globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zatáčky
 
20.8.2007 v 19:49
Ahoj,
jezdím na motorce už od patnácti, čili 7 let. Začínal jsem na fichtlu, pak MZ, 350, ER5 a teď Honda CB500. Bohužel s 350 už jsem se válel, vjel do mě cyklista. Nicméně svetr mi zachránil kůži a nestalo se mi vůbec nic, cyklistovi naštěstí taky ne. Úředně jsem byl nevinnen a s tehdejšíma zkušenostma sem si to ani moc nevyčítal. S CB500 jsem se už taky vyválel, v děšti v zatáčce, ale to naprosto trapným způsobem. Čekali by jste, že jsem z ní vyletěl? Ne. Já jel totiž zřejmě tak pomalu, že celkem logickým způsobem jsem sebou plácnul na zem. Ihned jsem vstal, protože jsem se předevšim pěkně leknul proč ležím, protože jsem to do poslední sekundy nečekal.

Od tý doby jsem uznal, že prostě ani po letech ježdění neumim jezdit do zatáček. Za prvé mám pořád syndrom otáčet řidítkama než to klopit a i když jedu opravdu mírně stočené zatáčky, musim se nutit mašinu alespoň trochu naklopit. Nevim proč mám strach, na druhou stranu vim, že neznám techniku "klopení" motorky. Mám za to, že když si drbnu nohou o zem, což se mi jednou stalo (jen sem to líznul), strhne mě to na zem a já se znova válet nechci. Vim že je to určitě kravina když jiný tady píšou jak moc chtěj drhnout stupačkou. Mě by bohatě stačilo projet obyčejnou pěknou zatáčku technicky dobře a ne pořád zpomalovat do směšných rychlostí jak magor. Ani bych se nedivil, kdyby mě v zatáčce předjel cyklista. Třeba na dálnici, kde si po rovině dovolím jet i 160 - 180 (tím nemyslím že tak jedu pořád, prostě to zkusím) ale jak přijde ostřejší zatáčka (ostřejší je u mě pořád na dálnici :))) ) zpomalím klidně na 80-90 což neni moc dobrý protože se na mě okamžitě nalepěj auta a já mam co dělat při svejch nervech v zatáčce abych kolikrát ty hovada stíhal v zrcátkách.

Nechtěl by mi někdo popsat, jak správně do začátek (ve vztahu k Hondě CB), kdy, proč a jak se vysedá (a na jaký mašině), atd vážně mi moc pomůžete! Díky předem.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 20:00 | Nahoru | #1
Wikinger> cau, podle toho co popisujes mi pripadas jako docela zoufalej. Neber to ve zlym. Ja si spis rikam nez ti odpovidat technickym popisem stejne dlouhym jako tvuj prispevek, bylo by lepsi aby te na te tve masine SVEZL nekdo zkusenej abys videl ze to jde. Potom bys chytl riditka ty a kamos by jel na motorce pred tebou a drzel by nejake pohodove tempo i zatackama aby ses nemusel stresovat ze to reze ze spadnete. Tot muj nazor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 20:07 | Nahoru | #2
Bohuzel takovyho kamose nemam. Je pravda ze mam treba riditka tocit proti smeru zatacky? :P

(reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 20:30 | Nahoru | #3
Wikinger>Hele riditkama zatim nikam netoc nebo se zas rozplacnes.Proste tu mutorku klop.A to ze jsi skrtnul botou je jen pro to protoze mas blbe nohu.Nohu muzes mit na volno na rovince ale do zatacky ji musis posunout tak abys mel stupacku pod prstama na noze nebo mezi prstama a chodidlem.Tak si pri svych malich naklonech urcite neskrtnes :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 20:42 | Nahoru | #4
Wikinger>Hele, nejel jsi ty teď o víkendu v okolí Hanušovic? Já jen, že o víkendu jsem tam potkal někoho na pětikuli a řídil přesně způsobem co popisuješ, do zatáčky rovně a zatáčel řidítkama, až jsem nechápal jak to ten kluk dělá.
Snaž se zatáčet přenášením váhy, ze začátku si klidně i vystrč vnitřní koleno trochu do zatáčky, to pomáhá a trochu se nahni dovnitř a sleduj kam chceš zahnout a uvidíš, že motorka zahne, na vysedávání se vyprdni, stejně tak i na nějaký vědomí virglování řidítkama (dávání kontra atd.), to ti ruce musej dělat automaticky.
Tím, že si škrtneš nohou to určitě nepoložíš, přeci jen tam působěj jiný mnohem větší síly, aby jsi tím zvednul kolo ze silnice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 20:46 | Nahoru | #5
Tam jsem nebyl. :) Možná jsem to trochu moc přibarvil, nejezdim do zatáček 30 ale vim že klopim asi tak ze 30 procent než bych mohl a jsem v zatáčkách dost nervni a to me stve, chtel bych vedet ze to delam dobre a ostatni je otazkou cviku, jde mi o to abych netrenoval nejaky skopiciny v zatackach.

(reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 20:55 | Nahoru | #6
No on právě nejel 30, ale tak cca 80 do zatáčky a úplně rovně, to jsem na tom právě nechápal.
Jinak viděl jsem tady na foru odkaz na zajímavou literaturu, sice anglicky, ale byly tam dobrý věci, jmenovalo se to Technika jizdy(Sport Riding Technique), jestli to tu jestě je, tak si to stáhni a zkoukni to, byla tam i popsáno detailně co a jak.

1 reakcí na tento příspěvek Zatáčky

20.8.2007 v 21:00 | Nahoru | #7
Hele hlavne v ty zatacce, jak pisesz e si nervni, tak podle me si i v kreci.
To jsem taky mel po crashi a po zmene motorky.
Na zataceni riditek vubec nemysli, takhle se na motorce nezataci. Podle me staci si zvejkacku v puse hodit na tu stranu kam chci zatocit a motorka se tam nahne Fakt staci se jen malicko naklonit a ta motorka tam jde.

Doporucju ale, aby nekdo kdo je hodne vyjezdenej nebo ma cb500 za tebou prijel a tys mu to pujcil, protoze pokud ji nemas novou, muze se stat ze neni po tech strance ok a z toho prameni tvoje problemy.
A jinak ten postup jet za kamosem zadnou palbou ale abys videl ze se to fakt da a ze pruser je jen ve tvy hlave je dobrej napad. A nebo na okruh, abys zkusil maximum a minimalni riziko zraneni pri padu. Jenze to bys asi byl nebezpecnej pro ostatni.
Ja jsem si zajezdil na trati pro supermoto, zjistil sem na jakym naklonu ujizdi guma a jsem na silnicich naprosto v pohode.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 21:07 | Nahoru | #8
fallen.ang3l>Já teda nevim, já bych si zatačení bez hejblání řídítkama u mý motorky nedokázal představit. Kontra používám v každý druhý zatáčče ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 21:12 | Nahoru | #9
Fidži>No jo, ale děláš to vědomě? Jako že si řekneš, tady chci zatočit doleva, tak zahnu řidítkama doprava? To snad ne. Já kontra samozřejmě taky dávám, ale je to naprosto automatický. Nakloním motorku a ruce to už samy upravěj.

(reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 21:14 | Nahoru | #10
No mě by taky zajímalo jak se dá klopit až úplně dolů. Respektive jak klopit abych ojel gumy až úplně do krajů. Nebo dá se na Deauville klopit tolik abych ojel gumy až do konce? Asi jde, ale já jsem takový nemehlo že mi to pořád nejde..... :D

Zatáčky

20.8.2007 v 21:27 | Nahoru | #11
fakt je nejlepsi se nechat svezt a pak to za nekym zkusit, to da cloveku nejvic, teoie je naprd

(reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 21:30 | Nahoru | #12
PeťasZ750>>
Prostě když je zatáčka, tak se mi tělo naklopí a pak už ruce to kontrolujou kontrou... no ůplně nevim jak bych to popsal. Jako né, že bych zatáčel jen řídítkama, ale přenášením váhy s tím, že zatáčení kontrou tam má velkou roli...

Zatáčky

20.8.2007 v 21:34 | Nahoru | #13
presne to sem mel po nehode (poslal sme to do stromu, take sem to sem psal) Po dani motorky do kupy sem se jel project ale byl sme jak kamenej, bal sem se do naklonu, hodne. kdyz sem delel jako batuzek za brachou a bracha jel normalne, v naklonech se me delalo az spatne... :puke: Ale uz sem neco najel a je to lepsi a lepsi, ale cca mesic nez se to zpravi uplne...

3 reakcí na tento příspěvek Zatáčky

20.8.2007 v 21:39 | Nahoru | #14
hele o nejakym kontru v zatacce se priznam ze slysim poprve :rolleyes:
k cemu to je dobry???
mozna to taky pouzivam ale asi o tom nevim :lol:

(reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 21:41 | Nahoru | #15
Bago>S kontrem se mi XR vodilo jak provázek kolem prstu ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 21:46 | Nahoru | #16
Bago>rozhodíš motorku z rovnováhy a ta sama padne tam kam si přenesl trošku váhy *yes*
zkus se takhle na rovině vyhejbat třeba kanálům a budeš překvapenej jak rychle skočí motorka o metr vedle.

Zatáčky

20.8.2007 v 22:25 | Nahoru | #17
Mno ja na enduru a supermotu dokazu jet na stupacku ale jak vlezu na nahace bo dokonce na sporta tak neprojedu zatacku :/ ja to na tehle motorkach vubec neumim ;)
S RS a R6 jsem byl dohromady 3x v pangejtu ze jsem nevytocil MALOU zatacku.

Mimochodem nesedis moc vahou na riditkach?Jako prihrbenej k nim? Obcas to udelam a dela mi to v zatacce taky problem

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 22:38 | Nahoru | #18
Lihy>tyvole tak to si fakt netroufnu tocit riditkama :lol: na rovince to obcas zkusim hejbnout riditkama, ale motorka je pak strasne nestabilni tak bych se toho docela bal
jinak stupacku taky dam, celkem bez problemu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 22:49 | Nahoru | #19
Tak ja stupacku nedam a to mi zadni 130 klouzala po hrane.

O kontru taky slysim poprvy, zejtra se na to kouknu. :D

(reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 22:54 | Nahoru | #20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 23:03 | Nahoru | #21
taky mám strach ze zatáček, ale spíš to bude tím že u nás těch vyloženě dokonalých moc není a při každé vyjížďce potkám v zatáčce minimálně jedno auto co jede přes plnou, takže kdybych tam ležel, tak jsem bez hlavy :puke:
s tím kontra nevím co řešíte, já si tohoto jevu všimnul už na Simálovi a když si teď před zatáčkou na toto vzpomenu, tak nad 40-50km/h se mi bez kontrování prostě nepodaří zatočit, jinak automaticky tlačím na to řídítko na kterou stranu jedu, jinak to prostě nejde :)

(reakce na) Zatáčky

20.8.2007 v 23:07 | Nahoru | #22
Bago>ale prdlajs točit, ptoste do nich trochu strčíš, čim máš širší, tim stačí míň. Stejnak to tak děláš ani o tom nevíš :lol: Třeba když rychle projíždíš nějaký eSíčko

(reakce na) Zatáčky

21.8.2007 v 07:57 | Nahoru | #23
uncompromised> Je to tak, to člověk dělá úplně automaticky, aniž by si to uvědomoval. Pro ty co neví o čem je řeč, prostě zkuste trošku potlačit dlaní proti pravému řídítku a motorka se začne naklápět do prava. Nepojede do leva - pokud to uděláte za jízdy :D

1 reakcí na tento příspěvek Zatáčky

21.8.2007 v 09:35 | Nahoru | #24
Všichni Ti "dobře" poradí, ... domnívám se, že je třeba jezdit podle toho na co se cítíš a ne, že víš, že se to dá klopit a Ty to zatím neumíš. Ostatně v tom nejsi sám, do zatáček se bojím a vím proč, už s tím mám dost nepříjemnou zkušenost.

... OM :)

(reakce na) Zatáčky

21.8.2007 v 09:38 | Nahoru | #25

OldMan píše: Všichni Ti "dobře" poradí, ... domnívám se, že je třeba jezdit podle toho na co se cítíš a ne, že víš, že se to dá klopit a Ty to zatím neumíš. Ostatně v tom nejsi sám, do zatáček se bojím a vím proč, už s tím mám dost nepříjemnou zkušenost.

... OM :)


Na pul s tebou souhlasim. Strach nam pomaha prezit. Na druhou stranu bat se tak, ze ses ztuhlej a hodis srovnanou motorkou na druhou stranu silnice taky asi neni to uplne nejspravnejsi :/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky

21.8.2007 v 09:44 | Nahoru | #26

Bago píše: hele o nejakym kontru v zatacce se priznam ze slysim poprve :rolleyes:
k cemu to je dobry???
mozna to taky pouzivam ale asi o tom nevim :lol:


kontra používá každej, jinak není možný mašinu do zatáčky naklopit. Dělají to všichni, jen si to většinou neuvědomují

(reakce na) Zatáčky

21.8.2007 v 10:19 | Nahoru | #27

Rod jménem Číkuse píše: [quote=Bago]hele o nejakym kontru v zatacce se priznam ze slysim poprve :rolleyes:
k cemu to je dobry???
mozna to taky pouzivam ale asi o tom nevim :lol:


kontra používá každej, jinak není možný mašinu do zatáčky naklopit. Dělají to všichni, jen si to většinou neuvědomují [/quote]
Tak, ono i naklopeni do zatacky a nechani riditek rovne je vlastne kontra, a to dela asi skoro kazdej nevedomky i na kole :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky

21.8.2007 v 13:51 | Nahoru | #28

Wikinger píše: Ahoj,
jezdím na motorce už od patnácti, čili 7 let. Začínal jsem na fichtlu, pak MZ, 350, ER5 a teď Honda CB500. Bohužel s 350 už jsem se válel, vjel do mě cyklista. Nicméně svetr mi zachránil kůži a nestalo se mi vůbec nic, cyklistovi naštěstí taky ne. Úředně jsem byl nevinnen a s tehdejšíma zkušenostma sem si to ani moc nevyčítal. S CB500 jsem se už taky vyválel, v děšti v zatáčce, ale to naprosto trapným způsobem. Čekali by jste, že jsem z ní vyletěl? Ne. Já jel totiž zřejmě tak pomalu, že celkem logickým způsobem jsem sebou plácnul na zem. Ihned jsem vstal, protože jsem se předevšim pěkně leknul proč ležím, protože jsem to do poslední sekundy nečekal.

Od tý doby jsem uznal, že prostě ani po letech ježdění neumim jezdit do zatáček. Za prvé mám pořád syndrom otáčet řidítkama než to klopit a i když jedu opravdu mírně stočené zatáčky, musim se nutit mašinu alespoň trochu naklopit. Nevim proč mám strach, na druhou stranu vim, že neznám techniku "klopení" motorky. Mám za to, že když si drbnu nohou o zem, což se mi jednou stalo (jen sem to líznul), strhne mě to na zem a já se znova válet nechci. Vim že je to určitě kravina když jiný tady píšou jak moc chtěj drhnout stupačkou. Mě by bohatě stačilo projet obyčejnou pěknou zatáčku technicky dobře a ne pořád zpomalovat do směšných rychlostí jak magor. Ani bych se nedivil, kdyby mě v zatáčce předjel cyklista. Třeba na dálnici, kde si po rovině dovolím jet i 160 - 180 (tím nemyslím že tak jedu pořád, prostě to zkusím) ale jak přijde ostřejší zatáčka (ostřejší je u mě pořád na dálnici :))) ) zpomalím klidně na 80-90 což neni moc dobrý protože se na mě okamžitě nalepěj auta a já mam co dělat při svejch nervech v zatáčce abych kolikrát ty hovada stíhal v zrcátkách.

Nechtěl by mi někdo popsat, jak správně do začátek (ve vztahu k Hondě CB), kdy, proč a jak se vysedá (a na jaký mašině), atd vážně mi moc pomůžete! Díky předem.


Promiň,nic ve zlém,ale možná by bylo lepší motorku prodat a jet na dovolenou,a na moto zapomenout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky

21.8.2007 v 14:41 | Nahoru | #29
2LEKO>

No - to se Ti opravdu povedlo! Chápu to dobře, že vlastně nikdo nemá začínat na motorce? On se totiž každý začátečník musí v zatáčkách bát, pokud ne, tak dlouho na motorce nebo vůbec jezdit nebude.

Nebylo to od Tebe fér - pochopil jsem, že šlo jen o vytažení vlatního trička - že? Právě tato sekce je primárně určena pro začátečníky a výměna informací v tomto kontextu je zcela na místě.

... OM :)

2 reakcí na tento příspěvek Zatáčky

21.8.2007 v 15:02 | Nahoru | #30
odkud jsi? jednak tě mužem vytahnout sesebou a jednak (jak říka klasik) mam knížku i s obrazky ale ta ti eště víc zamotá šišku... ona totiž každá zatáčka chce najet trošku jinak a jiným sklonem takže to chce stějně prostě jezdit jezdit jezdit.... :thmubup:
Dobrej ukazatel náklonu je udělat si na pneu kžídou příčnou čáru a pak dělat osmičky nebo kolečka někde na parkovišti.... v hlavě si představuj jak se asi naklaniš a pak to porovnej s tím kolik se ti té čáry na gumě setřelo ... tím si zhruba srovnáš v hlavě kolik tam maš ještě rezervy než začně brát o stupačky....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist