bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 2válec versus 4válec
 
17.3.2007 v 02:24
Tady na fóru už jsem několikrát četl názor, že 2vál má "vyšší krouťák" a "táhne líp odspoda". Není to nějaká hovadina? V autě mám 6válec a krouťák se se 4válcem nedá vůbec srovnat, tak jsem nějak předpokládal, že čím víc válců, tím v tomhle směru líp. Můžete mi to prosím kdyžtak někdo osvětlit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 23:24 | Nahoru | #1
Bubrak ZX9R>>
Nesmysl. Dvouválec oproti čtyřválci při stejném objemu a při stejné volumetrické účinnosti bude mít téměř stejný kroutící moment. Polopaticky vzato to znamená, že naprosto nezáleží na zdvihu a vrtání co se týče transformace tlaku na točivý moment. Musel jsem reagovat, protože to "vzájemné kompenzování" mi rvalo oči. Jinak samozřejmě vrtání a zdvih mají nepřímý vliv na celkovou výkonovou charakteristiku.

(reakce na) 2válec versus 4válec

20.3.2007 v 09:06 | Nahoru | #2
Agathon>>
Nesmysl. Dvouválec oproti čtyřválci při stejném objemu a při stejné volumetrické účinnosti bude mít téměř stejný kroutící moment. Polopaticky vzato to znamená, že naprosto nezáleží na zdvihu a vrtání co se týče transformace tlaku na točivý moment. Musel jsem reagovat, protože to "vzájemné kompenzování" mi rvalo oči. Jinak samozřejmě vrtání a zdvih mají nepřímý vliv na celkovou výkonovou charakteristiku. [/quote]
No tak mi potom vysvetli, kdyz papirove hodnoty ukazuji, ze maximalni kroutici moment maji dnesni sportovni radove 4valy vetsi, v prubehu kdyz srovnas dane otacky, tak v tom momente ma 4val taky uz navrh, ale 2valec proste tahne lepe a ty i citis i vnimas a je to proste tak.
Fakt dle te technicke stranky moc nerozumim a zajimalo by me to, uz jsem o tom tady cetl dost diskuzi. Diky.

www.ppracing.cz
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist