globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RST 1000 - směs
28.4.2009 v 10:40
Zdravím všechny motorkáře... Mám tento problém: Dle zabarvení svíček jsem zjistil, že mám bohatou směs, první co jsem zkontroloval byl senzor otočení klapek, který jsem ohmicky proměřil a je v pořádku.1,2kohm- 2,4kohm +/- 10%. Ale přesto zde mám první nesrovnalost. U modelu RSV byl tento senzor stavitelný. A to tak ,že se spojil servisní konektor a senzor se natočil tak aby byla na displeji 0. Takto to je popsáno i v italském servisním manuálu Futury(v anglickém to již není), ovšem realita je jiná. Snímač vůbec není nastavitelný a displej ukazuje stále 1.( Již jsem to ověřoval u dalších dvou futur a tam ta jednička byla taky) Což by u RSV znamenalo bohatou směs... Otázka zní setkali jste se někdy někdo s tímto snímačem, který nejde nastavit? Jak se nastavuj v takovém případě směs? Dále bych chtěl požádat další majitele futur, aby zkusily spojit servisní konektor pod sedlem a zjistili co jim ukazuje pravý dolní displej za hodnotu a napsali mi. Nevíte někdo co tato jednička u Futury znamená? Jsem vděčný za každé rozumné názory...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RST 1000 - směs

7.5.2009 v 10:05 | Nahoru | #31
Mám,ale tohle sem chtěl přeně poradit acolovi Tak dík že si to sem napsal
...Nebo prostě jinak zablokované lanko,že se nevrátí

(reakce na) Aprilia RST 1000 - směs

7.5.2009 v 12:22 | Nahoru | #32
acol> i ty drát se dublují, mají malý průřez, viz.apriliaforum.com kde je skutečně všechno a je to nejlepší zdroj info.

(reakce na) Aprilia RST 1000 - směs

7.5.2009 v 19:28 | Nahoru | #33
bahnak2V>
cau, ty lanka budou v pořádku, protože s jinou ECU je volnobeh v pohodě, ale když přidám tak už nespadne, pokud se ale odpojí čidlo neutrálu tak je všechno OK, až na to že to stříli občas do výfuku po zahřátí. V servise mi řekli že je vadná řídící jednotka a že vždy při programování sekne. Tak jsem sehnal druhou, ta je ok až na ty vysoké otáčky volnoběhu. Chystám se s tím opět do servisu ale chtěl jsem se ujistit jestli ten volnobeh nejde nastavit manualne.Jinak toto je ta jednotka z USA koupena na ebay.

[img]

Aprilia RST 1000 - směs

10.5.2009 v 09:14 | Nahoru | #34
Stalo se mi jednou, že jsem nemohl nastartovat nebo lépe řečeno po nastartování mi nedržely volnoběžné otáčky. Musel jsem kroutit plynem, abych je udržel až do zahřátí na optimálná teplotu. A jak jsem niž psal , měl jsem zaseknutý servomotor ovládající pístek, kterým se ovládá množství vzduchu a tím tedy bohatost směsi a volnoběžné otáčky.Ručně jsem ho z vnitřku airboxu rozhýbal, kápnul trochu oleje, očistil kontakty servomotoru a od té doby mám klid.
Pamatuji si, že první střikovací mapy měly trochu jiný program na start a dobu, po kterou se drží vyšší otáčky po startu. Já když nastartuji (při norm.teplotě), tak mi vyjedou otáčky na 2500otmin a pak v průběhu 2 vteřin spadnou na cca.1500-1600. Jsem tedy pořád přesvědčen, že vaše problémy s volnoběhem jsou otázkou ECU a vstřikovací mapy.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RST 1000 - směs

10.5.2009 v 19:50 | Nahoru | #35
Tak práve jsem se vrátil z Rakouska, lehký okruh asi 650 km jižně od Vídně. Futura jela super, výjezdy zatáček jako na žádné jinémašině které jsem měl, abylo jich hodně. Ale stal se další problém. Přestala startovat, včera ráno jsem ji natočil velmi ztěží, startér už téměř netočil, a dnes dopoledne už se ani nepohnul, přitom baterie je OK, raději jsem jel jen s obrysovým světlem. Museli jsme ji roztlačit, pak jela asi 350 km, motoricky opět super ale nesměla zhasnout, pak opět roztlačit, pojistky jsme kontrolovali a vše OK. Kam sáhnout jako první ?

Aprilia RST 1000 - směs

10.5.2009 v 22:42 | Nahoru | #36
Udajně se volnoběh nastavit na futuře dá, ale zatim jsem to neměl potřebu dělat. Ptal jsem se mechanika v A-spiritu a ten říkal, že by tam měl být nejaký mosazný šroubek, kterej poznám, tak jestli se štelujou asi klapky. No každopádně by k tomu měla co říct i ECU, kuli bohatosti směsi, nebo je ta bohatost napevno a je to jedno.

Naposledy editováno 11.05.2009 09:50:20

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RST 1000 - směs

10.5.2009 v 22:46 | Nahoru | #37
to acol: řekl bych že starovací relé, zkus propojit, třeba nůžkama, ty dva přišroubovaný kontakty a mělo by to nastarovat. Jenom možnost :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RST 1000 - směs

10.5.2009 v 23:10 | Nahoru | #38
acol> Podíval bych se na oba konektory (hnědý i bílý), jestli se náhodou netaví a také bych změřil nabíjecí napětí při volnoběhu (víc jak 13,5V) a 4000 ot (víc jak 14,3V při rozvícených světlech).Také startovací selenoid 50A (za baterkou)může už být skoro po smrti.Popř.kontakty na selenoidu,ukostřovací kabel (ma motoru),baterka.To jsou věci, po kterých bych šel.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RST 1000 - směs

11.5.2009 v 09:37 | Nahoru | #39
acol> ty kontakky na startovacím relé můžeš mít třeba jen povolené...
Alesi není těch 1500-1600 ot na volnoběh trochu moc. Já tam mám tak 1250-1400. Tuším že v manuálu píšou 1250+-100...

(reakce na) Aprilia RST 1000 - směs

11.5.2009 v 15:47 | Nahoru | #40
bahnak2V> Těch 1500-1600 ot jsem měl na mysli poté, co klesnou v průběhu dvou vteřin z cca.3000ot.Pak to trvá v závislosti na vnější teplotě chvíli (za nynějších teplot tak 1 minutu) a klesnou na 1250ot.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RST 1000 - směs

11.5.2009 v 20:52 | Nahoru | #41
AlesRst1000Futura>
Tak moje první cesta vedla na ten selenoid 50A za baterkou:
všiml jsem si , že kyž chci startovat normálně tlačítkem, tak v tom selenoidu, nebo jak tomu říkáš jen cvakne a nic se neděje...
- když zapnu klíč a spojím ty silové kontakty na selenoidu tak to normálně nastartuje, je tedy vadný tento díl?

(reakce na) Aprilia RST 1000 - směs

11.5.2009 v 20:54 | Nahoru | #42
HonzaRST>
Tak moje první cesta vedla na ten selenoid 50A za baterkou:
všiml jsem si , že kyž chci startovat normálně tlačítkem, tak v tom selenoidu, nebo jak tomu říkáš jen cvakne a nic se neděje...
- když zapnu klíč a spojím ty silové kontakty na selenoidu tak to normálně nastartuje, je tedy vadný tento díl?
Mám ještě jinou motorku Yamahu R6, tam tento díl stejný, myslíš že by Šel nahradit?

Aprilia RST 1000 - směs

11.5.2009 v 21:33 | Nahoru | #43
jj.vicemene to je jen rele.funguje vsude stejne...pokud ti to po propojeni tech kontaktu nastartovalo v pohode tak je chyba zde

(reakce na) Aprilia RST 1000 - směs

11.5.2009 v 22:04 | Nahoru | #44
acol> Ano je.Vyměň selenoid. Nicméně tento vadný selenoid je důsledkem buď špatného nabíjení a nebo slabé baterky.Kup každopádně raději 100A místo originálu 50A.

Aprilia RST 1000 - směs

12.5.2009 v 09:05 | Nahoru | #45
U relé je směrodatné napětí to je těch 12V, které máš stejné jak na 6tce, ale záleží také na spínacím proudu, což může být u dvouválu víc jak u 6ky. Takže tam dej jakékoli 12V relé, které umí sepnout minimálně 50A, spíš víc jak píše Aleš, protože u těch futur jsou trochu poddimenzované...
Ales> Tak to je všechno v pořádku

Aprilia RST 1000 - směs

12.5.2009 v 11:01 | Nahoru | #46
Ok, ještě maličkost, kde to relé koupím ? Na e-shopech to nikde nemohu najít, nejbližší moto prodejna je od nás 50 km,tak jsem myslel že by to šlo odněkud poslat...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RST 1000 - směs

12.5.2009 v 11:37 | Nahoru | #47
http://www.tipa.eu/c...to-12v|80a-1x-prep./ u tohoto by si musel předělat konektory.Nebo jakékoli stejného principu. jen aby se ti vešlo na stejné místo. nebo originál mají na AFIracing.com, neco o tom pisou i na rst100.info...Počkej ještě na Aleše, třeba bude vědět něco víc...

(reakce na) Aprilia RST 1000 - směs

13.5.2009 v 20:31 | Nahoru | #48
bahnak2V>
Ctělo by to něco více silovýho, ne na konektory ale na šroubky, mají něc tady,
http://www.quad-atv.cz/Startovaci-rele-(-Buggy-500-)--detail--806.html
ale nevím na jaké je proudy...

Aprilia RST 1000 - směs

14.5.2009 v 08:57 | Nahoru | #49
Taky raději šroubky, ale tyhle auto relatka jsou do 80A, což je o 30 víc než originál, a v autech odcházejí velmi zřídka...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RST 1000 - směs

14.5.2009 v 09:00 | Nahoru | #50
bohužel z obrázku moc nepoznám, je to na 500 motor, může to být na menší proud, ale nemusí...
jedině tam zavolat a zeptat se...

Aprilia RST 1000 - směs

17.5.2009 v 21:57 | Nahoru | #51
Tak v úterý jedu do servisu nahrát tu novou mapu do ECU, kterou jsem koupil na ebay.com z USA,jsem docela zvědav jestli se to konečně bude chovat normálně, volnoběh 1400 a hlavně bez výstřelů do výfuku po zatáhnutí za plyn...ještě musím pořešit to startovací relé

Aprilia RST 1000 - směs

17.5.2009 v 22:59 | Nahoru | #52
tak zavolej johnymu z www.rsv.wz.cz ma mraky dilu na mili

(reakce na) Aprilia RST 1000 - směs

20.5.2009 v 22:53 | Nahoru | #53
bahnak2V>
Tak jsem se prave vratil "stastne" ze servisu z novou nahratou CDU od Dmoto.cz, motorka mi v Brne na krizovatkach v kolonach nekolikrat zhasla, asi 4x, po opetovnem nastartovani jsem se dostal az na dalnici kde to udelala jeste asi 2x v plne rychlosti, kdyz jsem si rekl ze pokud to udela jeste jednou tak zavolam do servisu a necham se dovezt na dodavce tak dojela az domu nejakych 120 km, a to bez kecnuti...jak rikam je to Ital a nevim co me jeste s ni ceka...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RST 1000 - směs

21.5.2009 v 12:28 | Nahoru | #54
To ti dělalo po té, co si jiměl v servisu? Neměl si to přehřátý. Asi by to chtělo zkouknout čidla, co by s tím mohli mít něco do činění, nebo nějakej blbej kontakt...

(reakce na) Aprilia RST 1000 - směs

21.5.2009 v 12:53 | Nahoru | #55
bahnak2V>
No zacalo to delat v kolonach ve meste, na teplomeru bylo 92st.,kdyz jsem poustel spojku tak to zhasinalo, ale pak to udelalo i na dalnici a to uz tam bylo jen nejakych 76 st.C.

Aprilia RST 1000 - směs

25.5.2009 v 22:43 | Nahoru | #56
Zdravim,
dalsi problem s Futurou.... asi se mi nedobíjí baterie.
Pojistky OK, hnědý konektor je přemostěn pevnou spojkou, vyměnil jsem startovací relé a po cca hodině jízdy je baterie KO ! Baterie je cca 1 rok stará a po nabití nabíječkou je starování OK. Myslíte že pomůže vyměnit dobíjecí regulátor? PO čem by jste šli jako první? Jak jsem psal v minulém příspěvku zdá se mi, že vodiče od regulátoru k alternátoru, to jsou ty které původně vedly přes hnědý konektor jsou dost horké...
Díky za rady. Milan

[img]

Aprilia RST 1000 - směs

26.5.2009 v 00:01 | Nahoru | #57
Ahoj.. Řeším tradiční, podobný problém RST.. Sice dobíjím, ale soustavně málo.. Už jsem také hnědý knektor přepájel a pořád mi motka dává málo. Ještě mě nejvíc zaráží, že když měřím na baterce kolik dobíjím, tak čím mám větší otáčky, tak tím méně to dobíjí. Zatím to řeším soustavným dobíjením baterky v garáži

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RST 1000 - směs

26.5.2009 v 08:38 | Nahoru | #58
No to je práve asi ten problém, čím delší jízda tím je baterka horší, když jsme dělali nedávno delší šňůru v Rakousku, tak jsem po 250 km už nenastaroval, musel jsem se nechat roztlačit.Mám podezření na to dobíjecí relé, zkusím ho vyněnit.Mám také změřeno, že na volnoběh dává alternátor a přes relé jde do okruhu větší napětí než ve vyšších otáčkách.

(reakce na) Aprilia RST 1000 - směs

26.5.2009 v 08:54 | Nahoru | #59
acol> Originální regulátor je stavěn na dlouhé štreky tzn. s relativně nízkým nabíjecím proudem, aby se baterka nepřebíjela. Nicméně je u nás povinnost jezdit trvale se zapnutými světly a při těchto podmínkách bohužel regulátor nedává dost. Správně by mělo být nabíjecí napětí při zapnutých světlech:
a: volnoběh víc jak 13,6V
b: 4000ot víc jak 14,2V
Pomůže následující:
a: zkontrolovat ukostření (na motoru-očistit kontakty)
B. přidat dráty a projit regulátor přímo s baterií
c: přepájet všechny svorky na hnědém i bílem konektoru
d: jestli ani toto nepomůže pak je nutné koupit upgradovaný regulátor s jinou nabíjecí charakteristikou.
Sám jsem tento problém vyřešil tím, že jsem koupil přes AF1racing.com nový regulátor a motka mi teď trvale dává víc jak 14,5V.

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RST 1000 - směs

26.5.2009 v 09:13 | Nahoru | #60
Ahoj Aleši, nevíš nějaké přesné označení toho regulátoru? A jestli se to dá koupit někde u nás, rád bych koupil něco, co je odzkoušené.

Jinak na přelom června/července se pokusím zorganizovat takové malé setkání "Futuristů" někde na neutrální půdě, tak to snad všechno probereme osobně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motodíly Aprilia RST 1000 Futura Jarek100 5 24.8.2023 v 19:32 Jarek100
Ložisko zadního kola Aprilia RST 1000 Futura Kubánec85 5 3.6.2023 v 17:36 taxisprint
motor točí ale nenastartuje Aprilia RST 1000 Futura cxmtd 12 25.5.2023 v 23:59 Julip2
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... Kejbls 54 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst
Barva Aprilia RST 1000 futura Aprilia RST 1000 Futura divocaci. 2 23.4.2022 v 22:46 divocaci.


TOPlist