globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vlastní stavba a úřady
 
15.7.2009 v 17:38
zajímalo by mě kde se dají sehnat informace ohledně vlastnoručně postavené motorky kterou chci ofociálně dostat na papíry. poradíte?

1 reakcí na tento příspěvek Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 22:38 | Nahoru | #1
Stačí zadat do googlu: individuální stavba, přip. individuální přestavba - tady něco málo: http://www.autopress.cz/archiv-clanku/pre-d-stavte-si-automobil-jinak

Aspoň něco málo, co si pamatuju - je důležité rozlišovat, jestli se jedná o individuální stavbu nebo přestavbu vozidla - u přestavby máš motorku, která má TP, je z roku xx a ty do ní dáš úplně jiný motor, jiné kola, rám případně i upravíš - na takovou přestavbu se pak vztahují technické požadavky z doby, kdy byla daná motorka vyrobená - když máš mašinu z roku 85, technické požadavky, které musíš při přestavbě splnit nebudou podle mě až tak přísně jako dnešní...a naopak - pokud si chceš motorku od základů postavit (individuální stavba) - tzn. postavit si vlastní rám atd., budou se na tebe vztahovat současné technické požadavky...
Jinak jak přestavbu, tak stavbu povoluje příslušný obecní úřad. Součástí přestavby i stavby by měli být i technické výkresy. A všechno to myslím posuzuje technik na STK, který může na tvé náklady v případě najasností mašinu poslat do Statního zkušebního ústavu...Aspoň nějak tak si to pamatuju...Ale raději projeď net, tam toho ohledně legislativy apod. najdeš dost.

Být tebou, tak bych šel raději do té přestavby...Sehnat nějakou mašinu s TP, tu na sebe přehlasit a pak se dát teprve do díla.

Nedávno jsem řešil něco podobného - jelikož jsem velký fanda 2T, napadlo mě, že bych motor z Wartburgu 353 (3 válec,1000 ccm, 50 HP - po úpravách až 70 HP, 100nm) "dostal na dvě kola" . Sháněl jsem pro to vhodný rám a nakonec jsem sehnal Suzuki GS 550 E z roku 79 za mrzký peníz, jenže motor šlape jako hodinky a je mi líto motorku prznit, takže ji jenom z renovuji a předělám na Caferacer, no ikdyž ještě si to rozmyslím

Ale stejně mám spoustu nejasností - nevím, jak by legislativa nahlížela na to, že chci do motorky nacpat velkoobjemový 2T motor, který "šíleně znečišťuje životní prostředí" , i když se dle zákona u jednostopých vozidel do hmotnosti 400 kg emise neměří...
A taky mi není jasné, co by technik řekl na to, že sváry na rámu vařil člověk, který nemá "svářečák" - páč svářeč nejsem, ale svařovat umím....
Navíc ty technické výkresy by byly taky celkem problém, i když můj brácha umí dělat v Autocadu, ale byly by to rozhodně hodiny a hodiny strávené u PC místo v dílně.
No prostě nejlepší je, když si seženeš někoho, kdo tímto martýriem už prošel ....Ale bude to rozhodně běh na dlouhou trať

(reakce na) Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 23:35 | Nahoru | #2

2stroke>


dík za info, takhle si představuju radu,
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist