paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Hladina oleja v nadrzke
8.8.2009 v 18:10
nazdar lidi,

sem cerstvy(asi tyden a pul) majitel krasne RSV Mille 1999....
vim, ma to suchu klikovu skrinu, a tym padem iny typ mazana...

zajima mna, ze ked mam motor a teda aj olej studeny, tak mi olej v mjerke nesaha ani po minimu, neni skoro videt, ale cim vic je motor, a hlavne teda olej zehrity, tak tym vis mam hladinu oleja v merce a teda aj v nadrzce. napr. vcera, ked sem dojel asi po 4 hod. vyjizdke a olej byl fakt pjekne zehrity, sem ho mjel skoro po max...

tak teraz nevim jak moc ho tam mam mjet, lebo ked ho teraz dam do nadrzky vic, tak nevim, ci mi potom nepretece?

alebo ten olej tym, ze motor dluho stoji, nekde steka cez cerpadlo do motora?

tak vas prosim, ci by ste mi vjedeli poradit, nerad bych neco poxral....

dik moc
Předchozí
1 2
Následující

Hladina oleja v nadrzke

8.8.2009 v 18:23 | Nahoru | #1
To je uplně normální. Hladina oleje se měří při zahřátém motoru, takže když jezdíš a oil je mezi max a min, je vše ok. Když stojiš, olej steče...takže máš vše ok

Hladina oleja v nadrzke

8.8.2009 v 18:24 | Nahoru | #2
když ho tam máš hodně, tak ti vylítá do airboxu... Hladinu jsem měřil tak, že až se zapli větráčky, tak jsem vypnul motor a počkal cca 5min. a kouknul na hladinu...
Taky jsem nevěděl kolik tam mám oleje, páč to vždy ukázalo jinak... Hlavně, že tam něco je
http://www.rsv.wz.cz/

Hladina oleja v nadrzke

8.8.2009 v 19:34 | Nahoru | #3
u Rotaxu se doporučuje ujet minimálně 15 km mimo město abys mohl zkontrolovat hladinu oleje. Což je tak trochu na pytel. při výměně oleje to dělám tak, že tam podle výrobce naleju 3,5L oleje (z hlavy jen tuším, že tam patří 3,7l ) a pak to jedu zahřát, nedodoržuju těch 15km mimo město, ale třeba jen 5km po městě.. No a potom podle potřeby doleju zbytek

Hladina oleja v nadrzke

8.8.2009 v 22:12 | Nahoru | #4
dik hosi, potesili ste mna sem totiz zacatecnik, co sa RSV tyka, a teda aj suchej klikovej skrine... jo, ked mam teplotu pri zapnutych vjetrakoch, alebo neco pod, tak je tam oleja zhruba centak pod maximem....takze poho...
mimochodem, olej patri 15W 50, ze?

Hladina oleja v nadrzke

8.8.2009 v 22:13 | Nahoru | #5
olej by měl být 15W50

Hladina oleja v nadrzke

9.8.2009 v 00:05 | Nahoru | #6
jo dik...

a rozmyslam, Motul ma 15W50 s oznacenim 5100 a aj 15W50 s oznacenim 300, ta 300-ka je zelena aromaticka... nevite nahodu rozdil medzi nima, resp. myslim, ze ta 300-ka by mjela byt vykonnejsi...

Hladina oleja v nadrzke

9.8.2009 v 20:32 | Nahoru | #7
300V je plná syntetika, pokud se nepletu

Hladina oleja v nadrzke

10.8.2009 v 12:06 | Nahoru | #8
no a kery by byl lepsi, ta plna syntetika, alebo polo? alebo co pouzivate vy, plnu, ci polo?

Hladina oleja v nadrzke

10.8.2009 v 16:54 | Nahoru | #9
ted mam 300V ale príští týden vyměnim za 5100
Ta 300V je o 500,-kč dražší (při 4litrech) a je to zbytečnost

Hladina oleja v nadrzke

10.8.2009 v 16:58 | Nahoru | #10
hele, když už se tu řeší oleje...Kolik tak do rotaxu dolejváte? nevim jakej to na to má vliv, ale u mě se to s blížící výměnou furt zvětšuje, a po výměně zas chvíli nedolejvám skoro nic...akési čudné jezdím Denicol Pro 2000, a když tomu dávám hodně velkou sodu, tak si vezme do dvou deci na tisíc, plus mínus. Když se jen tak cestovně kodrcám (což se té mašině těžce nelíbí) tak nebere nic...

Hladina oleja v nadrzke

10.8.2009 v 17:03 | Nahoru | #11
no já jsem během asi 6500km dolil dvakrát jednu decku, jinak nic

Hladina oleja v nadrzke

10.8.2009 v 22:02 | Nahoru | #12
Výrobce předepisuje polosyntetiku 15w-50. Měří se při zahřátém motoru JÍZDOU (ne ohřátím na volnoběh - velký vliv na teplotu oleje). Nepřelévat, jinak krká olej do airboxu.

1 reakcí na tento příspěvek Hladina oleja v nadrzke

11.8.2009 v 11:15 | Nahoru | #13
oka fajne dik hosi

no ja sem zatat nedoleval nic, a to mam najetych okolo 1000km za necele dva tydne

a dalsi vjec, co sem zistil od predchodziho majitela...takze oni tam pri poslednej vymjene naleli 10W40.....takze do vymjeny budu ked tak dolevat ten, ale nevim co spravit pri dalsi vymjene? ci sa vratit spatky na predepsanu 15w50-tku, alebo uz zostat u 10w40-tky???
uz tak mja sere, ze tam nedali to co tam ma jit....tak nevim co tam potom dat, abych to neposral este vic jak to je

(reakce na) Hladina oleja v nadrzke

11.8.2009 v 11:49 | Nahoru | #14
šanťa> prostě při příští výměně tam dej 15W50 a je to. Otázka ovšem je, jestli ten olej skutečně vyměnil Známe lidi, jak si rádi při prodeji vymýšlejí.. Takže bych najel třeba 3000km a vyměnil to za to co tam patří

1 reakcí na tento příspěvek Hladina oleja v nadrzke

11.8.2009 v 12:17 | Nahoru | #15
jo sak to mam v plane, vymjenim to tak ci tak, aj ked rikal, ze tam ma na nem najetych tak 1000km, lebo na tem nejezdil, ale aj tak ho vymjenim...

a jak rikas, radsi tam pichnu tu 15w-cku

jo a davate nekedy nastavovat ventily, alebo rozvody na ni?

(reakce na) Hladina oleja v nadrzke

11.8.2009 v 12:21 | Nahoru | #16

šanťa>jo sak to mam v plane, vymjenim to tak ci tak, aj ked rikal, ze tam ma na nem najetych tak 1000km, lebo na tem nejezdil, ale aj tak ho vymjenim...

a jak rikas, radsi tam pichnu tu 15w-cku

jo a davate nekedy nastavovat ventily, alebo rozvody na ni?



Jo, už se k tomu rozhoupávám rok a půl

ale na rsvzone a apriliafóru jsem se uklidnil, obecně se prej u tohodle rotaxu ty ventilový vůle (po záběhu) moc nemění...že to zaklepávání ventilů se vyrovnává s opotřebením hrnků a podložek

Naposledy editováno 11.08.2009 12:24:07

Hladina oleja v nadrzke

11.8.2009 v 15:19 | Nahoru | #17
jo fizzer...rok a pul, ked ho ju mam tyden a pul

takze ked budu "resit" ventilove vule, tak mozu pocitat s vymjenu hrnku a podlozek...

Hladina oleja v nadrzke

11.8.2009 v 16:02 | Nahoru | #18
no ja preventivne pri nakupu bajku menim kapaliny bez ohledu na to, co mi rika prodejce..

jinak urcite tam lej, co predepisuje vyrobce, tzn. 15W50, polosyntetiku (ja tam leju motul 5100)

ad vymena oleje - vcera jsem si ho zrovna menil, nalil jsem tam tusim 3,5 litru, pak na chvili nastartovat, aby se olej natahnul do systemu a pak dolit na rysku. delam to tak porad a bez problemu.

mmch kolik na ni mas nalitano, ze resis ventilove vule? zkontrolovat bych je pro jistotu urco nechal, pro klid duse, ale jak rika fizz, rotaxy jsou v tomhle hodne v pohode

Naposledy editováno 11.08.2009 16:03:47

Hladina oleja v nadrzke

11.8.2009 v 17:09 | Nahoru | #19
qbic oka dik, ten olej poresim, sem sa pytal na to co tam zase dat len proto, ze u nekerych motoru to vjedelo spravit problem, resp. tym, ze sa tam nalel kvalitativne horsi alebo iny olej a potom sa vratilo k lepsimu, spravit vjetsi vule a teda aj hlucnost...
no ale potvrdils mi muj postoj, vratit sa k 15w50...dik...jo a tez tam je a aj tam budu let motula...tu na okoli ho lude chvala...

a ty ventily, ma to najetych teraz cez 17tis. km, sa mi zda, ze sa to obcas ozve, tak jemne...tazko povidat, este len spoznavam zvuky rotaxu
skontrolovat ich necham, ale necham si to asi na zimu...

jo a olejovy filtr je problem zehnat? su urcite aj nahrady, ze?

dik...

Hladina oleja v nadrzke

11.8.2009 v 17:12 | Nahoru | #20
qbic...este kukam na tvoje foto, vidim, ze tam mas aj double buble screen, teda plexi, tos zehnal v cechach? take to na rsv-cku zhanam a zatat nevim kde....jestli bys vjedel poradit?

Hladina oleja v nadrzke

11.8.2009 v 18:06 | Nahoru | #21
olejovy filtr sezenes kdekoli, to neni problem. ja tyhle spotrebaky kupuju trebas prave v yacomi, maji i e-shop, prima pristup a dobre ceny.

co se tyce toho plega, tak to je MRA, opet z yacomi, neb ten je vyhradni dovozce do CR

se mrkni sam YACOMI

ventily klidne nech na zimu, tim nic neposeres

Naposledy editováno 11.08.2009 18:08:24

Hladina oleja v nadrzke

11.8.2009 v 20:50 | Nahoru | #22
qbic...kukal sem to yacomi, parada, nasel sem tam ten stit...super

ventily si necham na zimu, este chcu do zimy zistit co mi to v tej prevodce tuka...

Hladina oleja v nadrzke

12.8.2009 v 08:20 | Nahoru | #23

...tazko povidat, este len spoznavam zvuky rotaxu



Začni si dělat zásoby



v990 je dost mechanicky hlučnej, z důvodu větších výrobních tolerancí, zejména když je velké horko nebo starý olej. Ten můj konkrétně dělá takové peklo, že čekám kdy dostanu pístem do zubů qbitch ty nekomentuj!!

Hladina oleja v nadrzke

12.8.2009 v 08:44 | Nahoru | #24
mlcim, fizzi, mlcim

1 reakcí na tento příspěvek Hladina oleja v nadrzke

12.8.2009 v 22:20 | Nahoru | #25
jaj tak to je v poho))) inac take sem si vsimel, ze ked je motor zehrity, ma trosicku vjecsi hlucnost....malinko)

mimochodem, stuple pouzivam rad, ale uz dluho dobra vjec....

qbic...len tak mezi nama, fizzi o tem nemusi vjedet, skus mi to okomentovat prosim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hladina oleja v nadrzke

13.8.2009 v 09:19 | Nahoru | #26

šanťa>jaj tak to je v poho))) inac take sem si vsimel, ze ked je motor zehrity, ma trosicku vjecsi hlucnost....malinko)

mimochodem, stuple pouzivam rad, ale uz dluho dobra vjec....

qbic...len tak mezi nama, fizzi o tem nemusi vjedet, skus mi to okomentovat prosim



heh, sim te takovych poznamek si vubec nevsimej

fizz mel akorat smulu na to, ze koupil bajk v ne zrovna perfektnim stavu a proto vetsinu z nas uz davno neprekvapuji po ruznu se vyskytujici anomalie na jeho stroji na druhou stranu, od ty doby, co ma fizzer aprilii ho treba ja osobne povazuju za jednoho z nejvic teoretickych odborniku na RSV v republice neznam takrka nikoho, kdo by mel lip nacteny microfishe a manualy, nez je prave fizz

Naposledy editováno 13.08.2009 09:19:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hladina oleja v nadrzke

13.8.2009 v 23:38 | Nahoru | #27
Qbi-C> fajne....tak to sem rad, ze vim kdo je tu najvjecsi odbornik
ale vazne, moze sa to hodit) chlapi, no dneska mam na ni dalsich asi 400km, byl sem v brne(kupit si listky na motogp ) a plus nejaky vyletik, proste super, jedina vjec co sem dneska zistil, ze to plexi su musim kupit, jak sem mjel tankvak na nadrzi a jel sem vic jak nejakych 120, tak mi turbulencia tahala prilbu navrch, jak keby dole z hlavy blbeeee....
no tak tot...takto...uvidime

(reakce na) Hladina oleja v nadrzke

14.8.2009 v 10:14 | Nahoru | #28
šanťa> tohle se mi přesně stává když mám na tankvaku pláštěnku. A to mám Falco, kde je to plexi jak u cesťáku. Tak možná budeš muset pořídit menší tankvak, já mám jen malinkej asi 18l jak už jsem ti psal jinde ten Oxford

1 reakcí na tento příspěvek Hladina oleja v nadrzke

20.8.2009 v 10:02 | Nahoru | #29
pepek...jo sak aj ja mam maly od oxfordu, ale ked ho mam plny, tak sa za stit skoro neschovam, je to v poho len ked mam bradu polozenu na vaku...
a tak uz si zvykam, ale to plexi mjenit budu tak ci tak..
inac mam uz skoro 3000 najetych na ni takze uz to vidim skur takto, ze najprv musi it predna guma, ta ma hlavne levu pulku hodne zeslahanu(to nevim ci sem jezdil vic levotocive ) plus vymjena olaja, zadna guma

inac, jak mjenit najlepsi a najsetrnejsi(co sa tyka motora, ne penazenky) OLEJ???
kebys te mi daly nejaku radu, jak to mjenit, se suchu skrinu nemam skusenosti...

(reakce na) Hladina oleja v nadrzke

20.8.2009 v 10:24 | Nahoru | #30
šanťa> Návod k výměně máš v manuálu, začni číst

Ve zkratce:
- sundáš levou boční kapotu, spodní kapotu
- otřeš spodek olejový nádrže (je tam vypoušťák a bejvá olepenej bordelem, co se rád dostává do závitu) a okolí krytu filtru (takovej ten kulatej, kousek pod spojkovým prasátkem) a vypoušťáku (velkej imbus od toho krytu napravo).
-první vyšroubuješ vypoušťák tý olejový nádrže, taky víčko aby to dobře vyteklo,
-pak vypoušťák (imbus), očistíš z magnetu bordel
-dva malý imbusy co drží dekl filtru, ten vyškubneš (já ho musím vždycky páčit dvěma šroubovákama proti sobě) - hlavně při instalaci nového (od HIFLO typ HF152, například) nezapomeň potřít o-ring olejem (klidně vyjetym).
-necháš vytýct olej, různě to nakláněj atd...
-zašroubuješ filtr (citovka, tuším 10Nm)
-zašroubuješ vypoušťák (tuším 12Nm), taky citovka, šroubuješ to do hliníku (že, Qbic )
-zašroubuješ spodek olejový nádrže (taky cca 12Nm)
(-ještě se v manuále píše čistit sítko co je na vstupu do olejový nádrže, ta tlustá hadice dole, ale do toho se mi nikdy nechtělo kvůli tý blbý svorce)

Mno a teď nastává ta veselá část, trefování se s množstvím oleje
Obecně je dobrý začít s 3,5l, naleješ a sleduješ hladinu v hadičce na olejový nádrži, až je na vrchu, tak nastartuješ motor, kontrolka mazání bude chvilku svítit, pak zhasne.

no a až to trošku projedeš, tak doleješ olej tak, aby byl mezi prostředkem hadičky a spodní ryskou, za žádnejch okolností nesmí bejt PŘES horní rysku (tenhle motor je na přelití citlivej... důvodů je víc...).

no...snad jsem nic nevynechal
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 WenCa 6248 28.2.2024 v 16:15 doveda
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie


TOPlist