Téma: cestopis - Stelvio, aneb jedno passo za druhým
12.7.2009 v 18:08
Ahoj všem, tak kdyby teď skončila sezona 2009, tak mi to vůbec nevadí
právě jsem se totiž dnes vrátil z dalšího výletu takže pro letošek splněno

a splnil jsem si tím další přání, podívat se do Alp někam dále, než "jenom" na GrossGlockner a ke Cortině.

Jel jsem s přítelkyní (tedy 1 motorka, 2 lidi) a dali jsme docela dost Alpských sedel a 2 dny jsme strávili u moře.

Vyrazili jsme předminulý pátek a vzali to přes Vysočinu, kolem Šumavy do Německa, Deggendorf a po dálnici kolem Mnichova k jezeru Starnberger See, koupání, středisko Garmisch-Partenkirchen (v Německu to vypadá, jako by neexistovaly jiné motorky, než BMW...), Fernpass, Timmelsjoch (super!!!) průjezd za 11€ (nálepku dávají), Passo dell Stelvio (super!!!), Gávia (super!!!), Tonale (hodně sjezdovek a hotelů), směrem k Lago di Garda, ale tam jsme kvůli počasí nejeli a vzali to přímo k moři: Trento - Bassano nádherné údolí, takový kaňon, u moře Eraclea mare a další den Bibone, koupání v moři, ležení na pláži, jediná zaplacená noc za výlet, procházky po večerní pěší zóně, plno lidí, ale na den příjemná změna, pohoda. Další den nazpět do hor, po dálnici (jednou jsem se rafinovaně vyhl mýtnicím, podruhé to nešlo, tak 2€ za 20km) do Dolomitů, oblast Marmolada, Belluno, Agordo, několik pass: Fedála(super!!), Pordoi(super!!), Falzarego (super!!), město Cortina a další passa: Tre Croci a S.Angelo, Rakousko Lienz a tunelem za 8€ na Krimmelské vodopády. No a předposlední den opět v klidu návrat přes Alpy, Zell Am See, Bischofshofen, Admont, Amstetten a Dunajskou stezkou (mají tam cedule Romantic Strasse), Krems, Znojmo, spaní u jezírka u Pohořelic a dnes v poledne doma.

jinak hodně pohodové tempo, často jsem zastavoval a fotil jsem, nebo jsme se šli k něčemu projít
celkem najeto 2920 km za těch 10 dnů

S deštěm to špatné moc nebylo, nejdéle jsme jeli v dešti v kuse 4 hodiny (to beru jako že to moc není), pak 2x celkem krátce a jinak nějaké to mrholení a nebo oblíkání do nepromoku preventivně to ani nepočítám.

Naopak zažil jsem 2 nejhorší noci ve stanu....
První noc poblíž jezera Lago di Garda takový slívák s bouřkou, že kapky deště mi nalomily tyčku od stanu.... vím, nevěříte mi, pokud bych to neviděl na vlastní oči, taky bych nevěřil. Myslím že mám naspáno ve stanu dost, ale tohle jsme fakt nezažil.
A druhá noc na rovině u moře - tak silný vítr jsem opět nezažil, stan ve větru skoro naležato, tyčku to kousek dolomilo a prasklina šla dál a jak silně foukalo z boku, tak šla voda do stanu tím větracím otvorem pod vrchem.... no poprvé jsem měl vodu až na karimatce, mokré záda.... ale na druhý den jsme to na slunku vysušili a pohoda.
Čekal jsem co na to přítelkyně, jestli nezanevře na stanování a pohoda

vlastně jsme 1 noc spali v apartmánu a 8 nocí ve stanu. Z toho jednou po domluvě u jedné hospody a 7 nocí volně v přírodě.

-------------------------------------

až napíšu cestopis, dám sem odkaz (pokrok: už ani neslibuji, kdy to bude.... )

edit:
dal jsem na naše stránky VIDEO, tady, takové surové, amatérské záběry , točené jen z ruky...

edit 12.12.2009
tak jsem dodělal fotoalbum - http://motofoto.rajce.idnes.cz/20090703-12_Alpy/

edit 17.2.2010
tak jsem sestříhal video s hudbou, dal na jutub a oni mi ten zvuk vypli
tak na to kašlu, do cestopisu dám tohle
video s fotkama - Stelvio, aneb jedno passo za druhým
jo a cestopis jsem už dopsal a poslal sem, už nějakou dobu čeká na zveřejnění....

edit 1.3.2010
tak konečně mi tu zveřejnili cestopis

Naposledy editováno 01.03.2010 20:25:05

14.7.2009 v 23:53 | Nahoru | #31
PrillerPips> Jo docela bych to chtel jednou dat tak jak to tady kazdej pise...at uz autem,nebo na motorce.Proste trosku vypnout pri tech panoramatech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cestopis - Stelvio, aneb jedno passo za druhým

15.7.2009 v 00:29 | Nahoru | #32
tobig> jo jo, to je ono. A podle fotek vidím, že nám tam zrovna "pařilo" slunko, tak aspoň někde jsem měl lépe než "ostatní"

1100Virago - tak strašné to nebylo tedy zvykl jsem si to jezdit tak, že když jsem v zatáčce nikoho neviděl, tak jsem si najel zleva, prostředek zatáčky střihl po své půlce a zbytek pak podle toho, jestli tam auto jelo nebo nejelo. No a levé zatáčky, pohoda, vždy po vnějšku

prezi - jo jo hned bych tam jel znovu

NoFear4 - nahoře jsem napsal celkem podrobně místa, stačí si je v mapě najít (např. v Marcopolo mapě) a pospojovat přímo cestama a je to. A nebo si to dej do GPS a pak nemusíš do mapy čumět vůbec. Pár střelců jsme tam potkali, určitě to dokázali projet několikatinásobně rychleji než já (jel jsem pomalu a často zastavoval a fotil), no a vzpomínám si že třeba v úseku Falzarego a Cortina nás předjeli několikrát, pouštěl jsem je, prostě dávali si kolínka (těch si tam užiješ) a pak vždy zastavili a čekali na posledního, takže jsme se tak vzájemně předjeli asi 4x. A když jsem fotil u tunelu, tak to tam naprali tak, že tam v protisměru autobus troubil a asi i zastavil... no nic pro mě.
A autem se to dá samozřjmě jet, takových tam taky dost bylo, např. jedni Slováci, bavili jsme se s nimi a říkali nám, co za ten den všechno projeli.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cestopis - Stelvio, aneb jedno passo za druhým

15.7.2009 v 00:33 | Nahoru | #33
Roman2bk> tak ja na kolinka nejezdim,takze na pohodu
Ale pamatuju si,jak jsem jednou z nejakyho alpskyho kopce tezce uvaril brzdy....
nema s tim nekdo problem pri tech dlouhych sjezdech i na motorce?
Jinag GPS nemam...zatim se spoleham jeste porad na svuj orienatacni smysl,ale na mape snad ty tvoje zachytne body najdu.

15.7.2009 v 06:16 | Nahoru | #34
NoFear4> jo jo, tak přesně tohle se mi teď stalo, zadní brzda mi změkla... ale stalo se mi to to poprvé v životě. Během výletu celkem 3x, vždy z těch největších nejdelších sedel, no a tak jsem brzdil přední a po nějaké chvíli zas zadní brzdila stejně dobře, jako předtím. Kamarád si myslí, jestli se do kapaliny nedostala vlchkost a při delším pbrždění jestli se "neodpaří", nebo tak něco, ale nevím....

ad trasa - já si v mapě poznačil co chci vidět a pak jsem jel prostě nejkratšími cestami od jednoho bodu k druhému, navíc Garmisch-Partenkirchen, Fernpass, Timmelsjoch a pak Passo dell Stelvio, Gávia a Tonale, to jak v mapě uvidíš, tak to navazuje hned za sebou. Prostě jako by jsi projížděl za sebou jednotlivé vesnice na Dubé......

15.7.2009 v 09:01 | Nahoru | #35
Romane supééééééééér.
Já se tento rok budu věnovat rodině, baráku a psu.
Ještě letos stihnout Harmanec, dát si párkrát Vítkov, cestu na Bruntál a Jeseník.
A to už bude zima.
Už musím připravovat manželku že příští rok někdě na ty 2 týdny varazím.
Nebudeš v neděli v Radvanicích nebi další týden na Těrlicku, že bychom pokecali???

15.7.2009 v 09:42 | Nahoru | #36
kuchy> ahoj, právě že kvůli těm výletům už skoro nic jiného nestíhám.... napíšu ti více mailem

15.7.2009 v 09:43 | Nahoru | #37
Roman2bk: Máš mít vzadu bubnovou brzdu jako opravdoví chlapi, ta nezměkne Každopádně doporučuju novou kapalinu, stará brzy vaří. Ale já ty sjezdy vždycky v pohodě ubrzdil kombinací motor/předek.
Nás při sjezdu ze Stelvia na Bormio předhonili asi tři střelci na sportech, kteří dost marně stíhali divočáka na motardu. No a o pár kilometrů dál jsme předjeli zase my je, protože stáli a sbírali ze země trsátka. Někomu to poněkud nevyšlo

15.7.2009 v 09:48 | Nahoru | #38
1100Virago> Heh, to musel bý masakr.
Já v Alpách s bočními tašky klopil Busu poprve na hrany a to i s manželkou. Ani nám to nepřišlo. A stejně nás tam podělali všichni borci jak jinak než na GSech.

15.7.2009 v 09:48 | Nahoru | #39
Roman2bk> Ok

15.7.2009 v 09:51 | Nahoru | #40
Jo a abych nezapomněl, dal jsem na naše stránky VIDEO !

tady ---> www.koprivnicti-motorkari.xf.cz

tedy omluvte sníženou kvalitu, jsou to takové sekvence, takové různé úseky z různých míst, občas se mi třepe ruka... ale i tak mám z toho videa radost, jsou to pro mě vzpomínky

[url=http://www.koprivnicti-motorkari.xf.cz/][img]

Naposledy editováno 15.07.2009 09:56:04

15.7.2009 v 09:52 | Nahoru | #41
Takovehle pocasi jsme loni zazily ve Slovinsku. Dojedem pod Bovec a burina jak blazen. Stan jsme radsi privazali k motkam, sedime vevnitr a opirame stan, aby nelezel pod naporem vetru. Do toho bubnuji kroupy

15.7.2009 v 10:09 | Nahoru | #42
1100Virago> no jo, no jo....tak to abych si psal všechny ty požadavky na další motorku.... ale jinak jo, určitě je to kapalinou a stalo se mi to poprvé. Kritické to nebylo.
A najací střelci na superspostech mě taky dokola předjížděli, vždy zastavili jak na sebe čekali a nebo si potřebovali odpočinou, nevím

15.7.2009 v 10:25 | Nahoru | #43
Mně nikdo nepředjel... neměli kudy, ty kufry zabírali celou cestu....

Jednou bych si Stelvio chtěl vyjet od Merana, jeli jsme to teď dolů a to nebyla žádná zábava..

Jinak jsem sjezdy ubrzdil v pohodě motorem a přední brzdou (tři kufry a ve dvojko) zadní jsem nepoužíval, stejně prd brzdí..

Zajímavé bylo sledovat "zmrzlináře" jak se perou se strojem v těch vracečkách kolem nohy..

15.7.2009 v 11:45 | Nahoru | #44
tobig> no já si taky říkal, že si to chci projet ještě jednou, nejen trefit lepší počasí ale taky si to projet naopak, abych si každé sedlo užil z obou dvou stran

15.7.2009 v 17:33 | Nahoru | #45
Roman2bk> Paráda taky se chystáme na hodně podobnou trasu Alpy a taky už se nemůžeme dočkat tak doufám že bude počasíčko razíme 1 srpna

[img]

16.7.2009 v 06:32 | Nahoru | #46
Kempi> tak to držím palce, ať máte lepší počasí. V srpnu by už mělo být. Jinak lepší je to co tu už někdo psal, domluvit si dovolenou volně, plus mínus týden a pak sledovat předpověď počasí a vybrat si ten lepší týden (nebo lepší období).

16.7.2009 v 07:29 | Nahoru | #47
Mám takovej dotázek. Stalo se mi to už druhou sezonu. Pokaždy, když se vrátím z Alp, tak mám více sjetou levou část zadní gumy než tu pravou a střed. Respektive na středu mám 2 mm, na prave straně asi 1 - 1,5 mm a na levé to mám do hladka. S motorkou nic nemám, páč by to dělalo i na jiných cestách, ale děje se to jen v dolomitech. Gumou to není, loni jsem jel jinou.
Máte podobnou zkušenost?

16.7.2009 v 07:45 | Nahoru | #48
Daliss> ..a přední guma to nedělá? nevím Dalissu, nemáš malinko hnutou zadní vidli? mě to nedělá, ani Alpách, ani u nás... a nevím o nikom, ko by měl tenhle problém..

16.7.2009 v 08:08 | Nahoru | #49
tobig: Zajímavá myšlenka. Možná by to dělalo i vyosené zadní kolo, ale to by asi bylo cítit, jak motorka tahá do strany. Leda by Daliss podvědomě seděl nakřivo a vyrovnával to.

2 reakcí na tento příspěvek cestopis - Stelvio, aneb jedno passo za druhým

16.7.2009 v 08:50 | Nahoru | #50
Daliss

16.7.2009 v 08:55 | Nahoru | #51

parizek>Daliss
Ja osobne klopim doleva radsi :)

to mě taky napadlo, že člověk podvědomě (ani o tom neví) si více věří na jednu stranu, kterou více sklopí a hlavně více pod plynem a to pak více žere tu gumu.
A druhou stranu sklopí třeba méně agresivně a hlavně s menším plynem.
Třeba to tím je.
Možný by to mohl Dalissi někdo poznat, kdo by jel ty zatáčky za tebou....

Naposledy editováno 16.07.2009 08:56:22

16.7.2009 v 09:30 | Nahoru | #52
Jinak k tomu videu, kdyby jste mi ho chtěli ohodnotit, tak můžete tady

16.7.2009 v 11:24 | Nahoru | #53

parizek>Daliss
Ja osobne klopim doleva radsi :)

nemyslím, to by měl na jedne straně gumy jen dál vzorek od okraje pneu, vsadil bych na vyosení vidle... nebo sedí Daliss nakřivo, víc vlevo..

16.7.2009 v 11:26 | Nahoru | #54
Už to mám Jezdiš levé zatáčky v poměru 2 : 1 ke pravým....

16.7.2009 v 12:24 | Nahoru | #55

16.7.2009 v 12:41 | Nahoru | #56
Roman
prave, ja to jezdim taky tak. Proste radsi levou. At na moto, na kole nebo na lyzich...

16.7.2009 v 13:05 | Nahoru | #57

Roman2bk>no ale když si vzpomenu na ty Alpské serpentýny, tak levou zatáčku jsem dal pod planem, po věnjšku, nahl se pěkně a pravou OPATRNĚ, někdy i na jedničku přes spojku, žádný náklon.....

no, je to možné....

16.7.2009 v 13:25 | Nahoru | #58
Tobig> kdybych měl vyosenou vidli, tak mi to nedělá jen v alpách, ale i třeba v polsku či v ČR - jak jsem psal výše . Ale já tohle zjistím vždy jen po příjezdu z dolomit. Další věc je, že ten samej problém měl loni kámoš co jel se mnou - funglovka Honda (já vím, japonský vrak, ale zase novej ). letos to u něj nebylo tak markantní, páč jsem jezdil víc než on. Spíš to bude asi jak píše Pařízek. Holt levé jsou delší než pravé a asi to víc klopím. I když, obě strany mám sjeté pomalu přes hranu. Tak fakt nevím
Já jen, zda má někdo podobnou zkušenost

16.7.2009 v 13:50 | Nahoru | #59
Daliss> aha, tak možná jezdíš levé fakt jinak než pravé, jinak si to nedovedu vysvětlit.. mě to nedělá, zase ji mám ale z dálnic uprostřed placatou...

btw - dálnice, to je fakt hnus velebnosti...

16.7.2009 v 23:48 | Nahoru | #60
Romane kdy přesně jsi byl na stelviu? já tam byl 8.7. a bylo azuro, jen noc předtím tam napadl čerstvý sníh, kluci z čech co jsem potkal mi tvrdili že den předtím jim tam šíleně lilo. Trasu jsem jel podobnou ( krom toho německa ), vzal jsem to i přes švícary a dojel až do Puly.

kompletní foto nepředříděno

Naposledy editováno 16.07.2009 23:55:30
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hřejí kontakty fází z alternátoru Honda NTV 650 Deauville OldCrow 3 9.4.2024 v 09:21 Dr.fík
Jak správně utáhnout hadici chladíc... Honda NTV 650 Deauville OldCrow 11 18.2.2024 v 10:42 FJRPEPA
Repas př tlumičů rada Honda NTV 650 Deauville OldCrow 8 12.12.2023 v 18:53 OldCrow
Křivé trubky př tlumičů Honda NTV 650 Deauville OldCrow 5 23.11.2023 v 11:40 pps2
pouzdra vidlice ALL balls 38-6090 -... Honda NTV 650 Deauville OldCrow 2 4.11.2023 v 08:25 krokoš