globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Další Čezety pokořily Glockner
26.8.2009 v 00:05
Po loňském výletu na Grossglockner a letošním na Stelvio a Švýcarska s 471 jsem se rozhodl, že do Alp dotáhnu i další ČZ z mé sbírky a to ČZ 455. Je to taky 250, ale proti 471 je to jednovál a 471 je konstrukčně o dost dál. Na výlet se se mnou vydal Wenca s jeho hnědo-žlutou ČZ 250/471.
Obě motorky zvládly cestu bez potíží, takže majitelé Zetek nebojte se své motorky ukázat v zahraničí .

Pár perliček z cesty:
- Rakušáci a Němci znají kulatou řadu Zetek, zato neznají hranatou řadu
- Nizozemci a Angláni naopak neví o kulaté řadě, ale hranatou řadu znají velmi dobře
- Německy se ČZ řekne [cécét], anglicky [cízet]

A statistika na konec:
- Za 3 dny jsem najel 1074 km (Wenca to bude mít cca 1300 km)
- Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 3,8 l / 100 km
– Moje ČZ byla mazána Motulem 510 1:40

Na závěr přidávám pár fotek:
Není správný formát url.
[URL= [URL= [URL= [URL= [URL=

Více fotek je pak dostupných zde: [url=http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=74805

Jinak během zítřka dodám i nějaká videa z onboard kamery

Další Čezety pokořily Glockner

31.8.2009 v 17:12 | Nahoru | #61
Pokud příští rok pojedete na pionýrech tak se k vám přidám jestli nebude vadit že mám 98 ccm s výkonem pařeza(tj. 2,7 Koně).

Další Čezety pokořily Glockner

1.9.2009 v 20:34 | Nahoru | #62

1 reakcí na tento příspěvek Další Čezety pokořily Glockner

18.9.2009 v 09:46 | Nahoru | #63
jirin: dotaz K Vape - vzhledem k tomu že můj regulátor dobijení a baterka na 477 se v prdel obrátila, tak asi objednám vape, ovšem jen dotaz - jde koupit malinká 12v baterka, aby se vešla místo původní 6V 6Ah??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Další Čezety pokořily Glockner

18.9.2009 v 09:49 | Nahoru | #64
pech.> dá se snad koupit nějaká gelovka která je menší (ta pravá, není určená na motorku) v conradu nebo nějakym elektru, aspoň nám na to doma 2 jawy jezděj.

e: v tom conradu asi ne, bohužel se v tom nevyznám natolik abych k tomu napsal víc, ale cesta tudy vede taky

Naposledy editováno 18.09.2009 09:57:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Další Čezety pokořily Glockner

18.9.2009 v 09:58 | Nahoru | #65

Stev>pech.> dá se snad koupit nějaká gelovka která je menší (ta pravá, není určená na motorku) v conradu nebo nějakym elektru, aspoň nám na to doma 2 jawy jezděj.

Dá, ale je určená na použití v UPSkách. Do motorky bych ji asi nedal, právě tu totiž mám jednu UPS a v té ta baterka vybouchla. U motorky bych to měl nerad.

pech.>jirin: dotaz K Vape - vzhledem k tomu že můj regulátor dobijení a baterka na 477 se v prdel obrátila, tak asi objednám vape, ovšem jen dotaz - jde koupit malinká 12v baterka, aby se vešla místo původní 6V 6Ah??

Dá, má naprosto stejné rozměry jako 6V 6Ah má 12V a 3 Ah (6×6 = 12×3 takže kapacita je stejná). Jedná se o baterku YB3L-A nebo YB3L–B (liší se pozicí vývodů – B má + a – obráceně). Kupoval jsem ji za cca 250 Kč.
[URL= jestli budeš chtít, tak ti sem hodím i schéma jak zapracovat VAPE do původní eletriky, aby fungovala spínačka atd.

Naposledy editováno 18.09.2009 09:58:24

1 reakcí na tento příspěvek Další Čezety pokořily Glockner

18.9.2009 v 10:00 | Nahoru | #66
OK, děkuji, a pro jednoválcovou čz477 tedy SZ13? chci 12v - jednoválec

(reakce na) Další Čezety pokořily Glockner

18.9.2009 v 10:05 | Nahoru | #67
jirin.sv> jo je to baterka do UPS, ale že by bouchala jsem nevěděl, budu doufat že těch pár km ročně vydrží

(reakce na) Další Čezety pokořily Glockner

18.9.2009 v 10:15 | Nahoru | #68
pech.> Potřebuješ sadu SZ13-1, můžeš ale klidně vzít SZ13-2 (pro dvouválec), stojí stejně, ale mohl sadu případně použít i na 471 . Jediné co je potřeba udělat je nepoužitý VN výstup cívky ukostřit. Pokud má tvoje 477 blinkry, tak si kup za ±160 Kč přerušovač z Š. Felicie.
Tady jsou ta schémátka, co jsem si kreslil.
[URL= [URL= Může se to stát, tady za to mohla nejspíše nějaká krpa v dobíjecím okruhu. Problém je, že ta baterka je neprodyšně uzavřena. Cena není zas tak výhodná proti ceně obyč. baterky, tak si myslím, že s tím nemá cenu moc experimentovat

Další Čezety pokořily Glockner

18.9.2009 v 11:25 | Nahoru | #69
přerušovač z feldy už mám, provozuji ho bez problémů na 6V na 477 i 471, je dobrý, jen má nevýhodu, že když praskne žárvka, bliká furt stejně rychle (na 6v - na 2 nevím)

objednávám tedy sz13-1 a baterku snad vyřídím v osvědčenej prodejně dílů

1 reakcí na tento příspěvek Další Čezety pokořily Glockner

18.9.2009 v 11:28 | Nahoru | #70
koukám že to jde doručit pouze PPL... a to je na pič.u.... zkusím je na poštu.

Naposledy editováno 18.09.2009 11:35:37

(reakce na) Další Čezety pokořily Glockner

18.9.2009 v 11:47 | Nahoru | #71
pech.> Škoda, že nebydlíš blíž, tady bych ti poradil 2 obchody, kde se dá koupit a ještě za lepší cenu než přímo od Vape. Jedním z nich je http://www.mps-moto.cz/ zkus jim brnknout, vím, že na dobírku věci zasílají i poštou

Naposledy editováno 18.09.2009 11:51:49

Další Čezety pokořily Glockner

19.9.2009 v 00:05 | Nahoru | #72
mno odpověděli mi z Vape, že to teda poštou pošlou... tak to v pondělí objednám.

ptal jsem se i v krámu, tam prej mají jen na dvouválec, baterka bude, takže jednoválcové objednám, nechci tam mít nějakou prasárnu :)

Další Čezety pokořily Glockner

24.9.2009 v 16:08 | Nahoru | #73
vape dorazilo, baterka ještě není, začnu to připravovat

1 reakcí na tento příspěvek Další Čezety pokořily Glockner

24.9.2009 v 18:56 | Nahoru | #74
ááááááááá krátký šrouby... tak zejtra

(reakce na) Další Čezety pokořily Glockner

24.9.2009 v 20:13 | Nahoru | #75
pech.> Jo s těma šroubama je to bohužel známá věc. Jinak ještě jedna věc k předstihu. Určitě tam nedávej ten kolík, jak píšou v návodu. Měl bys pak hodně velký předstih cca 5 mm. Kolík vyhoď a předstih nastav klasicky podle úchylkoměru nebo šuplery, tak, že v momentě zápalu musí být náběžná hrana rotoru 2 mm od snímače. Je to popsané a nakreslené v návodu . Poslední subobrázek v obrázku č. 3 manuálu

Další Čezety pokořily Glockner

24.9.2009 v 20:19 | Nahoru | #76
takže úplně bez kolíku? mno ono by se to na kuželu protočit nemělo, rotor navíc není těžký...

seřízení předstihu jsem právě dumal, že v podstatě jsou jen dvě polohy pro snímač (určují jednu pro 175 a druhou pro 250

předstih změřím forichtungem ze svíčky se šroubem...

mno škoda že jsem se o šroubech nedozvěděl dřív, budu muset do města ale stejně ještě pro baterku, takže to až tak nevadí - ovšem bez nich tam krom spínače korektně nenamontuju prakticky nic..

regler se zdá, že se vejde do kastlíku k baterce... musím zjistit časem, jestli mu tam nebude moc horko.

vyndal jsem ještě ze zásob houkačku z favorita (12v)

relé jsem při tom našel, chcípací přepinač nemám.

Další Čezety pokořily Glockner

24.9.2009 v 20:27 | Nahoru | #77
Mám to na obou motorkách bez kolíku – dohromady najeto 10 000 km a nikdy se to ani nepohlo
Předstih sice je pro 175 a 250, jenže pro kulatou řadu a ta má předstih dosti jiný – lepší je si ho nastavit napřesno, jak má být.
Regler bych dal normálně pod levý kastlík, vleze se tam bez sebemenších problémů a díry přesně odpovídají rozteči původnímu regulátoru. Dovolil bych si tipnout, že se do kastlíku nevleze. Houkačka je zbytečná, původní 6V klakson na 12 V konečně troubí

Další Čezety pokořily Glockner

24.9.2009 v 20:36 | Nahoru | #78
mno právěže v levým kastlíku je olejová nádrž pro posilube :) a pod ním zase její vývod, klasický releový regulátor se mi tam nevešel tenhle se zdá pravda menší... počkám na baterku (zejtra by měla bejt) a pak uvidím

předstih jsem chtěl každopádně kontrolovat.. nastavím ho tedy bez kolíčku na 3mm jak má být.. ovšem dotaz: na kladívkách jsem byl zvyklý předstih nastavovat tak, že jsem si zapnul zapalování, vyhodil svíci ven, místo ní strčil forichtung a našel horní úvrať, pootočil zpátky, na forichtungu nastavil 3mm, opřel píst a otáček destičkou pomalinku až hodila jiskra a zaaretoval, jde to udělat na vape jiskrou, nebo prostě jen nastavit ty 2mm překrytí náběžné hrany a tím je to hotovo?

Další Čezety pokořily Glockner

24.9.2009 v 20:38 | Nahoru | #79
jakože bych si jako předtím nahodil zapalování, nastavil polohu pístu a pootočil rorotem až hodí jiskru... co jsem koukal na stator, tak si nejsem jistý, jestli má pro zapalování a dobijení cívky zvlášť, nebo to ženou všechny.. pokud by byla samostatná pro zapalování, nemuselo by to při pomalém otáčení hodit jiskru...

Další Čezety pokořily Glockner

24.9.2009 v 20:54 | Nahoru | #80
Měl bys mít místo na původní regulátor právě pod nádržkou olej

Regulátor od Vape přesně pasuje na místo původního .

K nastavení předstihu: Nastavíš píst do polohu zápalu a pak přesně dle toho náčrtku nasadíš rotor na kužel. Jakmile jednou nastavíš píst do správné polohy, tak už je to pohoda. Jen to nasadíš a dotáhneš ten šroubek

Jinak musíš šlápnout pořádně. Sada SZ13 a SZ14 jede jen na to co si sama vyrobí (nesahá na baterku).

Další Čezety pokořily Glockner

24.9.2009 v 21:16 | Nahoru | #81
ok takže naštelovat polohu a je :)

právě pod ten kastlík se mi to nedařilo, musel bych ohnout na původním regleru vývod vpravo.. tak jsem ho měl na pravé straně, za kastlíkem nahoře pod sedlem... možná je tu někde foto... tam ho už ale nechci... mno někam ho naperu, kam to dovolí kabelovej svazek.

pokud teda neshá na baterku, jde to natočit s KO baterkou, resp. bez ní? - bez ní bych se asi ale odprásknul regler

Naposledy editováno 24.09.2009 21:17:20

Další Čezety pokořily Glockner

24.9.2009 v 21:32 | Nahoru | #82
Kabeláž je blbě řešená, takže ti regulátor v podstatě nevyjde jinam než pod sedadlo. Ale není problém si vyrobit prodlužovací kabel, který má na jednom konci faston 6,3 mm samici a na druhé straně samce. Pak si regulátor dáš kam chceš . Jinak další možnost umístění je pod nádrž – mám ho takhle na 455 a chladí se v pohodě.


Jinak VAPE jede i bez připojené baterky, regulátor bez problémů funguje. Zničit ho můžeš jediným způsobem a to tak, že budeš baterku připojovat nebo hlavně odpojovat při zapnutém motoru.

1 reakcí na tento příspěvek Další Čezety pokořily Glockner

24.9.2009 v 21:54 | Nahoru | #83
tak jak to máš ty, to taky nepůjde, 477 tam má vzpěru mezi rámeme a válcem.

ani ten držák spínače neseděl, 477 má silnější tu rámovou rouru, popřihybal jsem ho a přivařil k rámu.

Další Čezety pokořily Glockner

24.9.2009 v 21:54 | Nahoru | #84
ale pod sedačkou by mi nijak nevadil, stejně tam nic nevozím

(reakce na) Další Čezety pokořily Glockner

24.9.2009 v 22:16 | Nahoru | #85

pech.>tak jak to máš ty, to taky nepůjde, 477 tam má vzpěru mezi rámeme a válcem

Tak to jo, zkus to umístit jak ti to vyjde. Jak jsem psal kabely si můžeš libovolně prodloužit jak bude potřeba . Držáky na spínač nesedí ani na 471 – bylo potřeba si vyrobit mezikus, pak to sedí bez problémů. Nebo je taky možnost stáhnout spínač k rámu jen eletrikářskými páskami (spínač nemusí být ukostřený) a je to bez komplikací

1 reakcí na tento příspěvek Další Čezety pokořily Glockner

24.9.2009 v 22:34 | Nahoru | #86
regulátor bych dal pod nádobku oleje jak byl origo, nevidím důvod proč by to nemělo jít...
Mám to tak taky, dokonce sedí i na původní díry

(reakce na) Další Čezety pokořily Glockner

25.9.2009 v 00:13 | Nahoru | #87
Vasili> Tak tak, je to pro něj asi nejlepší místo
[url= přes zimu se ho možná pokusím někam schovat a namaskovat na původní místo originální regulátor ať to vypadá, že je to originální

1 reakcí na tento příspěvek Další Čezety pokořily Glockner

25.9.2009 v 13:54 | Nahoru | #88
já ho zamaskuju do toho kastlíku nakonec, přišla už baterka, vyměřil jsem to, vrtnul jsem závity a je tam..... po obědě budu pokračovat

(reakce na) Další Čezety pokořily Glockner

25.9.2009 v 21:02 | Nahoru | #89
pech.> Kdyžtak pak prosím dodej foto pro inspiraci

Další Čezety pokořily Glockner

25.9.2009 v 23:33 | Nahoru | #90
tak a je to, regler je v kastlíku, chcíprelé visí pod budíkem....

vzhledem k tomu, že jsem relé se kterým jsem počítal na tohle využití nějak ztratil, tak jsem musel použít a upravit nějaký zařízení z felicie, který obsahovalo rozpínací kontakt...

mno motor běží, na baterce napětí je, při volnoběhu to nepohasíná, snad jen že při chcípnutí se nerozsvítí kotrolka dobijení, zůstává zhaslá

www.jpeg.cz/view-595_P9020243.jpg.html][img]http://88.86.106.174/jpeg/595_P9020243.jpg[/img

Naposledy editováno 25.09.2009 23:42:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
v čepu kyvné vidlice není dírka pro... ČZ 175/450, Jawa 175/356, ČZ 250/455, Jawa 125/355 Jirk_K 1 14.8.2023 v 16:12 Krautkopf
ČZ 250/455 Písmená vo "VIN" na ráme ČZ 250/455 hruso25 2 3.2.2023 v 18:21 hruso25
Čep kyvné vidlice hranatá ČZ ČZ 175/477, ČZ 250/471, ČZ 175/487, ČZ 350/472 Kalasnikov 25 25.1.2023 v 16:04 Kalasnikov
CZ 250/471 spojka ČZ 250/471 sikmar 14 20.1.2023 v 21:20 pech.
GO motoru Jawa ČZ 250/471 Otajs 8 2.12.2022 v 20:20 Radovann


TOPlist