globalmoto_kveten





Téma: Zavodeni a mytus jak je to drahe...
 
9.5.2009 v 09:50
Dost casto se tu vedou debaty o tom kolik stoji jezdit zavody na okruhu,ze je to tak drahe a nedostupne a o statisicovych rozpoctech na sezonu.A to kluky odradi a stale zustavaji na okrskach a zavodi treba tam.
Nebudu mluvit o tom na jaky vysledek by kdo chtel zavody jezdit(to uz je pak na vas).A jestli to jde vubec jet na nejaky dobry vysledek si muze udelat predstavu kazdy sam.Treba podle toho,jak jsem dojel ja se svym maximalne uspornym programem v zavodech CEC2 a CMNcup.Ale v prvni rade jde o to si proste poradne zazavodit za relativne bezpecnych podminek.
V kostce shrnu,na kolik me tyto dva zavodni dny vysli:
Priprava motorky a moje doporuceni:
Nutna: Americka paska 200kc
Doporucena: Laminaty-moje 1350kc jinak pouzite asi od 3000-7000 na starsi motorku
Beru v uvahu,ze jezdite vsichni i v provozu a tudiz mate motorku v poradku(kapaliny,desky,gumy)
Ale presto uvedu kolik me stal nejnutnejsi material:
Desky: jedny nove(vydrzi x zavodu)1800kc
Gumy: Predni pouzite 1x slick-500kc CEC2,1x Pirelli Diablo 1000kc CMN
Zadni pouzite 2x Pirelli Diablo cena dohromady 3000kc oba zavody dohromady vcetne cesty po ose)a obe dve zadni gumy jsou jeste v dobrem stavu k prodeji po 1200kc na dolitani na silnici!
Benzin(pocitam pri spotrebe 10l/100km= 3kc/km:
cesta Brno 400km+250km po okruhu 1950kc
cesta Most 200km+130km po okruhu 990kc
Tady jen upozornuju,ze v pripade ze bych nejel zavody,tak bych stejne nekde jezdil na motorce ,ujel +- za dva dny vikendu tyto kilometry taky a tim padem to vubec nepovazuju jako vydaje na zavody.
Startovne:
CEC2 6000kc(pro dva lidi)+ 1000kc pronajem boxu(neni nutne)=3500kc na osobu
CMN 2500kc
Jidlo nepocitam...jist budete ikdyby jste sedeli doma u bedny ne?
Vedlejsi vydaje: 2x prezuti gumy na okruhu 300kc a nejaky stahovaci pasky(jsem ukradl Majklovi) a 2x striknuti sprejem na retez 100kc.
No a ted si to sami spocitejte co jsou a nejsou pro vas nutne vydaje a jestli je to opravdu tak draha a financne narocna zabava?A jestli by nestalo za to to nekdy zkusit.
Jo jinak zavodnici kdo jste to jeli...prosim uvedte jen na porovnani na kolik vas vysli tyto dva zavody podle vasich kalkulacek.At si muze kazdy udelat predstavu diky!

Naposledy editováno 09.05.2009 10:13:53
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 13
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 09:59 | Nahoru | #1
V případě že si to chceš pouze a jen zkusit souhlasím. :\

Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:00 | Nahoru | #2
bejt Tebou,tak si v háku řeknu o prémie a zkusím aspoň evropu.

1 reakcí na tento příspěvek Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:03 | Nahoru | #3
Neni to zas az tolik, kolik jsem cekal, ale treba pro me je to stejne hodne... za tyto penize muzu cestovat na motorce xxxxkm... coz mi prijde praktictejsi, nez odjet dva zavody... ikdyz me okruh laka, asi to zbyde na to, az budu vydelavat, dovolit si poridit poradny stroj ( ted bych mohl byt mozna v kategorii naháčů do 600ccm, jestli existuje) a pak to zkusit... ale uz jsem stejne starej pes, takze jen takove to hobby jezdeni...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:08 | Nahoru | #4

Daloss>V případě že si to chceš pouze a jen zkusit souhlasím. :\



V pripade,ze si to chces opravdu jen zkusit,tak ty vydaje budou jeste o dost mensi.Ja jsem preci jen uz parkrat na okruhu jel a tak jsem musel treba ty nove desky,pripadne lepsi nez uplne mrtve gumy koupit.Ale Bubrak to jel uplne bez pripravy motorky,jen za cenu startovneho a benzinu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:11 | Nahoru | #5
Sooky> tak jasny souhlasim ze za ty kacky by ses urcite nekam podival a pro nekoho i tahle castka muze byt velka.Ale kdo radsi cestuje,asi nema potrebu zkouset nejaky zavody.Tohle je spis pro kluky,co trapej superbiky na silnici a chteli by si to treba zkusit.Tak aby vedeli vis.

1 reakcí na tento příspěvek Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:11 | Nahoru | #6
to nofear:...no zhruba to tak odpovida jen bych uvedl jeste jednu alternativu,co takhle se domluvit s kamosema a maximalne vyuzivat ruzne akce na okruhach (pul hodky stoji od petikila do litru) a zaradit si tam,podle mne je to urco lepsi nez nekde za provozu.osobne toho v moste vyuzivam dost hojne (mam to za barakem)....no a pak uz je to jen otazka casu kdy to cloveka dovede k zavodeni ... na druhou stranu kdyz vezmes kluka na sestce primo z ulice,kterej nikdy na okruhu nebyl a strcis ho hned do chumlu strelcu tak je to dost o pruser (nervozita,snaha uhnout,nezazitost pravidel jizdy na draze atd.)...to je muj nazor a zkusenosti s novackama pri motokrosu...

Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:12 | Nahoru | #7
Drahá záležitost to byla asi v minulosti, kdy nebyla taková nabídka závodů a díly a motorky byly relativně drahé (teda aspoň myslím). Dneska je spousta agenturních akcí k tomu CEC2 a CEC. Takže podle mě je to opravdu přístupné každému a vstupní náklady nejsou nijak extrémní. Myslím tím samozřejmě hobby ježdění bez velkých ambicí.
Zatím jsem sice závod nejel, ale chystám se na druhej CEC2 do Brna.
Moje investice do matroše:
lamináty 4500,- Kč
Vše ostatní (gumy, desky, atd.) patří do běžné spotřeby a každý kdo má motorku, by s těmito výdaji stejně měl počítat. Takže jedny desky navíc a jetá sada rozpočet nezboří.

Ale je jasné, že kdo chce jet na výsledky, tak ho to bude stát víc (víc trénování, lepší gumy, lepší race vybavení motorky, atd.)
Jenom NoFear4 jezdí na bednu i bez toho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:15 | Nahoru | #8
NoFear4> já si myslim, že máš na ejdnu stranu pravdu, na druhou stranu je to řekněmem dost na hraně. Cesta na laminátech na okruh je řekněme dost na hraně a já bych to třeba nedal. Je pravda, že lamináty mít nemusíš, ale zbytěčně tím zvyšuješ riziko mnohonásobně větší finanční újmy v případě pádu. Gumy: je pravda že jedu taky jetý, ale vzpomeňme na 2LEKA, ktrá do nedávna taky razil cestu jetých a pak jednou neodhadl jak moc jeté jsou. Prostě jde to všechno dělat tak nějak levněji a taky tou cestou jdu, ale jinak třeba těch gum je celkem spotřeba, startovný co uvádíš je na jeden závod a podobně. Takže v sezóně se ytto náklady úměrně zvyšují a to pořád nezohledňujem tu variantu, že prostě padneš a ruku na srdce : taky jsi měl na mále a smekám jak jsi to ustál... i když tam svou roli určitě hrála i štěstěna a počet najetých km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:19 | Nahoru | #9
lumberjack1> no tak volne jizdy jsou samozrejme taky dobre,ale nekdy dokonce vychazeji draze nez stejny cas na okruhu pri zavodnim jezdeni s nejakou agenturou.A me treba osobne sice bavi litat po okruhu,ale kdyz jsem si to ted po 10letech zkusil znovu.Vidim ze mnohem zabavnejsi nez tam jen tak krouzit je jet to s nejakym cilem zajet cas do zavodu a pak si i s nekym zazavodit.To me nadchlo mnohem vic.A i ta atmosfera je uplne nekde jinde nez na volnych jizdach.
Co se tyce hazeni zacatecnika rovnou do zavodni vody,mas castecne pravdu,ale zas prave od toho tyto zavody jsou a myslim ze vice nez tretina lidi tam jsou opravdu vice mene zavodnicky amateri a zacatecnici.Tak bych se toho tak nebal.A to ze nekdo obcas spadne,to k tomu bohuzel patri stejne tak jak se pada na okrskach.

1 reakcí na tento příspěvek Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:24 | Nahoru | #10
Zní to všechno lákavě, ale když ti v závodě začne pršet? Buď odstoupíš nebo přezuješ na mokro a to je hned jiná investice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:28 | Nahoru | #11
NoFear4> v tom mas pravdu ale ja mel na mysli to ze by ti kluci mely nejdriv parkrat absolovovat neco jako bylo ted v moste to stop nehodam (dal jsi mi 22.4. ve 14 h. kolo ) aby zjistili co okruh obnasi a pak skocit teprve do zavodu.co se tyka financi tak je pravdou ze hodne zalezi jestli chces jezdit pro radost nebo pro vysledky ...ono se to stejne casem srovna

(reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:31 | Nahoru | #12
majkl31> Cesta na laminatech je sice z pohledu vyhlasky nepripustna a rohodne ji neobhajuju.Ale mluvime o nakladech a cesta v dodavce je stejne draha jako cesta po ose preci.takze to u me naklady vubec nesnizilo.
Jete respektive hodne spatne gumy jsou urcite na hovno,ale ted si budu oproti vsem svym tvrzenim protirecit.Muzes jet vice mene na jake gume chces,,,temer vzdycky je to jen a jen tvoje chyba ze spadnes.Vcetne 2LEKA.Hodne se svaluje vina na gumy a jine veci.Ale uz nikdo nepriznava,ze chce jet na spatnych gumach stejne rychle jako na novych,nebo jako nekdo jiny kdo treba umi jet mnohem lepe.mel jsem moznost se svezt a honit se strelci na uplne KO gumach a pak stejne tak alepson na docela dobrych jetych.A kdybych spadnul,vzdycky to byla jen a jen moje chyba...ne chyba te gumy.Musis prizpusobit rychlost a jizdy tomu na cem jedes.
S tim ze muzes spadnout souhlasim a je to bohuzel pravda a deje se to dost casto.Ale zase...velice malokdy se stane,ze nekdo srazi tebe.Vetsinou je to nase chyba.Cili...chci jezdit zavody,chci jet rychle ano.Ale hlavne se chci svezt a jeste hlavneji chci zase odjet domu.Takze tomu se ma prizpusobit jizda na okruhu.A myslim ze to jde,jen to tam v tom zapalu boje kazdy zapomene.

(reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:33 | Nahoru | #13

Daloss>Zní to všechno lákavě, ale když ti v závodě začne pršet? Buď odstoupíš nebo přezuješ na mokro a to je hned jiná investice.



Ano pravda,kdyz zacne prset....pojedu na stejnych gumach jak posranej,anebo ozelim startovne a pojedu radsi domu. na mokry gumy prdim

Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:34 | Nahoru | #14
A vo vo vo tom to je

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:36 | Nahoru | #15

lumberjack1>NoFear4> v tom mas pravdu ale ja mel na mysli to ze by ti kluci mely nejdriv parkrat absolovovat neco jako bylo ted v moste to stop nehodam (dal jsi mi 22.4. ve 14 h. kolo ) aby zjistili co okruh obnasi a pak skocit teprve do zavodu.co se tyka financi tak je pravdou ze hodne zalezi jestli chces jezdit pro radost nebo pro vysledky ...ono se to stejne casem srovna



Tak jasny,kazdy kolo na okruhu se ti bude hodit jak v nejakym zavode,tak i treba pak na okrsce.Takze souhlas.Ze jsem te predjel o kolo?Hmm promin jsem nechtel
Pro vysledky jezdi par lidi co se dostanou na bednu treba alespon v MCR...zbytek jezdi pro radost ne?

(reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:40 | Nahoru | #16
NoFear4> neprominu ... ale predsi nestrhnu toho myho dedecka(starej cerveno stribrnej blejd) navic kdyz jsem ho zrovinka vezl od kluciny co mi ho prodal.... ale stejne bych te asi nechytil

1 reakcí na tento příspěvek Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:47 | Nahoru | #17
jenomže do toho počítáš vyloženě jenom výdaje na závod, přidej k tomu volný jízdy, ježdění s agenturama v "mezičase" mezi závodama ... mně z toho vychází třeba veškerá dovolená vyčerpaná jenom na okruh a prakticky všechno sypu do motorky ... kdo třeba živí rodinu tak to zas taková sranda není si myslim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:51 | Nahoru | #18
NoFear4> a jak se ti tedy zadařilo na závodní trati???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:55 | Nahoru | #19
NoFear4> Jet rovnou do závodu bez jakékoliv průpravy na okruhu je blbost. Viz. bigbang a ty.

1 reakcí na tento příspěvek Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:56 | Nahoru | #20
když jedeš jeden závod, pak ano

cca před rokem psal někam plejba jr. o rozpočtu jednoho člověka na celou sezonu cec...a bylo to hrubě přes kilo

edit: jelikož závodí čtvrtou nebo pátou sezonu a ty jsi jenom přičuchl, věřím plejbovi

Naposledy editováno 09.05.2009 10:57:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 10:58 | Nahoru | #21

A.F.I.>jenomže do toho počítáš vyloženě jenom výdaje na závod, přidej k tomu volný jízdy, ježdění s agenturama v "mezičase" mezi závodama ... mně z toho vychází třeba veškerá dovolená vyčerpaná jenom na okruh a prakticky všechno sypu do motorky ... kdo třeba živí rodinu tak to zas taková sranda není si myslim



To je ale uz neco jineho.To ze jezdis trenovat na volny jizdy nema se zavodama a vydajema na ne uz nic poslecneho.jedine co to ma spolecne je to,ze se chces pro ten zavod pripravit,natrenovat a zlepsovat se.Pro jine vcetne me trenovani neni vubec podminkou a nutnosti a volnymi jizdami travim na okruhu jen velice malo z celorocniho pohledu.

(reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 11:02 | Nahoru | #22

mari>NoFear4> a jak se ti tedy zadařilo na závodní trati???



Na CEC2 jsem vyhral kvaldu,v zavode jsem 14 kol vedl a dojeli jsme s Bubrakem 22myslim
Na CMN jsem byl v kvalde 5 a dojel jsem 3tí.

(reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 11:06 | Nahoru | #23

pepazdepa-84>NoFear4> Jet rovnou do závodu bez jakékoliv průpravy na okruhu je blbost. Viz. bigbang a ty.



Jak se to vezme...ona situace vznikla chybou poradatele(spatne rozdelili jezdce do treninku)
Ale jestli nekdo zavodi na okrsce jako ja,ty,nebo spousta dalsich na sportech...tak muze klidne rovnou zavodit na okruhu.Nevidim v tom zadny problem.Problem muze byt,kdyz chce rovnou zavodit nekdo...kdo nikdy neporusil dopravni predpisy.

1 reakcí na tento příspěvek Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 11:07 | Nahoru | #24
Co maj společného dopravní předpisy s rychlostí na trati?

(reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 11:09 | Nahoru | #25

mariano>když jedeš jeden závod, pak ano

cca před rokem psal někam plejba jr. o rozpočtu jednoho člověka na celou sezonu cec...a bylo to hrubě přes kilo

edit: jelikož závodí čtvrtou nebo pátou sezonu a ty jsi jenom přičuchl, věřím plejbovi



Nevim co psal Plejba a jak se k zavodum postavil...moje ex ktera jela cely rocnik ces v casech posledniho mista mela rozpocet za celou sezonu jezdeni na okruhu asi 300000...
me nestoji jeden den jezdeni vic nez 5000kc ani kdyz bych tech zavodu jel stejne jako Plejba.Cili 5x6=30tis

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 11:13 | Nahoru | #26

Mike.46>Co maj společného dopravní předpisy s rychlostí na trati?



Neveril bys tomu,ale hodne....

Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 11:25 | Nahoru | #27
článek
tady je ten článek

Naposledy editováno 09.05.2009 11:28:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 11:27 | Nahoru | #28

NoFear4>Mike.46>Co maj společného dopravní předpisy s rychlostí na trati?

Neveril bys tomu,ale hodne....



Jasně, ale podle mě neplatí, že člověk, který jezdí na silnici zodpovědně=člověk, který neumí jezdit, případně nemůže být rychlý na trati.

(reakce na) Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 11:30 | Nahoru | #29

NoFear4>A.F.I.>jenomže do toho počítáš vyloženě jenom výdaje na závod, přidej k tomu volný jízdy, ježdění s agenturama v "mezičase" mezi závodama ... mně z toho vychází třeba veškerá dovolená vyčerpaná jenom na okruh a prakticky všechno sypu do motorky ... kdo třeba živí rodinu tak to zas taková sranda není si myslim

To je ale uz neco jineho.To ze jezdis trenovat na volny jizdy nema se zavodama a vydajema na ne uz nic poslecneho.jedine co to ma spolecne je to,ze se chces pro ten zavod pripravit,natrenovat a zlepsovat se.Pro jine vcetne me trenovani neni vubec podminkou a nutnosti a volnymi jizdami travim na okruhu jen velice malo z celorocniho pohledu.



Jo, když to bereš takhle odděleně, tak by to nějak mohlo vycházet. Což u mě nejde, protože zas nějak nemám na prvním místě samotnej závod, ale když už jsem se přihlásila, tak se chci aspoň někam posouvat a to bez volnejch jízd nejde ... a zrovna já jako lůzr jezdim všude po ose a přiznávám, že po 2cecu v Brně a cestě domů jsem toho měla plný brejle Strašně nerada ty výdaje počítám, ale tak včetně gum jsem mohla do prvního závodu zahučet kolem sedmičky sakumprásk i s benálem a hektolitrama redbullů

Zavodeni a mytus jak je to drahe...

9.5.2009 v 11:36 | Nahoru | #30
NoFear4 Je to o tom Jak to kdo pojme !!!

Někomu se to zalíbí natolik že se na okresky uplně vybodne a bude jezdit pouze okruhově !!!
Další věc jsou rizika spojená se závoděním na okreskách jak píšeš výše !!!Policie, případný crasch !!! to jsou pak náklady které se s rospočtem na okruhovou sezonu můžou klidně rovnat :\

Další věc je do jaké míry tomu propadneš
a to jak jezdecky nebo finančně
Každopádně akce jako jsou CEC 2 nebo čmn a jiné agenturní ježdění vítám
k káždému doporučím pozávodit si raději na okruhu nežli na okreskách ať to stoji co to stojí
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 13
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist