globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brždění v zatáčce, v náklonu
 
17.7.2009 v 08:20
dobre rano,
bylo mi nedávno vyčteno, že běžně brzdím v náklonu. Chvilku sem si na to dával pozor, ale utažený zatáčkz se mi projíždí líp, když si na nájezdu přibrzdím zadní brzdou - motorka se tak nějak líp položí.

moje otázka zní: je tohle vyloženě zlozvyk, kterej by bylo lepší se odnaučit?
Předchozí
1 2
Následující

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 08:24 | Nahoru | #1
Každej jezdí tak jak mu to vyhovuje, když se nerozbiješ a jezdí se ti tak líp....já třeba zadní brzdu ani moc nepoužívám

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 08:30 | Nahoru | #2
No jako myslím brzdit v zatáčce není zas moc extra dobrý. Jenže spousta lidí má tento zlozvyk a já bohužel patřím mezi ně.
Jedinně jak to odnaučit je svázat ruky a nohy za záda, to se ale zas blbě jezdí.

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 08:31 | Nahoru | #3
mno já v náklonu taky občas brzdím, spíše přibržďuju - velmi mírně a přední a ještě jsem neměla žádný problém

1 reakcí na tento příspěvek Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 08:32 | Nahoru | #4
hele kdyz pouzijes zadni brzdu tak teoreticky se motorka ma snahu se ti srovnat.Ja,ale taky sem tam brzdim tak do zatacky hlavni je met cit v noze pro davkovani brzdy

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 08:35 | Nahoru | #5
Vilem: ja brzdim obema, zadni jen tak zlehka, mas pravdu motorka se pri lehkem pribrzdeni zadni tak nejak "srovna" nenahrne se vsechno dopredu a "nenakopne" se tak geometrie... nedavno sem s timhle nazorem slysel vystupovat Halbicha

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 08:38 | Nahoru | #6
Zadní brzdou se v zatáčce brzdí celkem běžně, přední tě narovnává a zadní tě pokládá. Takže pokud se lekneš a jdeš na předek, tak je dobrý si trochu přibrzdit i zadkem, aby jsi nešel do podrostu. Když jsem měl buella, tak to ani jinak nešlo, tam si ťuknul o předek a okamžitě jsi se postavil...

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 08:39 | Nahoru | #7
Já když brzdím, tak je to de facto jedno, která brzda to je - na FJR je duální systém, který přibržďuje předejk i zadek při použití brzd.

... OM

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 08:39 | Nahoru | #8
No těžko říct jak odnaučit, možná až to položíš, tak pak to přestaneš dělat... Já se snažím si na to dávat pozor už od začátku co jezdím, dycky dostatečně brzdit před zatáčkou, radši si přidám na výjezdu než brzdit na vjezdu do ní...

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 08:44 | Nahoru | #9
Zadkem jsem dřív brzdíval aby mi motorka nepadala tolik do náklonu. Teď je mi to je jedno, ale klidně si zabrzdím. Je lepší to mít zmáklý než se pak zbytečně rozválet, protože to člověk neumí. Předkem brzdím jedním prstem při přechodu do náklonu. Ve velikým náklonu radši ne.

Ale jsou motorky kde se na zadní v náklonu sáhnout nedá vůbec. Třeba Brembo ON - OFF na KTM

Naposledy editováno 17.07.2009 08:45:19

(reakce na) Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 08:45 | Nahoru | #10

Spieke>hele kdyz pouzijes zadni brzdu tak teoreticky se motorka ma snahu se ti srovnat.Ja,ale taky sem tam brzdim tak do zatacky hlavni je met cit v noze pro davkovani brzdy



Přesně tak...

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 08:46 | Nahoru | #11
já teda v zatáčce semtam taky použiju zadní, přijde mi že se motorka tak jako nějak sklidní, spíš ale jedu v nějakejch otáčkách, takže většinou stačí pustit, nebo uvolnit plyn

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 08:48 | Nahoru | #12
Jo, tak určitě je důležité vědět co to udělá když si člověk přibrzdí, to rozhodně, ale je asi dobré jezdit tak, abys to nepotřeboval. Ale určitě tu nechcu rozjíždět "debatu" o přilnavosti a předvídání a písku v zatáčce který nevidíš

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 08:57 | Nahoru | #13
já si brždění v zatáčce tak odvykla že když jsem pak jela na kole z kopce , ze zvyku jsem pustila brzdu

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 09:15 | Nahoru | #14
Brzdit v zatáčce jde, ale ne jen tak že "prostě něco vidim tak brzdim". Chce to spíš trénovat a učit se jak, a co to v zatáčkách dělá. Já sem momentálně ve fázi, kdy zkouším rychlejší nálety do zatáčky (jak píše Dalinov - nechci teď mluvit o těch překvapeních jako písek atd ), a už celkem zvládám z velké rychlosti před zatáčkou intenzivně brzdit, a s tím jak nastupuje náklon, přední brzdu uvolňuju, v plném náklonu už je zcela volná, za tečnou akcelerce...
Zadní brzdu přidávám v momentě, kdy vidím že jsem to lehce přehnal, a náklon je už takový, že potřebuju pokračovat v uvolňování přední brzdy... v ten moment si přidám trochu zadní, ikdyž přední stále víc a víc pouštím, a tak nějak mě to přišlápnutí vrací do stopy kterou jsem chtěl... ani neumím popsat kterým principem to pracuje.
Jen dodám, že nic z toho není hamstnutí nebo puštění. V zatáčce víc než kdekoliv jinde je třeba dbát na plynulé dávkování. Třeba díky jedné krizovce už vím, že je CHYBA přední brzdu naráz pustit, když už nějaký náklon mám. Musí se odbržďovat plynule, při obyčejném "puštění" brzdy to s předním kolem tak něak "drbne" nebo co to tam udělalo - a utrhlo se... naštěstí se hned za chvilku chytlo a já jsem jen předved takovej taneček s oběma nohama vlajícíma +/- 1,5 metru kolem motorky...

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 09:22 | Nahoru | #15
rraol, ja nad tim nikdy moc nepremejslel co a proc delam.. proste postupne zrychlujes, zkousis a vidis co je lepsi a co ne.. tak nejak to prijde samo:)

1 reakcí na tento příspěvek Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 09:43 | Nahoru | #16
častěji jsem spíš od ostřílených borců slýchával názory, že na normálních motorkách zadní v podstatě nepoužívat (tedy snad kromě dobržďování u semaforu nebo pro rozjezd do kopce).
Osobně jsem si odvykl zadní používat taky, jde to a chápu to - vždyť přeci při brždění je veškerá váha na předku a ne na zadku
a přední brzdit samozřejmě prstem nebo dvěma
Co se týče průjezdu zatáčkou, určitě je správné už při nájezdu přemýšlet o průběhu zatáčky , tedy najíždět ne ve větší rychlosti, než jakou zatáčku pojedeš (projedeš)
kvazi-citlivý dobrždění zadní brzdou mi přijde dost o hubu, protože když zjistíš, žes to trochu přepálil, tak přirozeně hamtneš na zadní víc a si ve smyku
mě funguje brždění přední do okamžiku náklonu (pak brzdu pouštím) - a kdy při náklonu cítím, že jsem to trochu přepálil, citlivě přední držím dál a pouším samozřejmě pomalu - funguje to
Jinak klasická rada na přepálenou zatáčku zní: polož to (nakloň, co to de), většinou to nespadne nebo vymáčkni spojku a nakloň to - ale je to spíš o nácviku na okruhu, kde můžeš vyletět beztrestně mimo trať, v provozu bych to netrénoval...
A ještě lepší rada: před zatáčkou vždy podřadit, přibrzdit a průjezd a výjezd je pak svižný a hlavně super-bezpečný

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 10:04 | Nahoru | #17
PetrBandit> Tak vymačkávat zrovna spojku v zatáčce mi přijde jako blbost.

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 10:13 | Nahoru | #18
Nájezdový rychlosti odhaduju docela dobře, před naklopenim si přibrzdim na určitou rychlost a při výjezdu akceleruju Když jsou ale zatáčky, který neznám a špatně to odhadnu, tak si přibržďuju i v zatáčce a to přední brzdou oproti projetí bez brždění to ale není ono

(reakce na) Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 10:13 | Nahoru | #19

Michal_YZFR1>PetrBandit> Tak vymačkávat zrovna spojku v zatáčce mi přijde jako blbost.



přesně to samý jsem chtěl říct... jednou jsem takhle zazmatkoval, a už jsem byl na čáře...ještě že nic nejelo proti.

co mám ověřený v praxi je lehnout si na nádrž, sklopit motorku co strach dovolí a lehce korigovat plynem.

jinak mille dovolí v zatáčce i dost razantní brzdění oběma (ale chce to s citem a včas povolit) bez výraznější změny stopy, když brzdím jen přední tak mě to vynáší.

Naposledy editováno 17.07.2009 10:15:26

1 reakcí na tento příspěvek Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 10:20 | Nahoru | #20
petrbandit: sorry, ale mas to spatne:) vicemen komplet..

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 10:41 | Nahoru | #21
No ja jak sahnu na predek tak me to hodne rovna

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 10:55 | Nahoru | #22
v zatáčce a náklonu taky brzdim, pouze zadní, a nevidim v tom jedinej problém...to by měl snad vědět každej, že brždění přední brzdou v naklonu znamená buďto srovnání motorky nebo v horším případě podklouznutí kola...

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 11:13 | Nahoru | #23
Když se zatáčká přepálí a zjistíš to až jsi v ní tak jedině klopit klidně i kdyby jsi měl škrtat loktama (nebrzdit - jen motorem) ,když si myslíš že už to víc naklonit nejde ,jde to minimálně od dalších 50% víc ..Pokud víš těsně před točkou ,že k ní jedeš mooc rychle, brzdit co to jde (pokud jedeš v přímým směru) a pak klopit co to jde..V zatáčkce když je nejhůř dá se hamstnou i na předek ale to musíš lehnout celou váhou do toho směru kam chceš a modlit se aby tě to nenakopalo nebo nepodklouzlo..Ale to je ten nejkrajnější případ a většinou končí pádem (mě to naštěsí kdysy zachránilo ,ale chybělo malinko a nemuselo)

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 11:15 | Nahoru | #24
A podle mě dost závisí na čem jedeš..např. naháč Ř4 válec a SS V2 je v chování dost velkej rozdíl..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 12:06 | Nahoru | #25

Michal_YZFR1>PetrBandit> Tak vymačkávat zrovna spojku v zatáčce mi přijde jako blbost.


osobně jsem to v praxi-v krizový situaci nezkoušel, ale je to rada od lidí, co hodně lítaj na okruzích
vypnutou spojkou se údajně motka srovná v tom smyslu, že ani netáhne ani motorem nebrzdí a prý se to dá takto položit víc než když pustíš plyn a brzdíš motorem - ale jak říkám, nezkoušel jsem to

1 reakcí na tento příspěvek Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 12:25 | Nahoru | #26
brzdit může tak abys nevystoupil s kružnice adheze.
Každopádně počítat s tím že při brždění působí síly který ti budou tlačit do řidítek na stranu kam to klopíš.

Klopíš-li na pravou (pravá zatáčka) bude ti působit síla na řízení a to ve směru doprava, čímž dochází k rovnání stroje. Obranou je zvýšení tlaku na pravé řidítko, nebo přitáhnutí levého (záleží na stylu)

(reakce na) Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 12:29 | Nahoru | #27

assassin>petrbandit: sorry, ale mas to spatne:) vicemen komplet..


v čem konkrétně myslíš?

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 13:12 | Nahoru | #28
S vymáčklou spojkou obšas zachraňuju zatáčky vracečky,když je přetáhnu a už nemůžu brzdit - naloženej v alpách. Ale troufnu si to jen ve velmi pomalých rychlostech. Že bych někde letěl kilo a při tom vymáčkl v točce spojku,tak si myslím že jdu k zemi. Základ všeho je udržovat plyn v mírném tahu a v pravém okamžiku přidávat.

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 13:39 | Nahoru | #29
V prvý řadě to chce správně na svou váhu a podmínky nastavenej podvozek, to vpředu i vzadu. Pak obutí který to umožňuje (jde tam fakt dost o typ gumy). A při téhle kombinaci toho jde i v náklonu ubrzdit dost...

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 14:30 | Nahoru | #30
klopit a klopit.. tu motorku jen tak s tý silnice neutrhneš.. nebo když to sklopíš a zjistíš že jsi dlouhej, tak narovnat zabrzdit co se dá a znovu sklopit a vzít za plyn.. osvěčeno, vyzkoušeno!!!

Naposledy editováno 17.07.2009 14:31:29
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist