globalmoto_kveten





Téma: Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth
 
19.4.2009 v 19:34
Když jsem si na novej rok pořizoval Xmotos 250, vzducháč, měl se v živý paměti skůtr Kentoya, kterej před lety najel za 2 roky "provozu" 300 km kvůli permanentním závadám. Počítal jsem s problémy, tak se podívejme, jak to vypadá dnes po 4 měsících a 40 mth jízdy.



Prvních 15 hodin jsem najel v mrazu a bez sebemenších zkušeností s offroudem. Tahle motorka neni stavěná na mlácení o zem v mrazu. Všechno plastový praská, křehne.







Řidítka po několika pádech byly jak na supersportu. I plastová vnější část bovdenu plynu praskla.



Při pokusu o narovnání řidítek kladivem jsem rozmlátil tlačítko startéru. Vyřešila to koupě řidítek Afam za bratru 850 peněz. V průběhu provozu jsem zlomil několik spojkových páček, než jsem zakoupil blastry za 800 peněz, vyplatí se.



Po asi 30 hodinách prasknul plastový kryt řetězu, odstranil jsem ho, nemá celkem smysl.



Ve stejnou dobu jsem vyměnil desky na zadku, nechal jsem si je poslat přímo z krámu, kde jsem to kupoval a světe div se, byly tak tlustý, že sem mezi ně ani v krajní poloze pístků nedostal kotouč. Musel jsem je kousek odbrousit.



V obou brzdách jsem vyměnil kapalinu, bylo tam od výroby cosi čirýho připomínajícího vodu. Ani poté přední brzda moc nebrzdí, zadní perfektně. Jezdil jsem v mrazu s podhuštěnýma gumama a bez haltrů, takže sem protočil zadní gumu a utrhnul ventilek, moje chyba. Z vidlí jsem vylil cosi konzistence i barvy spermatu a nalil Motorex 5W, byly moc tvrdý a s řidším olejem jsou dobrý. Olej měním po 15 hodinách, ventily dělám při tom, kupodivu se moc nezaklepávají, takže vůle jsou jen malinko větší, asi by stačilo dělat jednou za 30 hodin. Do vejfuku jsem nacpal 2 drátěnky, je hodně hlučnej, takže je potřeba ho ztišit, kupodivu jsem nezaznamenal úbytek výkonu.



Jezdim z půlky pole-les-louka a z půlky trat´, dost technická, ne moc rychlá, nejsem závodník ani velkej sportovec a hodina ježdění na trati mě oddělá. Výkonu mám z toho motoru dost, zatim jsem nedal výjezd, kterej by motor neutáhnul, ale ty nejprudší si nedám, protože se bojím.
Tak, a ted´ často zmiňované problémy.
Řetěz: prý jde rychle do kopru. Já mám po 40 hodinách napnuto asi do půlky použitelnosti, takže 60 - 80 hodin dá.



Gumy, prý nic nevydrží. Takhle vypadá zadek po 40 hod.



Přepákování zadního tlumiče, prý jsou tam brzo vůle. Já nemám vůle žádné, ani ve svislé ose ani vodorovně.



Někomu teče zadní tlumič, mě ne, ani přední.



Fajfka na svíčce se rozlejzá, ale furt drží.
Praskají dráty v kolech, mě ne.
Vytrhává se rozeta z šroubů, mě ne.

Seznam investic:
3 l oleje 10W40 600 kč 1 výměna = 1 l
1 l oleje do tlumičů 400 kč
zadní desky 250 kč
zadní duše 200 kč
sprej na vzduch. filtr 300 kč
spreje na řetěz 600 kč
spojkové páčky 1000 kč
tlačítko stratéru 200 kč
řidítka 850 kč
blastry 800 kč
přední blatník 500 kč

Sečteno 5700 kč, na každým nechám, co považuje za spotřební věc na každým bajku a co ne.



Na závěr, jsem víc než mile překvapenej a myslím, že japonci se v budoucnu můžou začít bát o část zákazníků. Prodejci těchto motorek na sebe vzájemně plivají síru, každej tvrdí, že pouze on prodává "originál" xmotos a že ostatní jsou nekvalitní "kopie" . Nevím, co to znamená, každopádně moje motorka funguje podle mýho soudu nad očekávání. Uvidíme, co s ní udělá dalších 40 hodin provozu. To be continued.



Zapoměl sem na pár věcí:
Uchycení brzdové hadice vepředu je naprd, vylamuje plastový kryt tlumiče.
Hodně rezne koleno výfuku hned za válcem.
Z motoru se při braní za plyn z nízkejch otáček na 1 a 2 kvalt ozýává takový chrastění, podle charakteru to připomíná spojku nebo převodovku, ale dělá to skoro od začátku a nezhoršuje se to, když to člověk vyloženě nedře úplně od spodu, jako třeba rozjezd na dvojku, tak je to dobrý.
Vůbec se mi nedaří jí nakopnout nakopávačkou, bud´nemám ten správnej grif nebo schází dekompresor, nevim, ale neukopnu to prostě nohou a to mám 90 kilo.
Kryt řetězovýho kolečka je tam naprd, špatně se tam odtud vymejvá bahno.
Chybí ochrana zadního tlumiče před bahnem, nutno dodělat doma.

Tak ted´ je to snad kompletní. Jo a spotřeba je neuvěřitelná, snad tam ten benzín přibejvá .
Odhadem tak 1 litr na 1,5 hodiny provozu.

EDIT: 50 mth:
ŘETĚZOVÁ SADA. kolečko je mrtvý, nutno vyměnit okamžitě, řetěz by ještě něco snesl, ale preventivně dávám DID, rozeta je v pohodě, ale preventivně dávám novou.

EDIT: názor motokros jezdce: "je to vyskákaná koza, hrozně neklidná, tlumiče špatný a celková geometrie, motor dobrej, ale když se naučíš jezdit slušně na tomhle, sedneš na yzetko a budeš rázem o několik tříd dál a pude ti to samo a budeš dávat všem naprdel:)"

Edit: 60Mth
zjistl jsem skutečně vůle v přepákování, nejsou patrné jinak, než když je kolo vyvěšené. Jehlová ložiska jsou někde volná, někde úplně rozlámané domečky a vysypané. Potřeba koupit kvalitnější, mám to v plánu.

Rozlámaná plynová rukojet´, nekvalitní a tenkej plast.

Baterka po 2 týdnech stání vždy vybitá, vyndal jsem ji a zjistil, že elektrolyt teče při naklonění kolem kontaktů, takže při každým odložení motorky na bok nebo dokonce vzhůru kolama, což je furt, bateka vytejká a už v ní neni skoro nic, otevřít se dá, ale zavřít už ne:))) Koupil jsem novou japonskou, sice jinej rozměr a jen 4 Ah, ale stačí na startování a vejde se do kaslíku. Tot´ zatím vše:)

Naposledy editováno 09.06.2009 22:33:29

Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

19.4.2009 v 19:51 | Nahoru | #1

Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

19.4.2009 v 19:52 | Nahoru | #2
jo s testem souhlasim, litam na tom docela casto a to co tu je napsane je pravda, sice mam 140ccm na 14,12 kolech ,ale vsechno co je napsane vyse tak sedi i na to moje prditko.

1 reakcí na tento příspěvek Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

19.4.2009 v 19:52 | Nahoru | #3
to zni hodne dobre..
za kolik jsi to tehdy koupil?

Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

19.4.2009 v 20:01 | Nahoru | #4
dám jim pár let a pak si taky něco na chatu koupim
To je stejný jak s japonskejma a korejskejma autama, koukněte co vyrábí dneska

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

19.4.2009 v 20:37 | Nahoru | #5
yeuop> Myslim 31900, už nevim

Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

19.4.2009 v 20:42 | Nahoru | #6
no zajímavý

Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

20.4.2009 v 23:47 | Nahoru | #7
Zapoměl sem na pár věcí:
Uchycení brzdové hadice vepředu je naprd, vylamuje plastový kryt tlumiče.
Hodně rezne koleno výfuku hned za válcem.
Z motoru se při braní za plyn z nízkejch otáček na 1 a 2 kvalt ozýává takový chrastění, podle charakteru to připomíná spojku nebo převodovku, ale dělá to skoro od začátku a nezhoršuje se to, když to člověk vyloženě nedře úplně od spodu, jako třeba rozjezd na dvojku, tak je to dobrý.
Vůbec se mi nedaří jí nakopnout nakopávačkou, bud´nemám ten správnej grif nebo schází dekompresor, nevim, ale neukopnu to prostě nohou a to mám 90 kilo.
Kryt řetězovýho kolečka je tam naprd, špatně se tam odtud vymejvá bahno.
Chybí ochrana zadního tlumiče před bahnem, nutno dodělat doma.

Tak ted´ je to snad kompletní. Jo a spotřeba je neuvěřitelná, snad tam ten benzín přibejvá .
Odhadem tak 1 litr na 1,5 hodiny provozu.

Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

3.5.2009 v 02:41 | Nahoru | #8
Tk to je vyčerpávající hodnocení Mě na mym X-motu sere uložení kyvky, neni z výroby dotažený a sou tam furt vůle i s novejma ložiskama. Taky mě serou tlumiče, sou podle mě dělaný na silniční motorku, takže takový průjezdy lesem přes vylezlý kořeny sou vo vymlácení zubů z držky nebo překousnutí jazyku I když do vidlí sem dal jako ty motorex 5w, je to lepší ale zadní centrál je hodně natvrdlej, budu se muset porozhlídnout asi po nějakym jinym. Jinak motorka šlape zatim dobře, čekal sem že se to bude sypat ale jezdí v poho

Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

3.5.2009 v 07:49 | Nahoru | #9
Ještě ti chybí v seznamu nákladových položek americká páska .

1 reakcí na tento příspěvek Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

3.5.2009 v 11:54 | Nahoru | #10
Nebylo by ještě nějaké video?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

3.5.2009 v 11:58 | Nahoru | #11
KeiKo> Video neni, ale až se mi zase podaří zmermomocnit kolegu z práce, ten má dobrou kameru a praxi, tak bude, chce to ale čas, je to otec od rodiny a nemá každej den čas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

3.5.2009 v 11:59 | Nahoru | #12

chlumakFZS600>yeuop> Myslim 31900, už nevim


ježiši....

no to bys měl xero 6ku

(reakce na) Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

3.5.2009 v 12:09 | Nahoru | #13
chlumakFZS600> to chcu vidět jak to řádí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

3.5.2009 v 12:11 | Nahoru | #14

Allan>chlumakFZS600>yeuop> Myslim 31900, už nevim
ježiši....

no to bys měl xero 6ku


No, kdybych chtěl XR600 za 30 litrů, tak bych ho určitě měl A představ si, že sem ho nechtěl, to je divný, co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

3.5.2009 v 12:13 | Nahoru | #15

chlumakFZS600>Allan>chlumakFZS600>yeuop> Myslim 31900, už nevim
ježiši....

no to bys měl xero 6ku
No, kdybych chtěl XR600 za 30 litrů, tak bych ho určitě měl A představ si, že sem ho nechtěl, to je divný, co?


NO někdo to rád horký no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

3.5.2009 v 12:22 | Nahoru | #16

Allan>chlumakFZS600>Allan>chlumakFZS600>yeuop> Myslim 31900, už nevim
ježiši....

no to bys měl xero 6ku
No, kdybych chtěl XR600 za 30 litrů, tak bych ho určitě měl A představ si, že sem ho nechtěl, to je divný, co?
NO někdo to rád horký no


JJ, každej na to nemá morálku

(reakce na) Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

3.5.2009 v 12:24 | Nahoru | #17

chlumakFZS600>Allan>chlumakFZS600>Allan>chlumakFZS600>yeuop> Myslim 31900, už nevim
ježiši....

no to bys měl xero 6ku
No, kdybych chtěl XR600 za 30 litrů, tak bych ho určitě měl A představ si, že sem ho nechtěl, to je divný, co?
NO někdo to rád horký no
JJ, každej na to nemá morálku


Kamarád koupil agbčko nějakou dvácu a docela to drží no ale taky.. měnil brzdovou pumpu... kyvku to pořád nějak řešil něco tam vařil kuli tomu uložení...
ale motor drží pěkně... ale zase poctivě zajížděl mění olej a ventily dělá včas... proto kdybych kupovla něco takovýho tak jenom nový.. protože nevíš vid... si to koupěj borci a hned tomu dávaj kotel třeba a pak se to sere no...

Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

5.5.2009 v 11:28 | Nahoru | #18
starý vyběhlý XR 600 je uplně jiná motorka, nehledě na tučný investice, který by následovaly...

Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

26.9.2009 v 19:54 | Nahoru | #19
Takže, je to tady, 75 mth, už posledních dest hodin trochu kouřila, spíš za studena, dneska sem nastartoval a začla šustit a rachtat, spousty dýmu, spálenej olej, takže se asi rozletěl kroužek na pístu. Každopádně sem čekal, že píst, válec, prostě vnitřek by mohl vydržet aspoň jednou tolik při slušným zacházení, což se jí dostávalo. No žádná trága, píst osazenej kroužkama stojí 600 a je k dostání okamžitě skladem. Takže válec dolu :\

Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

9.10.2009 v 18:55 | Nahoru | #20
hm,uvazuju o koupi xmotos 140ccm,tak snad to neco vydrzi

ps: pekna recenze

Naposledy editováno 09.10.2009 18:55:53

Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

16.10.2009 v 22:47 | Nahoru | #21
dobrá recenze mít prachy tak bych tu 250 taky hned bral...musí na tom byt celkem prča...

1 reakcí na tento příspěvek Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

30.9.2010 v 23:32 | Nahoru | #22
vetsina lidi si koupi to na co ma a pak jsou radi, ze to maj
za sebe muzu rict,ze si cinu nemuzu dovolit protoze 100mth, ktere odjedu pri trose stesti za mesic jsou pro cinu na GO. A to si ji majitel x hodin zajizdel a po 50mth mel radost z toho,že mu tlumice sice zatim netecou,ale i tak stoji za ...a chtelo by to jiny atdatd
To radeji to riziko 10 let staryho japonce jako xr 600

(reakce na) Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

1.10.2010 v 00:12 | Nahoru | #23

ttryam>vetsina lidi si koupi to na co ma a pak jsou radi, ze to maj
za sebe muzu rict,ze si cinu nemuzu dovolit protoze 100mth, ktere odjedu pri trose stesti za mesic jsou pro cinu na GO. A to si ji majitel x hodin zajizdel a po 50mth mel radost z toho,že mu tlumice sice zatim netecou,ale i tak stoji za ...a chtelo by to jiny atdatd
To radeji to riziko 10 let staryho japonce jako xr 600



Jezdíš 3 hodiny denně 7 dní v tejdnu? Tak to seš frajer Jinak celkem souhlas:)

Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

1.10.2010 v 11:56 | Nahoru | #24
Mam na svý číně natočeno momentálně 206 mth. Provoz pouze offroad. Při 160 mth prasknul výstupní hřídel převodovky a vzal sebou svoje jehličkový ložisko, dvojkový soukolí, startovací soukolí a spojkovej koš. Cena všech těchto dílů 1100kč a vše sem si dělal sám, ten motor je jednodušší než u pionýra Stát se tohle u japonce či euro endura, tk abych si šel rovnou otevřít úvěr... Btw píst, kroužky, vačka, ventily, klika, rozvoďák-vše stále původní Každých 15 mth výměna oleje a seřízení ventilů.

1 reakcí na tento příspěvek Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

1.8.2011 v 21:06 | Nahoru | #25
Řidič> Kde si to koupil ?? Mám taky zájem o xmotos ale nwm kde koupit.dík za odpověd

Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

8.8.2011 v 14:11 | Nahoru | #26
Tk co šofére, to už je po testu?? Já mam teď 270 mth a na motor sem od posledka nešáh... Měnil sem ale centrál a všechny čepy a pouzdra na kyvce a přepákování. Jinak ten motor asi vyndám a prodám ho, mam objednanej 160cc oráče, tk sem zvědavej

(reakce na) Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

8.8.2011 v 14:15 | Nahoru | #27

MarioRousar píše: Řidič> Kde si to koupil ?? Mám taky zájem o xmotos ale nwm kde koupit.dík za odpověd


Pohledej po netu, těch prodejců je hafo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist