globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Volnoběžka startéru na Virago 1100
14.8.2009 v 19:35
Zdravím přátelé. Scháním volnoběžku startéru na Virago 1100 rv. 1993 model JYA1TEE
Budu vděčný za radu, tip, odkaz, cokoliv. Zajímá mě cena, kde ji sehnat, čeho se vyvarovat. Díky moc.

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběžka startéru na Virago 1100

14.8.2009 v 20:23 | Nahoru | #1
Trošku off topic, no ale když já jsem sháněl volnoběžku na svou VFR, tak jsem zašel do Hondy, objednal ji a druhý den jsem ji měl..

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběžka startéru na Virago 1100

14.8.2009 v 21:02 | Nahoru | #2
Lucky-Luke: Volnoběžka se dá opravit, jestli znáš pár lidí, kteří umějí brousit.
Volnoběžku z hřídele demontuj a rozeber. Musí se silou rozehnout ten plech, který tvoří obal. Já to dělal šroubovákem bez rukojeti, který jsem zatloukal pod plech a postupně ho odehýbal ven. Dělej to na straně, kde je to ozubené kolo.
Až bude plech dokola úplně odehnutý, dá se zpod něj vysunout podložka a vytáhnout to ozubené kolo. Pod tím uvidíš komoru, ve které je pět pružin a válečků (nejspíš to vylítá ven, nevadí). Ty válečky se časem omačkají, nedosáhnou ke středu válcové části, která přechází do ozubeného kola, a proto to klouže. Oprava spočívá v jejich výměně za nové. Originály mají průměr 7 mm a dají se nahradit ložiskovými válečky, které se dají normálně koupit v krámě s ložisky. Akorát ty bývají delší, takže se musejí přibrousit na kratší délku.
Háček je v tom, že takhle vyměněné válečky taky dlouho nevydrží, protože se omačkává i ten střed. Takže doporučuji spíš koupit nejbližší větší válečky (mám pocit, že je to 7,144 mm) a dát tam ty. Pokud se nevejdou, musí se buď ubrousit na menší průměr (což je problém, protože tak malé kousky umí brousit málokdo a v ruce se to nedá), nebo se o pár setin obrousí ten válcový střed u ozubeného kola. Musí se to udělat strojně, na ruční práci zapomeň.
Pak naskládej vše do těla volnoběžky, jak to patří. Pružiny, válečky, střed. Obalový plech zatřískej kladívkem pěkně dokola zpátky a pokud bude vnitřek pořád volný, párkrát to dokola zmáčkni do svěráku. Voilá - oprava je dokončená a rozhodně nebude stát tisíce, jako nová volnoběžka. Mě to vyšlo do pěti stovek a už přes osm let to slouží bez problémů.

edit: Ještě obrázky - tady je vidět, kde byl plech pod ozubeným kolem odehnutý a zase zaklepaný

[img]

a tady je druhá strana, omačkaná od čelisti svěráku, jak se zpátky utahoval obal

[img]

Naposledy editováno 14.08.2009 21:08:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
studený start na bočáku Yamaha XV 1100 Virago LenkaLucka 27 29.4.2024 v 11:20 Weisner
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago HonzaXV1100 85 14.1.2024 v 10:27 intra
Synchronizace zkoušel to někdo? [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago vajdi217 70 1.11.2023 v 13:20 Gumovník
dotaz Yamaha XV 1100 Virago Pernek 2 26.9.2023 v 09:52 Kolja73


TOPlist