1 reakcí na tento příspěvek 2válec versus 4válec
jinak to horsi plneni pri vetsim objemu chapu, diky za vysvetleni
proste ale lajcky mi prijde uplne logicky a spravny, ze na vetsi pace bude vetsi moment, stejne u vetsiho objemu valce bude vetsi vybuch, toto konkretne jsi neokomentoval proc je ta uvaha spatna
ad PS - to si myslim taky (u 4valce je treba uzkostliveji drzet horni pasmo otacek, dvouvalec vice odpusti pozdejsi podrazeni + ty zatacky; na druhou stranu je zase 2valec divocejsi prave)
jeste me napadlo - na ZX9 mam pod naporovym sanim prichycene jakesi 'rezonatory' (nazev dle manualu), na spodni strane naporove trubice je dira dolu a zde je pripojena jakasi nadrzka, vzdycky kdyz ji sundam, tak je v ni hodne pisku, tak sem si rikal, ze to bude na ten pisek, aby se tam jakoby odfiltroval, ale z nazvu a z toho co jsi napsal, me ted napada, jestli to nema neco do cineni prave s tim nabojem v rezonanci v sani, co ? diky. *yes*
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec
BMEP...stredni efektivni tlak
IMEP...skutecny průměný tlak ve válci (dá se změřit)
FMEP...tření v motoru přepočtené na tlak
BMEP=IMEP-FMEP
Z toho plyne ze je v tom započítané mechanické tření motoru a nic jineho protože pouze tak je to správně. Představ si to přes zákon o zachování energie. Máš objem o určitém tlaku což představuje potenciální(polohovou) energii - analogie je v klasické vinuté pružině. Je uplně jendo na kolik ten původní objem rozdělíš dílů, součet bude vždy stejný.
Bubrak ZX9R píše: jinak to horsi plneni pri vetsim objemu chapu, diky za vysvetleni
proste ale lajcky mi prijde uplne logicky a spravny, ze na vetsi pace bude vetsi moment, stejne u vetsiho objemu valce bude vetsi vybuch, toto konkretne jsi neokomentoval proc je ta uvaha spatna
Ty jsi ale pacient Ne, máš pravdu částečně. Uvažujme dvouválec, který má jediný rozdíl oproti 4válci v dvojnásobném zdvihu a tím tak zůstane zachován stejný celkový objem. Dvojnásobný zdvih = dvojnásobný půměr klikovky = dvojnásobný kroutící moment. Potud tvá uvaha je v pořádku. Problém je v tom tvém "větším výbuchu". Ve skutečnosti je střední tlak ve válci stejný; 2x větší množství směsi se využije právě na dvojnásobný zdvih. Proto ve výsledku 2x větší kroutící moment od jednoho pístu úplně přesně vyváží u 4válce jejich dvojnásobné množství.
Bubrak ZX9R>>
Mám 4válec 600ccm a tak z vlastní zkušenosti vím, že je těžké následovat např. stejně výkonné SV1000 v serpentinách. Vezme za to na výjezdu a jede zatímco já to musím furt točit u vrchu jinak nemám šanci. Dvouválec mi připadá na ovládání takový přívětivější, teda pokud člověk chce jet rychle.
Bubrak ZX9R>>
Ano, jedna se o Helmholtzovi rezonátory, které rozkmitávají vzduch v sání/airboxu. Vzhledem k tomu, že to je teprve před airboxem, tak s výkonem to asi nedělá nic. Pravděpodobně to je záležitos zvukové kulisy čímž jsou Kawy proslulé - známé chroptění. V sání u aut se tohle používá s tím rozdílem, že jsou rezonátory naladěny do protifáze proti vlnám jdoucím od sacích ventilů (způsobují poměrně nezanedbatelný hluk) a tudíž se vlny vzájemě vyruší a dojde k utlumení hluku. Na stejném principu funguje i tlumič výfuku.