globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Radary a vse kolem nich
 
2.5.2009 v 08:02
Pred casem jeste na starem foru byla diskuze o usekovich a jinych radarech tak se chci optat jestli se neco za tu dobu zmenilo nebo porad plati ze motorky to nebere pac nemame v predu Spz. Kdyz ted jedu po jizni spojce nestacim se divit kolik dratu a kamerovejch podivnosti ceka na sloupech k zapojeni myslim ze to jsou jen kamery sledujici provoz jako je tomu ve meste ale cert aby je vzal jsme v Praze jak ve vile. Nekdo psal ze radary berou 1000 nejrychlejsich aut denne. Chci se zeptat kdo dostal v aute pokutu za nejmensi prekrocenou rychlost v danem useku. Mela by tam bejt tolerance 15km? Priklad jedu kolem stacionarniho radaru kde je 50km a dostal nekdo pokutu domu za 55km?

1 reakcí na tento příspěvek Radary a vse kolem nich

2.5.2009 v 18:33 | Nahoru | #1
SHINE> co je jinak v tom popisu toho antiradaru?

(reakce na) Radary a vse kolem nich

2.5.2009 v 18:41 | Nahoru | #2

Skalda>SHINE> co je jinak v tom popisu toho antiradaru?



Jsou tam popsány funkce všech radarů...

třeba todle:


zdroj: www.antiradary.cz

Silniční radary měří rychlost pomocí Dopplerova jevu s využitím odražených radiových vln v mikrovlnném pásmu. Paprsek vysílaný parabolickou anténou se odráží od karoserie projíždějících vozidel zpět k radaru, je zachycen anténou a zesílen. Zpracováním odraženého signálu složitými elektronickými obvody je vypočtena rychlost projíždějícího vozidla.

Mikrovlnné záření vysílané radarem se šíří přímo a chová se podobně jako světlo. Prochází sklem a plastickými hmotami. Radarové vlny se odrážejí od kovových částí karosérie a některých terénních překážek, jako jsou například svodidla, sloupy veřejného osvětlení a železobetonové konstrukce. Radarové detektory zachytí odražené paprsky radaru a reagují na ně zvukovým a světelným signálem - poplachem.

Policie České republiky používá výhradně jeden typ radarů. Jsou to silniční radary RAMER-7 a RAMER-7 M, které pracují mikrovlnném Ka pásmu s frekvencemi 34.0 GHz a 34.3 GHz. Paprsek vysílaný radarem je velmi úzký - úhel pouhých 5° - a radary RAMER-7 mají velmi nízký vysílací výkon, který ztěžuje možnost odhalení. I ve srovnání s ostatními světovými výrobci mají české radary špičkové technické parametry. Dosah radaru RAMER-7 je maximálně 60 metrů; obvykle se ale měří na vzdálenost do 35-ti metrů. Překročení rychlosti je zdokumentováno videokamerou a snímek je přenesen do počítače - notebooku. Pro měření v noci je radar doplněn bleskem.

Radary typu RAMER-7 nejčastěji potkáte zabudované do civilních neoznačených automobilů. Radarová hlava je zasazena do přední masky automobilu, počítač s LCD displejem a řídící panel jsou před sedadlem spolujezdce. Takzvané stacionární (pevně stojící) radary RAMER-7 jsou umístěny v kovových skříních podél silnic. Budky jsou většinou prázdné. Například po Praze je sice několik radarových budek, ale radar je umístěn vždy jen v jedné z nich. Posledním provedením jsou přenosné trojnožky, které se v poslední době opět začínají používat. Trojnožky představují pro řidiče velké nebezpečí, protože jsou velmi snadno maskovatelné v terénu.

Ostatní dva celosvětově používané kmitočty - takzvané X a K pásmo ani speciální radarové kmitočty (například Ku pásmo) se k měření rychlosti v České republice nepoužívají, to však neplatí v okolních státech, například v Polsku, Rakousku nebo Německu. Policie ČR prozatím hromadně nepoužívá ani laserové měřiče rychlosti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist