globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Převodovka jawa 350 638
11.4.2009 v 17:38
zdravim potřeboval bych poradit mam motor cely po go a a začala mi jakoby vyskakovat trojka ale nevyskoči uplně jen jakoby přeskakuje v zatahu asi se nevuhnu znova puleni ale ale co teda stim kde tam je nějaka vule či kde to vlastně vymezit? dik za odpověd...
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Převodovka jawa 350 638

13.2.2015 v 21:09 | Nahoru | #31
pech.>
Kupodivu mam přesně stejné zkušenosti. Převodovky v kulatých modelech ČZ 450 a derivátech jsou bez problémů, ale ty dvouválce vážně zlobí.

Jinak tyčky vidliček se samozřejmě vytloukají směrem pod primární převode, tedy na straně osazení tyčky, ale i to se dá řešit. U menších jednoválců ČZ to řeším tak, že koupím tyčku do Jawy 640, která má stejné průměry, jen je delší a na gumovce (je zušlechtěná) jí zkrátim přesně na míru a co na tom, když bude o 2 vytlučené mm delší.
U motorů 634 a 640 je to větší problém, protože delší už se nekoupí, takže tam vyrábím kalenou podložku na míru na ten osazený konec (dají se použít i koupené podložky pod ložiska, když je zrovna ve Faborkách mají). Má to jednu nevýhodu (u J 634 a mladších), protože původní plechová vidlička je na tuto stranu delší, jak novější litá (měřeno od čepu zapadajícího do drážky v kulise), tak se mi jednou stalo, že byla podložka tak tlustá, až do ní ta vidlička narážela. Výsledek byl takový, že jsem musel chtě nechtě, dát tu litou, která je kratší. Nutno říci, že tento motor u mě najezdil s takto opravenou převodovkou cca 50 000 a pak jsem jej i s motorkou jako pojízdný prodal .

Oprava tohoto je ještě možná přepouzdřením pomocí osazeného pouzdra, ale je to otrava dělat, protože je obtížné najít správnou polohu původní díry, neb ta po tolika kilometrech bývá značně šišatá (v řádech desetin mm od běžného opotřebení a když to skládá nějakej stodolista kladivem, tak i celý milimetr či je ten nálitek ulomen ).

Převodovka jawa 350 638

13.2.2015 v 23:14 | Nahoru | #32
já jsem právě postupoval radši tak, že jsem díru v karteru nechal bejt, vzal milou původní tyčku, ta je tvrdá, takže jí většinou nic není, udělal pouzdýrko na ten malej průměr na sousruhu, dlouhý stejně, o co ty bylo vytlučený (tayk zhruba 2mm), s mírným přesahem nalisoval na tyčku a pouzdro osoustružil na stejnej průměr, jako je ten větší na tyčce, takže výsledek byl ten, že jsem jen posunul to osazení tyčky o tu vůli, chodilo to donedávna, teď je sice motor zase rozebranej, ale z jinýho důvodu, že je vytlučenej průměr pro pravý ložisko... holt ty statisíce se projevujou zajímavejma závadama... Takže milej karter mám venku, svrtá se na sipce, narve se tam pouzdro a do něj se udělá přesnej průměr pro ložisko a mazací kanály... Naštěstí mám tu lepší verzi, co má ložiska mazaný z převodovky a gufera z obou stran, takže osa díry pro pouzdro se bude moct v pohodě vyrovnat podle těch dvou nepoškozenejch průměrů před a za ložiskem.

Naposledy editováno 13.02.2015 23:16:13

Převodovka jawa 350 638

14.2.2015 v 20:07 | Nahoru | #33
Ta vodící tyčka vidliček se někdy povede ohnout, buďto nešetrným řazením, ale téměř vždy při prasknutí a zkřížení vidličky. Ona ta tyčka je už origo hrozně měkká, ani nemusí jít o druhovýrobu. Povrch je sice kalený, takže se neopotřebovává ale vnitřek je z tak měkkého bláta že ji ohnete skoro i v ruce.
Mimochodem plechový vidličky nedoporučuji, alespoň ne v 638, tam mi ve dvou motorech postupně praskly všechny. Litá vidlička mi nepraskla nikdy. Ale s 638 jsem najel jen 100.000km takže ještě prasknout můžou.
Ta soustava hlavní a výstupní hřídele se za normálních okolností neprohýbá, jsou to dvě hřídele v sobě a ta hlavní uvnitř zasahuje až do prostoru ložiska té venkovní. Může mít ale vakl, v té výstupní hřídeli je bronzové pouzdro, když je vyběhané, jde snadno vyměnit. Neviděl jsem ho ale prodávat, takže to chce soustruh. Jediný případ, kdy se to celé prohne, je když někdo moc napne řetěz a ten při propružení ohromnou silou kříží výstupní hřídel i s tou hlavní uvnitř. Ložisko tohle nepodrží.
O tom, že by převodovka v 638 byla horší než v čízách, pochybuji. Na ČZ mě převodovka zlobila stejně a to jsem najel pětinu toho co s Jawou. Všechno má svoje mouchy - ČZ má šroub s aretační pružinkou co slábne a praská, 638 má zase problémové plechové vidličky a nepřesné řazení kvůli křivé nekvalitní výrobě, všude ohromné vůle. Ostatně motory Jawa 638 se až do zrušení výroby ve Strakonicích vyráběli v ČZ, očividně ne zrovna s láskou.

Převodovka jawa 350 638

14.2.2015 v 21:27 | Nahoru | #34
vidličky samy o sobě problém nejsou. Kdysi jsem je chtěl měnit a p. Růžička mi řekl, že to je zbytečný... a je to spíš o sestavení a zacházení, případně spojce
Nicméně převodovka je kvalitou asi jako celá jawa...

Naposledy editováno 14.02.2015 21:34:52
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist