globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zajetí nové moto
 
2.3.2007 v 22:30
chtěl bych rady zkušenějších, budu mít nové moto horneta 600, jak se k tomu mám správně chovat v začátcích ohledně zajetí aby vše bylo v poho. Díky moc

(reakce na) Zajetí nové moto

2.3.2007 v 22:46 | Nahoru | #1
z.tiger>Já nevím, jak kde, ale asi by ti způsob zajetí měl vysvětlit prodejce a upozornit tě na první servisní prohlídku.

Já v loni kupoval funglovku Kawu (ER-5). Já na to už zapoměl, ale myslím, že prvních 800 km vytáčet pouze do 4000 otáček (celkem opruz), samuzřejmě, že když to občas přeženeš nic se nestane.

první serviska v 1000 najetých km.

do 1600 km vytáčet na 6000 otáček, pak už neomezeně. Upozorňuju, že se jedná o Kawu a doporučení prodejce.

Asi tak.

1 reakcí na tento příspěvek Zajetí nové moto

2.3.2007 v 22:48 | Nahoru | #2
no víš ono to bude dovoz nové moto z Itálie přes jednoho týpka, tak nevím kolik těch informací seženu.. ale dík

(reakce na) Zajetí nové moto

2.3.2007 v 22:49 | Nahoru | #3
jinak moto bude hornet no vysněná :P

Zajetí nové moto

2.3.2007 v 22:53 | Nahoru | #4
Jezdi na tom normálně podle předpisů ;) A nehledej v tom žádnou vědu ;)

Zajetí nové moto

2.3.2007 v 22:59 | Nahoru | #5
Ta barva tě dostala co? Já ji mám od vánoc v garáži na prodej (najeto 2600km) a nějak se k tomu nemám! Asi zůstane.

Zajetí nové moto

4.3.2007 v 22:05 | Nahoru | #6
ja mel v manualu:
do 800km - max 1/2 plynu
do 1600km - max 3/4 plynu

Zajetí nové moto

5.3.2007 v 00:29 | Nahoru | #7
prostě jezdi v klidu vymen ten olej a bude ti sloužit já osobne bych ten olej vyměnil po ujetí 1000km a potom po ujetí dalších 2000km a potom po celkovych 6000km na tacho a moturek musí bej čistounkej až až

Zajetí nové moto

5.3.2007 v 00:46 | Nahoru | #8
Já měl na CBR1000 do 8mi tisíc otáček,což je 200km/hod.Takže vlastně zajíždím pořád,ale někdy to taky přeženu...:D

(reakce na) Zajetí nové moto

5.3.2007 v 08:07 | Nahoru | #9
z.tiger>nová R1 - prvních 600 km 6 tisíc a pak do 1000 km 10 tisíc a pak jak si troufneš... ;)

Jinak to můžeš vytočit jak chceš, ale neměl bys v těch vysokých otáčkách být dlouho. Prostě to roztáhnout a řadit. Taky není dobré zajíždět na 6. rychlostní stupeň (třeba na dálnici). Je dobré jezdit takové trasy, kde musíš hodně řadit, ať si motor zvykne na všechny jízdní režimy. Je dobré to taky někdy vytočit, protože když budeš z kraje jezdit na opravdu malých otáčkách, tak to bude "líné".

Zajetí nové moto

5.3.2007 v 08:16 | Nahoru | #10
jo díky za rady, budu se tímto řídit a jezdit zezačátku jak píšete ;)

1 reakcí na tento příspěvek Zajetí nové moto

5.3.2007 v 08:45 | Nahoru | #11
Pro ty 6ky to bude stejne/podobne. Prirucka Fazera 0-500km max 4tis. otacek, 500-1000km max 6000tis. otacek, po 1000km vymena oleje a filtru. Jinak je tam dodatek ze puvodni hodnoty z orig navodu hodnot 0-1000km a 1000-1600km neplati.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajetí nové moto

5.3.2007 v 09:32 | Nahoru | #12
Kaspery>jo jo, díky tak to udělám *yes*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajetí nové moto

5.3.2007 v 12:05 | Nahoru | #13
z.tiger> vloni nová FZ6... 0 - 1000km do 7000ot. / 1000 - 1600km do 8400ot... ale víš jak... jak ji naučíš tak ti bude jezdit :P takže to jednou za čas chce taky vytočit :thmubup:
Jinak na netu je spousta manuálů k motorkám takže i tam to bude napsané pokud k tomu tvýmu hornetoj nebudeš mít knížku... dal jsem to vyhledat a našlo se spousta odkazů... tady jsou nějaký horneti ale nevím jaký rok... nestahoval jsem to Hodně odkazů bylo i tady na foru...
http://pixelquarks....ikes/Honda/honda.htm

Zajetí nové moto

5.3.2007 v 12:16 | Nahoru | #14
V podstatě obecně platí všechno, co ti tu napsali.
Ze začátku nedávat moc plynu, měnit jízdní režimy plynule, řadit a nejezdit ve stále stejných otáčkách. Zpočátku se pohybovat do cca poloviny provozních otáček (což bude kolem 6 tisíc). Zároveň nepodtáčet! Zkrátka se motor musí volně a lehce točit, žádná velká zátěž. Po 500-1000 km (jak u které motorky téhle kategorie) můžeš otáčky zvednout na cca 3/4 provozních otáček a začít dávat i trochu plynu. Po 1000-2000 km (zase jak který výrobce) máš motorku zajetou.
Občas to poslat do vyšších otáček můžeš, ale jemně, pomalu, "na čtvrt plynu". Každopádně by ses neměl v první fázi dotknout deseti tisíc a ve druhé červeného (poslední věta je čistě můj názor nepodložený ničím než jak se chovám k motorům já).
Jinak nezajíždíš jen motor, ale i převodovku - takže jezdit na všechny kvalty - a vůbec celou motorku.
K tomu, co psal Mirek12...při současných výrobních postupech měnit olej po druhém tisíci km považuji za zbytečnost (kdysi se to dělalo, byly větší výrobní tolerance).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajetí nové moto

5.3.2007 v 14:04 | Nahoru | #15
Bikeerrr, mariano, díky kluci za každou informaci, se vracím na bike po x letech a předtím jsem nového neměl..

Zajetí nové moto

5.3.2007 v 17:01 | Nahoru | #16
hmm, zajímevé. ale aspoň jsem se něco dověděl. taky se třebu na funglovku CBF 500 :P se těším jak děcko na lízatko :lol:

Zajetí nové moto

5.3.2007 v 19:08 | Nahoru | #17
UŽ SEM TO TU PSAL, ZAJÍŽDĚNÍ NENÍ VĚDA, STAČÍ NORMÁLNĚ JEZDIT PODLE PŘEDPISŮ ;)
Nevim proč v tom každej hledá vědu?

(reakce na) Zajetí nové moto

5.3.2007 v 23:50 | Nahoru | #18
z.tiger>prvnich 1000 do 6000 garančka a pak mrtvola

2 reakcí na tento příspěvek Zajetí nové moto

18.4.2007 v 16:16 | Nahoru | #19
2Dingo: Co Tě vede pořád vykřikovat "co v tom kdo hledá za vědu"? Návod na zajetí je "jezdit podle předpisů"? Co to je za hovadinu? Vezme to v Německu na dálnici, narve tomu plnej a je to ok? Nebo ani nemusí, prostě pojede při každým rozjezdu po zadním a taky dobrý?

Co se týče vlastního dotazu, něco jsem napsal sem, myslím, že je to dost univerzální.
http://forum.motorka...iewtopic.php?id=8089
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist