bylo mi nedávno vyčteno, že běžně brzdím v náklonu. Chvilku sem si na to dával pozor, ale utažený zatáčkz se mi projíždí líp, když si na nájezdu přibrzdím zadní brzdou - motorka se tak nějak líp položí.
moje otázka zní: je tohle vyloženě zlozvyk, kterej by bylo lepší se odnaučit?
1 reakcí na tento příspěvek Brždění v zatáčce, v náklonu
Osobně jsem si odvykl zadní používat taky, jde to a chápu to - vždyť přeci při brždění je veškerá váha na předku a ne na zadku
a přední brzdit samozřejmě prstem nebo dvěma
Co se týče průjezdu zatáčkou, určitě je správné už při nájezdu přemýšlet o průběhu zatáčky , tedy najíždět ne ve větší rychlosti, než jakou zatáčku pojedeš (projedeš)
kvazi-citlivý dobrždění zadní brzdou mi přijde dost o hubu, protože když zjistíš, žes to trochu přepálil, tak přirozeně hamtneš na zadní víc a si ve smyku
mě funguje brždění přední do okamžiku náklonu (pak brzdu pouštím) - a kdy při náklonu cítím, že jsem to trochu přepálil, citlivě přední držím dál a pouším samozřejmě pomalu - funguje to
Jinak klasická rada na přepálenou zatáčku zní: polož to (nakloň, co to de), většinou to nespadne nebo vymáčkni spojku a nakloň to - ale je to spíš o nácviku na okruhu, kde můžeš vyletět beztrestně mimo trať, v provozu bych to netrénoval...
A ještě lepší rada: před zatáčkou vždy podřadit, přibrzdit a průjezd a výjezd je pak svižný a hlavně super-bezpečný