globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ztuhnutí
 
18.6.2009 v 10:45
Ahoj, tak je to něco přes týden-dva co jsem začal jezdit, mám najeto zatim jen 650km, už jsem se trošku naučil základy a i jemné klopení. Mám však občas problém, nájezd do zatáčky zatím odhaduju pohledem + budíkovou rychlostí (vím že to je nesmysl, ale nějak si nemůžu pomoct a vždy se nějak ještě raději mrknu kolik do ní jedu a porovnávám to s rychlostí v autě), někdy se mi ale stane taková věc, že jakoby ztuhnu a hrozně špatně se mi manipuluje s motorkou, je to asi psychický blok, či co, jsem jedinej, nebo to je normální a časem to přejde?

Omlouvám se za blbej dotaz
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Ztuhnutí

18.6.2009 v 10:52 | Nahoru | #1
imho máš podvědomý strach. Jezdit, jezdit, jezdit. Jak získáš větší (sebe)důvěru, tak by to mělo zmizet. Rychlost bys měl "cítit". Měl bys "vědět", jestli tou rychlostí tu zatáčku bezpečně projedeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztuhnutí

18.6.2009 v 10:55 | Nahoru | #2
em.ix> no, to poznám v autě, ale na moto zatim ne

(reakce na) Ztuhnutí

18.6.2009 v 10:58 | Nahoru | #3

CharlitoCZ>em.ix> no, to poznám v autě, ale na moto zatim ne



To přijde :)

1 reakcí na tento příspěvek Ztuhnutí

18.6.2009 v 10:58 | Nahoru | #4
to já taky vždycky ztuhnu, a nevím co s tím... stává se mi to zejména když kolem jede nějaká fešná motorkářka vypasovaná v kůži. nevíte někdo co s tím?

Ztuhnutí

18.6.2009 v 10:59 | Nahoru | #5
jj, chce to jezdit a jezdit a časem to půjde

Ztuhnutí

18.6.2009 v 11:02 | Nahoru | #6
Jak píše emix jezdit a zase jezdit kdyby si mě viděl jak jsem začínal na Jawě 250 tak by sis pomysel ten klučina má asi sajdu :D jezdit mě naučilo GS a pak už to šlo ráz naráz a nyní si myslím že mi to jde ale chce to jen jezdit.

Jinak ZR je hodně super stroj! luxus krouták a do zatáček se nemusí prosit (viz můj avatar)

1 reakcí na tento příspěvek Ztuhnutí

18.6.2009 v 11:03 | Nahoru | #7
Taky se mi do zatáček moc nechtělo to časem přejde hlavně pozor aby nepřešla ají opatrnost

(reakce na) Ztuhnutí

18.6.2009 v 11:15 | Nahoru | #8

FiZzeR>to já taky vždycky ztuhnu, a nevím co s tím... stává se mi to zejména když kolem jede nějaká fešná motorkářka vypasovaná v kůži. nevíte někdo co s tím?

a to ztuhneš celej nebo jen kousek s Tebe?

(reakce na) Ztuhnutí

18.6.2009 v 11:17 | Nahoru | #9

Sob>Taky se mi do zatáček moc nechtělo to časem přejde hlavně pozor aby nepřešla ají opatrnost

jj přesně tak, to chce čas hlavně nic neuspěchat, dej tomu čas a hlavně s citem rozumem at se nám někde nerozplácneš. tak hodně ujetejch km

1 reakcí na tento příspěvek Ztuhnutí

18.6.2009 v 11:27 | Nahoru | #10
Vzpomněl jsem si na jednu věc, co mi pomohla... Po prvních 1000 až 1500 km jsem si říkal, že to není ono, že tu mašinu nemám v ruce. Potom mi jeden biker poradil v trochu vyšších rychlostech (cca nad 30 km/h) tzv. countersteering. V levé zatáčce mírně tlačíš levou rukou do řidítka (ano, nespletl jsem se, je to opačný smysl, než průběh zatáčky). Sice jsem tomu nevěřil, a musel jsem docela dlouho jezdit, než jsem to začal dělat podvědomě, ale hodně mi to pomohlo v ovládání. Vychýlením řidítek (tlakem ruky) na opačnou stranu, můžeš jemněji ovládat náklon a tím i svoji stopu, než přenesením váhy.

A k tomu ztuhnutí ještě. Připrav se na pořádné "ztuhnutí", když neočekávaně v zatáčce potkáš třeba auto - úlek. Budeš mít asi snahu brzdit a rovnat motorku... K překonání ti pomůže jednak vyježdění a taky... říká se tomu mentální trénink. Mnohkrát si představíš sám sebe v podobné situaci, jak budeš regovat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztuhnutí

18.6.2009 v 11:41 | Nahoru | #11
em.ix> super, vyzkouším, díky!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztuhnutí

18.6.2009 v 12:03 | Nahoru | #12

CharlitoCZ>em.ix> super, vyzkouším, díky!!



Ještě mě napadlo...

Vytvoř si technickou - zatáčkovitou trasu, kde jezdí málo aut, s dobrým povrchem, ideálně v otevřené krajině a tu jezdi a jezdi. Všímej si, kde brzdíš, jak rychle vjíždíš do zatáček, jak se chová motorka, ..., a zkus nad tím přemýšlet, rozebírat.

Jo ... a nauč se dobře brzdit. To je asi nejdůležitější :) Vyber si plochu, zvol rychlost, bod brždění a zkus zkracovat brzdnou dráhu.

Takhle se imho nejrychleji naučíš jezdit. A potom ještě... naučit se předvídat a myslet za druhé.

Hlavně opatrně - nesnaž se postupovat moc rychle. Hodně štěstí :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztuhnutí

18.6.2009 v 12:20 | Nahoru | #13
em.ix> Dobře, to zní rozumně, budu to zkoušet, jediný co mi zatím jde "klep, klep, klep" je předvídání, např. jakmile vidim někoho na vedlejší, tak už přehmatávám na spojku a brzdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztuhnutí

18.6.2009 v 12:35 | Nahoru | #14

CharlitoCZ>em.ix> Dobře, to zní rozumně, budu to zkoušet, jediný co mi zatím jde "klep, klep, klep" je předvídání, např. jakmile vidim někoho na vedlejší, tak už přehmatávám na spojku a brzdu



to vyjezdis.... hlavne bacha az ti to pujde lip aby ses do zatacky neprecenil a nevytuhl na brzdach i jako zkusenejsi - bezne se to stava, chce to si proste rict "posli to tam" pustit brzdy a polozit to, motorka snese hodne a vetsinou to projedes ikdyz si myslis ze to musi podjet... kdyz si tohle budes opakovat tak ze tomu uveris tak ti to muze dost zachranit... ja sem v zacatcich takhle vybrzdil 2 zatacky rovne do pangejtu.

kdyz jedes sam tak to chce radeji pomaleji, kdyz jede nekdo pred tebou tak se muzes ridit podle nej... vidis ze to ma na fest tak zpomalis apod...

jestli si pritahnu motorku do prahy tak se muzem projet... bydlim "pres udoli" ja zase budu tahat z tebe moudra okolo bawa...tam sem novacek zase ja:)

(reakce na) Ztuhnutí

18.6.2009 v 12:42 | Nahoru | #15
CharlitoCZ> Ono to předvídání jde mnohdy za hranice chápání. Někdy je to jen o pocitu, o tušení.

K tomu přehmatávání: jezdím s dvouma prstama na páčce brzdy :) Navíc, když mám o něco opřenou ruku, lépe si mi dávkuj plyn.

Ztuhnutí

18.6.2009 v 12:46 | Nahoru | #16
Jak psal Assassin, hodně ti dá, když pojedeš za někým zkušenějším. Najednou poznáš, že limity jsou ještě o kus dál :)

(reakce na) Ztuhnutí

18.6.2009 v 13:29 | Nahoru | #17
assassin> super nabídka, rád ji přijmu Moudra ohledně báwa tahej klidně i tak, pokud budu vědět tak poradím

Ztuhnutí

18.6.2009 v 13:31 | Nahoru | #18
nejspíš držíš řidítka moc křečovitě jak se lekneš nebo tak
a lepší je do zatáčky najíždět pomalejc a pak plynule zrychlovat než tam vletět a zjistit že si dlouhej

Naposledy editováno 18.06.2009 13:33:23

2 reakcí na tento příspěvek Ztuhnutí

18.6.2009 v 19:52 | Nahoru | #19
tak jsem zkoušel v zatáčkách lehce zatlačit a docela to funguje, kámoš mi ale zase řikal že je to blbost, že ruce musej bejt volný, tak nevim, nebo se tlačí jen když je třeba víc zatočit?

(reakce na) Ztuhnutí

18.6.2009 v 19:56 | Nahoru | #20
CharlitoCZ> když deš do zatáčky tak zatlačit pak nechat volnejc... vnitřní ruka musí bejt volná

Ztuhnutí

18.6.2009 v 20:02 | Nahoru | #21
oka

(reakce na) Ztuhnutí

18.6.2009 v 20:09 | Nahoru | #22

CharlitoCZ>tak jsem zkoušel v zatáčkách lehce zatlačit a docela to funguje, kámoš mi ale zase řikal že je to blbost, že ruce musej bejt volný, tak nevim, nebo se tlačí jen když je třeba víc zatočit?



Countersteering se řešil tady a tady.

Zatlačení použiješ pro dosažení náklonu a případně pro korekce - zatáčka se utáhne. A také opačné zatlačení, třeba při výjezdu, pro narovnání, když například hned následuje opačná zatáčka.

1 reakcí na tento příspěvek Ztuhnutí

18.6.2009 v 20:50 | Nahoru | #23
hmm, zajímavé vysvětlující video na tom odkazu

spíš ale stejně asi bude problém ani né tak v naklonění jako spíš ve strachu jak moc to ještě naklonit jde, než mi zadní kolo ujede

Ztuhnutí

18.6.2009 v 21:07 | Nahoru | #24
Až začneš brousit boty a nebo hlásiče na stupačkách :) Horší je, když ujede přední :)

Udělej si křídou příčné čáry na zadním kole a uvidíš, o kolik můžeš ještě klopit. Na zahřáté gumě bych se nebál cca cenťák od kraje. Zkus si to na nějakém kruháči.

(reakce na) Ztuhnutí

18.6.2009 v 21:27 | Nahoru | #25
CharlitoCZ> hele je to rukama :D si pamatuju jak že mi sem tam ulitlo ve velkým náklonu kolo... pak sem přestal držet tak pevně řidítka a pohoda

Ztuhnutí

18.6.2009 v 22:14 | Nahoru | #26
Nesrovnávej auto s motorkou. Do zatáčky si jed s nižším stupněm a při výjezdu přidej. Dívej se před zatáčku (na místo kterým by jsi chtěl projed) projed si stejnou zatáčku více krát a uvidíš že rychlost průjezdu bude stoupat (sebevědomí a praxe). To ztuhnutí mám když si myslím, že se do ní nevejdu, ale jak říkají znalci i když si myslíš, že to klopit více nejde, jde to

2 reakcí na tento příspěvek Ztuhnutí

18.6.2009 v 23:15 | Nahoru | #27
um, ještě jedna taková blbá otázka, všiml jsem si, že docela často v zatáčkách přibržďuju, či dělám jiný nesmysly, zajímalo by mě to brždění, to je asi o hubu co? - stává se mi to většinou když blbě odhadnu rychlost, tak buď přidávám, nebo ubírám, vím že ideál je najet si dobře a pozvolna zrychlovat, ale občas to nějak nevychází jak bych chtěl, většinou zjistim

(reakce na) Ztuhnutí

18.6.2009 v 23:25 | Nahoru | #28
CharlitoCZ> brzdit se dá u brzdou ale chce to cit a než se s motorkou sžiješ nedoporučuju zkoušet...jak začneš brzdit motorka se ti začne rovnat ... klopit to de víc vždycky kdyžtak trošku vyšoupni prdel mimo motorku dost to pomůže

Ztuhnutí

18.6.2009 v 23:27 | Nahoru | #29
no když se někdy leknu tak taky ztuhnu je to hnus no asi fak ztuhne i ta krev v žilách. A až to někde přeženeš a víš že je to špatný ,tak si řekneš jen v duchu To JE V pí.... a crach

Ztuhnutí

18.6.2009 v 23:37 | Nahoru | #30
no stima gumama to uvidíš jak se pořád zlepšuješ když jsme začínal jezdit tak jsem měl i 3 cm od krajů a postupem času se to zmenšovalo až jsem byl za pár měsícu až na hraně jak jsem se lek když jsem poprvé škrt botou a stupačkou . No tenhle víkend jsem tak klopil až jsem ucejtil že předek chce mi říct papa , naštěstí neustřeli ,ale nic moc
pocit když cejtiš že se ti začnou šmejkat řidítka a ty ležíš uchem nad silnicí , hold jsem to dostal až za samou hranici
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist