globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řazení "nahoru" bez spojky?
 
30.5.2007 v 19:51
Dneska jsem vzal kámoše jako spolujezdce, měl ZXR 750 (1993). Tak jsem mu tu moji pujčil a co jsem neviděl. Při rozjezdu normálně , spojka,plyn. Pak z 1 na 2 taky v poho. Potom ale ve vysokých otáčkách zavřel plyn a každej kvalt tam kopnul bez spojky a já vytřeštěnej, protože jsem to nikdy neviděl a neslyšel o tom jsem ho hned zastavil. To řazení ale jinak bylo dost rychlý. Takže se vás ptám zkušení motorkáři. Neničí to spojku? Převodovku?
Díky za odpověď.

3 reakcí na tento příspěvek Řazení "nahoru" bez spojky?

30.5.2007 v 23:10 | Nahoru | #1
Nahoru řadím bez spojky od dvojáka vejš už mnoho zim a s převodovkou není problém :cool: Nejde to samo - musí se to naučit - asi nejjednodušší je když vám to ukáže kámoš za jízdy jako spolujezdci. Jinak jde hlavně o to cítit motor a otáčky - nemusíte čumět na budík otáčkoměru jak hypnotizovaní chce to prostě cit ;) jízdu a hlavně forsáž zrychlení si pak mnohem líp užije i spolujezdec. Pokud se řadí klasicky se spojkou vznikají prodlevy v kinetice pohybu což se spolujezdcem dělá to že vás klove do helmy. Jde samozřejmě řadit všechny kvalty se spojákem a kdo umí tak to necuká ale pokud chcete dostat z motoru max za min čas tak je potřeba aby přeřazení rychlostního stupně trvalo co nejkratší dobu. Na závodních motorkách je elektronika zapojena tak že při přeřazení kvaltu to samo na mikrochviličku vypne zapalování - tím motor přestane být v záběru , soukolí v převodovce se synchronizují a zařazení dalšího kvaltu je otázkou mžiku.
Na standartních motorkách tohle digitální zařízení není takže si musíme vypomoci vlastní šikovnou rukou - teda především zápěstím. V okamžiku kdy otáčky motoru dosáhnou okamžiku kdy by ste zmáčky spojku je ideální nechat to chviličku na těch otáčkách ani nepřidávat ani neubírat - stačí opravdu chvilička a následuje dvojchvat.
Dvojchvat je že zápěstím rychle uberete plyn - na většině japonců stačí tak 3-4mm ne jako tu rukojeť plynu pustit uplně - a v tom mikrookamžiku kdy ubíráte plyn zacvaknout pohybem levé nohy nahoru další kvalt a hned mu můžete dát zase napít (zatáhnout za plyn)
Z jedničky na dvojku bejvá dost často převodovej skok - velkej rozdíl v zubech kol převodovky co do sebe zapadají a tady řadit bez spojáka to už chce opravdu grif.
Kvalty od dvojky výše mají v převodovce zubovej rozdíl vcelku minimální a řadit pak bez použití spojky jde mnohem jednodušeji.
Podřazování bez spojáka to už je jiný kafé - tam už to chce cvik a opravdovej cit na motor - já osobně při podřazování většinou se spojákem, zkoušel sem to párkrát bez ale jak se to špatně načasuje tak to je taková kovová rána v převodovce že toho člověk brzo nechá. Při řazení navrch ale není problém - kvalt tam jenom lupne - žádnej kovovej nebezpečnej zvuk se nekoná. Spojku tím šikovně šetřím abych ji následně mohl ztrestat tím že tu kobylu hópnu na zadek :lol:

(reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?

31.5.2007 v 00:33 | Nahoru | #2
Yankee BiG> *yes*

(reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?

31.5.2007 v 07:14 | Nahoru | #3
Yankee BiG>

ještě že mám ducati , tam když chytnu za plyn spolujezdec sedí na zemi a držet se může jak chce :D - vtip se nezlob - já jen že se spolujezdcem rozhodně na litrovým V2 nepojedu ostřeji, tudíž je nesmysl řadit bez spojky (a u 180koňové motorky je to jasný , to spadne i řidič :D )

krom toho když řadím se spojkou , řadím prakticky stejně rychle jako bez spojky (ty setiny vteřiny nepočítám , mý hodiny v hlavě to nějak nedaj :D a díky tomu že jezdím pro zábavu a ne honit setiny tak to neřeším)

a pro všechny bezspojkáče , raději se naučte řadit se spojkou

(reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?

31.5.2007 v 07:23 | Nahoru | #4
Yankee BiG> *yes* *yes* *yes* , dostal jsem podobnou radu od zkušeného motorkářa s tím, že to chce vychytat. Myslím, že toto *yes* je to pravé ořechové :thmubup: . Líp to napsat nejde!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist