globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spotřeba a výkon ve spodních a středních otáčkách
 
5.5.2009 v 20:32
Ahoj všem,uvažuji o koupi nějaké z pětistovek-Honda CB 500,Suzuki GS 500,Kawasaki ER 5.
Projel jsem fórum a získal pár dobrých informací,ale ještě by mě zajímala spotřeba a výkon v nižších a středních otáčkách!!!!!!
Budu mít na koupi motorky kolem 50 000 a převážně mě bude vozit do práce+ občasné vyjížďky.Možná časem i Chorvatsko!Potřebuju zkrátka pracanta s rozumnou spotřebou a nízkými provoznímy náklady.Určitě si ji nechám delší dobu,(momentálně sedlám MZ 250 která mi výkonem téměř vyhovuje)Moje cestovní rychlost je kolem 100 km/hod.Zatím jsem na žádné z nich neseděl,(moje výška 178 cm,váha 65 kg.)
Je mi jasné,že spotřeba se odvíjí od stylu jízdy-budeme brát proto v potas rychlost do 100km/hod a pohodová jízda.
Ještě otázka!!
Jaké otáčky mají tyto motorky při 80 kil./hod.při zařazený šestce?Dá-li se na šestku vůbec jet?
Případně bych velice uvítal ,kdyby mi někdo z blízkého okolí Mladé Boleslavi svoji motorku předvedl a pomohl s výběrem (nového) stroje!!!!!
Dík za vaše info.

Spotřeba a výkon ve spodních a středních otáčkách

5.5.2009 v 20:52 | Nahoru | #1
Výkon a zátah odspoda je u těhle pětistovek naprosto dostačující, nejlineárnější průběh výkonu má ER5, CBčko má kolem 5500RPM malou díru, ale nic hrozného. GS mě osobně nesedí, nízký výkon, vzducháč, jedoduchý design(ale je to jen můj názor)

pokud budeš jezdit tímto tempem tak spotřeba by mohla jít klidně pod 4,5l/100 (já s CB jezdil za 5,5-6l/100km ale to byla dost spotrovní jízda)

Spotřeba a výkon ve spodních a středních otáčkách

5.5.2009 v 21:04 | Nahoru | #2
Ahoj, mám GSko, pokud jedu do stovky a netočím to nijak extra, jede za 3,5 i méně. Já jezdím trošku rychleji, točím do 7 tisíc a spotřebu mám 4 litry. Spotřeba oleje plus-mínus 0,2 l na 1000 km. Na šestku při 80 točí 4 tisíce. Ta šestka není žádný trhač, ale je poměrně dlouhá a dá se s ní v pohodě cestovat. Jinak dá se jet v pohodě od těch 3 tisíc, točit ji nad 8 tisíc už nemá cenu. Pohodlná cestovka je 120 km/h, s plexi se dá jet i 150 v pohodě, nad 150 to už ale nemá cenu, kvůli náporu větru, jinak podvozek je vcelku stabilní i při téhle rychlosti(ale už to není ono)- jo předtím jsem jezdil na jawě, tak proto takové optimistické hodnocení

Jinak jsem si musel akorát zvykat na spotřebu oleje, ale už jsem si zvykl a neřeším to. Navíc je to vzducháč a ten si pápne vždycky. I když jsou i takoví, kteří nemusí dolívat nic. Každopádně kontroluj olej před každou jízdou. Jinak je to supr motorka, novější verze má 20 litrovou nádrž, jde na ni najet v pohodě 450 km.

Kulaté světlo svítí špičkově, novější model 2001 má pohodlné sedlo, klasická řídítka, jiný tvar nádrže a plastů a jiné karburátory se třemi tryskami, modely od 2004 mají navíc elektronicky řízený otáčkoměr, ještě další modifikaci karburátorů a jiný třmen přední kotoučové brzdy.

Naposledy editováno 05.05.2009 21:05:38

Spotřeba a výkon ve spodních a středních otáčkách

5.5.2009 v 21:08 | Nahoru | #3
Jinak spotřebu loguju tady, tak můžeš nakouknout
sprit-monitor

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba a výkon ve spodních a středních otáčkách

5.5.2009 v 21:11 | Nahoru | #4
CB 500, vodník, spotřeba oleje zatím 0,00 litru/3tis km (to já jen tak )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba a výkon ve spodních a středních otáčkách

5.5.2009 v 21:14 | Nahoru | #5
Yzig> no co, já té své zase dopřeju

(reakce na) Spotřeba a výkon ve spodních a středních otáčkách

5.5.2009 v 22:08 | Nahoru | #6
JyrkaFM> hlavně že jí chutná

(reakce na) Spotřeba a výkon ve spodních a středních otáčkách

5.5.2009 v 22:48 | Nahoru | #7

Cobra357>Při Tvých požadavcích bych uvažoval spíše o obsahu 250 ccm a Hondě.



Myslim si to same co kolega nejaka ta 250ccm by nebyla marna treba hornet,ale 500nic neskazis

Spotřeba a výkon ve spodních a středních otáčkách

5.5.2009 v 23:42 | Nahoru | #8
čus, ještě bych do tvýho výběru přidal XJ, viz můj profil. Je to sice 600, ale čtyřvál, což je na pohodu příjemnější a hlavně má silnej spodek, je to dvouventil, vzducháč, spolehlivost a pohoda sama! Spotřeba asi mezi 4-5l, při tvym stylu těsně kolem 4l. Vhodný do práce i na cestování... Zauvažuj...

Spotřeba a výkon ve spodních a středních otáčkách

6.5.2009 v 00:41 | Nahoru | #9
na CB s KN filtrem při pohodové jízdě do 4 litrů

Spotřeba a výkon ve spodních a středních otáčkách

6.5.2009 v 16:22 | Nahoru | #10
Cébéčko je specifický tím, že má díru v krouťáku a gdyž budeš jezdit tak, abys držel otáčky pod ní, má hodně nízkou spotřebu - gdyž to budeš točit, tak to vezme stejně, jako míň žíznivý šestikila

Spotřeba a výkon ve spodních a středních otáčkách

6.5.2009 v 16:36 | Nahoru | #11
No,o Hondě CBF 250 jsem uvažoval jako první,ale odradil mě malý výběr(nebo žádný)doplňků jako boční kufry a jezdí jich tu málo.
Jinak bych si rád dopřál pohodovou jízdu v nižších otáčkách s možností občas využít větší výkon.Přeci jen ten dvouvál pojede víc odspoda.A v poslední řadě je ta 250tka hrozně malá.
Moje současná MZ se zadním a bočním kufrem + plexi Giwi je podstatně větší.
Jinak dík za typ!!!!!!!
Každopádně vyrazím do terénu osobně motorky prohlédnout a hlavně projet.

Přiznám se,že u mě zatím vítězí Honda CB 500.

Spotřeba a výkon ve spodních a středních otáčkách

6.5.2009 v 16:56 | Nahoru | #12
CB je dobrá máša

Spotřeba a výkon ve spodních a středních otáčkách

6.5.2009 v 17:09 | Nahoru | #13
na GPZ500S to bylo v podstatě jedno, pořád to bylo mezi 5-6 litry. Ale zdálo se mi že v nízkejch to žere víc než ve středních.

Spotřeba a výkon ve spodních a středních otáčkách

10.5.2009 v 00:57 | Nahoru | #14
zrovna sem to psal do jinyho vlakna (cb500), ted na jare si od servisu pisu spotrebu, jezdim ted trosku ven, ale dobre pulka jsou pracovni jizdy po praze, takze kolony, krizovatky .. nad 110 skoro nejdu, mam zatim mizernou helmu a rozskocila by se mi hlava a hlavne preferuju brouzdani po trojkach .. nicmene zpet k tematu - 2439 km se spotrebou 110,88 l - coz dela spotrebu 4,54 litru na sto
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist