globalmoto_kveten





Téma: 2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N
 
18.3.2009 v 23:06
Omlouvám se, je-li to již někde zodpovězeno, hledal jsem, nenašel jsem.

První věc, co mě zajímá, je, co způsobuje rány z výfuku, když ve vysokých otáčkách prudce uberete plyn ?? Vysvětlil by mi někdo ten mechanizmus, čím to je ?? Viděl jsem to i u WRCéček, když před zatáčkou uberou. A tak mi pls řekněte, co se to děje u mé R6ky, hm ?? Děkuji za hodnotnou odpověď.

A druhá věc, která nás s kámošem zajímala, je, zdali vadí, když stojící motorku vytočíte na neutrál do omezovače ?? Třebaže zahřátou. Opět děkuji za odpověď.

A omlouvám se za infantilní a nepřínosné téma. Omluvte prosím začátečníka !! Pardon, pardon, služebníček... Děkuji !!
Anketa: Vytáčet zahřátou stojící mašinu na neutrál do omezovače:
škodí
39%
7
neškodí
61%
11

2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

18.3.2009 v 23:20 | Nahoru | #1
Ohřátému motoru vytočení do omezovače určitě nevadí, teda pokud jí v omezovači nebudeš držet po delší dobu, to asi neni moc dobré, ale taky proč to dělat

2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

18.3.2009 v 23:22 | Nahoru | #2
neskodi

a k tomu prvnimu je to setrvacnost, privod vzduchu se prudce uzavre a motor nasaje v posledni chvili chudou smes a ta neshori ve valci ale v chytne v horkem svodu. u wrcek to je o trosku jinem motoru a jinem nastaveni.

2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

18.3.2009 v 23:25 | Nahoru | #3
No a k těm ranám z výfuku - určitě to zdejší odborníci napíší přesněji, ale mělo by to být ne úplně ideální směsí a rany způsobuje hoření benzinu ve svodech...Tedy hoření - vybuchování...

2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

18.3.2009 v 23:28 | Nahoru | #4
Takže chápu to dobře, že rány z vejfuku není nic škodlivého ?? Pač s tím jsem do teď žil, že je to normální. Jen mě zajímal ten vznik.

2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

18.3.2009 v 23:30 | Nahoru | #5
Říká se, že když to sem tam střelí, tak to nevadí, ale když je to moc časté, tak to radši nechat seřídit. Podpalují se ventily...

1 reakcí na tento příspěvek 2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

18.3.2009 v 23:30 | Nahoru | #6
ono to trosku skodlive je, protoze tlak co tam je tlaci na ventil z opacne strany nez normalne. to co jde z vyfuku ven (exploze) se na druhe strane o neco musi "oprit" a na druhe strane od vyfuku je prave ventil.
uz jsi slysel vyraz podpaleny ventil?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

18.3.2009 v 23:41 | Nahoru | #7
mohhamed> Ne e, podpálený ventil nevím, co je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

18.3.2009 v 23:45 | Nahoru | #8

jerryjr>mohhamed> Ne e, podpálený ventil nevím, co je.


tak bud rad a motorku zbytecne nevytacej jen protoze se chces ukazat

laicky receno je podpaleny ventil drahy

(reakce na) 2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

18.3.2009 v 23:48 | Nahoru | #9
mohhamed> Machrování je to poslední, co by mě zajímalo. Ale když máš motorku, která má špíčku ve 13.000, tak ji prostě točíš. A když rovinka končí, tak chceš zase brzdit, takže ubereš plyn a to někdy hodně rychle. No a v ten moment mi to střílí. Mám už přes 35tm, takže se mi pomalu blíží seřízení právě ventilů. Tak mě jen napadlo, zdali ta střelba není znamením, že to seřízení bude potřeba.

2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

18.3.2009 v 23:51 | Nahoru | #10
tak za jizdy se to sem tam stane aj me a mnohym, o "machrovani" jsem mluvil ve smyslu zamerneho vytaceni na neutral o kterem jsi sam psal :)
serizeni je zahodno tak po 8tis. to delam ja. i kdyz manual pise mam dojem 12tis.

2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

18.3.2009 v 23:58 | Nahoru | #11
Nu, můj manuál píše 40t. Ale tak častěji rozhodně nebude vadit.
Jinak na vytáčení jsem se ptal proto, jelikož občas na to nechám sednout nemotorkáře, jen tak na místě, na stojánku, a oni mají dycky tendenci za t ovzít. A mě u toho krvácí srdce Taxe jen ptám, zdali ji to nebolí, chudinku. Hlavně jsme přemýšleli, zdali prostě nevadí tak vysoké otáčky, když není v záběru. Že je to zbytečné ji vytáčet, to je jasná věc.

2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

19.3.2009 v 00:00 | Nahoru | #12
motor ma omezovac proto aby zabranil jeho zniceni, tudiz se neboj. ale zamezil bych pristupu takovych tupcu na moto a kdyz tak vypnuty motor

2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

19.3.2009 v 00:03 | Nahoru | #13
Jinak že to střílení bude díky nespálené směsi ve výfukovém potrubí jsem trošku tušil. A kde se tam vezme ta nespálená směs ?? Tak poslední, k čemu jsme došli s Honzíkem, je, že směs je chudá na vzduch, jelikož je klapka zavřená, ale vytočenej motor má dost velkou sílu, aby nasával pořád hodně paliva. A tak se nedokonale spálená směs dostane až za výfukový ventil.
No, je to zdlouhavý proces snažit se vymyslet věci selským rozumem Taxe raději ptáme odborníků... nějaký technik od Yamahy by tu nebyl ??

1 reakcí na tento příspěvek 2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

19.3.2009 v 00:11 | Nahoru | #14
vytaceni na neutral vadi... Pri nulove zatezi totiz motor velice lehce pretocis setrvacnou silou, narozdil od situace, kdyz do omezovace podrzis kvalt...

Edit: strileni bude bohata smes, ktera dohoriva ve vyfucich - jak uz nekdo psal, podpaluji se vyfukove ventily

Naposledy editováno 19.03.2009 00:13:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

19.3.2009 v 07:35 | Nahoru | #15

Paťa.>vytaceni na neutral vadi... Pri nulove zatezi totiz motor velice lehce pretocis setrvacnou silou, narozdil od situace, kdyz do omezovace podrzis kvalt...

Edit: strileni bude bohata smes, ktera dohoriva ve vyfucich - jak uz nekdo psal, podpaluji se vyfukove ventily



neni to ciste nahodou chudou smesi ? .-)

2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

19.3.2009 v 07:54 | Nahoru | #16
jo chudou

1 reakcí na tento příspěvek 2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

19.3.2009 v 08:31 | Nahoru | #17
no strileni pri vytoceni a ubrani dela chuda smes .. ochudi se tim ze motor jak je roztocenej ma tendenci sat velke mnozstvi vzduchu a karbec ma zavrene soupe - mezerou kterou ma jit jen male mnozstvi vzduchu na volnobeh (tomu je prizpusobena volnobezna tryska ktera umerne tomu micha do smesi benzin) jde vetsi mnozstvi vzduchu (velka rychlost) a volnobezna tryska holt tam neda v tu chvili potrebne mnozstvi benzinu... kazdej karbec se v tomhle chova jinak jsou i ruzne mechanismy (obohacovace) ktere tomu strileni zabranuji - protoze strileni motoru moc dobre nedela - chuda smes podpaluje ventily, teplotne motor namaha a i tlakove razy od "vybuchu" namahaji nektere dily

u WRC je to uplne o necem jinem, tam je to az horeni benzinu ve vyfuku z duvodu ze je ho tam moc (tzn ne chuda ale bohata smes) ten benzin se takhle motorem pri brzdeni prolejva ruznejma zpusobama a z ruznejch duvodu - at uz je to chlazeni motoru tim benzinem nebo jeho horeni ve vyfuku je pouzito u tzv "anti lag" systemu ktere i pri brzdeni motorem udrzuji turbo v otackach a eliminuji turbo diru pri opetovnem pridani plynu....

(reakce na) 2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

19.3.2009 v 10:34 | Nahoru | #18
assassin> Aha! No, tak chápu, proč je směs chudá. Ale proč hoří až ve svodech a ne ve válci ??

edt. překlepy

Naposledy editováno 19.03.2009 11:16:45

(reakce na) 2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

19.3.2009 v 11:13 | Nahoru | #19

Joraell>Paťa.>vytaceni na neutral vadi... Pri nulove zatezi totiz motor velice lehce pretocis setrvacnou silou, narozdil od situace, kdyz do omezovace podrzis kvalt...

Edit: strileni bude bohata smes, ktera dohoriva ve vyfucich - jak uz nekdo psal, podpaluji se vyfukove ventily

neni to ciste nahodou chudou smesi ? .-)



Tak chudou? ja to znam z aut...

2 dotazy - střílení z vejfuku, vytáčení na N

19.3.2009 v 11:24 | Nahoru | #20
mě tzo střelí taky, když plyn zavřu z otáček a otářky nechám samovolně klesnout , tak přesně mezi 3,5 - 4 tisíci to práskne. u TLR je to ale prej normální. Mě to někdy ale sere, takže zavírám plyn pomalu , nebo když jsem v těch otáčkách kdy to ma střelit provrknu plynem a nestřelí to. nebo zmáčknu spojku a přibrzdím tak že se vyhnu těm otáčkám ...je to věda panečku......
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist