bylo mi nedávno vyčteno, že běžně brzdím v náklonu. Chvilku sem si na to dával pozor, ale utažený zatáčkz se mi projíždí líp, když si na nájezdu přibrzdím zadní brzdou - motorka se tak nějak líp položí.
moje otázka zní: je tohle vyloženě zlozvyk, kterej by bylo lepší se odnaučit?
1 reakcí na tento příspěvek Brždění v zatáčce, v náklonu
Každopádně počítat s tím že při brždění působí síly který ti budou tlačit do řidítek na stranu kam to klopíš.
Klopíš-li na pravou (pravá zatáčka) bude ti působit síla na řízení a to ve směru doprava, čímž dochází k rovnání stroje. Obranou je zvýšení tlaku na pravé řidítko, nebo přitáhnutí levého (záleží na stylu)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění v zatáčce, v náklonu
Jurawood>brzdit může tak abys nevystoupil s kružnice adheze.
Každopádně počítat s tím že při brždění působí síly který ti budou tlačit do řidítek na stranu kam to klopíš.
Klopíš-li na pravou (pravá zatáčka) bude ti působit síla na řízení a to ve směru doprava, čímž dochází k rovnání stroje. Obranou je zvýšení tlaku na pravé řidítko, nebo přitáhnutí levého (záleží na stylu)
je to presne tak, jak Jurawood pise. Osobne predni brzdu v naklonu pouzivam pomerne casto (nez mam polozeno do zatacky uplne), ale vetsinou ne tak silne, abych musel narovnavaci moment do riditek kompenzovat (jeho velikost zalezi na geometrii a hlavne na sirce predni pneumatiky). Na brzdeni v naklonu nevidim nic spatneho, pokud se to umi (nesmi se vystoupit z kruznice adheze, jak pise Jurawood).
Co se tyce vymacknuti spojky v naklonu, tak vyhoda je v eliminaci vsech podelnych sil (krome treni pneumatik o asfalt) a nevyhoda v tom, ze se rychle zmensi moment hybnosti vsech rotujicich dilu mezi motorem a prevodovkou (s ruznou reakci stroje/jezdce). Pepa Siler doporucuje (v 7. dile serialu Zivot v jedne stope) v krizove situaci v zatacce tu spojku vymacknout; me se tenhle zpusob prilis nezamlouva (radsi projedu zatacku v zaberu)... tohle bude subjektivni zalezitost (a taky podle chovani/konstrukce konkr. motorky)