jezdím na motorce už od patnácti, čili 7 let. Začínal jsem na fichtlu, pak MZ, 350, ER5 a teď Honda CB500. Bohužel s 350 už jsem se válel, vjel do mě cyklista. Nicméně svetr mi zachránil kůži a nestalo se mi vůbec nic, cyklistovi naštěstí taky ne. Úředně jsem byl nevinnen a s tehdejšíma zkušenostma sem si to ani moc nevyčítal. S CB500 jsem se už taky vyválel, v děšti v zatáčce, ale to naprosto trapným způsobem. Čekali by jste, že jsem z ní vyletěl? Ne. Já jel totiž zřejmě tak pomalu, že celkem logickým způsobem jsem sebou plácnul na zem. Ihned jsem vstal, protože jsem se předevšim pěkně leknul proč ležím, protože jsem to do poslední sekundy nečekal.
Od tý doby jsem uznal, že prostě ani po letech ježdění neumim jezdit do zatáček. Za prvé mám pořád syndrom otáčet řidítkama než to klopit a i když jedu opravdu mírně stočené zatáčky, musim se nutit mašinu alespoň trochu naklopit. Nevim proč mám strach, na druhou stranu vim, že neznám techniku "klopení" motorky. Mám za to, že když si drbnu nohou o zem, což se mi jednou stalo (jen sem to líznul), strhne mě to na zem a já se znova válet nechci. Vim že je to určitě kravina když jiný tady píšou jak moc chtěj drhnout stupačkou. Mě by bohatě stačilo projet obyčejnou pěknou zatáčku technicky dobře a ne pořád zpomalovat do směšných rychlostí jak magor. Ani bych se nedivil, kdyby mě v zatáčce předjel cyklista. Třeba na dálnici, kde si po rovině dovolím jet i 160 - 180 (tím nemyslím že tak jedu pořád, prostě to zkusím) ale jak přijde ostřejší zatáčka (ostřejší je u mě pořád na dálnici :))) ) zpomalím klidně na 80-90 což neni moc dobrý protože se na mě okamžitě nalepěj auta a já mam co dělat při svejch nervech v zatáčce abych kolikrát ty hovada stíhal v zrcátkách.
Nechtěl by mi někdo popsat, jak správně do začátek (ve vztahu k Hondě CB), kdy, proč a jak se vysedá (a na jaký mašině), atd vážně mi moc pomůžete! Díky předem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky
Snaž se zatáčet přenášením váhy, ze začátku si klidně i vystrč vnitřní koleno trochu do zatáčky, to pomáhá a trochu se nahni dovnitř a sleduj kam chceš zahnout a uvidíš, že motorka zahne, na vysedávání se vyprdni, stejně tak i na nějaký vědomí virglování řidítkama (dávání kontra atd.), to ti ruce musej dělat automaticky.
Tím, že si škrtneš nohou to určitě nepoložíš, přeci jen tam působěj jiný mnohem větší síly, aby jsi tím zvednul kolo ze silnice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky
Jinak viděl jsem tady na foru odkaz na zajímavou literaturu, sice anglicky, ale byly tam dobrý věci, jmenovalo se to Technika jizdy(Sport Riding Technique), jestli to tu jestě je, tak si to stáhni a zkoukni to, byla tam i popsáno detailně co a jak.
1 reakcí na tento příspěvek Zatáčky
To jsem taky mel po crashi a po zmene motorky.
Na zataceni riditek vubec nemysli, takhle se na motorce nezataci. Podle me staci si zvejkacku v puse hodit na tu stranu kam chci zatocit a motorka se tam nahne Fakt staci se jen malicko naklonit a ta motorka tam jde.
Doporucju ale, aby nekdo kdo je hodne vyjezdenej nebo ma cb500 za tebou prijel a tys mu to pujcil, protoze pokud ji nemas novou, muze se stat ze neni po tech strance ok a z toho prameni tvoje problemy.
A jinak ten postup jet za kamosem zadnou palbou ale abys videl ze se to fakt da a ze pruser je jen ve tvy hlave je dobrej napad. A nebo na okruh, abys zkusil maximum a minimalni riziko zraneni pri padu. Jenze to bys asi byl nebezpecnej pro ostatni.
Ja jsem si zajezdil na trati pro supermoto, zjistil sem na jakym naklonu ujizdi guma a jsem na silnicich naprosto v pohode.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky
3 reakcí na tento příspěvek Zatáčky
k cemu to je dobry???
mozna to taky pouzivam ale asi o tom nevim :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky
zkus se takhle na rovině vyhejbat třeba kanálům a budeš překvapenej jak rychle skočí motorka o metr vedle.
S RS a R6 jsem byl dohromady 3x v pangejtu ze jsem nevytocil MALOU zatacku.
Mimochodem nesedis moc vahou na riditkach?Jako prihrbenej k nim? Obcas to udelam a dela mi to v zatacce taky problem
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky
jinak stupacku taky dam, celkem bez problemu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky
O kontru taky slysim poprvy, zejtra se na to kouknu. :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky
s tím kontra nevím co řešíte, já si tohoto jevu všimnul už na Simálovi a když si teď před zatáčkou na toto vzpomenu, tak nad 40-50km/h se mi bez kontrování prostě nepodaří zatočit, jinak automaticky tlačím na to řídítko na kterou stranu jedu, jinak to prostě nejde :)
1 reakcí na tento příspěvek Zatáčky
... OM :)
OldMan píše: Všichni Ti "dobře" poradí, ... domnívám se, že je třeba jezdit podle toho na co se cítíš a ne, že víš, že se to dá klopit a Ty to zatím neumíš. Ostatně v tom nejsi sám, do zatáček se bojím a vím proč, už s tím mám dost nepříjemnou zkušenost.
... OM :)
Na pul s tebou souhlasim. Strach nam pomaha prezit. Na druhou stranu bat se tak, ze ses ztuhlej a hodis srovnanou motorkou na druhou stranu silnice taky asi neni to uplne nejspravnejsi :/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky
Bago píše: hele o nejakym kontru v zatacce se priznam ze slysim poprve :rolleyes:
k cemu to je dobry???
mozna to taky pouzivam ale asi o tom nevim :lol:
kontra používá každej, jinak není možný mašinu do zatáčky naklopit. Dělají to všichni, jen si to většinou neuvědomují
Rod jménem Číkuse píše: [quote=Bago]hele o nejakym kontru v zatacce se priznam ze slysim poprve :rolleyes:
k cemu to je dobry???
mozna to taky pouzivam ale asi o tom nevim :lol:
kontra používá každej, jinak není možný mašinu do zatáčky naklopit. Dělají to všichni, jen si to většinou neuvědomují [/quote]
Tak, ono i naklopeni do zatacky a nechani riditek rovne je vlastne kontra, a to dela asi skoro kazdej nevedomky i na kole :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky
Wikinger píše: Ahoj,
jezdím na motorce už od patnácti, čili 7 let. Začínal jsem na fichtlu, pak MZ, 350, ER5 a teď Honda CB500. Bohužel s 350 už jsem se válel, vjel do mě cyklista. Nicméně svetr mi zachránil kůži a nestalo se mi vůbec nic, cyklistovi naštěstí taky ne. Úředně jsem byl nevinnen a s tehdejšíma zkušenostma sem si to ani moc nevyčítal. S CB500 jsem se už taky vyválel, v děšti v zatáčce, ale to naprosto trapným způsobem. Čekali by jste, že jsem z ní vyletěl? Ne. Já jel totiž zřejmě tak pomalu, že celkem logickým způsobem jsem sebou plácnul na zem. Ihned jsem vstal, protože jsem se předevšim pěkně leknul proč ležím, protože jsem to do poslední sekundy nečekal.
Od tý doby jsem uznal, že prostě ani po letech ježdění neumim jezdit do zatáček. Za prvé mám pořád syndrom otáčet řidítkama než to klopit a i když jedu opravdu mírně stočené zatáčky, musim se nutit mašinu alespoň trochu naklopit. Nevim proč mám strach, na druhou stranu vim, že neznám techniku "klopení" motorky. Mám za to, že když si drbnu nohou o zem, což se mi jednou stalo (jen sem to líznul), strhne mě to na zem a já se znova válet nechci. Vim že je to určitě kravina když jiný tady píšou jak moc chtěj drhnout stupačkou. Mě by bohatě stačilo projet obyčejnou pěknou zatáčku technicky dobře a ne pořád zpomalovat do směšných rychlostí jak magor. Ani bych se nedivil, kdyby mě v zatáčce předjel cyklista. Třeba na dálnici, kde si po rovině dovolím jet i 160 - 180 (tím nemyslím že tak jedu pořád, prostě to zkusím) ale jak přijde ostřejší zatáčka (ostřejší je u mě pořád na dálnici :))) ) zpomalím klidně na 80-90 což neni moc dobrý protože se na mě okamžitě nalepěj auta a já mam co dělat při svejch nervech v zatáčce abych kolikrát ty hovada stíhal v zrcátkách.
Nechtěl by mi někdo popsat, jak správně do začátek (ve vztahu k Hondě CB), kdy, proč a jak se vysedá (a na jaký mašině), atd vážně mi moc pomůžete! Díky předem.
Promiň,nic ve zlém,ale možná by bylo lepší motorku prodat a jet na dovolenou,a na moto zapomenout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčky
No - to se Ti opravdu povedlo! Chápu to dobře, že vlastně nikdo nemá začínat na motorce? On se totiž každý začátečník musí v zatáčkách bát, pokud ne, tak dlouho na motorce nebo vůbec jezdit nebude.
Nebylo to od Tebe fér - pochopil jsem, že šlo jen o vytažení vlatního trička - že? Právě tato sekce je primárně určena pro začátečníky a výměna informací v tomto kontextu je zcela na místě.
... OM :)
2 reakcí na tento příspěvek Zatáčky
Dobrej ukazatel náklonu je udělat si na pneu kžídou příčnou čáru a pak dělat osmičky nebo kolečka někde na parkovišti.... v hlavě si představuj jak se asi naklaniš a pak to porovnej s tím kolik se ti té čáry na gumě setřelo ... tím si zhruba srovnáš v hlavě kolik tam maš ještě rezervy než začně brát o stupačky....