globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
Zdravím. Mám Panelku z roku 73, od začátku jezdí na M2T (nekamenujte mě a ani to moc neprobírejte). Chci se hlavně zeptat, jestli do toho prostě můžu s klidem nalejt nějakou syntetiku nebo prostě něco, co se mi ve válci "dokonale" spálí a nebude se mi usazovat ve vejfuku. Taky se chci zeptat, jak bych měl nově ředit. M2T dávam cca 1:33 - 1:40. Výbrus neplánuju (pár lidí mi říkalo, že mam počkat po něm...)

Předem dík za rady
Předchozí
1 2
Následující

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 14:09 | Nahoru | #1
Já bych tam osobně dal maximálně nějakou "polosyntetiku", míchal bych to klasicky 1:50. Cokoliv lepšího jsou vyhozené peníze a taky bys mohl motoru uškodit.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 14:13 | Nahoru | #2
No ja sem do mojí bývalé MZ 150 lil husqvarnácký olej (ten zelený) a to v poměru 1dl oleje na 5litrů benzínu a šlapala jako hodinky.
M2T bych se obloukem vyhnul.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 14:14 | Nahoru | #3
Já bych tam syntetiku nenalil.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 14:46 | Nahoru | #4
ten husqvarňáckej olej taky doporučuju, neni vůbec drahej, je to kvalitní minerál, lil jsem ho do fichtla, simsona, J350 i MZ 250 v poměru 1:50, přičemž všechno původně jezdilo na M2T, a uplně v pohodě.

Naposledy editováno 23.02.2009 14:49:04

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 15:01 | Nahoru | #5
O tom zelenym Husqvarna jsem už slyšel... Tak na novou sezonu s novym olejem M2T se chci taky zbavit (jak pise Bartasek).

Díky za rychlý rady

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 15:01 | Nahoru | #6
Ahoj,měl jsem kejvačku 250,jezdila na natural95,zvýšená komprese,předstih a lil jsem olej běžnej 15W-40 v poměru 1: 40 a všechno v pohodě.Karbon běžnej ,svíčka nezlobila ,prostě bez problemu,

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 15:05 | Nahoru | #7
u starších a novějších 4t - syntetika moc řídká na to, aby ji pobral starší mazací systém počítající s naprosto jinou hustotou oleje
u 2t je přenosovým médiem oleje benzín, tak by to nemuselo být tak markantní, ale nevím...

na přelomu 80. a 90. let se dělal m2t-super, který byl prezentovaný jako mazivo pro vysokovýkonné dvoutakty (používali třeba krosaři na tréninky místo drahých zahraničních), který míň karbonoval výfuky. říkali o něm, že do starých 2t je zbytečný a nižší obsah oleje nevyváží jeho cenu (nicméně jsem ho do 477 oilmastera a pak do 634 občas dával). jestli se dělá dodnes, nevím

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 15:06 | Nahoru | #8
Každý motor v průběhu svého záběhu se přizpůsobí a vytvoří si určité vůle vzhledem k použitému oleji. Pokud ten olej změníš, v dobré víře za lepší, nemusí to vždy znamenat dobře a nedivil bych se, kdyby se začal přidírat.

Homeaopatickému poměru vyššímu než 1:40 bych se u JAWY důrazně vyvaroval.

Jiná situace by byla po výbrusu, kdy by si zabíhal od začátku na jeden typ oleje, pak můžeš nasadit klidně lepší, ale v této situaci, viz co jsem napsal výše.

Pro panelku nebo co to je úplně v pohodě stačí M6A, pokud chceš extra dopřát tak M2T ale lít do toho něco dražšího, vůbec...

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2009 v 15:16 | Nahoru | #9
V panelce bych určitě syntetický olej nepoužíval. Jeho cena je neúměrná použití v Jawě z roku 73.
Místo M2T bych raději použil nějaký kvalitní minerální olej určený do dvoutaktních motorů. Např. Shell Advance SX2.
Poměr oleje k benzínu bych zachoval na současných 1:40.

2 reakcí na tento příspěvek Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 15:21 | Nahoru | #10
Jsem rád za všechny rady. Já zrovna s mazánim nemam zkušenosti a nechci to odepsat. Vypadá to, že asi i přes varování JirkyFM zkusim nějakej lepší olej (pochopil jsem, že syntetiku fakt ne), ale nechám poměr na těch 1:40.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 15:29 | Nahoru | #11
Muže tam nalej kliden extra multe hardcore unikatni syntetiku tím u 2T nic neskazíš naopak mazaci schopnosti jsou ůplně jinde a kouřivost taky a líp to pojede(+/- šemik busa z toho nebude) jinak u 4t motoru tam můžete klidne nalít plnou syntetiku ale musite dodržet viskozitu např. 15w-40 tak tam musí být zase ta 40ka 15w je teplotni rozsah oleje.. je tam hlavne problém ze syntetika ma v sobě aditiva na rozpoštění karbonů apod. tudíž když naleješ do 120ky syntetiku ktera vždy jezdila na mogul našich dědů tak ji pohřbíš jelikož se utrhne kus nečistoty-karbonu a přicpe mazaci kanalek a je hotovo...

(reakce na) Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 15:32 | Nahoru | #12
Pavouk106> jasně, však já jsem ti jenom řekl svůj názor Ale pokud bych tě mohl ještě trochu ovlivnit, poměr bych nechal pro jistotu na 1:30, protože panelka má malou plochu žeber a s tím spojené horší chlazení. Podívej se třeba na žebrování MZty...

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 15:55 | Nahoru | #13
říká se (takže to nemám z vlastní zkušenosti), že nové oleje rozpouští karbon a při přechodu na ně se může motor zadřít... Já osobně bych pro klid duše shodil hlavu a očistil jí + vršek pístu... Jinak do ČZ 471 používám olej 2T od Castrolu, s ničím jiným zkušenost nemám, takže nemohu soudit... Rozhodně bych neřešil, jestli to ten či onen olej namaže, Jawu a Čízu namaže všechno, takže neuděláš chybu ničím lepším než 2T (on to nameže taky, ale navíc zasere celej motor)

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 15:56 | Nahoru | #14
M2T míchat 1:25
Polosyntetiku 1:30
Syntetiku max 1:40 pak už hrozí přidírání

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2009 v 16:51 | Nahoru | #15
1:33-1:40 obyčejnej olej. V manuálu mám od výrobce doporučenej i M6A 1:18 . Dávám 1:40 Mogul 2T(100kč litr)do naturálu a nic a nikde nejni moc zachcaný od oilu. Teď to bylo rozebraný a píst,hlava a kolena jsou krásně suchý a vypálený do hněda a je tam M2T. Já bych tam polo i plnou synt nedal.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 16:53 | Nahoru | #16
Kup si něco co ma ATI TC a mužeš to kupovat furt to samý dokola (nejhorší je častá změna olejů ) a míchej to 1:40 max, má to bronz tak neexperimentuj s jeho životností. Plná sintetika je na jawě k prdu, bude ti kaší zasírat laufy víc než m2t, protože nedosáhneš tý teploty kdy hoří. Husqvarna je na jawu taky k ničemu, pokavad si nechceš dobrovolně odpravit už tak blbe mazaný ložiska na klice.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2009 v 16:53 | Nahoru | #17
z vlastni zkusenosti jsem jezdil na ricínovej olej z lékárny ,vejfuk budes mit jako novej.a lepe to pálí.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 18:34 | Nahoru | #18
Používám olej od Mounfieldu do dvoutaktu výborné skušenosti od MZ150, 250, Jawy 350 až po fekála pokaždé míchám 1:50 a žádný problém

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2009 v 19:13 | Nahoru | #19
pochybuju o tvým duševním zdraví:
1) M2T je naprosto dostačující, spolehlivej a prověřenej olej, u kterej neni důvod na předrevolučním východním motoru zavrhovat
2 ale hlavně, pokud tam hrkneš cokoliv jinýho než čistej minerál tak za týden kompletní GO :\

3 reakcí na tento příspěvek Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 19:20 | Nahoru | #20
jinak zapomněl jsem doplnit pár drobností....
- kamoš takhle na třipade odrovnal motor, totálně
- vyhnul bych se té zelené husqvarně, bavil jsem se s borcem kterýmu po roce neustálýho ježdění na tohle zelený psí sádlo v poměru 1:50 zrezly ložiska na klice. po go přešel na m2t a spokojenost. navíc minulej týden tady opět kdosi říkal že mu tenhle slavnej olej 2x za 30 tisíc zkurvil kliku
- v době kdy se tyhle mašiny vyráběly, lilo se do nich předepsaný M6A, který je předchůdcem M2T a m2t byl luxus ze snů. a byly s tim nějaký problémy když na to jezdili všichni? ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 19:56 | Nahoru | #21
memphis.unv> tri pade jsem mel cca dva roky v zacatcich lil jsem do ni pouze syntetiku esso,aral,castrol atp. a nikdy zadnej problem naopak kdyz jsem ji koupil mela ji nejaka vidle co do toho lil jen m2t a nejelo to vic jak 110km/h po 2mesicich uz jsem ji rozdrazdil na 140km/m samozrejme m2t neuskodi ale taky nezlepsi...a samozrejme 1:50 je dost ja daval vzdy 1:33-40 a v poho...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2009 v 20:09 | Nahoru | #22
memphis.unv: M6A a M2T jsou úplně odlišné kategorie olejů. M2T je recyklovaný vyjetý olej a má tendenci zasírat výfuky a vytvářet karbony. Nelil bych ho tam.
Do panelky 250 dávám Shell Advance SX 2T, poměr mezi 1:40 až 1:60 jak ruka padne a problémy nemám. Po zahřátí je kouř nepostřehnutelný a výfuky vydrží čisté mnohem déle, než u M2T.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2009 v 20:24 | Nahoru | #23
Teorii bokem - uvedu moje zkušenosti a názor.

Moje Panelka - na spodek motoru nalítáno opravdových 11tis v té době, válec preventivně po výbrusu. Na M2T motor šlapal spolehlivě - pak jsem zkusil polosyntetiku od Valvoline a do 800metrů se začala přidírat, na poslední chvíli se vymáčkla spojka a motor se dotočil. Upozornuji že ten olej Valvolina tam byl v poměru 1:25 a po rozebrání bylo citelné prasátko na stěně válce.

Tak tedy ? At si myslí kdo chce co chce, do japončíků dávám to nejlepší ale v rámci toho co dovoluje výrobce. A do Jawy ? Taky tak - M2T. Uvědomte si totiž, že v nějakým 70tým kdy se ještě šroubovaly panelky neexistovalo ani M2T a jezdilo se na M6. Tyx motory jsou na tyhle jak říkáte "sračky" stavěný a pokud není doslova do šroubku po GO, nic jiného bych tam ani nenalil. A co dodat ? Panelka na M2T šlape parádně, za ten poloviční interval debordelizace mi to stojí ale zatím jsem neměl co čistit i když ředím 1:30.

Má druhá Panelka se side naběhala 44tisíc kilometrů na M2T zatížená sidecarem a řidičem, často jeho manželkou, pak přišel na řadu výbrus. A věřte nebo ne - jedinný na co při renovaci nesáhnu, jsou skříně motoru. Ta klika je luxusní..

(reakce na) Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 20:28 | Nahoru | #24
memphis.unv> to hodně zaleži i na stavu motoru ne jen na oleji ja davam husqvarnu xp polosyntetika do aprilie a nedavno jsem sundal valec a parada,poměr davam 1:50 , kamoš zadřel s plnosyntetikou v poměru 1:40 takže to zaleži hodně i na jinejch věcech

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 20:29 | Nahoru | #25
nechci znevazovat fce m2t ale to si vyjel benzin ? si myslim ze 800metru ujede 350 na plovakovku

1 reakcí na tento příspěvek Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 20:29 | Nahoru | #26
koukám že podobný názor má i memphis

Dodám snad, že jedinný porblém s oleji byl tehdy u OilMasterů - M2T dokáže zaschnout do škraloupu, je husté, a když se tehdy nikdo o čerpadlo nestaral (a proč taky, nebo snad víte kde by se za komančů měnila třeba brzdovka jen proto že už je stará 2 roky ?), nemohl se pak divit že zadřel...

Osobně proti M2T nic nemám. Dřív jsem odsuzoval, ted vím že pro Ty stroje je to jedinný olej, u kterého víte na čem jste.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 20:30 | Nahoru | #27
milosek.m > Karb jsem čistil, takže byl na suchu. Moto předtím běžela aby se ohřála..

(reakce na) Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 20:31 | Nahoru | #28
Pavouk106 bylo by lepší kdybys tam daval neco lepšiho pro skutry nebo tak , hlavně tam nedavej olej pro vysokootačkové stroje protože v nizkootačkove motory maji nizke otačky a při nizkych hodně karbonuje i kvalitni olej

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 20:32 | Nahoru | #29
aprillialibor> To jsi uplně někde jinde. Bavíme se o starej 2T motorech, u kterých stihneš kafe než spadne z otáček na volnoběh... aprilka a další jsou vysokotočivý motorky s nicasilem, to už řešíš něco jiného než se tu probírá.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

23.2.2009 v 20:34 | Nahoru | #30
aprillialibor> Promin, ale to je ještě větší kravina - olej skůtráckej je taky pro točivý motory a ještě navíc pro Ty, který se na nich pohybují, tj. mají relativně konstantní vysoké obrátky... s tím bys časem přidřel i Aprillku.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka Jirk_K 11 23.1.2023 v 06:37 cmiral
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 Jirk_K 12 25.9.2022 v 07:45 udinar
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist