globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brždění v zatáčce, v náklonu
 
17.7.2009 v 08:20
dobre rano,
bylo mi nedávno vyčteno, že běžně brzdím v náklonu. Chvilku sem si na to dával pozor, ale utažený zatáčkz se mi projíždí líp, když si na nájezdu přibrzdím zadní brzdou - motorka se tak nějak líp položí.

moje otázka zní: je tohle vyloženě zlozvyk, kterej by bylo lepší se odnaučit?

1 reakcí na tento příspěvek Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 12:25 | Nahoru | #1
brzdit může tak abys nevystoupil s kružnice adheze.
Každopádně počítat s tím že při brždění působí síly který ti budou tlačit do řidítek na stranu kam to klopíš.

Klopíš-li na pravou (pravá zatáčka) bude ti působit síla na řízení a to ve směru doprava, čímž dochází k rovnání stroje. Obranou je zvýšení tlaku na pravé řidítko, nebo přitáhnutí levého (záleží na stylu)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 16:01 | Nahoru | #2

Jurawood>brzdit může tak abys nevystoupil s kružnice adheze.
Každopádně počítat s tím že při brždění působí síly který ti budou tlačit do řidítek na stranu kam to klopíš.

Klopíš-li na pravou (pravá zatáčka) bude ti působit síla na řízení a to ve směru doprava, čímž dochází k rovnání stroje. Obranou je zvýšení tlaku na pravé řidítko, nebo přitáhnutí levého (záleží na stylu)



je to presne tak, jak Jurawood pise. Osobne predni brzdu v naklonu pouzivam pomerne casto (nez mam polozeno do zatacky uplne), ale vetsinou ne tak silne, abych musel narovnavaci moment do riditek kompenzovat (jeho velikost zalezi na geometrii a hlavne na sirce predni pneumatiky). Na brzdeni v naklonu nevidim nic spatneho, pokud se to umi (nesmi se vystoupit z kruznice adheze, jak pise Jurawood).

Co se tyce vymacknuti spojky v naklonu, tak vyhoda je v eliminaci vsech podelnych sil (krome treni pneumatik o asfalt) a nevyhoda v tom, ze se rychle zmensi moment hybnosti vsech rotujicich dilu mezi motorem a prevodovkou (s ruznou reakci stroje/jezdce). Pepa Siler doporucuje (v 7. dile serialu Zivot v jedne stope) v krizove situaci v zatacce tu spojku vymacknout; me se tenhle zpusob prilis nezamlouva (radsi projedu zatacku v zaberu)... tohle bude subjektivni zalezitost (a taky podle chovani/konstrukce konkr. motorky)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist