Já v loni kupoval funglovku Kawu (ER-5). Já na to už zapoměl, ale myslím, že prvních 800 km vytáčet pouze do 4000 otáček (celkem opruz), samuzřejmě, že když to občas přeženeš nic se nestane.
první serviska v 1000 najetých km.
do 1600 km vytáčet na 6000 otáček, pak už neomezeně. Upozorňuju, že se jedná o Kawu a doporučení prodejce.
Asi tak.
1 reakcí na tento příspěvek Zajetí nové moto
Jinak to můžeš vytočit jak chceš, ale neměl bys v těch vysokých otáčkách být dlouho. Prostě to roztáhnout a řadit. Taky není dobré zajíždět na 6. rychlostní stupeň (třeba na dálnici). Je dobré jezdit takové trasy, kde musíš hodně řadit, ať si motor zvykne na všechny jízdní režimy. Je dobré to taky někdy vytočit, protože když budeš z kraje jezdit na opravdu malých otáčkách, tak to bude "líné".
1 reakcí na tento příspěvek Zajetí nové moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajetí nové moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajetí nové moto
Jinak na netu je spousta manuálů k motorkám takže i tam to bude napsané pokud k tomu tvýmu hornetoj nebudeš mít knížku... dal jsem to vyhledat a našlo se spousta odkazů... tady jsou nějaký horneti ale nevím jaký rok... nestahoval jsem to Hodně odkazů bylo i tady na foru...
http://pixelquarks....ikes/Honda/honda.htm
Ze začátku nedávat moc plynu, měnit jízdní režimy plynule, řadit a nejezdit ve stále stejných otáčkách. Zpočátku se pohybovat do cca poloviny provozních otáček (což bude kolem 6 tisíc). Zároveň nepodtáčet! Zkrátka se motor musí volně a lehce točit, žádná velká zátěž. Po 500-1000 km (jak u které motorky téhle kategorie) můžeš otáčky zvednout na cca 3/4 provozních otáček a začít dávat i trochu plynu. Po 1000-2000 km (zase jak který výrobce) máš motorku zajetou.
Občas to poslat do vyšších otáček můžeš, ale jemně, pomalu, "na čtvrt plynu". Každopádně by ses neměl v první fázi dotknout deseti tisíc a ve druhé červeného (poslední věta je čistě můj názor nepodložený ničím než jak se chovám k motorům já).
Jinak nezajíždíš jen motor, ale i převodovku - takže jezdit na všechny kvalty - a vůbec celou motorku.
K tomu, co psal Mirek12...při současných výrobních postupech měnit olej po druhém tisíci km považuji za zbytečnost (kdysi se to dělalo, byly větší výrobní tolerance).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajetí nové moto
2 reakcí na tento příspěvek Zajetí nové moto
Co se týče vlastního dotazu, něco jsem napsal sem, myslím, že je to dost univerzální.
http://forum.motorka...iewtopic.php?id=8089