Chtěl bys se vás zeptat na vhodnost brždění motorem. Můj Strom motorem brzdí krásně a při klidnější jízdě skoro nemusím používat brzdu. Otázka se tak týká spíše nevýhod. Opotřebení řetězu se mám pocit vynahradí neopotřebení destiček. Absence brzdového světla zase při klinější jízdě není tak kritická. Jak je to ale s motorem samotným?
Díky za názory.
Naposledy editováno 12.05.2009 23:08:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?
Everts72>Serpis> Když to řeknu hodně jednoduše, používá se tam místo kapaliny vzduch. Pedálem ovládáš množství vzduchu ktere jde do brzdových válcu a tlačí na destičky
to je trosku jinak - pedalem upoustis vzduch ze systemu aby v pripade ztraty tlaku auto zastavilo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?
To, co popisuješ, se používá jen u přívěsů. Tam může být buď jednohadicové propojení (zejména u traktorů), kde pokud je v hadici vyšší tlak než ve vzduchojemu přívěsu, se tento doplňuje a při poklesu tlaku v hadici se aktivují brzdiče.
U dvouhadicového propojení jedna z hadic trvale doplňuje vzduchojem, zatímco druhá je ovládací s negativním řízením, tzn. vlek je odbrzděn při plném tlaku v hadici a při jeho snižování začíná vlek brzdit.
Je to proto, by se přívěs okamžitě samočinně zabrzdil, kdyby se náhodou utrhl.
Abych nebyl jen proti Tobě... možná, že se u pár nejnovějších trucků tento systém zkouší, nicméně za svou kamioňáckou praxi jsem se s žádným takovým nesetkal. Navíc nečekané prudké zabrzdění je nebezpečnější než ztráta účinku brzd.