Díky za odpověď.
3 reakcí na tento příspěvek Řazení "nahoru" bez spojky?
Na standartních motorkách tohle digitální zařízení není takže si musíme vypomoci vlastní šikovnou rukou - teda především zápěstím. V okamžiku kdy otáčky motoru dosáhnou okamžiku kdy by ste zmáčky spojku je ideální nechat to chviličku na těch otáčkách ani nepřidávat ani neubírat - stačí opravdu chvilička a následuje dvojchvat.
Dvojchvat je že zápěstím rychle uberete plyn - na většině japonců stačí tak 3-4mm ne jako tu rukojeť plynu pustit uplně - a v tom mikrookamžiku kdy ubíráte plyn zacvaknout pohybem levé nohy nahoru další kvalt a hned mu můžete dát zase napít (zatáhnout za plyn)
Z jedničky na dvojku bejvá dost často převodovej skok - velkej rozdíl v zubech kol převodovky co do sebe zapadají a tady řadit bez spojáka to už chce opravdu grif.
Kvalty od dvojky výše mají v převodovce zubovej rozdíl vcelku minimální a řadit pak bez použití spojky jde mnohem jednodušeji.
Podřazování bez spojáka to už je jiný kafé - tam už to chce cvik a opravdovej cit na motor - já osobně při podřazování většinou se spojákem, zkoušel sem to párkrát bez ale jak se to špatně načasuje tak to je taková kovová rána v převodovce že toho člověk brzo nechá. Při řazení navrch ale není problém - kvalt tam jenom lupne - žádnej kovovej nebezpečnej zvuk se nekoná. Spojku tím šikovně šetřím abych ji následně mohl ztrestat tím že tu kobylu hópnu na zadek :lol:
ještě že mám ducati , tam když chytnu za plyn spolujezdec sedí na zemi a držet se může jak chce :D - vtip se nezlob - já jen že se spolujezdcem rozhodně na litrovým V2 nepojedu ostřeji, tudíž je nesmysl řadit bez spojky (a u 180koňové motorky je to jasný , to spadne i řidič :D )
krom toho když řadím se spojkou , řadím prakticky stejně rychle jako bez spojky (ty setiny vteřiny nepočítám , mý hodiny v hlavě to nějak nedaj :D a díky tomu že jezdím pro zábavu a ne honit setiny tak to neřeším)
a pro všechny bezspojkáče , raději se naučte řadit se spojkou