2 reakcí na tento příspěvek Netankujte na unikornu!
Pak tankuju u OMV a občas, ale opravdu občas u Shell. Oni sice začali do paliva přidávat aditiva navíc (z výroby se tam již dávají), ale i LukOil a OMV mají už své nádrže s aditivy tady u nás. Jinak já si do paliva jak do motorky, tak i do auta přidávám aditiva své.
U Benziny zásadně nekupuju, protože ta spadá do té zločinecké organizace Unipetrol a je nejdražší ze všech pupm v celé republice. Přičemž to není tím, že by byli něco extra, ale že je to taková politika - jejich heslo je, že zákazník si k nim cestu najde. Ble, ani náhodou. Jak v dnešní době může mít takovouhle obchodní politiku, tak to nechápu! Stejnou kvalitu dostanu u LukOil a ještě lepší, když už, tak u OMV.
Jinak jsem ještě neslyšel, že by BA98 vyčistilo ventily. Tohle palivo má jen oktany navíc, které zajišťují, že v motorech s vyšším kompresním poměrem nedochází při kompresi před zážehem k samovznícení.
Ale když nad tím tak přemýšlím, tak ty ventily to může možná vyčistit, protože v motorech s nižším kompresním poměrem, díky vyššímu obsahu aromátů v tomhle palivu, je uvolněno spalováním větší množství energie, nevyužité nižší kompresí motoru a pak jsou výfukové ventily a svody pěkně přehřívaný do modra, až se podpálí včetně sedel, a nahromaděný karbon se pak vypaluje - tak tak potom asi fakt jo!
Ale to je volba každého co si do toho bude lejt.
Yper>Tankuju zásadně a přednostně u LukOil. Je to vlastně bývalá JET (Conoco) a palivo je dodávané od nás z České rafinérské a cena paliv je nízká - je to jejich politika - žít z obratu a musím říci, že je tam stále plno.
Pak tankuju u OMV a občas, ale opravdu občas u Shell. Oni sice začali do paliva přidávat aditiva navíc (z výroby se tam již dávají), ale i LukOil a OMV mají už své nádrže s aditivy tady u nás. Jinak já si do paliva jak do motorky, tak i do auta přidávám aditiva své.
U Benziny zásadně nekupuju, protože ta spadá do té zločinecké organizace Unipetrol a je nejdražší ze všech pupm v celé republice. Přičemž to není tím, že by byli něco extra, ale že je to taková politika - jejich heslo je, že zákazník si k nim cestu najde. Ble, ani náhodou. Jak v dnešní době může mít takovouhle obchodní politiku, tak to nechápu! Stejnou kvalitu dostanu u LukOil a ještě lepší, když už, tak u OMV.
Jinak jsem ještě neslyšel, že by BA98 vyčistilo ventily. Tohle palivo má jen oktany navíc, které zajišťují, že v motorech s vyšším kompresním poměrem nedochází při kompresi před zážehem k samovznícení.
Ale když nad tím tak přemýšlím, tak ty ventily to může možná vyčistit, protože v motorech s nižším kompresním poměrem, díky vyššímu obsahu aromátů v tomhle palivu, je uvolněno spalováním větší množství energie, nevyužité nižší kompresí motoru a pak jsou výfukové ventily a svody pěkně přehřívaný do modra, až se podpálí včetně sedel, a nahromaděný karbon se pak vypaluje - tak tak potom asi fakt jo!
Ale to je volba každého co si do toho bude lejt.
jenom dotaz, co za aditiva si tam přidáváš?
Yper>Tankuju zásadně a přednostně u LukOil. Je to vlastně bývalá JET (Conoco) a palivo je dodávané od nás z České rafinérské a cena paliv je nízká - je to jejich politika - žít z obratu a musím říci, že je tam stále plno.
Pak tankuju u OMV a občas, ale opravdu občas u Shell. Oni sice začali do paliva přidávat aditiva navíc (z výroby se tam již dávají), ale i LukOil a OMV mají už své nádrže s aditivy tady u nás. Jinak já si do paliva jak do motorky, tak i do auta přidávám aditiva své.
U Benziny zásadně nekupuju, protože ta spadá do té zločinecké organizace Unipetrol a je nejdražší ze všech pupm v celé republice. Přičemž to není tím, že by byli něco extra, ale že je to taková politika - jejich heslo je, že zákazník si k nim cestu najde. Ble, ani náhodou. Jak v dnešní době může mít takovouhle obchodní politiku, tak to nechápu! Stejnou kvalitu dostanu u LukOil a ještě lepší, když už, tak u OMV.
Jinak jsem ještě neslyšel, že by BA98 vyčistilo ventily. Tohle palivo má jen oktany navíc, které zajišťují, že v motorech s vyšším kompresním poměrem nedochází při kompresi před zážehem k samovznícení.
Ale když nad tím tak přemýšlím, tak ty ventily to může možná vyčistit, protože v motorech s nižším kompresním poměrem, díky vyššímu obsahu aromátů v tomhle palivu, je uvolněno spalováním větší množství energie, nevyužité nižší kompresí motoru a pak jsou výfukové ventily a svody pěkně přehřívaný do modra, až se podpálí včetně sedel, a nahromaděný karbon se pak vypaluje - tak tak potom asi fakt jo!
Ale to je volba každého co si do toho bude lejt.
OMV prý nej, Agip také není špatný.
BA98 - neznamená, že tam musí být pro vyhnání OČ vyšší obsah aromátů - značně to omezují normy na obsah aromátů, benzinový pool umožňuje zvýšít OČ bez vyšších aromátů
Většina výrobců paliv, krerá prodává BE s vyšším OČ deklaruje i přísady na "čištění" motoru. nebudu rozebírat výhody nevýhody, třeba u starých aut - každopádně se jedná o tzv. detergenty třetího druhu, nebudu rozebírat chemické složení. Takže jen v OČ to není.
To co píšeš o kompresním poměru atd. by platilo tak u Škody 120 možná Favorita. Řada výrobců aut doporučuje OČ, někteří ale píší min. OČ, tj. 98 by dnes u nových aut nemělo vadit.