bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: NX 250 zlobí zapalování
13.8.2009 v 17:29
Zdravím mám Hondu NX 250 1988 , poradte mi co to může bejt ,prostě z ničeho nic budto když jedu tak chcípne a zachvá´íli zas nastartuje a jede normálně ,nebo jí nenastartuju vůbec v garáži páč nehodí jiskru . Kabely sem proměřil , novou svíčku dal ,novou cívku co jinýho by to mohlo bejt už mi zbýva jen jednotka zapalování a to neni moc laciny .Díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 18:04 | Nahoru | #1
manual prošel si všechny kontakty pečlivě?
krom ŘJ může bejt v háji, cívka co ju živí, případně snímač
jinak u ignitechu stojí 3500 DC CDI a funguje na 1* ( vlastní zkušenost)

tohle sem si vyrobil CDI a tím sem si ověřil že má CDI skutečne v prd.. , v pohodě jsem to na to natočil

NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 18:14 | Nahoru | #2
vsechno sem vycistil a prosel ,jak rikam civku mam i novou , snimac ,myslis snimac pulsu ze jak zjistim jestli neni v haji .Taky sem nasel ze ignitech dela nahrady

NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 19:11 | Nahoru | #3
myslím cívku na statoru ne indukční. odpor toho snímače bude snad v tom manuálu

NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 19:20 | Nahoru | #4
odpor snimace sem meril a ten je dobrej podle manualu a jak zjistim ze je dobra ta civka ve statoru , vim ze ze statoru vede jeden drat do jednotky a co tam zmerit?

NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 19:41 | Nahoru | #5
mauál sem čet taky odpor snímače je při 20 stupních 290 - 360 ohm
od altu do ŘJ musí jít drát ( případně dva - signál a signálová zem = kostra)ze snímače a ten co nabijí kondezátory v CDI ( u mě NX 125 byl černo-červenej) a na měm by si měl naměřit cca 90 V střídávýho napětí proti kostře, při točení motoru startérem

Naposledy editováno 13.08.2009 19:45:52

NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 19:47 | Nahoru | #6
ten odpor snimce ja presne tak , je tam jeden z altiku ,zkusim zmerit teda to napeti proti kostre a to dava fat 90 V jo a kdyz sem zkousel prilozit svicku ke kostre kdyz nechtela chytnout tak hodila za cas malou jiskru jednu a pak nic , dneska mi chytla rano hned a za hodinu uz ani tuk

NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 19:52 | Nahoru | #7
já když měl mrtví cdi tak to nekoplo ani když sem narval prst do faje..... a nemáš někde přeskříplí dráty, jako že by izolaca byla OK ale ve vnitřku by to bylo přelámaný? ptz je divný, že to chvilku jede a chvilku ne...

z altíku by jich mělo jít víc.... nejspíš 3 do regulátoru + do cdi ten od snímače a ten od napajení cdi

NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 19:54 | Nahoru | #8
a neblbne ti chcípák jen mě tak napadlo.... ( myslím třeba porušenej drát co je přikostřenej nebo špatný tlačítko)

Naposledy editováno 13.08.2009 19:55:33

NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 19:58 | Nahoru | #9
tam je jenom tlacitko zapnout ci chcipnout kdyby neslo tak by netocil starter ani , je to divny no ale vetsinu to delalo kdyz se motorka vic ohrala kdyz sem jel po meste treba tak chcipla ,na dalku mi nikdy nechcipla a ta jednotka uz byla dvakrat opravovana

NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 20:05 | Nahoru | #10
to CDI je uložený předpokládám nad motorem.... no jestli se sálavým teplem prohřeje a pak to blbne...
nebo jestli se ohřeje stator alternátoru a snímač , popřípadě cívka co napají CDI se nějak prošlehne.... těžko říct
jen jestli je v prd.. statro alternátoru tak je to hodně špatný...převinout to prý nemá cenu (nevydrží to) a novej stojí majlant ( NX 125 (89) cca 8000-, )
a jak je ta jednotka opravovaná? to si někdo dal tu prácu a odrejpal tu zalévací hmotu? Já to zkoušel a vzdal sem to ptz to byla práce pro mukla na 20 let do krimu.

další nápad: možnost blokace od stojánku...pokud to má

tak sem čuměl do schámatu a vidím že ten altík je 3 fázovej a napájení cdi je braný z jedné fáze, ale stejně platí že by tam mělo bejt těch cca 90 V střídavých

Naposledy editováno 13.08.2009 20:15:04

NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 20:18 | Nahoru | #11
blokaci to nema , do jednotky vede + ,kostra , ze snimace , z altiku ,a do civky + ,jednotka ma 5 konektoru ,zatim to reagovalo dost na teplo jak to bylo studeny tak to slapalo ale je to cim dal horsi ,tak kdyby nesel altik tak by to nedobijelo zas ne , to dobiji normalne .....jj nejakej blazen si dal tu praci a rozebral ji , minule opravoval to ze tam byl spatnej spoj a ten povolil casem a prestalo hazet jiskru uplne , jezdilo mi to asi 3 mesice bez problemu pak to zaclo takhle blbnout

NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 20:28 | Nahoru | #12
tak pokud to dobíjí mělo by bejt altík ok, ale ruku do ohně za to nedám, nevím jak by se to chovalo kdyby bylo jedno z těch tří vinutí proražený ( např. zrovna to který napájí to cdi)

tak jestli je CDI po zásahu kutila tak je asi příčina jasná... ony ty el. součástky jsou některý háklivý na teplo... případně pokud tam byl někde špatnej spoj a "kutil" to tavil trafopájkou tak mohl některou z nich načít a teď to blbne po ohřátí, nejlepší by bylo si to cdi někde půjčit, ale to asi bude velkej problém....
vidím to na ten ignitech 3500 není zas takovej kotel...
nebo sesmol to primitivní cdi co sem ti dal v odkazu, souástky koupíš např. v GM za cca 70-, a poskládáš na plošňák a mužeš zkoušet, natočil sem na to motorku v pohodě, běžela na volnoběh, ale vyšší otáčky už ne ... přece jenom je tam potřeba ta regulace předstihu nějak tak to vypadá...bastl za 20 min, na krásu a provedení se nehraje ..tady to je jen pro učel
chladiče na tom tyristoru nejsou nutný

Naposledy editováno 13.08.2009 20:32:44

NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 20:33 | Nahoru | #13
asi mi nic jinyho nezbyde nez obejednat od ignitechu ,neni tak silena palka no ale jestli nebude ono tak me streli :) a nevis za jak dlouho to ignitech udela ,potrebuju docela rychle pac nemam ja jezdit do prace ted , auto mam taky v haji zrovna

NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 20:35 | Nahoru | #14
já to měl doma za 3 dny a nejvíc to zdržela pošta komunikace perfektní , nejspíš po tobě budou chtít fotku případně nákres vodičů s barevným označením co vedou do CDI a jejich umístění v konektoru

doporučuji variantu DC CDI ..je napájeno z baterie, takže vyloučíš případnou poruchu zpusobenou alternátorem

NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 20:42 | Nahoru | #15
doma mam v manualu nakresy zapojeni to nebude problem
ono delaj jiny o by tam sli jeste ja videl jen to DC CDI ,jinak dik za radu

NX 250 zlobí zapalování

13.8.2009 v 20:47 | Nahoru | #16
není zač, však oni ti porádí co je nejvhodnější , cenově je to stejný 3500,-

(reakce na) NX 250 zlobí zapalování

25.7.2014 v 19:18 | Nahoru | #17
cccp> Škoda, že ten odkaz na tu "zkušební CDI jednotku" nefunguje, potřeboval bych pro jednoho kolegu něco na vyzkoušení
Nešlo by to nějak obnovit nebo někam uložit nově?

Dík
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda NX 250 dominator - zkušenosti ? Honda @150, Honda NX 250, Honda ANF 125 Innova, Boom... pernik92 6 5.6.2017 v 23:56 SKIPPER_PA
jak otevrit nx 250 Honda NX 250 slawaman 5 17.9.2016 v 05:34 seikos
jak poznám, že je rozvodový řetěz n... Honda NX 250 spacy 14 4.9.2015 v 18:03 spacy
Repase výfuku Honda NX 250 mican 2 4.3.2014 v 19:56 BorekS
Přehřívání motoru Honda NX250 Honda NX 250 Suzuveverka 10 18.8.2012 v 16:26 Suzuveverka


TOPlist