzuje i množstvím certifikátů - od kvalitativního ISO 9001, přes certifikát ISO 14001 až po množství výrobkových certifikátů dokládajících kvalitu a plnění výrobkových norem, především pak norem koncernu Volkswagen. Ne nadarmo je společnost Velvana dlouholetým dodavatelem originálních chladicích a brzdových kapalin ŠKODA, kde trvalé plnění jakostních parametrů je základem úspěšné a dlouhodobé spolupráce. Tuto kvalitu chápe společnost Velvana jako standard a proto vždy byla, je a bude základním parametrem nejen chladicích kapalin FRIDEX®.

Fridex?

2.9.2009 v 18:16 | Nahoru | #4
Mě se voda neztrácí,...nedolejvám ani kapičku za rok,..fakt.

1 reakcí na tento příspěvek Fridex?

2.9.2009 v 18:17 | Nahoru | #5
V motorce mám Fridex eko extra a bez problému a navíc je to ekologičtější a zdravotně nezávadnější než ty ostatní chemikálie. Krom toho je to koncentrát a za 150 kč za litr to vychází levněji než chladící kapoaliny pro motorky, ketrý už se neředí. Žádnej kartr to sežrat nemůže, pokud do "hliníkovýho motoru" koupíš kapalinu pro "hliníkový motory", což eko extra je...

Fridex?

2.9.2009 v 18:22 | Nahoru | #6
Tam bejvá spíš problém s rozežráním hadic a gufer ale nikdy se mi to nestalo jen sem o tom slyšel.

(reakce na) Fridex?

2.9.2009 v 18:39 | Nahoru | #7

cbr765>V motorce mám Fridex eko extra a bez problému a navíc je to ekologičtější a zdravotně nezávadnější než ty ostatní chemikálie. Krom toho je to koncentrát a za 150 kč za litr to vychází levněji než chladící kapoaliny pro motorky, ketrý už se neředí. Žádnej kartr to sežrat nemůže, pokud do "hliníkovýho motoru" koupíš kapalinu pro "hliníkový motory", což eko extra je...



Fridex?

2.9.2009 v 18:46 | Nahoru | #8
NTV650 provozuju na modrou "hliníkovou" Antifreeze asi 7 let a ničeho divného jsem si nevšiml. Když jsem ji preventivně měnil tak v ní rozpuštěná hadice ani gufero nebylo . Nic neteče a neubývá...

Fridex?

2.9.2009 v 19:21 | Nahoru | #9
je to jedno, Horší je to s olejem....to sem poznal osobně....čeká mě spoječka

Fridex?

2.9.2009 v 19:25 | Nahoru | #10
kriste pane, fridex je agresivní látka a rozežírá hliník!
nějaký prase ho nalilo do pozdějc mýho favorita a byl průser, vyměnit těsnění pod hlavou, zabrušovat.... ještě že to ale tenkrát nedopadlo hůř. antifreez je v pohodě, ale fridex se dával akorát do staréch celoželeznéch kurev

1 reakcí na tento příspěvek Fridex?

2.9.2009 v 19:44 | Nahoru | #11
Je mi u prdele jestli je na flašce napsané fridex nebo nějaka jina značka hlavní je aby tam bylo napsané na hliníkové motory ten starý fridex žral hlinik jak rakovina ale dělají už i ten eko extra a ten je i na hliník!!!

Edit: Tuto fámu o tom jak je fridex špatný roznesli lemplové co si na hlinikovou hlavu nalili fridex pro staré litinové motory. Stačí číst co je napsane na obalu !!!

Naposledy editováno 02.09.2009 19:57:12

(reakce na) Fridex?

2.9.2009 v 21:17 | Nahoru | #12

Everts72>Je mi u prdele jestli je na flašce napsané fridex nebo nějaka jina značka hlavní je aby tam bylo napsané na hliníkové motory ten starý fridex žral hlinik jak rakovina ale dělají už i ten eko extra a ten je i na hliník!!!

Edit: Tuto fámu o tom jak je fridex špatný roznesli lemplové co si na hlinikovou hlavu nalili fridex pro staré litinové motory. Stačí číst co je napsane na obalu !!!



tak tak, stačí si přečíst na obalu, na jaký tip to je (specifikaci) a je po problému ostatní jsou jen fámy

Fridex?

2.9.2009 v 21:37 | Nahoru | #13
pro hlinikove motory je Fridex G48, coz je taky Fridex, takze zvesti o nepouzitelnosti Fridexu do motorek jsou skutecne jen zvesti; baze nemrznoucich smesi jsou stejne a standardy jsou uvedeny na obalu, takze je vcelku jedno jaka znacka se pouzije. Pouzivam Fridex...

1 reakcí na tento příspěvek Fridex?

2.9.2009 v 22:00 | Nahoru | #14
fridex je fridex, to o čem tady všichni mluví je antifreez.
je to úplně jiná značka přípravku a samozřejmě aji jiná látka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fridex?

2.9.2009 v 22:04 | Nahoru | #15
memphis.unv> vzhledem k tomu, ze patrim do mnoziny "vsichni", dovoluji si blize specifikovat o cem mluvim ja: Fridex G48

(reakce na) Fridex?

2.9.2009 v 22:12 | Nahoru | #16
Skalda> fridex je značka. je to stejný jako kdyby někdo řekl "liju tam sheron". to tady říká většina. konkrétní přípravek bývá označován jako antifreeze g48, ať už ho vyrábí carline, sheron, nebo ho koupíš v petce beze jména.
případně je pod pojmem fridex u nás zažitá kapalina hliník rozežírající, klasická, tak jak se pro ty železný motory u nás vyráběla

Fridex?

2.9.2009 v 22:22 | Nahoru | #17
videl bych to takhle: Fridex je druh produktu majici ruzne typy (G48, STABIL, apod.), jeho vyrobcem je Velvana (oboji je pouzivano jako obchodni znacka). Antifreeze je v prekladu nemrznouci napln (je to jako bych rekl olej nebo benzin), tudiz i Fridex je typ antifreezu. Nekteri vyrobci slovo Antifreeze pouzivaji i v marketingu (jejich produkty maji toto slovo v nazvu). Konkr. latka antifreezu je v zavislosti na konrk. produktu, napr. "Fridex G48" je antifreeze, ktery se slozenim hodi pro hlinikove motory. Ucelem je ale zjisteni, ze produkt Fridex existuje i ve variante pro tuto situaci...

2 reakcí na tento příspěvek Fridex?

2.9.2009 v 22:47 | Nahoru | #18
Nevím,proč nepoužiješ nemrznoucí směs,která je určená pro motorky?????
Vejdou se Ti tam dva litry a třeba od Motulu to vyjde na tři kila.
Bod varu je 120 stupňů,to asi fridex nemá a ještě k tomuj je agresivní.
To je to samé,jak někteří dávají motorový olej z aut...bez komentáře

(reakce na) Fridex?

2.9.2009 v 22:55 | Nahoru | #19

Pepa GSX-R>Nevím,proč nepoužiješ nemrznoucí směs,která je určená pro motorky?????
Vejdou se Ti tam dva litry a třeba od Motulu to vyjde na tři kila.
Bod varu je 120 stupňů,to asi fridex nemá a ještě k tomuj je agresivní.
To je to samé,jak někteří dávají motorový olej z aut...bez komentáře


...taktéž bych to tak viděl.Zachvíli budou lidi přemejšlet, co by nalili do nádrže místo benzínu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fridex?

2.9.2009 v 23:17 | Nahoru | #20
Pepa GSX-R> na to je jednoduchá odpověď (sice si s tím naseru do bot, ale co)... V mý situaci musí člověk počítat každou korunu - nevydělávám a mám živit 450ku.. do toho musím koupit botky atd. ..Fridex můžu mít zadarmo od kámoše, tudíž bych mohl jednu položku vyškrtnout .. a vzhledem k tomu, že se mi to pořád vaří (není třeba dále rozebírat - přehřívání řeším) a chčije mi to přepadem, tak tam nechci lejt nějakou drahou sračku, kterou mám za tejden pryč..

1 reakcí na tento příspěvek Fridex?

2.9.2009 v 23:22 | Nahoru | #21
mozna kdybys koupil nejakou se zvysenou teplotou varu, tak by se ti nevyvarila a tudiz by ani nebyla za tejden pryc. To VFR ma naopak teplomer skoro neustale v dolni polovine rozsahu a kdyz se opdivate na specifikace na obalu G48 (dosel jsem si i pro flasku do sklepa) a napr. te Motul Inugel, najedete tam tytez standardy ... Tohle je ten "klasickej Fridex", co ma neblahe chemicke ucinky na nase hlinikove motory...

EDIT: jeste pro srovnani, Fridex G48 ma pri redeni 1:1 bod varu 110°C (diky pretlaku v chladicim systemu se zacne varit o neco pozdeji), ty kapaliny se zvysenou teplotou maji od vyrobce udavano treba 130°C; pro nekoho, kdo to honi muze toto mit cenu...

Naposledy editováno 02.09.2009 23:25:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fridex?

2.9.2009 v 23:50 | Nahoru | #22
Skalda> mno jo, ale Ty máš silničku.. já to vytáčím v lese, kde často jezdím šouráčkem a prodírám se křovím atd. ..tkže zkusím naordinovat fridex 1:1 (teď je tam prakticky jen destilka), koupím víčko chladiče a uvidím, jak se to vyvrbí.. co Vy na to?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fridex?

3.9.2009 v 06:50 | Nahoru | #23

HeXedito>Skalda> mno jo, ale Ty máš silničku.. já to vytáčím v lese, kde často jezdím šouráčkem a prodírám se křovím atd. ..tkže zkusím naordinovat fridex 1:1 (teď je tam prakticky jen destilka), koupím víčko chladiče a uvidím, jak se to vyvrbí.. co Vy na to?


...za zkouško to stojí. Ale stejně je mi divný, že ti to tak vaří,...nemůže být někde problém?

(reakce na) Fridex?

3.9.2009 v 07:00 | Nahoru | #24
HeXedito> Jestli ti to vaří,tak je škoda tam lít nemrzku.Na to než to odstraníš,tak tam nalej destilku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fridex?

3.9.2009 v 08:11 | Nahoru | #25
Matess727x> mno doufám, že problém je maximálně ve víčku chladiče.. jinak o 450 je známo, že se dost hřejou - přičítám to pomalý jízdě a vysokým otáčkám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fridex?

3.9.2009 v 08:21 | Nahoru | #26

HeXedito>Matess727x> mno doufám, že problém je maximálně ve víčku chladiče.. jinak o 450 je známo, že se dost hřejou - přičítám to pomalý jízdě a vysokým otáčkám


...to se říká i o Yamaha WR450F,...ale já nezažil, že by to bráchovi vařilo.Pak jsem to četl i o mé Kawě 650 KLX,...a také mi to nikdy nevařilo.Maximálně se spustí větrák.

(reakce na) Fridex?

3.9.2009 v 09:36 | Nahoru | #27
no jestli ti to nevari treba proto ze tam ten fridex nemas.Pokud vim tak vyrobci pocitaji s tim ze v motce/aute fridex bude.Taky je dulezity aby tam byla destilka a ne obyc.voda ktera zanese chlad.soust. a pak se to neuchladi.

1 reakcí na tento příspěvek Fridex?

3.9.2009 v 12:57 | Nahoru | #28
To jsem si zase přečet píčovin... (až na pár vyjjímek)
Předně motorkový kapaliny jsou odlišný od autovejch. Stejně jako oleje. A ani voda v krosce nemá co dělat, jelikož s bodem varu 100stupňů nemůže fungovat ani omylem..
Obě chladící kapaliny jsou sice na stejným základě (monoethylenglykol), ale motorkový kapaliny maj postatně jiný zlepšovače nosného média. Ona je totiž rychlost oběhu kapaliny v autě oproti motorce dost rozdílná. Navíc u motorky se kapalina dostává skrz podstatně menší otvory. A jak známo, chladící kapaliny mají dost velkou hustotu, tak v některejch motorkách kapaliny do aut fungovat nemůžou, i když majitel sebevíc chce, jelikož motorkový jsou i v tomto ohledu jiný. A nejde jen o antikorozní přísady, ale hlavně o protiněnivostní a jiný důležitý komponenty, který maj kapaliny do motorek jinak postavený.
Jak bylo výše napsáno - necelý dva litry v motorce snad není třeba řešit nějakejma náhražkama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fridex?

3.9.2009 v 13:10 | Nahoru | #29

alesmoto>To jsem si zase přečet píčovin... (až na pár vyjjímek)
Předně motorkový kapaliny jsou odlišný od autovejch. Stejně jako oleje. A ani voda v krosce nemá co dělat, jelikož s bodem varu 100stupňů nemůže fungovat ani omylem..
Obě chladící kapaliny jsou sice na stejným základě (monoethylenglykol), ale motorkový kapaliny maj postatně jiný zlepšovače nosného média. Ona je totiž rychlost oběhu kapaliny v autě oproti motorce dost rozdílná. Navíc u motorky se kapalina dostává skrz podstatně menší otvory. A jak známo, chladící kapaliny mají dost velkou hustotu, tak v některejch motorkách kapaliny do aut fungovat nemůžou, i když majitel sebevíc chce, jelikož motorkový jsou i v tomto ohledu jiný. A nejde jen o antikorozní přísady, ale hlavně o protiněnivostní a jiný důležitý komponenty, který maj kapaliny do motorek jinak postavený.
Jak bylo výše napsáno - necelý dva litry v motorce snad není třeba řešit nějakejma náhražkama.



zrovna bod varu je v uzavrenem okruhu celkem sumak, pokud tam bude tlak jako ze jo tak i voda vari podstatne vyse nez 100stupnu, i to ze neco vari jeste vejs nez voda je k nicemu, protoze ta vysoka teplota se propste motoru nelibi... tzn je hezky ze kapalina nevari jeste pri 150C, kdyz motor uz je na pochodu... ucel je ho uchladit a to dost zalezi na merne tepelne kapacite a tu ma zrovna destilka dost mozna ze vseho nejvetsi... ze by se nejak podstatne lisily kapaliny pro moto a pro auto se mi nezda... hustotu maj priblizne stejnou, jeste sem nevidel v aute hustou kapalinu, nejak znatelne hustejsi nez voda... peneni atd si myslim ze je nezadouci v obou pripadech... podle meho na tech "motul aspol" kapalinach nebude nic prevratne jineho...

Fridex?

3.9.2009 v 13:46 | Nahoru | #30
jj, taky se mi nezda ze by mezi tim byl rozdil... i Fridex G48 ma protipenici aditiva a schvalne jsem se podival do svyho service manualu co doporucuje Honda (dovedlo me to do Common Service Manualu, takze to jsou informace spolecne pro vsechny Hondy) a tam pisou pouze

use coolant designed for use in aluminium engines (ethylen glycol base solution)

, zadne dalsi pozadavky a je na te strance i tabulka hustoty smesi v zavislosti na teplote a pomeru miseni, takze vsechno na bazi ethylen glykolu bude mit hustotu stejnou (ostatne jinak by neexistovaly ty hustomery na mrazuvzdornost chladicich smesi). Jediny rozdil, ktery jsem zatim nasel je ta teplota varu, coz urcite na skodu neni (ztrata tepelne vodivosti v zavislosti na teplote se posune vys), ale plati to co pise assassin a mozna jeste doporuceny interval vymeny (nektere antifreezy uvadeji az 5 let)...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Počitadlo MTH Suzuki RM-Z450 borec638 6 16.2.2024 v 23:44 MalejMazel
Výfuk Yoshimura rs4 Suzuki RM-Z450 davidsur 4 9.1.2024 v 06:49 MungoJerry
Jaký převod na krosku Suzuki RM-Z450 borec638 7 1.1.2024 v 16:12 borec638
Suzuki RM-Z 450 Suzuki RM-Z450 martin323 1 12.8.2023 v 23:10 assassin
Nastavení předpětí tlumičů Showa Suzuki RM-Z450 davidsur 6 25.7.2023 v 17:25 DrDNA01


TOPlist