globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brzdit motorem Ano či Ne?
 
12.5.2009 v 20:54
Zdravim všechny.
Chtěl bys se vás zeptat na vhodnost brždění motorem. Můj Strom motorem brzdí krásně a při klidnější jízdě skoro nemusím používat brzdu. Otázka se tak týká spíše nevýhod. Opotřebení řetězu se mám pocit vynahradí neopotřebení destiček. Absence brzdového světla zase při klinější jízdě není tak kritická. Jak je to ale s motorem samotným?
Díky za názory.

Naposledy editováno 12.05.2009 23:08:09

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?

14.5.2009 v 00:35 | Nahoru | #1
Lub@> Ale ho*no... u náklaďáku ovládáš brzdovým pedálem redukční ventil, který pustí do brzdových válců tím vyšší tlak, čím více pedál sešlápneš a po uvolnění pedálu přebytečný tlak z válců opět odpouští (u vozidel s dlouhým vzduchovým vedením, např. T148, jsou ještě přídavné vypouštěcí ventily pro rychlejší odbrzdění). Návrat pístů do klidové (odbrzděné) polohy zajišťují pružiny. Obráceně je to jen u okruhu ruční brzdy - tam se válce uvolňují právě tlakem, takže při poruše kompresoru musíš válce uvolnit ručně šrouby (abys např. mohl vléci truck s nefunkčím motorem).

To, co popisuješ, se používá jen u přívěsů. Tam může být buď jednohadicové propojení (zejména u traktorů), kde pokud je v hadici vyšší tlak než ve vzduchojemu přívěsu, se tento doplňuje a při poklesu tlaku v hadici se aktivují brzdiče.
U dvouhadicového propojení jedna z hadic trvale doplňuje vzduchojem, zatímco druhá je ovládací s negativním řízením, tzn. vlek je odbrzděn při plném tlaku v hadici a při jeho snižování začíná vlek brzdit.

Je to proto, by se přívěs okamžitě samočinně zabrzdil, kdyby se náhodou utrhl.

Abych nebyl jen proti Tobě... možná, že se u pár nejnovějších trucků tento systém zkouší, nicméně za svou kamioňáckou praxi jsem se s žádným takovým nesetkal. Navíc nečekané prudké zabrzdění je nebezpečnější než ztráta účinku brzd.

(reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?

14.5.2009 v 11:40 | Nahoru | #2

BikerJim>Lub@> Ale ho*no... u náklaďáku ovládáš brzdovým pedálem redukční ventil, který pustí do brzdových válců tím vyšší tlak, čím více pedál sešlápneš a po uvolnění pedálu přebytečný tlak z válců opět odpouští (u vozidel s dlouhým vzduchovým vedením, např. T148, jsou ještě přídavné vypouštěcí ventily pro rychlejší odbrzdění). Návrat pístů do klidové (odbrzděné) polohy zajišťují pružiny. Obráceně je to jen u okruhu ruční brzdy - tam se válce uvolňují právě tlakem, takže při poruše kompresoru musíš válce uvolnit ručně šrouby (abys např. mohl vléci truck s nefunkčím motorem).

To, co popisuješ, se používá jen u přívěsů. Tam může být buď jednohadicové propojení (zejména u traktorů), kde pokud je v hadici vyšší tlak než ve vzduchojemu přívěsu, se tento doplňuje a při poklesu tlaku v hadici se aktivují brzdiče.
U dvouhadicového propojení jedna z hadic trvale doplňuje vzduchojem, zatímco druhá je ovládací s negativním řízením, tzn. vlek je odbrzděn při plném tlaku v hadici a při jeho snižování začíná vlek brzdit.
při ztrátě tlaku brzdí i zadní náprava u tahače,ruční brzda odfoukne a brzdí to pružinama,je to kvůli tomu,kdyř to zabrzdíš ručkou na kopci,aby se to nerozjelo,když uteče vzduch,dokud nenafoukáš,nerozjede se to,pokud bouchne třeba hadice,zamátne se to poměrně pomalu,sle třeba roztrženej vzduchojem to zařízne na fleku a to je dost nepříjemný.
Je to proto, by se přívěs okamžitě samočinně zabrzdil, kdyby se náhodou utrhl.

Abych nebyl jen proti Tobě... možná, že se u pár nejnovějších trucků tento systém zkouší, nicméně za svou kamioňáckou praxi jsem se s žádným takovým nesetkal. Navíc nečekané prudké zabrzdění je nebezpečnější než ztráta účinku brzd.

(reakce na) Brzdit motorem Ano či Ne?

15.5.2009 v 00:00 | Nahoru | #3
BikerJim> tak koukam ze jsem si to nejak zjednodusiil. No uz je to par let co jsem trandil na IFE. Ale tak aspon tu rucni brzdu by mi treba uznali
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist