bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prasklý karter Jawa 638
18.5.2009 v 20:52
Zdravím,
stalo se ,že z Jawy 638 nějak nadměrně uniká olej,což bylo vidět i na podleze v garáži.Po vymontování motoru jsem zjistil prasklý pravý karter viz foto.CHtěl bych se zeptat jestli je možné tohle zavařit, (nejlépe středočeský nebo severočeský kraj) nebo jestli někdo nemá přebytečný karter případně motor.
Díky za radu


1 reakcí na tento příspěvek Prasklý karter Jawa 638

18.5.2009 v 21:00 | Nahoru | #1
zavaření je na prd zkřivý se ti kartery

1 reakcí na tento příspěvek Prasklý karter Jawa 638

18.5.2009 v 21:06 | Nahoru | #2
mrkni se po okolních dílnách, kde mají TIG a Argon tím to půjde zavařit
musíš to pořádně odmastit. Nic by se zkřivit nemělo

(reakce na) Prasklý karter Jawa 638

18.5.2009 v 21:09 | Nahoru | #3

state>zavaření je na prd zkřivý se ti kartery


podle čeho soudíš? pár věcí z Al jsem zavařil a nic se nezkroutilo, jediný co se může stát je, že při vyšším proudu proteče (propálí)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklý karter Jawa 638

18.5.2009 v 21:10 | Nahoru | #4
Cizmik> nechal jsem svařovat kartery na Stadecu a pohly se o čtyři desetiny a už to bylo na nic - souosost.

Naposledy editováno 18.05.2009 21:13:47

(reakce na) Prasklý karter Jawa 638

18.5.2009 v 21:24 | Nahoru | #5

state>Cizmik> nechal jsem svařovat kartery na Stadecu a pohly se o čtyři desetiny a už to bylo na nic - souosost.


docela záleží na síle stěny a vyztužení, podle toho co je na fotu by to mohlo jít
jinak nečekal jsem, že se může zkroutit, ale máš osobní zkušenost tak může

1 reakcí na tento příspěvek Prasklý karter Jawa 638

18.5.2009 v 21:32 | Nahoru | #6
Měl jsem stejný problém:



řešil jsem to výměnou obou karterů

(reakce na) Prasklý karter Jawa 638

18.5.2009 v 21:38 | Nahoru | #7
Marst>To je to nejlepší řešení.Já už svařeným karterům nevěřím.

1 reakcí na tento příspěvek Prasklý karter Jawa 638

18.5.2009 v 21:54 | Nahoru | #8
Zeptal bych se vas dvou, co vam to ruplo u zadniho drzaku, zda nemate vepredu mezi plechem predniho drzaku a ramem gumovy silentblok?
Kartery pry praskaj pri jeho pouziti, jinak jsem o takovem pripadu neslysel.

1 reakcí na tento příspěvek Prasklý karter Jawa 638

18.5.2009 v 22:25 | Nahoru | #9
ja tam silentbloky nemel, ale byl nejak praskej i ram, tak asi od toho

(reakce na) Prasklý karter Jawa 638

19.5.2009 v 00:18 | Nahoru | #10
Marst> To muselo být po bouračce, už jsem to na 350 párkrát viděl a vždycky to bylo u zadního uchýtu k rámu a vždycky ta motorka byla po bouračce.

Naposledy editováno 19.05.2009 00:18:40

1 reakcí na tento příspěvek Prasklý karter Jawa 638

19.5.2009 v 00:24 | Nahoru | #11
CZJawa - rozpul motor, vykuchej celý vnitřek a kartery k sobě zase zpátky smontuj - když si takhle zakontruješ ten prasklý pravý karter pomocí levého, tak se ti to při svařování nehne - můj názor . Jinak jak už ti tady radili - nejlepší je na to TIG s Argonem. Určitě to zkus svařit, bude to stát pár kaček. Na koupi nového motoru je vždycky dost času.

Prasklý karter Jawa 638

19.5.2009 v 07:27 | Nahoru | #12
dej to firmě která se tím zabyvá maj na to svoje postupy aby se to nezkroutilo. určitě to jde a dobře, ale nedávej to prvnímu člověkovi co řekne že ti to udělá doma

1 reakcí na tento příspěvek Prasklý karter Jawa 638

19.5.2009 v 08:20 | Nahoru | #13
Mrkni se taky, na kolik by tě vyšly 2 kartery, aby si pak za to firma neřekla majland a ty za ty peníze měl 2 jiný. Ale co nedělej, tak abys vyměnil jen jeden karter-vždycky jsou vrtaný 2 společně a pokud vyměníš jen jeden, tak to nebude dělat dobrotu...

(reakce na) Prasklý karter Jawa 638

19.5.2009 v 09:48 | Nahoru | #14

krtek86>Mrkni se taky, na kolik by tě vyšly 2 kartery, aby si pak za to firma neřekla majland a ty za ty peníze měl 2 jiný. Ale co nedělej, tak abys vyměnil jen jeden karter-vždycky jsou vrtaný 2 společně a pokud vyměníš jen jeden, tak to nebude dělat dobrotu...

je fakt že u jawy možná výjde levniji koupit nový karty nebo jety to je jedno než repase a přesně jak říká kolega vždy oba bo jsou spárovaný

Prasklý karter Jawa 638

19.5.2009 v 15:25 | Nahoru | #15
sežeň jiné kartery... nebudou o moc dražší než samotné vaření a bude to lepší...

Prasklý karter Jawa 638

19.5.2009 v 15:40 | Nahoru | #16
Vaření tě na moc nepříjde je to položka max 500 kč,ale pak to následující řazení mě pak šlo špatně a s hlukem.A nevím kdybych jednou ten motůrek půlil jestli bych ho pak dal dohromady(uložení ložisek,přesazaní .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklý karter Jawa 638

19.5.2009 v 17:26 | Nahoru | #17

2stroke>CZJawa - rozpul motor, vykuchej celý vnitřek a kartery k sobě zase zpátky smontuj - když si takhle zakontruješ ten prasklý pravý karter pomocí levého, tak se ti to při svařování nehne - můj názor . Jinak jak už ti tady radili - nejlepší je na to TIG s Argonem. Určitě to zkus svařit, bude to stát pár kaček. Na koupi nového motoru je vždycky dost času.


..... Jo přesný postup
Na javách 250 a 350 se mi podařilo fáaaakt mockrát padnout a vždycky sem při poškození
bloků nechal svařit.
Za komančů byly nové bloky dooost drahé.
Jak klasickým CO nebo TIG to funguje, teda pokud si s tím tyká svářeč a s hliníkem to umí.
Je to otázda max 1/2 hoďky a tudíž max 500,-Kč
Neboj se toho

(reakce na) Prasklý karter Jawa 638

19.5.2009 v 17:46 | Nahoru | #18
BlackDevil> Ale najdi srdcaře a ne pazgřivce. I to možná jde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklý karter Jawa 638

27.5.2009 v 12:23 | Nahoru | #19
Tak jsem to vyfotil a zjistil jsem , že tam kde motor prasknul je použitý mezikus,ale nejedná se o nějakou gumu, spíš něco jako pertinax ,dle mého názoru dost tvrdé aby to fungovalo jako silenblok.
Na druhe fotce je 638 kde je motor přichycen rovnou k rámu bez mezikusu.

Deadman>Zeptal bych se vas dvou, co vam to ruplo u zadniho drzaku, zda nemate vepredu mezi plechem predniho drzaku a ramem gumovy silentblok?
Kartery pry praskaj pri jeho pouziti, jinak jsem o takovem pripadu neslysel.



[img]

(reakce na) Prasklý karter Jawa 638

27.5.2009 v 12:39 | Nahoru | #20
CZJawa: Není ten pertinax náhodou podložený gumama, skrz které jsou provléknuté šrouby?
Každopádně to asi jako silentblok funguje a očividně to jako silentblok způsobuje to praskání. S originál uchycením se to opravdu nestává.

Prasklý karter Jawa 638

17.12.2010 v 23:22 | Nahoru | #21
Spíš pro doplnění tématu:

Už u dvou motorek jsem opravoval stejnou závadu...oboje nebourané (první majitel) a bez silentbloku...nevím jestli je to příčina nebo souvislost, ale u jednoho byl únavově ulomen celý ten pravý plech rámu (ten na kterém je nalevo číslo) a u druhé opět únavově roztržená a půl utržená ta spodní vidlička uchycení motoru (šr. M 8 inbus).

Podrobnosti o ukládání motorů u jaw...i když uznávám, trochu nemístně...jsou na tomto vlákně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist