Téma: Čtyřtaktní víceválec
 
2.7.2009 v 18:52
Ahojte, měl bych takovej dotaz, jak to běží ve čtyřtaktním víceválci. Každej válec tam vlastně pálí každou druhou otáčku ale jsou rozložený tak že si všechny válce vypálí v jedné otáčce a pk druhou jakoby běží na setrvačnost nebo je to rozložený do těch dvou otáček aby to pořád nějakej válec tahal ?

1 reakcí na tento příspěvek Čtyřtaktní víceválec

2.7.2009 v 19:35 | Nahoru | #1
U řadového dvouválce se to střídá ,takže každou otáčku zapálí jeden - ale jiskra je v obou každou otáčku z důvodu zjednodušení zapalování-jedna dvojitá cívka.Výjimkou je TRX, tam je to posunuto o určitý úhel kvůli zvukovému projevu a jsou tam dvě zapalovací cívky.U véček jsou taky dvě zapalovací cívky a zápaly nejsou symetricky. U čtyřválcu se používají dvě dvojité zapalovací cívky a většinou jsou zápaly po 180 stupních. Zase jsou ale závodní speciality, kde je úmyslná nesymetrie - asi kvůli driftování...např. dvoutakt honda NSR500

(reakce na) Čtyřtaktní víceválec

2.7.2009 v 19:49 | Nahoru | #2

Baca>Výjimkou je TRX, tam je to posunuto o určitý úhel kvůli zvukovému projevu a jsou tam dvě zapalovací cívky.



Máš pravdu, jen upřesním že pálí po 90° (resp. 270°), a průbehěm se chová témeř stejně jako véčko (např. SV 650)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist