globalmoto_kveten





Téma: Co je to za krabičku ?
13.3.2009 v 19:35
potřebuju poradit jakou má tahlenta věc přesně funkci, je to na Husqvarně TE 610(1996), jestli to má jenom funkci jako regulátor proudu nebo jestli by to mělo i usměrnovat proud do světel, začalo mi to dávat místo stejnosměrnýho proudu střídavej a při vyšších otáčkach odcházej žárovky poradte


2 reakcí na tento příspěvek Co je to za krabičku ?

13.3.2009 v 19:36 | Nahoru | #1
ten modrej kabel vede na kostru a ten žlutej do světel

Co je to za krabičku ?

13.3.2009 v 20:24 | Nahoru | #2
nevím ale typl bych na diodu

(reakce na) Co je to za krabičku ?

13.3.2009 v 20:48 | Nahoru | #3
venca610> koukni na elektroschema v manualu, z toho to bude zřejmý. Na nový hq_Tee se proud ze zapalka usmernuje v regulatoru-zaroven take řídí dobíjení a zabranuje paleni žarovek když některá odejde. Občas stím bývaly problémy, nech jej zkontrolovat popř. jesti máš možnost vyzkoušet přehozením ze stejného moto ( hned poznaš včem je problém) Není to uplně levna věc a navic investice do starýho mota
[img]

Naposledy editováno 13.03.2009 23:29:51

(reakce na) Co je to za krabičku ?

13.3.2009 v 21:00 | Nahoru | #4
venca610> jj to bude regulator proudu ( V )....
natoc motorku a zmer proud jaky leze z kabelu do zarovky, vypada to ze dil je spatny a polezou tam obr cisla.... melo by tam byt 12V
kamosoj se to stalo a lezlo mu tam obr cislo, zarovky praskaly na pridani plynu.

Nejhorsi je, ze tahle krabicka stoji ranec tusim, ze kolem 2000,- kc

Co je to za krabičku ?

13.3.2009 v 21:01 | Nahoru | #5
Nemá to nějaký název na boku?

Co je to za krabičku ?

13.3.2009 v 21:25 | Nahoru | #6
jj regulátor proudu... takovej mám doma... ale jestli je to přímo z HSQ nevím v podstatě jsou stejný... taky mi pořád praskaly žárovky... na baterce při plným bylo 15 V... ale regulátor byl dobrej... baterie v háji

Co je to za krabičku ?

13.3.2009 v 22:14 | Nahoru | #7
podle mě to bude usměrnovač napětí jestli ti to při přidání hodí střídavé napětí jak píšeš. a podle mě to je už dělané, nezdá se mi že by z výroby udělali takový paskvil... jak tam mužeš naměřit napětí když jeden kabel vede na kostru a druhý ke světlům????jak si to měřil??

Co je to za krabičku ?

13.3.2009 v 22:33 | Nahoru | #8
venca610>kompletní zapojení pro ostrou Hq TE_E2002 (bez baterky)
[img]

Naposledy editováno 13.03.2009 23:31:34

1 reakcí na tento příspěvek Co je to za krabičku ?

13.3.2009 v 23:00 | Nahoru | #9
jezisi, to je ale radcu..skoda ze vetsina keca picoviny..

ta krabicka je zkratovy reg. napeti, zadny usmernovac tam neni, svetla jsou krmena stridavym proudem. pokud ti jdou casto srat zarovky, tak vem osciloskop a promer (nebo vem znamyho s osciloskopem), imho v pripade nouze to pujde nahradit jakymkoliv zkratovym regulatorem

1 reakcí na tento příspěvek Co je to za krabičku ?

13.3.2009 v 23:14 | Nahoru | #10
je to jak pise AndrejKv. Jenom doplnim, ze v pripade nahrady jinym svodovym regulatorem (cili zapojenym paralelne jako "spotrebic" - na moto drtiva vetsina) je treba vzit typ se stejnym napetim (pro 12V elektroinstalaci opet drtiva vetsina).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za krabičku ?

13.3.2009 v 23:37 | Nahoru | #11
Skalda> jak takové heblo funguje - při překročení napětí funguje jako proměnný odpor nebo se rovnou úplně zkratuje ?

pak tam stejně jsou asi dost velké ztráty, ne ?

Co je to za krabičku ?

13.3.2009 v 23:44 | Nahoru | #12
Vana: nejsou, polovodičový prvek - na něm je průměrně úbytek 0,7V a pokud je altík s maximem třeba 14A tak to máš úbytek cca 10W.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za krabičku ?

14.3.2009 v 00:01 | Nahoru | #13
Vana666> regulatory napeti jsou ruzneho typu konstrukce. Obecne je zdroj (v nasem pripade magneto = alternator s permanentnimi magnety) pripojen do uzlu, jehoz napeti se zpetnou vazbou udrzuje na pozadovane hodnote (ev. se v tom uzlu jeste nabiji nejaky prvek - baterka, kondenzatory). Provedeni muze byt svodove (zapojen paralelne - jako dalsi "spotrebic") nebo seriove (srazi napeti nebo je pruchozi je-li to potreba), jak pulzni tak linearni, rizene jednoduchou zpetnou vazbou, pomoci PWM ci jednoduchou hysterezi. Aktivnimi polovodicovymi prvky byvaji nejcasteji tyristory (maji nizky vnitrni odpor v sepnutem stavu) nebo tranzistory (linearne).

Motorkove zkratove regulatory byvaji tyristorove pulzni, kde pri prekroceni napeti (meri zenerova dioda) se do konce pulperiody alternatoru zkratuje jeho vinuti tyristorem. Je to "prasarna", ale jak rekl jeden muj znamy, se kterym jsem toto tema resil - kdyz clovek vyrobi vrtuli, dostane od ni nafackovano; alternator nic nedela, takze je problem povazovan za vyreseny .

Ubytek na polovodici je v pripade tyristoru maly, protoze je to sepnuto tvrde (s malym ubytkem napeti)... vetsina vykonu se ztraci v alternatoru, nebo se do nej vubec neprenese (zalezi na ciniteli vazby magnetickeho obvodu). V pripade seriove regulace lze nabijet kondenzator a tento problem castecne odpada. Podobny efekt ma analogicky i seriove zapojena tlumivka (velka civka). Ciste reseni by bylo az pouziti spinaneho zdroje (uklada energii do civky tehdy, je-li to potreba)...

(reakce na) Co je to za krabičku ?

14.3.2009 v 01:17 | Nahoru | #14

Skalda>Vana666> regulatory napeti jsou ruzneho typu konstrukce. Obecne je zdroj (v nasem pripade magneto = alternator s permanentnimi magnety) pripojen do uzlu, jehoz napeti se zpetnou vazbou udrzuje na pozadovane hodnote (ev. se v tom uzlu jeste nabiji nejaky prvek - baterka, kondenzatory). Provedeni muze byt svodove (zapojen paralelne - jako dalsi "spotrebic") nebo seriove (srazi napeti nebo je pruchozi je-li to potreba), jak pulzni tak linearni, rizene jednoduchou zpetnou vazbou, pomoci PWM ci jednoduchou hysterezi. Aktivnimi polovodicovymi prvky byvaji nejcasteji tyristory (maji nizky vnitrni odpor v sepnutem stavu) nebo tranzistory (linearne).

Motorkove zkratove regulatory byvaji tyristorove pulzni, kde pri prekroceni napeti (meri zenerova dioda) se do konce pulperiody alternatoru zkratuje jeho vinuti tyristorem. Je to "prasarna", ale jak rekl jeden muj znamy, se kterym jsem toto tema resil - kdyz clovek vyrobi vrtuli, dostane od ni nafackovano; alternator nic nedela, takze je problem povazovan za vyreseny .

Ubytek na polovodici je v pripade tyristoru maly, protoze je to sepnuto tvrde (s malym ubytkem napeti)... vetsina vykonu se ztraci v alternatoru, nebo se do nej vubec neprenese (zalezi na ciniteli vazby magnetickeho obvodu). V pripade seriove regulace lze nabijet kondenzator a tento problem castecne odpada. Podobny efekt ma analogicky i seriove zapojena tlumivka (velka civka). Ciste reseni by bylo az pouziti spinaneho zdroje (uklada energii do civky tehdy, je-li to potreba)...



Klobůk důle al enerozumím skoro nic,asi sem ve škole nedával dost pozor

Co je to za krabičku ?

14.3.2009 v 01:26 | Nahoru | #15
zalezi, cos delal za skolu - jestli akademii muzickych umeni, tak tam to asi nerikali

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za krabičku ?

14.3.2009 v 06:50 | Nahoru | #16

AndrejKv>jezisi, to je ale radcu..skoda ze vetsina keca picoviny..

ta krabicka je zkratovy reg. napeti, zadny usmernovac tam neni, svetla jsou krmena stridavym proudem. pokud ti jdou casto srat zarovky, tak vem osciloskop a promer (nebo vem znamyho s osciloskopem), imho v pripade nouze to pujde nahradit jakymkoliv zkratovym regulatorem



jsem psal že nevím, ono je asi blbost radit když to člověk neví uznávám...

Na druhou stranu, co tě vede k tomu mluvit o pičovinách, co je regulátor?? 6diod v můstku=usměrnovač+tyristory+měřič napětí.

(reakce na) Co je to za krabičku ?

14.3.2009 v 07:30 | Nahoru | #17
Skalda> dík, tak nějak jsem si fukci představoval
akorát mi taky moc nepasuje to zkratování a následná soda pro altík, ale holt asi je to vykoušené

to ale pak musí docela žrát výkon motoru, zbytečně

(reakce na) Co je to za krabičku ?

14.3.2009 v 07:45 | Nahoru | #18

Jurawood>AndrejKv>jezisi, to je ale radcu..skoda ze vetsina keca picoviny..

ta krabicka je zkratovy reg. napeti, zadny usmernovac tam neni, svetla jsou krmena stridavym proudem. pokud ti jdou casto srat zarovky, tak vem osciloskop a promer (nebo vem znamyho s osciloskopem), imho v pripade nouze to pujde nahradit jakymkoliv zkratovym regulatorem

jsem psal že nevím, ono je asi blbost radit když to člověk neví uznávám...

Na druhou stranu, co tě vede k tomu mluvit o pičovinách, co je regulátor?? 6diod v můstku=usměrnovač+tyristory+měřič napětí.


no prave to ze tam neni ani 6 diod, ani mustek, ani usmernovac

Co je to za krabičku ?

14.3.2009 v 18:18 | Nahoru | #19
Vana666> njn, ja se s takovymhle principem funkce taky nemuzu smirit . Vykon motoru to sice bude zbytecne zrat, ale i pri tomhle brutalnim zapojeni zanedbatelne k jeho celkovemu vykonu (narozdil treba od pohonu rozvodu, takze prostor pro optimalizace je jinde)

AndrejKv> no prave to ze tam neni ani 6 diod, ani mustek, ani usmernovac


Jurawood> nj, soucasti regulatoru stridaveho zdroje obycejne usmernovac byva, ale zde neni potreba, protoze palubni napeti nemusi byt stejnosmerne (baterie chybi a jedine spotrebice jsou zarovky). Regulator je z definice jenom prvek, ktery reguluje . Jak to dela, uz zalezi na nem...

Co je to za krabičku ?

14.3.2009 v 20:38 | Nahoru | #20
venca610:stejnej problem jsem řešil loni.Mrkni na stránky VAPE,pomůže ti jejich regulátor R 56.Mají u toho i schéma zapojení,tak to určitě zmákneš.Doporučuju namontovat pod sedlo.Cenu si nepamatuju ale dobírkou cca 1000.- Ať to jezdí

1 reakcí na tento příspěvek Co je to za krabičku ?

15.3.2009 v 13:16 | Nahoru | #21
takže z toho co tadu čtu sem pochopil to že tam jde střídavej proud namísto stejnosměrnýho jako u motorek s baterkou nebo třeba aut, je v pohodě a je problém v tý regulaci, když to měřim tak to dává max 13,5 V, je možný že to občas prostě nějak přestane protože když tam dám jinou žárovku tak jezdim točim to jak blázen a v pohodě drží, pak jednou přidám a praskne ikdyž tam nejsou třeba tak vysoký otáčky který to přdtim vydrželo tak jak myslíte ?

(reakce na) Co je to za krabičku ?

15.3.2009 v 13:22 | Nahoru | #22
venca610> zkontroluj přívody jestli nemáš někde blbý kontakt

1 reakcí na tento příspěvek Co je to za krabičku ?

15.3.2009 v 13:36 | Nahoru | #23
no to budu muset sem si tedka našel přesný schéma zapojení, tak to podle toho zkouknu, jinak si to nedovedu vysvětlit že by to udělalo jen někdy

(reakce na) Co je to za krabičku ?

15.3.2009 v 16:40 | Nahoru | #24
venca610> vono to take muze delat treba obcasny mezizavitovy zkrat na magnetu. Anebo blbej kontakt.
Ja osobne bych asi zacal tim ze bych povesil vykonnejsi zarovky.

1 reakcí na tento příspěvek Co je to za krabičku ?

15.3.2009 v 17:30 | Nahoru | #25
no ten mezizavitovej zkrat na magnetu snad ne protože bylo převýjený nedávno, tak prověřim ty kontakty

(reakce na) Co je to za krabičku ?

15.3.2009 v 17:48 | Nahoru | #26
venca610> já si taky myslím že zkrat v cívce by napětí spíše snížil

1 reakcí na tento příspěvek Co je to za krabičku ?

15.3.2009 v 18:49 | Nahoru | #27
venca610: nevím jak je to u téhle motorky, ale je ten altec uvnitř motoru? to jest koupe se v oleji? Pokud ano a nechal sis to převinout, tak bych hledal problém i zde, protože altíky určené do oleje mají teplotu oleje a lakování drátu musí odolávat agresivnímu prostředí, takže by měl být drát lakovaný speciálním lakem nebo dvojitý lakování a ještě potom se to zalakovává celé spešl lakem-barvou.

(reakce na) Co je to za krabičku ?

15.3.2009 v 19:00 | Nahoru | #28
Dingo> nene tadle huska ma zapalovaní na "sucho" stejně jako starší bergy

Co je to za krabičku ?

15.3.2009 v 19:19 | Nahoru | #29
Dingo> tohle nemá zapalko v oleji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Husqvarna te 610 Husqvarna TE 610 XT_600 5 15.5.2024 v 09:15 mike033
Hledam odbornika na husqvarnu 610 Husqvarna TE 610 brunob 22 21.11.2023 v 16:29 assassin
Obutí Husqvarny TE 610 Husqvarna TE 610 vena96 8 9.8.2023 v 17:57 doktorM
Husqvarna TE 350 1992 Husqvarna TE 410, Husqvarna TE 610, Husqvarna TE 350 AndyEnd5 4 8.8.2023 v 21:04 Samuel738842
Husqvarna TE 610 - přestavba na sup... Husqvarna TE 610 HSQ610 8 21.6.2023 v 10:44 assassin


TOPlist