globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Houpani vidlice na LC8
31.7.2009 v 17:44
Mame s kamosem oba LC 8. On 950, ja 990. Ciste nahodou jsme provadeli temer soucansne servis prednich vidli (pretesneni, novy olej, gufera). Po najetí zhruba 2 - 3000 km se začalo projevovat houpání v přední vidli. On obouvá Pirelli Scorpion, já Continental TKC 80. Projevuje se to pri plynule jizde zhruba v 60 - 70 km rychlosti. Podobny pocit jako jizda po rolete (neni to tak dramaticky), nebo jako pri jizde na panelove D1. V zatahu se vse uklidni. Jemu se jeste navic v teto rychlosti vlivem houpani rozvibruji riditka. Tlak v gumach presne, nastaveni tlumicu od stredniho az po tvrde sportovni nema na tento jev temer zasadni vliv. Brejle dotazeny, hlava loziska by mela bejt v cajku. Kazdej jsme to servisovali v jinem, originalnim KTM servise, takze i chyba v levych rukach servismana by mela byt eliminovana.
Tak a ted babo rad...
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Houpani vidlice na LC8

31.7.2009 v 17:59 | Nahoru | #1
Zkuste jestli máte vyvážený obě kola

Taky přední kolo musí být správně namontovaný - napřed nasadit (jen zašroubovat šrouby a nedotahovat)
utáhnout matku osy
potom zapérovat vidlicí jak nejvíc umíš
a temprve potom dotáhnout svorný šrouby na vidlicích
tímhle se vidle na ose vystředí tak aby byly dokonale rovnoběžný.

Ale já to tipuju na to vyvážení kol.

Naposledy editováno 31.07.2009 18:00:25

2 reakcí na tento příspěvek Houpani vidlice na LC8

31.7.2009 v 18:19 | Nahoru | #2
hm, zaujimavy postup upevnenia kolesa. mne nejde dotiahnut matku osi bez toho aby som dotiahol svorne sroby - proste oska sa pretaca.

(reakce na) Houpani vidlice na LC8

31.7.2009 v 18:59 | Nahoru | #3
matuS> jo promiň to sem zapoměl, na to dotažení ji v jednom svorníku utáhnu, ale pak to zase povolím

Houpani vidlice na LC8

31.7.2009 v 19:15 | Nahoru | #4
oki, diky za radu. zajtra idem prezuvat, tak dam na to pozor.

Houpani vidlice na LC8

31.7.2009 v 20:16 | Nahoru | #5
Dělá mi to taky po poslední výměně pneu.

Houpani vidlice na LC8

31.7.2009 v 20:29 | Nahoru | #6
Dzodzovi to robi tiez, skorpion.

Houpani vidlice na LC8

31.7.2009 v 21:09 | Nahoru | #7
Mě trelleborg

Houpani vidlice na LC8

31.7.2009 v 21:16 | Nahoru | #8
Měl jsem stejný problém a bylo to vyvážením, obul jsem Pirelli Rallycross a v servisu se na vyváženi vyprdli, po vyvážení pohoda.

Houpani vidlice na LC8

31.7.2009 v 21:31 | Nahoru | #9
Matus stěhuju se s rodinkou tento týden do Bratislavy. Kolem předního kola a tlumičů jsem měl hodně patálíí. (nové kolo, gum několik) Teď už mám vše na 100% . Tak jak bude potom čas, můžeme se potkat a ukážuti, kde všude vznikly problémy u mě. Správné nasazení kola byl jeden z problémů.

Houpani vidlice na LC8

31.7.2009 v 21:53 | Nahoru | #10
Dzodzovi po prezuti na scorpiony tiez vybrovali riditka a nakoniec nebola chyba v gume(ako sme si mysleli,koleso bolo vyvazene),ale problem bol v tom ,ze z kolesa mal vajco a trebalo ho vycentrovat! PO vycentrovani tento problem zmizol a koleso nevybruje

(reakce na) Houpani vidlice na LC8

31.7.2009 v 22:01 | Nahoru | #11
Vespa> Co je matka osy? Myslíte tu hřídel co prochází nábojem? Pokud ano, tak ta hřídel se spíš podobá šroubu než duté matici...

1 reakcí na tento příspěvek Houpani vidlice na LC8

31.7.2009 v 22:02 | Nahoru | #12
Juan-tak ked sa nastahujes a aklimatizujes tak sa ozvi,dame nejake to bahno

(reakce na) Houpani vidlice na LC8

31.7.2009 v 22:16 | Nahoru | #13

Babci>Juan-tak ked sa nastahujes a aklimatizujes tak sa ozvi,dame nejake to bahno


OK ale s bahnem musím opatrně, mám rád, když se práší

Houpani vidlice na LC8

1.8.2009 v 10:32 | Nahoru | #14
JO něco podobnýho mi to taky dělalo, ale po dofoukání předku na 200 to zmizlo. Ale divný je to, že mi to nedělá s E09 bez vyvážení, ale se silničníma (zadek nevyváženej) to trochu straší. Všiml jsem si toho když jsem se podíval v 60kmh na budíky byly nějaký neklidný (mám je uložený s 2mm vůlí)...

(reakce na) Houpani vidlice na LC8

1.8.2009 v 16:29 | Nahoru | #15
matuS> zřejmě vůbec netušíš správný postup při sundávání a nasazování př.kola..

1 reakcí na tento příspěvek Houpani vidlice na LC8

1.8.2009 v 20:19 | Nahoru | #16
qwert> absolutne nie :)
Ake su teda este zadrhely, aj na zadku?

Juan - no vyborne!

(reakce na) Houpani vidlice na LC8

2.8.2009 v 07:36 | Nahoru | #17
matuS> na zadním žádné zádrhely nejsou,jen u předního je třeba dodržet určitý postup.

Houpani vidlice na LC8

2.8.2009 v 09:07 | Nahoru | #18
staci na tom predku spravit to co pisal Vespa, alebo treba este nieco urobit?

Houpani vidlice na LC8

2.8.2009 v 09:30 | Nahoru | #19
hoši vy jste tajemný jak hrad v karpatech

1 reakcí na tento příspěvek Houpani vidlice na LC8

3.8.2009 v 05:24 | Nahoru | #20
Demontáž a montáž předního kola

Motocykl podepřít tak, aby se přední kolo nedotýkalo země.
Povolit šroub „1“ a upevňovací šrouby "2" na obou pěstech vidlice. Šroub vyšroubovat asi o 8 otáček, zatlačit rukou na šroub, aby se osa kola posunula z pěsti vidlice a odstranit šroub. Podržet přední kolo a vytáhnout osu kola. Jednu brzdovou čelist lehce potáhnout ven a vyjmout přední kolo z vidlice.
Vytáhnout z těsnících kroužků hřídele levé „3“ a pravé rozpěrné pouzdro.

! P O Z O R !

- Při vymontovaném předním kole nepoužívat ruční brzdu.
- Odkládejte kolo vždy tak, aby nedošlo k poškození brzdových kotoučů a (u modelů s ABS) senzorového kolečka ABS.
- Modely s ABS: Při demontáži a montáži předního kola je třeba dbát na to, aby se čidlo ABS „5“ nepoškodilo a aby se senzorové kolečko ABS nezprohýbalo.

Před montáží předního kola je třeba vyčistit a namastit těsnící kroužky hřídele „4“ a dosedací plochy „A“ rozpěrných pouzder a namontovat rozpěrná pouzdra (široké rozpěrné pouzdro do levého těsnícího kroužku hřídele). Brzdové destičky zatlačit šroubovákem trochu zpět. Připravit přední kolo ve směru otáčení, viz šipka „B“ pneumatice (viz obr. str. 56).

Při montáži předního kola je třeba ho zvednout do vidlice, jednu brzdovou čelist lehce potáhnout ven a zasunout pneumatiku mezi brzdové čelisti. Zavést brzdové kotouče do brzdových čelistí a namontovat osu kola.
Namontovat šroub „1“ a lehce dotáhnout, dotáhnout pevně upevňovací šrouby „2“ na pravé pěsti vidlice (viděno ve směru jízdy), aby se zabránilo protáčení osy kola a matici dotáhnout utahovacím momentem 60 Nm.
Povolit upevňovací šrouby na pravé pěsti vidlice, sundat motocykl se stojánku, uvést v činnost brzdu předního kola a vidlicí několikrát silně zapružit, aby se nohy vidlice srovnaly.
Teprve potom je možno dotáhnout upevňovací šrouby na obou pěstech vidlice momentem 15 Nm (viz obr. str. 57).

!!! V A R O V Á N Í !!!

- Pokud nemáte při montáži k dispozici momentový klíč, nechte si utahovací moment upravit co nejdříve v některé odborné dílně KTM. Uvolněná oska může vést k nestabilnímu chování motocyklu za jízdy.
- Po každé montáži předního kola uveďte v činnost páčku ruční brzdy, aby se tlak dostal do provozní hodnoty.
- Chraňte brzdový kotouč před olejem a mastnotou, jinak by se silně snížil brzdový účinek

Houpani vidlice na LC8

3.8.2009 v 06:39 | Nahoru | #21
diky :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Houpani vidlice na LC8

3.8.2009 v 07:46 | Nahoru | #22
Petr 11> Péťo seš jednička

(reakce na) Houpani vidlice na LC8

3.8.2009 v 08:15 | Nahoru | #23
ýbrc> ale hiouby...jen jsem sem okopčil příslušnou část manuálu...

1 reakcí na tento příspěvek Houpani vidlice na LC8

3.8.2009 v 08:39 | Nahoru | #24
to máš česky jooo

(reakce na) Houpani vidlice na LC8

3.8.2009 v 08:47 | Nahoru | #25
ýbrc> jasně...voják se stará,voják má...

1 reakcí na tento příspěvek Houpani vidlice na LC8

3.8.2009 v 08:56 | Nahoru | #26
kua a já nic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Houpani vidlice na LC8

3.8.2009 v 09:08 | Nahoru | #27
ýbrc> SOSEJ!!!

Houpani vidlice na LC8

3.8.2009 v 09:29 | Nahoru | #28
Diky za manual,
Co se tyka dotazeni predniho kola, s tim jsem se naexperimentoval dost, bo docela casto picham. :)
Ale zkusenost je takova ze kdyz je neco v neporadku ta bud skrta brzdovej kotouc, nebo je hazeni fakt znat. Ale je mozny ze tam zalezi i na setinovejch nepresnostech. Vyvazeni kola muze byt pricina, zvlast u sjizdejici se gumy. Ale nechce se mi kazdey 4 000 prevazovat. Jsem asi linej. Pokusim se znova poovolit a dotahnout predni kolo podle manualu a dam vedet.

Houpani vidlice na LC8

3.8.2009 v 09:32 | Nahoru | #29
Apropo, znate tyhle stranky? Jsou venovany upravam LB8. Vetsina veci jsou ptakoviny, ale sem tam dobra rada. Treba ta uprava normalni (nizsi) vysky zdvihu na Skovou verzi. Moc pekny. Milda z Touratechu tvrdilk ze by to zmaknul, docela me to laka.

http://www.ktm950.in...ure/farkles_adv.html

Naposledy editováno 03.08.2009 09:33:26

(reakce na) Houpani vidlice na LC8

3.8.2009 v 09:32 | Nahoru | #30
Petr 11> řykám seš jednička
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém s řazením KTM 950 (990) [1, 2] KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro, KTM 950 ... KubaLC8 47 1.9.2021 v 09:06 zboto
Čím promazat konektory [1, 2] KTM LC8 950 Adventure Doubi8 37 29.4.2021 v 19:11 Doubi8
KTM 950 - Jak odvzdušnit hydraulick... KTM LC8 950 Adventure, KTM LC8 950 Adventure S brožík. 9 30.1.2021 v 16:28 xxxx1
Anakee Wild vs Karoo 3 BMW R 1150 GS, BMW R 1200 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 4 8.12.2019 v 18:14 Brůča.
Mazání motoru KTM LC8 950 Adventure sira 29 26.11.2019 v 21:47 kipo


TOPlist