1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení motobaterie - všechno jde, když se chce..
Podstatne je ze aby takova nabijecka nabila velkou autobaterku, ma napeti naprazdno mnohem vetsi nez 14V, jinak by pri 14V nedavala skoro zadny proud, ale to znamena ze malou motorkovou baterku s malym odberem proudu to vyvari diky napeti znacne presahujicimu tech 14V. Tahle nabijecka jde pouzit jen kdyz si s voltmetrem hlidas napeti a VZDY ji vcas odpojis.
Deadman>Dingo> Ten velky rozptyl u trafa zpusobuje jednak to ze s odebiranym proudem hodne klesa napeti, coz u vetsiny pristroju vadi ale u nabijecky je to spis dobre - diky tomu "neni potreba" regulace. Taky to znamena ztraty - hreje i naprazdno.
Podstatne je ze aby takova nabijecka nabila velkou autobaterku, ma napeti naprazdno mnohem vetsi nez 14V, jinak by pri 14V nedavala skoro zadny proud, ale to znamena ze malou motorkovou baterku s malym odberem proudu to vyvari diky napeti znacne presahujicimu tech 14V. Tahle nabijecka jde pouzit jen kdyz si s voltmetrem hlidas napeti a VZDY ji vcas odpojis.
To je pravda,ale potom je na místě mít k dispozuci regulaci napětí,ne? A ne ty trapný páčkový přepínače6/12V.
Já když nabíjím baterii,tak ji mám pře ampérmetr. S jejím nabíjením klesá proud do baterie,a tím mám i přehled,kolik asi má.
Stejně by se její napětí mělo měřit při zátěži a ne naprázdno,ne? Na staré aku byly takové klešťáky ,pamatuješ?