1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec
Nesmysl. Dvouválec oproti čtyřválci při stejném objemu a při stejné volumetrické účinnosti bude mít téměř stejný kroutící moment. Polopaticky vzato to znamená, že naprosto nezáleží na zdvihu a vrtání co se týče transformace tlaku na točivý moment. Musel jsem reagovat, protože to "vzájemné kompenzování" mi rvalo oči. Jinak samozřejmě vrtání a zdvih mají nepřímý vliv na celkovou výkonovou charakteristiku.
Nesmysl. Dvouválec oproti čtyřválci při stejném objemu a při stejné volumetrické účinnosti bude mít téměř stejný kroutící moment. Polopaticky vzato to znamená, že naprosto nezáleží na zdvihu a vrtání co se týče transformace tlaku na točivý moment. Musel jsem reagovat, protože to "vzájemné kompenzování" mi rvalo oči. Jinak samozřejmě vrtání a zdvih mají nepřímý vliv na celkovou výkonovou charakteristiku. [/quote]
No tak mi potom vysvetli, kdyz papirove hodnoty ukazuji, ze maximalni kroutici moment maji dnesni sportovni radove 4valy vetsi, v prubehu kdyz srovnas dane otacky, tak v tom momente ma 4val taky uz navrh, ale 2valec proste tahne lepe a ty i citis i vnimas a je to proste tak.
Fakt dle te technicke stranky moc nerozumim a zajimalo by me to, uz jsem o tom tady cetl dost diskuzi. Diky.
www.ppracing.cz