Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Ahojte, měl bych takovej dotaz, jak to běží ve čtyřtaktním víceválci. Každej válec tam vlastně pálí každou druhou otáčku ale jsou rozložený tak že si všechny válce vypálí v jedné otáčce a pk druhou jakoby běží na setrvačnost nebo je to rozložený do těch dvou otáček aby to pořád nějakej válec tahal ?
U řadového dvouválce se to střídá ,takže každou otáčku zapálí jeden - ale jiskra je v obou každou otáčku z důvodu zjednodušení zapalování-jedna dvojitá cívka.Výjimkou je TRX, tam je to posunuto o určitý úhel kvůli zvukovému projevu a jsou tam dvě zapalovací cívky.U véček jsou taky dvě zapalovací cívky a zápaly nejsou symetricky. U čtyřválcu se používají dvě dvojité zapalovací cívky a většinou jsou zápaly po 180 stupních. Zase jsou ale závodní speciality, kde je úmyslná nesymetrie - asi kvůli driftování...např. dvoutakt honda NSR500