LOLEK>Kupoval jsem 2 roky starý model KTM 525 - měla najeto cca. 250 MTH. Já jsem najel cca. 70 MTH a pak jsem teprve vyměnil (nejenom
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
píst. Takže výměna pístu cca. po 320 MTH a naprosto v pohodě. Pokud se už začneš hrabat v motoru, tak se vyplatí vyměnit ojnici - (sada kolem 7000 Kč), všechny ložiska (3000 Kč), zkontrolovat klikovku - popř. rozlisovat (1000 Kč), zabrousit nebo vyměnit ventily (já jsem měnil - cenu nevím přesně, ale myslím že kolem 4000 Kč), vyměnit rozvoďák (1500 Kč), píst (5000 Kč) + další drobnosti. Rozborka-zborka motoru 2000 Kč. Celkem jsem to měl kolem 27 tisíc... Teď mám (doufám) na 3 roky pokoj.
Moje vodítko pro tento zásah byl: motor začal lehce žrát olej, při výměně oleje teklo "hliníkový mlíko" - né moc. Jinak se vyplatí pravidelná údržba - kontrolovat vůli ventilů cca. 1x až 2x ročně - záleží kolik najezdim, měnit pravidelně olej (10 MTH).
Samozřejmě záleží co se jezdí. Já jezdím hobby - sem tam nějaké sranda (hobby) závody. Pokud budeš závodit - velké investice tě neminou každý rok. Jinak já jsem volil 525 - nemusí se oproti 450 tolik točit = delší životnost.