globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Otáčkoměr a divná elektrika R1
27.4.2009 v 13:35
Zdravim,Mam R1 rok 00 a mam mensi problem.
1)Objevila se mi chybka na otáčkoměru.Když otocim klickem (jeste ani nenastartuji) naskoci mi na ot 2000 ot.Kdyz nastartuji naskoci mi 4000 ot a vic nic.Raficka se jen trese.nevim na jakem rpincipu tacho funguje ale predbezne mechanik rikal ze bude bud zanesene nebo vadne cidlo a to je pry nekde na klikovce.nema nekdo nejakou zkusenost?Treba jak na neho(krome jit po kabelu),nebo jestli se to nekomu stalo?Nechce se mi hned kupovat budiky za 5000,-kdyz to muze byt dratek nebo jen zaspinene cidlo.

2)Dal mam problemek s resetovanim budiku.Normalka nastartuju,na budiku naskoci osmicky a rozsviti se kontrolky.pak vse zhasne(az na ten otackomer co ukazuje 2000 ot).Rozsvitim svetla,najednou display zhasne a zas mi naskoci osmicky a kontrolky a zhasnou.Totez se stany kdyz prepinam dalkovy,nekdy blinkry a nekdy pri brzdeni.Mechanik poradil kostru,ja pomyslel na baterku...Nevi nekdo radu s touhle veci?Treba kde je ta kostra,nebo jestli to fakt neni v budikach a vyresil bych na jednou vsechno..

koupil jsem motorku po majiteli ktery nevedel co prodava natoz jak se co dela a co ma jak vypadat a delat,antitalent co jen sedne jede a zas polozi...
Diky za rady..

Otáčkoměr a divná elektrika R1

27.4.2009 v 13:44 | Nahoru | #1
tak proc mechanik co tipoval na cidlo to rovnou nezkouknul a nerekl co mas shanet?

jako nevim jestli bych resil cidlo..kdyz nemakaj komplet pristroje...

kdyz necemu vuubec nerozumim, je nejsnazsi reseni to odvezt nekomu kdo tomu trochu rozumi... jsem zastance domacich oprav, ale to opravdu musim o tom neco malo vedet...

Otáčkoměr a divná elektrika R1

27.4.2009 v 13:52 | Nahoru | #2
Tak on na to jen koukl a projel..Je to kluk co delal mechanika jen nejaky cas a ted dela spis doma skodovky-octavky a superby-(ma komplet diagnostiku v notasu a umi s autama, na tech spravi skoro vse doma) ale moto jezdi cross takze moc netusi.No prave ze kdyby nesli komplet budiky ale oni jen nekdy problikavaji.Proste jako kdyz je neco rusi.Kontrolky jdou normalne(neutral,palivo,dalkovy,blinkry) vsechno jde jak ma,displeye taky(rychlost,teplota,ujete km-vsechny tri druhy) jen ten otackomer je nejak mimo a to ze pri spusteni neceho(dalkovy,blinkry,zabrzdeni) obcas se vyresetuji,proste jako kdyz jin odeberu stavu nebo jim neco zapojim do okruhu...

Naposledy editováno 27.04.2009 13:56:09

1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr a divná elektrika R1

27.4.2009 v 13:53 | Nahoru | #3
to je ta R1 co se tu řešila viď? mrknul bych na kontakty

edit: tahle R1 http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=59260&fid=5

Naposledy editováno 27.04.2009 14:10:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otáčkoměr a divná elektrika R1

27.4.2009 v 13:58 | Nahoru | #4

Whistler>to je ta R1 co se tu řešila viď? mrknul bych na kontakty


Nevim jak resila ale asi joo...davam to dohromady.Zaklad je dobrej a ja uz pomalu hledam mouchy a chci z toho udelat neco vic nez predchozi "uzivatel"...No odpoledne jdu do garaze kouknout na baterku a zmerit dobijeni..Kontakty jsem dotahl a jsou i cisty..

(reakce na) Otáčkoměr a divná elektrika R1

27.4.2009 v 14:02 | Nahoru | #5

hnjupis>Whistler>to je ta R1 co se tu řešila viď? mrknul bych na kontakty
Nevim jak resila ale asi joo...davam to dohromady.Zaklad je dobrej a ja uz pomalu hledam mouchy a chci z toho udelat neco vic nez predchozi "uzivatel"...No odpoledne jdu do garaze kouknout na baterku a zmerit dobijeni..Kontakty jsem dotahl a jsou i cisty..



nekde je prechodovej odpor, kostra, atd... kdyz se spusti neco s vetsim odberem, spadne napeti a restartne to ... taky muze byt KO baterka... ale kdyby ji spadlo takhle brutal napeti treba rozsvicenim svetel - tezko by motorku nastartovala...

1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr a divná elektrika R1

27.4.2009 v 14:10 | Nahoru | #6
No prave na tu kostru to tipoval i ten kamos ale kde ji najdu...respective jestli neni na vice mistech (nebo staci jit jen po kabelu z baterky) a kdyztak kde..

(reakce na) Otáčkoměr a divná elektrika R1

27.4.2009 v 14:27 | Nahoru | #7

hnjupis>No prave na tu kostru to tipoval i ten kamos ale kde ji najdu...respective jestli neni na vice mistech (nebo staci jit jen po kabelu z baterky) a kdyztak kde..



no minus od baterky bude nekde pridelany na ram, nejspis i na motor a pujde v x dalsich vodicich po cele moto a vsechny tyhle spoje by mely bejt OK, cisty, dotazeny.. to same terminaly na baterce...

1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr a divná elektrika R1

27.4.2009 v 14:33 | Nahoru | #8
No takze jit po dratu od baterky a koukat co je kde za dratek na motoru a v ramu....No a pak hledat cidlo tech otacek.To bude asi nekde pobliz klikovky co..No odplastuju a uvidim..

(reakce na) Otáčkoměr a divná elektrika R1

27.4.2009 v 14:42 | Nahoru | #9

hnjupis>No takze jit po dratu od baterky a koukat co je kde za dratek na motoru a v ramu....No a pak hledat cidlo tech otacek.To bude asi nekde pobliz klikovky co..No odplastuju a uvidim..



no cidlo otacek to podle me nebude... podle nej totiz nebezi jen otackomer ale hlavne zapalovani - a motor si rikal ze ti bezi normalne... budiky uz pak muzou brat signal vsude mozne, klidne i od nejake zapalovaci civky ... chce to servisni manual, zjistit kterej drat je signal od tacha a projit kablik/zmerit jestli je na nem signal jako ma bejt...

Otáčkoměr a divná elektrika R1

27.4.2009 v 21:02 | Nahoru | #10
No to cidlo to byt podle toho mechanika muze.Protoze sice ridi i predstih ale ten je z vyroby nastaven na nejakou hodnotu(placnu treba 4 stupne pred horni uvrati) a ze vzrustajicima ot se tato hodnota na zaklade info od cidla meni...Coz ovsem nemusi byt tak znat a bylo by to znat v momente kdyz by toto cidlo odeslo treba v plynu a ja poznal diru ve vykonu.To mi prave rikal ze se muze stat jestli to to cidlo je tak ze najednou pocitim zmenu...No uvidim..

Otáčkoměr a divná elektrika R1

4.12.2009 v 09:15 | Nahoru | #11
Zdarec, měl jsem stejný problém s resetováním budíků př zapnutí světel a při přepínání dálkových.Nakonec jsem zjistil že majitel přede mnou si asi myslel že motorku nějak vytuní nebo tak něco když tam dá 100watový žárovky.KOKOT!!!takže jsem vyměnil za originál 60W a byl klid. A jinak teda ještě zkus koupit kontakt sprej a prostříkat všechny kontakty.

Otáčkoměr a divná elektrika R1

4.12.2009 v 16:13 | Nahoru | #12
hnjupis : Ohledně toho blbnutí otáčkoměru tě asi zachráním kožuch Já mám R1 1999 a řešil jsem stejnej problém asi 3 měsíce. Jezdil jsem bez budíků až se to zpravilo. Takže za 1. Zajed nebo půjč si funkční budíky (ze stejného roku výroby) od kámoše nebo známého. Napychni je na moto a jestli půjdou je to budíkama. A zkušenej borec co dělá tachometry by ti je měl opravit. Jsou tam uvniř různý vnitřnosti. Mě to dělal borec a stálo mě o 1800 kč. Nemá cenu kupovat druhý za 4000 když nevíš jestli fungují. Za 2. Když to bude dělat to samé. Tak si sežen čidlo otáček motoru. Né nové ale třeba funkční starší. Ale napřed si ho proměř zda funguje. Já jsem tam taky zkoušel dávat jiný. Je to porod. Musíš se pod moto válet. To čidlo je debilně pod zadním tlumičem chycený ze zadu na motoru. Za 3. Pokud ani toto nezabere tak se mrknout na všecky dráty, promazat,mrknout na ně jestli nejsou poškozený atd. To je ale největší jebačka. Ale kdesi jsem četl že to z hodně případů dělaly budíky.
A co se týče toho resetování budíků při dálkovejch nebo nastartování a přepínání světel. To můžou dělat jak psal Vebros silný žárovky nebo špatná baterka. Popřípadě taky regulátor dobíjení. Možno taky drátky a kostra. Hodně štěstí

Naposledy editováno 04.12.2009 16:18:59

1 reakcí na tento příspěvek Otáčkoměr a divná elektrika R1

6.6.2010 v 22:13 | Nahoru | #13
Zdravím, chtěl jsem se zeptat jak se vyřešil ten problém s restartováním budíků u R1. Mám totiž ten samý problém u Fazera, když bliknu na dálkových nebo když zapnu výstražné a někdy taky při zmáčknutí brzdy se mi restarnou budíky. Tento reset budíků se stává jak při vyplém motoru, tak i při nastartovaném motoru. Žárovky mám 55W. Pokud jednu žárovku vytáhnu, tak se tento problém trochu zmírní. Třeba při bliknutí dálkovýma budíky fungujou jak mají. Ale pokud svítím dálkovým a do toho zapnu výstražné tak zase reset budíků. Dík za info

(reakce na) Otáčkoměr a divná elektrika R1

6.6.2010 v 23:35 | Nahoru | #14
Jackito> Nech si proměřit baterku jestli je v pohodě. Za další si taky proměř zda motorka dobíjí jak má. Možná je špatný regulátor dobíjení. A nebo je taky někde v elektrice kratas

Otáčkoměr a divná elektrika R1

7.6.2010 v 08:30 | Nahoru | #15
Baterka je nová ta by měla být vpohodě. Ale ten zbytek proměřím, momentálně jsem ve škole, takže se toho chytnu až ve čtvrtek pak dám info jak jsem dopadl

Otáčkoměr a divná elektrika R1

14.6.2010 v 16:35 | Nahoru | #16
Zdravím, tak jsem problém vyřešil ale kde může být chyba, na to jsem nepřišel. Proto se podělím o mou zkušenost.
Výsledky z měření:
Dobíjecí napětí bylo:13,6V (bez zátěže) 13,1 (se všemi světly), měřeno přímo na baterii.
Když jsem měřil napětí na budích byl zde hned problém (pokles napětí na cca 2m kabelu se mi zdál dost velký) Takže napětí na budících bez zátěže bylo cca 12V ale jakmile jsem zapl světla tak napětí na svorkách budíků spadlo až na 9,8V. Když jsem napětí měřil na baterii tak pokles nebyl viditělný (12V se ani nehlo). Takže problém byl (na kabelech) někde mezi od baterkou a budíkem. Konektory jsem všechny prokontroloval a vyčistil. Ale problém se nevyřešil. Vizuálně zkontrolovat všechny svazky kabelů ještě šlo ale projít jejich všechny žíly bylo nemožné.
Úprava, kterou jsem udělal bylo to, že jsem přerušil původní kostru budíků (přestřihl černý kabel těsně u budíků) a natáhl k budíkům novou kostru (přímo od baterie) Problém se vyřešil. Budíky ani nepřebliknou, drží tak jak mají a zátěž jsem měl pozapínanou všechnu (moto nastartována nebyla). Byl jsem rád, že mi to funguje, až jsem zapoměl změžit napětí při této úpravě. V podstatě mě už ani nezajímalo, když jsem problém vyřešil. Ale proč byl pokles tak velký říct nedokážu, snad úbytkem napětí v kabelech (Vlivem jejich vnitřních odporů - asi to tím nebude ale kde je problém na to jsem nepřišel, možná budete vědět někdo z Vás). Doufám, že bude všechno v pořádku. Zdar

Otáčkoměr a divná elektrika R1

14.6.2010 v 16:41 | Nahoru | #17
jackito: tch 13,1.. jestli to neni na volnobeh... je celkem malo...

Otáčkoměr a divná elektrika R1

15.6.2010 v 09:51 | Nahoru | #18
Posílal jsem tu několika lidem návod jak na to i s fotkama. V podstatě jsi to udělal správně. R1 trpí na přechodové odpory kostry. Z jednoho slabého drátku je roztahaná kostra po celé motce a to jen nalisováním nového drátku na hlavní hliníkovou sponkou. Takže přidat névý silnější draát a napojit na bílý konektor na levé straně od kud jde do budíků do světel atd. Pro jistotu jsem tam dotáhl i stálých 12 a oba drátky dal přez pojistky. Můj problém byl o to drsnější, že mi skratly i budíky takže mi šlo z kostry z budíků +1volt! To je pak komplikovanější a dražší. Jinak u R1 stačí mít horší objímky na žárovkách blinkrů a už je problém na světě takže kontaktol a všechno projít.. Hlavně že se podařilo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1192, 1193] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35784 Včera v 14:58 oxygen
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist