globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjení motobaterie - všechno jde, když se chce..
 
16.3.2009 v 21:56
Nechci bejt chytrej (něco sem vyčet a něco mám od otce), ale pokud máte obyčejnou nabíječku na autobaterii a dává jako moje 6A, tak stačí mezi + kabel od nabíječky a + pól baterie zařadit žárovku příslušné watáže a pak do baterie poteče přesně 1/20 kapacity. Mám baterii o kapacitě 6Ah, takže potřebuju 0,3A. Dle multimetru sem zjistil kolik tam teče bez žárovky a pak zkoušel... Zapojil sem multimetr na meření proudu a zapojil ho mezi + baterie a + kabelu z nabíječky aměřil. Nakonec to "vyhrála" 15Watovka. Teď tam teče 0,28A a nabíjím tak dlouho, dokud napětí stoupá. Když se zastaví, tak konec. Ale pokud by stoupala stále, tak nenabíjet více jak na 14,4 V. Možná to někomu pomůže

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení motobaterie - všechno jde, když se chce..

17.3.2009 v 09:59 | Nahoru | #1

Deadman>Me staci trafo na vlacky, nastavim si tam jakejkoliv proud chci.
Jinak motobaterku nabije i autonabijecka - musi to byt ale kvalitni s regulaci napeti na 14V, ne ten kram z obchodaku, ve kterym je pouze nekvalitni trafo s velkym rozptylem a ampermetr.



Jestli má to trafo velkej rozptyl nebo, to nudu hádat, každopádně aby se ušetřilo, tak ty trafa sou přesycený, takže hřejou jak kurvy i když se z nich nic neodebírá.
Jinak proti konstrukci nic nemám -trafo,usměrňovač a pojistka - nejjednodušší nabíječka a vesměs pro základní nabíjení nejspolehlivější (pouze pro dolévací aku).

Jinak Mike70 asi objevil ameriku žárovka se používá odedávna (i můj fotr si už kdysi udělal nabíječku z trafa z televize - dávalo 25V a 0,7A na usměrnění jedna dioda (nabíjení tepavým proudem je pro aku šetrnější v době kdy už plynuje) a v sérii zařazená žárovka 24V 21W.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení motobaterie - všechno jde, když se chce..

17.3.2009 v 11:47 | Nahoru | #2
Dingo> Ten velky rozptyl u trafa zpusobuje jednak to ze s odebiranym proudem hodne klesa napeti, coz u vetsiny pristroju vadi ale u nabijecky je to spis dobre - diky tomu "neni potreba" regulace. Taky to znamena ztraty - hreje i naprazdno.
Podstatne je ze aby takova nabijecka nabila velkou autobaterku, ma napeti naprazdno mnohem vetsi nez 14V, jinak by pri 14V nedavala skoro zadny proud, ale to znamena ze malou motorkovou baterku s malym odberem proudu to vyvari diky napeti znacne presahujicimu tech 14V. Tahle nabijecka jde pouzit jen kdyz si s voltmetrem hlidas napeti a VZDY ji vcas odpojis.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist