bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pád na Novodvorský - díky těm co pomohli s motkou
 
10.3.2009 v 15:26
Tak jsem dnes prodělal svůj první pád
Rovinka na Novodvorský, žádna velká rychlost, ale nějakej inteligent, dvě auta přede mnou, se rozhod ve chvíli, kdy už předním nárazníkem míjel kraj přechodu, že to prostě zahamtne a bude pouštět a prostě to zahamt Auto za ním kvílelo dobrý 3 - 5 metrů a musel zastavit tak milimetr za ním. No a já to taky zaťáp. A ono se to utrhlo a už jsem letěl.
Chtěl bych tímto poděkovat těm lidem co se tam ke mně seběhli a pomohli mi dát Stromka nahoru a zároveň bych chtěl proklít to hovado co neví na co má zpětný zrcátka a že ne vždycky je vhodný hrát si na přechodu na gentelmana

Lidi dávejte bacha

A mějte se
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Pád na Novodvorský - díky těm co pomohli s motkou

10.3.2009 v 20:31 | Nahoru | #31

Itall>Teda nevím, co máš za stroj, ale moderní motorka brzdí lépe, než průměrné auto. A jen tak se neutrhuje, to si fakt zaváhal. Jak jsem už psal na téma: nejdůležitější věci na motorce (nebo tak nějak): 1. ČUMĚT, 2. ČUMĚT, 3. ČUMĚT



Testovaly Ducati 1098 (snad jsem si nespletl to číslo) a Ferrari Enzo. Okruh měla rychlejší motorka, brzdnou dráhu mělo menší Enzo, většina aut zabrzdí na kratším úseku než motorka(zvlášť když motorka nemá ABS)

Naposledy editováno 10.03.2009 20:33:53

(reakce na) Pád na Novodvorský - díky těm co pomohli s motkou

10.3.2009 v 21:19 | Nahoru | #32

Itall>Teda nevím, co máš za stroj, ale moderní motorka brzdí lépe, než průměrné auto. A jen tak se neutrhuje, to si fakt zaváhal. Jak jsem už psal na téma: nejdůležitější věci na motorce (nebo tak nějak): 1. ČUMĚT, 2. ČUMĚT, 3. ČUMĚT



Tak to bych zrovna neřekl. Auto má s vozovkou většinou 4 styčný plochy, kterejma můžeš brzdit dejme tomu skoro 100%, a který jsou ještě o hodně větší než na motorce, kde umí málokdo využít brzdnej účinek přední brzdy naplno... Ani fakt že motka je Xkrát lehčí tohle podle testů nevyrovná, maximálněse přibližuje u hodně zkušenýho řidiče.

Pád na Novodvorský - díky těm co pomohli s motkou

11.3.2009 v 09:06 | Nahoru | #33
stokrát lepší zabrzdit i na poslední chvíli, než někoho sundat. Známej srazil na přechodu dvě 18ti letý holky, jel 50, nepil, nevolal. Bylo to večer, mu tam prostě skočili a bohužel nepřežili

(reakce na) Pád na Novodvorský - díky těm co pomohli s motkou

11.3.2009 v 09:07 | Nahoru | #34

Itall>Teda nevím, co máš za stroj, ale moderní motorka brzdí lépe, než průměrné auto. A jen tak se neutrhuje, to si fakt zaváhal. Jak jsem už psal na téma: nejdůležitější věci na motorce (nebo tak nějak): 1. ČUMĚT, 2. ČUMĚT, 3. ČUMĚT



Souhlasím s tím, že je nutno na motorce (ale nejen na ní) koukat kolem sebe, ale s tím bržděním to zas tak jednoznačné nemí. Přidávám odkaz, kde je porovnání brzdné dráhy motorky, auta, naloženého a prázdného náklaďáku:

www.klubridicuvolvo.cz/klub_ridicu/brzdy.php

Dělali test brždění z 80 km/h a pořadí je patrné z videa - motorka byla druhá za autem.

Pád na Novodvorský - díky těm co pomohli s motkou

11.3.2009 v 09:27 | Nahoru | #35
Život v jedné stopě- pepa sršeň 70km/h-0km/h 9,5metrů FZ6myslim, video je někde tady,nebo na Besipu.

Pád na Novodvorský - díky těm co pomohli s motkou

11.3.2009 v 13:22 | Nahoru | #36
Jednoznačně bouračka z nezkušenosti. Ad 1, Vždycky musíš mít unikovou zonu. to znamená kupříkladu pokud jedeš za autem ,tak nikoliv za ním aby tě viděl ve zpětným prostředním zrdcátku,ale v levým - za levým kolem vozidla. (jako by jsi chtěl předjíždět)
Pak pokud se cokoliv stane tak krásně uhneš doleva.
Ad2, Zlaté pravidlo,které by si měliu všichni brát jako bibli - kam nevidím ,tam nejedu. Takže pokud nevidím kam kolik před sebou,tak jedu tak jakoby tam byla bomba. I když vidíš před auto před sebou tak odstup jak to jen jde. Třeba taková deska na dálnici kdy auto předemnou ju vzalo mezi kola a mě bylo přímo ve stopě - no ve 140 žádná sranda. Máš poučení pro příště - a budeš si ho pamatovat.

2 reakcí na tento příspěvek Pád na Novodvorský - díky těm co pomohli s motkou

11.3.2009 v 14:17 | Nahoru | #37
Díky všem za názory.
Nepopírám, že si za to nemůžu z velké části sám. Prostě je to mých prvních 1000 kilometrů a zkušenosti jsou pramalé.
Ale jedno vím jistě, nepozorností ani nedostatečnou vzdáleností to nebylo. Když jsem pad, byl jsem tak tři, čtyři metry za tím "hvízdajícím" autem.
Ono se jelo, jak říkám celkem pomalu, ale ten první v dostatečný vdálenosti začal před tím přechodem brzdit, jakoby preventivně, pak si to asi rozmyslel a zase přidal a když byl u něj tak si to zas rozmyslel a na fleku zastavil.
Teď když si to tak vezmu, kdybch se nelek a začal brzdit třeba přerušovaně, tak jsem si brzdnou dráhu sice prodloužil, ale vešel bych se. Ale jak říkam, nulový zkušenosti, tak jsem prostě jen brzdil, a to počasí a stav vozovky tomu taky moc nepomoh.
Kluk v servisu, zkušenej motorkář, mi řek: "musíš se vyhnout v takový situaci", i na to jsem tam měl dost místa, ale opět nulová zkušenost a ani nevím jestli je zrovna před přechodem tenhle manévr na místě.
Jinak Stromek ulomenej přední blinkr, ohnutej padací rám, prasklej kryt řidítek, ohnutá páčka nožní brzdy a ještě nějaký věci.
Já povykloubenej palec na pravý noze (špatný boty ) a namožený koleno jak jsem vytrčil nohu když se to začalo kácet. Přez ní jsem přelít, dopad na ruce a ještě klepnul hlavou o zem, tak že ještě popraskaný plexi na přilbě, ale mírně.
Doktor nohu zrentgenoval, prohmatal, řek že je to nejspíš jen naražený, i když já myslim, že spíš natažený, poněvadž jsem na nohu nespad, ale šel jsem přez ním. Mám to na tři dny zafačovaný s nějakou mastí, pak to mám ještě asi 14 dní zpevňovat ortézou. Tak doufám že to bude OK. Rozhašený koleno, z toho bych nebyl zrovna happy.

Díky všem za reakce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pád na Novodvorský - díky těm co pomohli s motkou

11.3.2009 v 17:48 | Nahoru | #38

dreamerCZ>Díky všem za názory.
Nepopírám, že si za to nemůžu z velké části sám. Prostě je to mých prvních 1000 kilometrů a zkušenosti jsou pramalé.
Ale jedno vím jistě, nepozorností ani nedostatečnou vzdáleností to nebylo. Když jsem pad, byl jsem tak tři, čtyři metry za tím "hvízdajícím" autem.
Ono se jelo, jak říkám celkem pomalu, ale ten první v dostatečný vdálenosti začal před tím přechodem brzdit, jakoby preventivně, pak si to asi rozmyslel a zase přidal a když byl u něj tak si to zas rozmyslel a na fleku zastavil.
Teď když si to tak vezmu, kdybch se nelek a začal brzdit třeba přerušovaně, tak jsem si brzdnou dráhu sice prodloužil, ale vešel bych se. Ale jak říkam, nulový zkušenosti, tak jsem prostě jen brzdil, a to počasí a stav vozovky tomu taky moc nepomoh.
Kluk v servisu, zkušenej motorkář, mi řek: "musíš se vyhnout v takový situaci", i na to jsem tam měl dost místa, ale opět nulová zkušenost a ani nevím jestli je zrovna před přechodem tenhle manévr na místě.
Jinak Stromek ulomenej přední blinkr, ohnutej padací rám, prasklej kryt řidítek, ohnutá páčka nožní brzdy a ještě nějaký věci.
Já povykloubenej palec na pravý noze (špatný boty ) a namožený koleno jak jsem vytrčil nohu když se to začalo kácet. Přez ní jsem přelít, dopad na ruce a ještě klepnul hlavou o zem, tak že ještě popraskaný plexi na přilbě, ale mírně.
Doktor nohu zrentgenoval, prohmatal, řek že je to nejspíš jen naražený, i když já myslim, že spíš natažený, poněvadž jsem na nohu nespad, ale šel jsem přez ním. Mám to na tři dny zafačovaný s nějakou mastí, pak to mám ještě asi 14 dní zpevňovat ortézou. Tak doufám že to bude OK. Rozhašený koleno, z toho bych nebyl zrovna happy.

Díky všem za reakce



At si jiz za to co se stalo muzes vicemene sam, jedno je jiste: vazim si te a respektuji za fakt, ze jsi svuj zazitek vubec popsal a dal jsi ho na forum, riskujic ze se do tebe naveze kdejaky mistni mistr zemekoule. Ocenuji tento postoj, protoze kritiku je zde spousta, ale ruku na srdce - kdo by podobny zazitek vylepil na net? Kazdemu (s vyjimkou tebe) by v tom branil minimalne stud. Ty jsi to prekonal a za pomoc jeste podekoval to se zde tak casto v teto mire nevidi a budiz ti za to muj velky dik Preji pevne zdravi a mnoho - ted jiz stastnych a s pokorou - najetych km

(reakce na) Pád na Novodvorský - díky těm co pomohli s motkou

12.3.2009 v 14:28 | Nahoru | #39
hewlett> díky moc

(reakce na) Pád na Novodvorský - díky těm co pomohli s motkou

14.3.2009 v 00:00 | Nahoru | #40
dreamerCZ> No jo, stane se. U nové motorky to dost zamrzí, tak by mě docela zajímalo, jestli si teď třeba neříkáš, že by bylo lepší se naučit a případně vyválet na něčem (starším) slabším?
To co tady psal mira_xj o hledání únikové zóny, jsou velké pravdy - když jedu, taky pořád koukám, kam bych to případně zalomil, kdybych musel. A jedu jen tak rychle, abych dokázal na horizontu zastavit a před každou terénní vlnou zpomaluju a klidím se ke kraji. A předpokládám, že všichni v okolním provozu jsou hovada a s klidem udělají jakoukoliv prasárnu. Občas je problém, že je člověk trochu unavený, nesoustředěný, takže párkrát už jsem dobržďoval jen taktak. Jednou jsem se blížil k přechodu a tam stála stará bába s dítětem. Myslel jsem, že mě vidí a nechá mě projet. A 10m před přechodem strhla dítě a vlítla tam. Nejel jsem moc rychle a ustál jsem to, ale ani nevím jak. Jindy jsem zase odbočoval DOPRAVA z vedlejší na hlavní (kdy by člověku teoreticky nemělo nic hrozit, když si ohlídá levou stranu). Přes zaparkovaná auta jsem tam neviděl a najednou proti mně vylítl kretén v protisměru. Tak jsem to zašlápl (okamžitá reakce, žádné přemýšlení)a ustlal si. Kretén ujel, mně se naštěstí nic nestalo, jel jsem 30. A kdyby stalo, dostal bych to za vinu, protože podle idiotského pravidla, které na hlavní povoluje předjíždění a jízdu v protisměru přes křižovatku, mu musím dát přednost, i když nemám šanci ho třeba ani vidět, když pojede jako prase.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist