sem cerstvy(asi tyden a pul) majitel krasne RSV Mille 1999....
vim, ma to suchu klikovu skrinu, a tym padem iny typ mazana...
zajima mna, ze ked mam motor a teda aj olej studeny, tak mi olej v mjerke nesaha ani po minimu, neni skoro videt, ale cim vic je motor, a hlavne teda olej zehrity, tak tym vis mam hladinu oleja v merce a teda aj v nadrzce. napr. vcera, ked sem dojel asi po 4 hod. vyjizdke a olej byl fakt pjekne zehrity, sem ho mjel skoro po max...
tak teraz nevim jak moc ho tam mam mjet, lebo ked ho teraz dam do nadrzky vic, tak nevim, ci mi potom nepretece?
alebo ten olej tym, ze motor dluho stoji, nekde steka cez cerpadlo do motora?
tak vas prosim, ci by ste mi vjedeli poradit, nerad bych neco poxral....
dik moc
Taky jsem nevěděl kolik tam mám oleje, páč to vždy ukázalo jinak... Hlavně, že tam něco je
http://www.rsv.wz.cz/
mimochodem, olej patri 15W 50, ze?
1 reakcí na tento příspěvek Hladina oleja v nadrzke
no ja sem zatat nedoleval nic, a to mam najetych okolo 1000km za necele dva tydne
a dalsi vjec, co sem zistil od predchodziho majitela...takze oni tam pri poslednej vymjene naleli 10W40.....takze do vymjeny budu ked tak dolevat ten, ale nevim co spravit pri dalsi vymjene? ci sa vratit spatky na predepsanu 15w50-tku, alebo uz zostat u 10w40-tky???
uz tak mja sere, ze tam nedali to co tam ma jit....tak nevim co tam potom dat, abych to neposral este vic jak to je
1 reakcí na tento příspěvek Hladina oleja v nadrzke
a jak rikas, radsi tam pichnu tu 15w-cku
jo a davate nekedy nastavovat ventily, alebo rozvody na ni?
šanťa>jo sak to mam v plane, vymjenim to tak ci tak, aj ked rikal, ze tam ma na nem najetych tak 1000km, lebo na tem nejezdil, ale aj tak ho vymjenim...
a jak rikas, radsi tam pichnu tu 15w-cku
jo a davate nekedy nastavovat ventily, alebo rozvody na ni?
Jo, už se k tomu rozhoupávám rok a půl
ale na rsvzone a apriliafóru jsem se uklidnil, obecně se prej u tohodle rotaxu ty ventilový vůle (po záběhu) moc nemění...že to zaklepávání ventilů se vyrovnává s opotřebením hrnků a podložek
Naposledy editováno 11.08.2009 12:24:07
jinak urcite tam lej, co predepisuje vyrobce, tzn. 15W50, polosyntetiku (ja tam leju motul 5100)
ad vymena oleje - vcera jsem si ho zrovna menil, nalil jsem tam tusim 3,5 litru, pak na chvili nastartovat, aby se olej natahnul do systemu a pak dolit na rysku. delam to tak porad a bez problemu.
mmch kolik na ni mas nalitano, ze resis ventilove vule? zkontrolovat bych je pro jistotu urco nechal, pro klid duse, ale jak rika fizz, rotaxy jsou v tomhle hodne v pohode
Naposledy editováno 11.08.2009 16:03:47
no ale potvrdils mi muj postoj, vratit sa k 15w50...dik...jo a tez tam je a aj tam budu let motula...tu na okoli ho lude chvala...
a ty ventily, ma to najetych teraz cez 17tis. km, sa mi zda, ze sa to obcas ozve, tak jemne...tazko povidat, este len spoznavam zvuky rotaxu
skontrolovat ich necham, ale necham si to asi na zimu...
jo a olejovy filtr je problem zehnat? su urcite aj nahrady, ze?
dik...
co se tyce toho plega, tak to je MRA, opet z yacomi, neb ten je vyhradni dovozce do CR
se mrkni sam YACOMI
ventily klidne nech na zimu, tim nic neposeres
Naposledy editováno 11.08.2009 18:08:24
1 reakcí na tento příspěvek Hladina oleja v nadrzke
mimochodem, stuple pouzivam rad, ale uz dluho dobra vjec....
qbic...len tak mezi nama, fizzi o tem nemusi vjedet, skus mi to okomentovat prosim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hladina oleja v nadrzke
šanťa>jaj tak to je v poho))) inac take sem si vsimel, ze ked je motor zehrity, ma trosicku vjecsi hlucnost....malinko)
mimochodem, stuple pouzivam rad, ale uz dluho dobra vjec....
qbic...len tak mezi nama, fizzi o tem nemusi vjedet, skus mi to okomentovat prosim
heh, sim te takovych poznamek si vubec nevsimej
fizz mel akorat smulu na to, ze koupil bajk v ne zrovna perfektnim stavu a proto vetsinu z nas uz davno neprekvapuji po ruznu se vyskytujici anomalie na jeho stroji na druhou stranu, od ty doby, co ma fizzer aprilii ho treba ja osobne povazuju za jednoho z nejvic teoretickych odborniku na RSV v republice neznam takrka nikoho, kdo by mel lip nacteny microfishe a manualy, nez je prave fizz
Naposledy editováno 13.08.2009 09:19:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hladina oleja v nadrzke
ale vazne, moze sa to hodit) chlapi, no dneska mam na ni dalsich asi 400km, byl sem v brne(kupit si listky na motogp ) a plus nejaky vyletik, proste super, jedina vjec co sem dneska zistil, ze to plexi su musim kupit, jak sem mjel tankvak na nadrzi a jel sem vic jak nejakych 120, tak mi turbulencia tahala prilbu navrch, jak keby dole z hlavy blbeeee....
no tak tot...takto...uvidime
1 reakcí na tento příspěvek Hladina oleja v nadrzke
a tak uz si zvykam, ale to plexi mjenit budu tak ci tak..
inac mam uz skoro 3000 najetych na ni takze uz to vidim skur takto, ze najprv musi it predna guma, ta ma hlavne levu pulku hodne zeslahanu(to nevim ci sem jezdil vic levotocive ) plus vymjena olaja, zadna guma
inac, jak mjenit najlepsi a najsetrnejsi(co sa tyka motora, ne penazenky) OLEJ???
kebys te mi daly nejaku radu, jak to mjenit, se suchu skrinu nemam skusenosti...
Ve zkratce:
- sundáš levou boční kapotu, spodní kapotu
- otřeš spodek olejový nádrže (je tam vypoušťák a bejvá olepenej bordelem, co se rád dostává do závitu) a okolí krytu filtru (takovej ten kulatej, kousek pod spojkovým prasátkem) a vypoušťáku (velkej imbus od toho krytu napravo).
-první vyšroubuješ vypoušťák tý olejový nádrže, taky víčko aby to dobře vyteklo,
-pak vypoušťák (imbus), očistíš z magnetu bordel
-dva malý imbusy co drží dekl filtru, ten vyškubneš (já ho musím vždycky páčit dvěma šroubovákama proti sobě) - hlavně při instalaci nového (od HIFLO typ HF152, například) nezapomeň potřít o-ring olejem (klidně vyjetym).
-necháš vytýct olej, různě to nakláněj atd...
-zašroubuješ filtr (citovka, tuším 10Nm)
-zašroubuješ vypoušťák (tuším 12Nm), taky citovka, šroubuješ to do hliníku (že, Qbic )
-zašroubuješ spodek olejový nádrže (taky cca 12Nm)
(-ještě se v manuále píše čistit sítko co je na vstupu do olejový nádrže, ta tlustá hadice dole, ale do toho se mi nikdy nechtělo kvůli tý blbý svorce)
Mno a teď nastává ta veselá část, trefování se s množstvím oleje
Obecně je dobrý začít s 3,5l, naleješ a sleduješ hladinu v hadičce na olejový nádrži, až je na vrchu, tak nastartuješ motor, kontrolka mazání bude chvilku svítit, pak zhasne.
no a až to trošku projedeš, tak doleješ olej tak, aby byl mezi prostředkem hadičky a spodní ryskou, za žádnejch okolností nesmí bejt PŘES horní rysku (tenhle motor je na přelití citlivej... důvodů je víc...).
no...snad jsem nic nevynechal
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 | WenCa | 6248 | 28.2.2024 v 16:15 doveda |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |