globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ojnice - Bronz vs Jehličky
7.7.2009 v 20:22
Zdravím,
dělám GO motoru na CZ175/487 a zarazilo mě, že na ojnici je nalisované bronzové pouzdro o vnitřím průměru 18 a vnějším 24 a není nikde skrz ojnici provrtaná dírka do bronzového pouzdra, tudíž tam pístní čep běhá na sucho. Dal jsem už válec na výbrus, a ted řeším co s tím. Zda koupit píst s prumerem pístního čepu 18, vyvrtat dírku v ojnici, aby se pouzdro mazalo. Ale zas není po vnitřním obvodu mazací drážka, tak si myslím, že bych musel udealt nové bronzové pouzdro a do nej zápich vnitří a dírku vyvrat skrz ojnici. A nebo, koupit jehličkové ložisko s vnitřím prumerem 18 a vnejším 22, zda se prodává a podle toho upravit díru v ojnici. V obchode mi řekl, že jehličkové ložisko, se nemuže v ojnici točit na bronzovém pouzdře ale přímo v ojnici, tak bych musel ješte si nechat vytočit na soustruhu ocelový pouzdro místo bronzu abych tam mohl dát jehličky.
Co si o tom myslíte? Jak to má být správně sestavené? Máte náký podrobný výkres ojnice?
Stačilo by udelat nové bronzové pouzdro a udelat tomu mazání, nebo radši to upravit a dát jehličky? Jehličky se mažou z boku? nebo musí být taky skrz ojnici dírka?
Díky

Naposledy editováno 07.07.2009 20:25:24

1 reakcí na tento příspěvek Ojnice - Bronz vs Jehličky

7.7.2009 v 20:38 | Nahoru | #1
já bych to udělal tak jak to má byt v originále, myslim že to fungovalo

(reakce na) Ojnice - Bronz vs Jehličky

7.7.2009 v 20:42 | Nahoru | #2

memphis.unv>já bych to udělal tak jak to má byt v originále, myslim že to fungovalo


taky bych to rád udělal v originále, ale nemám k tomu žádnou podrobnou dokumentaci. To co jsem stáhnul z netu jako katalog náhradních dílů, či dílenskou příručku, mi moc nepomohlo.
Potřeboval bych sehnat výkres celé ojnice.

Ojnice - Bronz vs Jehličky

7.7.2009 v 21:44 | Nahoru | #3
na dvěpade i třipade na ojnici drážka i dírka ve vložce i v ojnici je.
Dával jsem na obě jehly a pominu li že na 350 je to potom při skládání pěkná pakárna,
tak motor šlapal úplně nádherně a určitě Ti to vydrží do další generálky.
Pokud to máš ale v úmyslu jen poskládat a vyjet tak jednou za rok pár km, je to
asi zbytečná investice a hlavně hromada práce....

Ojnice - Bronz vs Jehličky

8.7.2009 v 08:43 | Nahoru | #4
zkus si zavolat tomuto člověkovi měl by ti s tím poradit co a jak ale podle mě to bylo řešené tak že jehly byly přímo v ojce a na čepu žádné vložky tam nemají co dělat pouze z boku sou příložky ale to je u jehliček vždy. A sou tam bez klece hezky každá samostatně tak hodně štěstí při skládání

Ojnice - Bronz vs Jehličky

8.7.2009 v 19:25 | Nahoru | #5
Já bych dal jehličky..

Ojnice - Bronz vs Jehličky

8.7.2009 v 23:47 | Nahoru | #6
originál na 487 mají být jehly... sežeň raději jinou ojniční sadu a rozlisuj kliku, vyměň sadu...

pozor na ot, ž po slisování se klikovka musí vyrovnat na zástavbový rozměr a házení do 0,05mm, ideálně... 0,1mm, pokud by to lépe nešlo se dá uchodit...

Ojnice - Bronz vs Jehličky

9.7.2009 v 06:50 | Nahoru | #7
domluv se ať s výbrusem počkají, než budeš mít rozhodnuto co budeš dávat (jiný průmer pístního čepu u futra x jehlového ložiska) jinak budeš píst zase vyměňovat

Co se týče ojky, tak 477 má futro s výřezem cca 120°

Jednoznačně doporučuji jehlové ložiska
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 milous_xx 4 16.8.2023 v 18:26 kuba350


TOPlist