globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Matroše přileb
 
21.4.2009 v 12:31
Zdravim,
Materialy prileb jsou taky vecny tema. Vzpomnel jsem si napriklad na:
TERMOPLAST
POLYKARBONÁT LEXAN
TECHNOPOLYMER
I.M.A.C. (VODLEHCENEJ PLAST)
KARBON-KEVLAR
KARBON-KEVLAR-CURAL
FIBERGLASS (sklolamino)
FIBERGLASS+KEVLAR
Kevlar-Carbon- fiberglass
Carbon
U nekterejch prileb je napsany jenom polykarbonat, coz je dost sirokej pojem podle myho, tak se to asi neda brat ani jako polozka tohodle "seznamu"

A ted prase, aby se v tom vyznalo.. Krom plastu, ktery asi budou nejmin bezpecny je tady vejs uvedeno spousty matrosu a jejich kombinaci.. treba NOLANy se delaj skoro vyhradne z polykarbonatu lexan, stredni tridy treba marushinu jsou +/- ze skla, (bavim se teda porad vo helmach pro vobycejny smrtelniky, zadny desetitisice), nekery znacky zas valej z karbonovejch kombinaci... Me by zajimalo, jelikoz vetsinou na E-shopu nejsou zverejneny bezpecnostni atesty, ktery z tech materialu jsou co do bezpecnosti nejspolehlivejsi.
Mam vybrano par kusu helem, ktery jsou, pravda, levnejsi, ale nejsou z plastu a jak tak koukam na nabidky a sleduju oznaceni helem, nekdy i hezkej vobrazek na kokosu posune cenu vo fest nahoru. Cimz chci rict, z ne vzdycky levna helma bude sracka, podle myho.. A ted k tem materialum... vyznate se nekdo? :)

Naposledy editováno 21.04.2009 12:32:31
Anketa: levnejsi helma zakonite srackovitejsi, jak drazsi?
No bodejt
19%
3
Nejni to az tolika jednoznacny
81%
13

2 reakcí na tento příspěvek Matroše přileb

21.4.2009 v 12:59 | Nahoru | #1
on kazdej vyrobce si casto tomu svemu plastu vymysli nejake svoje jmeno.. takze v tom je pak bordel...

takze bych to vzal jen jako plastove helmy (termoplast nebo reaktoplast, polykarbonat je reaktoplast - lexan uz je obchodni nazev nejakeho konkretniho plastu, termoplastovy snad ani zadny helmy nejsou ne?)

a zbytek jsou nejake kompozity... naky vlakna a praskyrice (nebo termoplast) jako pojidlo..

to jestli to vyrobce zamotal vyhradne ze sklenejch vlaken , nebo jestli tam ma mix uhlikovejch(carbon) a aramidovejch(kevlar) uz ti muze byt fuk... pevnostne by mela kazda helma splnovat nejakou normu - tzn polykarbonatova by mela byt stejne pevna jako karbonova...
jen ta z lepsiho materialu muze tu normu vyrazne presahovat... ale spis bejva lehci pri stejne pevnosti...
kazdopadne vsechny laminatove jsou drazsi, protoze jejich vyroba obsahuje rucni praci...

osobne bych u drazsi helmy co nezkoumal ktery vlakna pouzili... ale jak sedi na hlave, hluk atd... tyhle drazsi helmy jsou vsechny laminatovy.. a jestli nektera je v urcitejch mistech zpevnena jinym vlaknem to jako uzivatel nepoznas...

treba arai pouzivanej jako etalon pri posuzovani prileb ma ciste sklenene kompozity...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Matroše přileb

21.4.2009 v 13:21 | Nahoru | #2
assassin> polykarbonát je termoplast ale ve finále je to jedno..I když řek bych, že reaktoplasty se nepoužívaj. Jsou tvrtdý a křehký. A krom toho by si je na helmu těžko zpracovával..

Naposledy editováno 21.04.2009 13:25:31

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Matroše přileb

21.4.2009 v 15:09 | Nahoru | #3

assassin>
osobne bych u drazsi helmy co nezkoumal ktery vlakna pouzili... ale jak sedi na hlave, hluk atd... tyhle drazsi helmy jsou vsechny laminatovy.. a jestli nektera je v urcitejch mistech zpevnena jinym vlaknem to jako uzivatel nepoznas...


Jak se da u helmy v krame zkoumat hlucnost? To by bylo skvely kdyby to slo. Hlavne aerodynamickej hluk protoze kdyz jedu 100 tak uz pomalu neslysim motor...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist