1)Objevila se mi chybka na otáčkoměru.Když otocim klickem (jeste ani nenastartuji) naskoci mi na ot 2000 ot.Kdyz nastartuji naskoci mi 4000 ot a vic nic.Raficka se jen trese.nevim na jakem rpincipu tacho funguje ale predbezne mechanik rikal ze bude bud zanesene nebo vadne cidlo a to je pry nekde na klikovce.nema nekdo nejakou zkusenost?Treba jak na neho(krome jit po kabelu),nebo jestli se to nekomu stalo?Nechce se mi hned kupovat budiky za 5000,-kdyz to muze byt dratek nebo jen zaspinene cidlo.
2)Dal mam problemek s resetovanim budiku.Normalka nastartuju,na budiku naskoci osmicky a rozsviti se kontrolky.pak vse zhasne(az na ten otackomer co ukazuje 2000 ot).Rozsvitim svetla,najednou display zhasne a zas mi naskoci osmicky a kontrolky a zhasnou.Totez se stany kdyz prepinam dalkovy,nekdy blinkry a nekdy pri brzdeni.Mechanik poradil kostru,ja pomyslel na baterku...Nevi nekdo radu s touhle veci?Treba kde je ta kostra,nebo jestli to fakt neni v budikach a vyresil bych na jednou vsechno..
koupil jsem motorku po majiteli ktery nevedel co prodava natoz jak se co dela a co ma jak vypadat a delat,antitalent co jen sedne jede a zas polozi...
Diky za rady..
jako nevim jestli bych resil cidlo..kdyz nemakaj komplet pristroje...
kdyz necemu vuubec nerozumim, je nejsnazsi reseni to odvezt nekomu kdo tomu trochu rozumi... jsem zastance domacich oprav, ale to opravdu musim o tom neco malo vedet...
Naposledy editováno 27.04.2009 13:56:09
1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr a divná elektrika R1
edit: tahle R1 http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=59260&fid=5
Naposledy editováno 27.04.2009 14:10:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otáčkoměr a divná elektrika R1
Whistler>to je ta R1 co se tu řešila viď? mrknul bych na kontakty
Nevim jak resila ale asi joo...davam to dohromady.Zaklad je dobrej a ja uz pomalu hledam mouchy a chci z toho udelat neco vic nez predchozi "uzivatel"...No odpoledne jdu do garaze kouknout na baterku a zmerit dobijeni..Kontakty jsem dotahl a jsou i cisty..
hnjupis>Whistler>to je ta R1 co se tu řešila viď? mrknul bych na kontakty
Nevim jak resila ale asi joo...davam to dohromady.Zaklad je dobrej a ja uz pomalu hledam mouchy a chci z toho udelat neco vic nez predchozi "uzivatel"...No odpoledne jdu do garaze kouknout na baterku a zmerit dobijeni..Kontakty jsem dotahl a jsou i cisty..
nekde je prechodovej odpor, kostra, atd... kdyz se spusti neco s vetsim odberem, spadne napeti a restartne to ... taky muze byt KO baterka... ale kdyby ji spadlo takhle brutal napeti treba rozsvicenim svetel - tezko by motorku nastartovala...
1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr a divná elektrika R1
hnjupis>No prave na tu kostru to tipoval i ten kamos ale kde ji najdu...respective jestli neni na vice mistech (nebo staci jit jen po kabelu z baterky) a kdyztak kde..
no minus od baterky bude nekde pridelany na ram, nejspis i na motor a pujde v x dalsich vodicich po cele moto a vsechny tyhle spoje by mely bejt OK, cisty, dotazeny.. to same terminaly na baterce...
1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr a divná elektrika R1
hnjupis>No takze jit po dratu od baterky a koukat co je kde za dratek na motoru a v ramu....No a pak hledat cidlo tech otacek.To bude asi nekde pobliz klikovky co..No odplastuju a uvidim..
no cidlo otacek to podle me nebude... podle nej totiz nebezi jen otackomer ale hlavne zapalovani - a motor si rikal ze ti bezi normalne... budiky uz pak muzou brat signal vsude mozne, klidne i od nejake zapalovaci civky ... chce to servisni manual, zjistit kterej drat je signal od tacha a projit kablik/zmerit jestli je na nem signal jako ma bejt...
A co se týče toho resetování budíků při dálkovejch nebo nastartování a přepínání světel. To můžou dělat jak psal Vebros silný žárovky nebo špatná baterka. Popřípadě taky regulátor dobíjení. Možno taky drátky a kostra. Hodně štěstí
Naposledy editováno 04.12.2009 16:18:59
1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr a divná elektrika R1
Výsledky z měření:
Dobíjecí napětí bylo:13,6V (bez zátěže) 13,1 (se všemi světly), měřeno přímo na baterii.
Když jsem měřil napětí na budích byl zde hned problém (pokles napětí na cca 2m kabelu se mi zdál dost velký) Takže napětí na budících bez zátěže bylo cca 12V ale jakmile jsem zapl světla tak napětí na svorkách budíků spadlo až na 9,8V. Když jsem napětí měřil na baterii tak pokles nebyl viditělný (12V se ani nehlo). Takže problém byl (na kabelech) někde mezi od baterkou a budíkem. Konektory jsem všechny prokontroloval a vyčistil. Ale problém se nevyřešil. Vizuálně zkontrolovat všechny svazky kabelů ještě šlo ale projít jejich všechny žíly bylo nemožné.
Úprava, kterou jsem udělal bylo to, že jsem přerušil původní kostru budíků (přestřihl černý kabel těsně u budíků) a natáhl k budíkům novou kostru (přímo od baterie) Problém se vyřešil. Budíky ani nepřebliknou, drží tak jak mají a zátěž jsem měl pozapínanou všechnu (moto nastartována nebyla). Byl jsem rád, že mi to funguje, až jsem zapoměl změžit napětí při této úpravě. V podstatě mě už ani nezajímalo, když jsem problém vyřešil. Ale proč byl pokles tak velký říct nedokážu, snad úbytkem napětí v kabelech (Vlivem jejich vnitřních odporů - asi to tím nebude ale kde je problém na to jsem nepřišel, možná budete vědět někdo z Vás). Doufám, že bude všechno v pořádku. Zdar
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1192, 1193] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35784 | Včera v 14:58 oxygen |
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 7 | 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | 24.4.2024 v 23:12 Ariete |
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 | Richard65 | 3 | 13.4.2024 v 20:57 Richard65 |
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 | tomassek.32 | 45 | 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ |