2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za krabičku ?
Motorkove zkratove regulatory byvaji tyristorove pulzni, kde pri prekroceni napeti (meri zenerova dioda) se do konce pulperiody alternatoru zkratuje jeho vinuti tyristorem. Je to "prasarna", ale jak rekl jeden muj znamy, se kterym jsem toto tema resil - kdyz clovek vyrobi vrtuli, dostane od ni nafackovano; alternator nic nedela, takze je problem povazovan za vyreseny .
Ubytek na polovodici je v pripade tyristoru maly, protoze je to sepnuto tvrde (s malym ubytkem napeti)... vetsina vykonu se ztraci v alternatoru, nebo se do nej vubec neprenese (zalezi na ciniteli vazby magnetickeho obvodu). V pripade seriove regulace lze nabijet kondenzator a tento problem castecne odpada. Podobny efekt ma analogicky i seriove zapojena tlumivka (velka civka). Ciste reseni by bylo az pouziti spinaneho zdroje (uklada energii do civky tehdy, je-li to potreba)...
Skalda>Vana666> regulatory napeti jsou ruzneho typu konstrukce. Obecne je zdroj (v nasem pripade magneto = alternator s permanentnimi magnety) pripojen do uzlu, jehoz napeti se zpetnou vazbou udrzuje na pozadovane hodnote (ev. se v tom uzlu jeste nabiji nejaky prvek - baterka, kondenzatory). Provedeni muze byt svodove (zapojen paralelne - jako dalsi "spotrebic") nebo seriove (srazi napeti nebo je pruchozi je-li to potreba), jak pulzni tak linearni, rizene jednoduchou zpetnou vazbou, pomoci PWM ci jednoduchou hysterezi. Aktivnimi polovodicovymi prvky byvaji nejcasteji tyristory (maji nizky vnitrni odpor v sepnutem stavu) nebo tranzistory (linearne).
Motorkove zkratove regulatory byvaji tyristorove pulzni, kde pri prekroceni napeti (meri zenerova dioda) se do konce pulperiody alternatoru zkratuje jeho vinuti tyristorem. Je to "prasarna", ale jak rekl jeden muj znamy, se kterym jsem toto tema resil - kdyz clovek vyrobi vrtuli, dostane od ni nafackovano; alternator nic nedela, takze je problem povazovan za vyreseny .
Ubytek na polovodici je v pripade tyristoru maly, protoze je to sepnuto tvrde (s malym ubytkem napeti)... vetsina vykonu se ztraci v alternatoru, nebo se do nej vubec neprenese (zalezi na ciniteli vazby magnetickeho obvodu). V pripade seriove regulace lze nabijet kondenzator a tento problem castecne odpada. Podobny efekt ma analogicky i seriove zapojena tlumivka (velka civka). Ciste reseni by bylo az pouziti spinaneho zdroje (uklada energii do civky tehdy, je-li to potreba)...
Klobůk důle al enerozumím skoro nic,asi sem ve škole nedával dost pozor
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Husqvarna te 610 Husqvarna TE 610 | XT_600 | 6 | 26.5.2024 v 15:12 M6 |
Hledam odbornika na husqvarnu 610 Husqvarna TE 610 | brunob | 22 | 21.11.2023 v 16:29 assassin |
Obutí Husqvarny TE 610 Husqvarna TE 610 | vena96 | 8 | 9.8.2023 v 17:57 doktorM |
Husqvarna TE 350 1992 Husqvarna TE 410, Husqvarna TE 610, Husqvarna TE 350 | AndyEnd5 | 4 | 8.8.2023 v 21:04 Samuel738842 |
Husqvarna TE 610 - přestavba na sup... Husqvarna TE 610 | HSQ610 | 8 | 21.6.2023 v 10:44 assassin |