bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?
27.8.2009 v 10:33
jen mě to zajímá co se stane?

Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 10:34 | Nahoru | #1
Bude to tvrdý, nebude to pružit a gufera budou mít leteckej den.

Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 10:36 | Nahoru | #2
ztvrdne ti předek

2 reakcí na tento příspěvek Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 10:40 | Nahoru | #3
hehe, kua a já myslel, že to řeší viagra ten leteckej den byl taky můj tip

Naposledy editováno 27.08.2009 10:40:58

1 reakcí na tento příspěvek Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 10:40 | Nahoru | #4
zkus to a uvidíš :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 10:41 | Nahoru | #5

illMedvědGuzzin>zkus to a uvidíš :)


o tomhle budu radši mluvit v čistě teoretické rovině

(reakce na) Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 10:42 | Nahoru | #6

keymaker>o tomhle budu radši mluvit v čistě teoretické rovině



:)))

Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 10:43 | Nahoru | #7
záleží o kolik víc, když třeba o 20% víc než je předepsáno tak se jen zvýší tuhost v poslední polovině/třetině zdvihu.
Vpodstatě tím zmenšíš vzduchovou kapsu ve vidlici a zesílíš efekt vzduchový pružiny.

2 reakcí na tento příspěvek Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 10:51 | Nahoru | #8
ve chvíli kdy budeš potřebovat nějakou dráhu pro tlumení třeba při brždění to bude tvrdý jak šutr a místo toho sklouzne guma, to je určitě fajn

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 10:52 | Nahoru | #9

Stev>ve chvíli kdy budeš potřebovat nějakou dráhu pro tlumení třeba při brždění to bude tvrdý jak šutr a místo toho sklouzne guma, to je určitě fajn



zase bude frajer dělat čáry přední gumou :) to taky neumí každej :)

(reakce na) Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 10:58 | Nahoru | #10

illMedvědGuzzin>zase bude frajer dělat čáry přední gumou :) to taky neumí každej :)



neumí, ale aby to pak uměl on

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 11:31 | Nahoru | #11

Stev>ve chvíli kdy budeš potřebovat nějakou dráhu pro tlumení třeba při brždění to bude tvrdý jak šutr a místo toho sklouzne guma, to je určitě fajn


to by nastalo ale jen v případě že by tu vidlici zalil skoro celou.. to by tam musel hrknout tak dva litry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 11:40 | Nahoru | #12
Vespa> já nemyslel na rovný silnici, ale třeba při brždění na nerovnostech, neříkám že to nebude tlumit vůbec, ale že to nebude správně pracovat. Na silniční motorce bych se těchto pokusů vyvaroval, sice jsem otevřenou vidlici nikdy neměl, ale něco mi říká že lepší bude laborovat s hustotou oleje než s množtvím, ta pracovní dráha i tak není velká.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 11:52 | Nahoru | #13
Stev> ale s výškou hladiny se laboruje, jak jsem psal tak ovlivňuje tvrdost vzduchový pružiny, tj průběh tuhosti v závislosti na poloze kluzáku.
Cíl je samozřejmě naladit vidlici tak aby využívala maximum zdvihu takže je samozřejmě blbost tam lít víc oleje pokud to má tak tvrdý že využívá jen polovinu zdvihu, ale v opačným případě když to například jde na dorazy při položení z jízdy po zadním, nebo i při tom brždění tak je to výbornej způsob jak tohle pořešit.

Například ta viskozita oleje jaks psal ovlivňuje sílu tlumení v celý dráze a pokud chci zachovat citlivost v první třetině, ale zároveň přitvrdit na konci zdvihu tak je zvýšení hladiny jedním ze způsobů jak toho dosáhnout.

Ta vzduchová kapsa je tam dost velká a určitě to nefunguje tak že bys nalil o 100 ml víc a nejdenou by to naráželo na hydraulickej doraz. Celkovej vnitřní objem úplně stlačený vidlice může být tak 1 litr, a běžně se do vidlí lije kolem 500 ml, u silničních spíš míň.

Smyk předního kola způsobí to že jde vidle náhle natvrdo na dorazy, a tomu je potřeba zabránit. Pokud je "jen" moc tuhý tlumení tak je to ještě v pohodě protože tam není žádnej skok.

Naposledy editováno 27.08.2009 11:54:15

(reakce na) Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 11:55 | Nahoru | #14
keymaker> Jestli s tím chceš laborovat tak si zjisti jaký je maximální doporučený množství oleje od výrobce a to bys neměl moc překračovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 11:56 | Nahoru | #15
Vespa> Nevím, co si tak pamatuju, tak u Gsx-f, když jsem měl otevřené víko vidlice, , vyndané péro (pro rýpaly, pružinu ), naplno stlačené nahoru a lil jsem tam olej (doporučeně tam měly být tuším 4 deci), tak se tam vešlo necelých půl litru a byla zcela plná. Proto když jsem jí pak dal trochu níž, nasadil pružinu, tak tam byla výška vzduchu řek bych pár cm, víc ne. Takže litr bych opravdu neřek.

(reakce na) Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 12:01 | Nahoru | #16
Vespa> no já nevím, mně nepřijde jako moc dobrej způsob řešit narážení vidlice do dorazu nárazem do vzduchový cihly, ale ok, beru, co mi jako teoretikovi taky zbývá Ono taky záleží o jaký vidlici je řeč a v jakým je stavu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 12:18 | Nahoru | #17
Bludevil> A pumpovals přitom nalívání pístnicí? aby se ten novej olej nacucl dovnitř té patrony?
Ale asi máš pravdu, ten litr jsem přestřelil, já sem se vrtal hlavně v offroadových tlumičích a tak jsem myslel že v silničních to bude podobný, ale ony jsou vlastně tenčí a celkově menší (i když zas jak u který motorky)

Tak jako tak platí nepřekračovat maximální množství daný výrobcem

Stev> ta "vzduchová cihla" je měkká a doraz tvrdej, tak je jasný co je lepší :)

(reakce na) Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 12:26 | Nahoru | #18

Vespa>Bludevil>Tak jako tak platí nepřekračovat maximální množství daný výrobcem



když je tam toho vzduchu málo, tak se toho stlačí taky míň a možná to i narazí i na mez stlačitelnosti a taky tam bude nežádoucí tlak, co já vím.

Ale každopádně ta věta v citaci se mi líbí a souhlasím s tím

Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 12:39 | Nahoru | #19
laborovat s tim opravdu nechci... na to jsem moc velkej mrdal, jen mě fakt zajímalo co by to udělalo

(reakce na) Co se stane když nalejete víc oleje do vidle?

27.8.2009 v 12:59 | Nahoru | #20
keymaker> nezmyš to přeleť o fyce jag třy lytri !!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.
honda cbr600f2 2002 Honda CBR 600F tomg 15 15.2.2024 v 08:32 mta
Motoalarm SPY15 Honda CBR 600F aFazol 10 5.2.2024 v 14:52 LiborGSXR
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 22 2.2.2024 v 16:16 juri23


TOPlist