globalmoto_kveten





Téma: Volnoběh yz250f
 
21.7.2009 v 23:18
Mám takový problém...motorku nastartuji na šlápnutí, nechám chvíli ohřát,volnoběh je normální... když se chystám jet, probrnknu ji, najednou naskočí vysoký otáčky a už nespadnou. Jediné, čím je srazím je, že přes kvalt a spojku nechám motorku "škubnout", vykvaltuji a volnoběh je zase normální, jenže po chvilince opět naskočí vysoké otáčky... vyčistil jsem karbec a vzduchový filtr. čím by to mohlo být ??

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh yz250f

21.7.2009 v 23:23 | Nahoru | #1
Nevím jak to přesně myslíš ale mám CRF 450R a jak ju statruju mám sytič nakopnu ju a asi 8sekund sotva klape a pak otačky vyjedou nahoru. Nechám tak ještě chvílu pak vypnu sytič otačky spadnou a je to OK.

Volnoběh yz250f

21.7.2009 v 23:23 | Nahoru | #2
Takle se me tenkrat plasil fichtl, byl to falesnej vzduch

(reakce na) Volnoběh yz250f

21.7.2009 v 23:26 | Nahoru | #3

liborrider>Nevím jak to přesně myslíš ale mám CRF 450R a jak ju statruju mám sytič nakopnu ju a asi 8sekund sotva klape a pak otačky vyjedou nahoru. Nechám tak ještě chvílu pak vypnu sytič otačky spadnou a je to OK.


ne ne, sytičem to není, na něj taky startuju a jak říkáš, motorka sotva brble, pak ho vypnu, chytne se "normální" volnoběh...problémy nastanou jak pootočím plynem...

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh yz250f

21.7.2009 v 23:27 | Nahoru | #4
jj, vypadá to že si to přisává falešnej luft. Mrkni jestli nemáš špatnou přirubu mezi karbcem a hlavou. Nebo jestli ti to někde málo netěsni

(reakce na) Volnoběh yz250f

21.7.2009 v 23:29 | Nahoru | #5

Navrc.TT-R>jj, vypadá to že si to přisává falešnej luft. Mrkni jestli nemáš špatnou přirubu mezi karbcem a hlavou. Nebo jestli ti to někde málo netěsni


díky, kouknu na to...

2 reakcí na tento příspěvek Volnoběh yz250f

21.7.2009 v 23:30 | Nahoru | #6
gufera na klice máš dobrý?

Naposledy editováno 21.07.2009 23:30:24

(reakce na) Volnoběh yz250f

21.7.2009 v 23:31 | Nahoru | #7

Stáňa>gufera na klice máš dobrý?


jó, tož to nevím...

Volnoběh yz250f

21.7.2009 v 23:35 | Nahoru | #8
kouří ta motorka hodně? že by to bralo olej přes gufera z prevodovky?

Naposledy editováno 21.07.2009 23:39:00

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh yz250f

21.7.2009 v 23:36 | Nahoru | #9
A pak ještě jedna věc, jestli se ti nezasekává plyn, třeba promazat lanko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh yz250f

21.7.2009 v 23:39 | Nahoru | #10
Ciba> kdyby to bylo lanko tak se ty otácky nebudou samovolne zvysovat

Volnoběh yz250f

21.7.2009 v 23:45 | Nahoru | #11
taky dost možný většinou to býva prkotina taky mi to dělalo že když sem zatočil tak si to přidavalo do zataček=roztřepený lanko a to byl pak mazec:D v tobogánech se dalo jezdit to je klasika s plynem ale když byla s kolejej pak sem si nepočítaně daval na hubu

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh yz250f

21.7.2009 v 23:47 | Nahoru | #12
ale dyt pise ze po chvilce opet naskoci vysoké otácky aniz by na to sáhnul jestli sem to dobre pochopil

Naposledy editováno 21.07.2009 23:47:41

(reakce na) Volnoběh yz250f

21.7.2009 v 23:48 | Nahoru | #13
Stáňa> ale je to pravda no a pak když zase spadnou ot. to je dost zvláštní

(reakce na) Volnoběh yz250f

21.7.2009 v 23:49 | Nahoru | #14
Stáňa> jojo, určitě, akorat sem to blbě přečetl

Volnoběh yz250f

22.7.2009 v 07:18 | Nahoru | #15
jj priklanim se k zaseklemu plynu/jehle/lanku, taky mi to delalo

Volnoběh yz250f

22.7.2009 v 07:18 | Nahoru | #16
Lanka jsem promazával motorka nekouří ani za studena, ani za tepla...

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh yz250f

22.7.2009 v 11:18 | Nahoru | #17
Měl jsem stejný problém,po plánované výměně pístní sady už to nedělá a volnoběh je stálý.

(reakce na) Volnoběh yz250f

22.7.2009 v 16:44 | Nahoru | #18

petrisa>Měl jsem stejný problém,po plánované výměně pístní sady už to nedělá a volnoběh je stálý.


píst by měl být dobrý, a jsou tam údajně dávané nové kroužky...dle předchozího majitele, což samože nemusí být pravda no...

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh yz250f

22.7.2009 v 16:55 | Nahoru | #19
Já si myslím že to je volnoběžná směs - možná vibracema povolenej vzdušník

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh yz250f

22.7.2009 v 17:11 | Nahoru | #20

Vespa>Já si myslím že to je volnoběžná směs - možná vibracema povolenej vzdušník


Ahoj, můžeš to prosím více rozvést ? nerozumím...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh yz250f

22.7.2009 v 17:25 | Nahoru | #21
retep> karburátor má několik okruhů pro tvorbu směsi, jejich podíl na karburaci je závislej na poloze šoupátka. Takže bych hledal problém ve volnoběžným okruhu, ten ovlivňuje nejvíc volnoběžná tryska (pilot jet) a jemně to dolaďuje vzdušník, což je takovej šroubek na spodku plovákový komory (Fuel screw - najdi v manuálu)

Rozsah nastavení vzdušníku bývá zhruba 1-3 otáčky od úplnýho dotažení.

Postup nastavení volnoběžnýho okruhu doma v garáži:
Zahřej motorku na plnou provozní teplotu
Na volnoběh dotahuj vzdušník dokud motor nezačne vynechávat a nezhorší se jeho chod
Povoluj dokud se volnoběh zase nespraví a zní co nejčistěji

Měl bys to mít nastavený mezi 1 a 2,5 otáčkama, pokud ne tak potřebuješ buď jinou volnoběžnou trysku (koupíš u Yamahy jako ND) a nebo je něco jinýho špatně (pravděpodobně bordel v karburátoru nebo se mě stalo že špatně fungoval sytič, nebo to taky může někde přisávat jak se tady psalo.. myslím že přisávání se detekuje pomocí zapálený cigarety)
Když skončíš u míň jak jedné otáčky tak potřebuješ volnoběžnou trysku menší, když u více jak 2,5 otáček tak potřebuješ větší

Jestli to předtím jelo dobře a vzdušník nebude někde mimo tak bych to tipoval na nějakou nečistotu nebo něco :)

Jinak to nastavení volnoběžný směsi má dost zásadní vliv na startování, takže jestli ti i blbě chytá je to další vodítko

Naposledy editováno 22.07.2009 17:27:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh yz250f

22.7.2009 v 17:37 | Nahoru | #22
ještě mě napadlo

Jestli líp chytá a jede studená a hůř teplá tak bude směs moc bohatá, tj jde tam moc benzínu a málo vzduchu, takže asi blbá tryska nebo moc povolenej vzdušník

A když dobře chytá a jede zahřátá a blbě studená je to naopak a asi je něco ucpanýho protože to nemmá dost benzínu a směs je chudá

(reakce na) Volnoběh yz250f

22.7.2009 v 20:36 | Nahoru | #23
Vespa> Díky za info. Motorka chytá dobře, za tepla i studena. Zkusím tedy tu směs, ale nebude to mít nějaký vliv na spotřebu? Protože mi přijde, že na to, že je to ostrý 4T, žere docela málo Jinak ucpaného by nic nemělo být, karbec jsem čistil.

(reakce na) Volnoběh yz250f

22.7.2009 v 20:50 | Nahoru | #24

Stáňa>gufera na klice máš dobrý?



jako myslíš u čtyřtaktu, jo?

Volnoběh yz250f

23.7.2009 v 21:56 | Nahoru | #25
Tak vysvětlí mi Stáňa jak je to s těmi gufery?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist