globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rakousko, Laděný výfuk - homologace
 
10.2.2009 v 07:48
Zdravím,
rád bych se zeptal jakou káte zkušenost s Policii v Rakousku ohledne otevrene koncovky? Plánuji, ze pojedu na Erzberg na silnici a bohuzel nemam na akrapy homologacni vlozky. Tak nevim jestli to mam riskovat. Diky
Předchozí
1 2
Následující

Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 07:54 | Nahoru | #1
To je čistě na tobě, jestli to riskneš. Rakousko a Neměcko není otevřeným nehomologovaným koncovkám otevřené. Když tě chytne policajt, co je na to vysazený, pokuta tě nemine, nesmlouvají. Ale stejně jako u nás platí, že s pitomcem se nedomluvíš. Znám případy, kdy buď si lidé museli koupit nový originál v dané zemi a nebo odstavit motorku na policejní parkoviště, jed domů, dovést si originál a pak odjet. Ale jsou i tací, co projeli tyhle země s laďákem a nikdo je nestavěl. Pokuta byla vloni od 15 - 30 000 kč, opět individuální situace.

Za sebe říkám: jedině originál nabo homologaci.

Dá se to řešit i tak, že si koncovky na výlet do Rakouska prostě od někoho půjčíš, kdo má originály doma.

Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 07:58 | Nahoru | #2
Nikdy jsme to neresili, v rakousku ani nemecku jsem policajta nevidel.

Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 07:58 | Nahoru | #3
Polda, co tomu rozumí, tak zároveň i chápe, a polda, co tomu nerozumí, tak většinou ani nic neřeší, bohužel jsou i výjimky potvrzující pravidlo, proto také radim před jízdou nasadit origo koncovky.

Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 08:00 | Nahoru | #4
Známej co bydlí v Rakousku,tak má na Ninje laďák a ani jednou z toho tu vložku nevytáhl,ikdyž přijel do Čech.Furt jezdí s ní a problém nemá.
Naopak kluk co od něj mám Biga mi říkal,že v Německu jezdil bez vložek a taky mu nikdo nic neřekl (spíš měl štěstí,že asi nikoho nepotkal... )

Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 08:04 | Nahoru | #5
Já měl na TLR otevřený Tenaxy, rány jako z děla a plameny 30cm za výfukama . Vložky se mě shánět nechtělo, dal jsem tam origa, zvuk to má brutální i tak v létě jedu do Itálie a nebudu dráždit užovku bosou nohou.

jedině origo.

1 reakcí na tento příspěvek Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 08:14 | Nahoru | #6
S tim pujcenim original koncovek to bude asi trosku problem, nemam bohuzel nikoho znameho s SP2. Dalsi vec je jestli se daji original koncovky nasadit na ladene svody.
No budu si to muset rozmyslet, jestli pojedu autem, nebo na motce.

Bohuzel taky u sve motorky nevim, jestli moje koncovky od Akrapovice jsou homologovane (spis tusim, ze je to Racing line a ty by byt asi nemeli). Podle fotek na strankach si nejsem tak zcela jist.
Jeste takovy dotaz, zameri se policiste spis na nahodnou kontrolu, nebo reaguji na zvukovy projev takoveho vyfuku? :).

Neni moznost koupit nejakou tlumivku do vyfuku? :)

Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 08:20 | Nahoru | #7
ahoj asi máte někteří dobrý štěstí na německý policajty protože já bydlím na hranicích do německa a už jsem s policajtama německýma měl hodněkrát co dělat ale opravdu záleží na koho se narazý některej tě pustí a jen tě upozorní a někdo tě dé hned pokutu a nebo tě sebere motorku když nemáš na zaplacení to samé je i s autem když nemáš na pokutu tak tě sebere klíče a jdi si kam chceš pěšky a taky bacha na dovozy z itálie pak když jezdíte po evropě a někdo tě chytne a zjistí že motorka byla kradená tak máš po motorce i po penězích bacha na to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 08:30 | Nahoru | #8
babynek> Zkus se optat u prodejce Akrapa, kámoš do svého sehnal homologační vložku. Do většiny Akrapů to prý jde, nevím přesně, sám mam Viper a do něj vložku nemají.

(reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 08:33 | Nahoru | #9
Roubi_R1> Oki vyzkousim, oficialni delaer je DKracing tady u nas?

1 reakcí na tento příspěvek Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 08:37 | Nahoru | #10
Bez homologace Rakousko už nikdy ! Jsou to feny

(reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 08:41 | Nahoru | #11
Jurawood> takze taky radis neriskova. mels nejake opletacky prave kvuli homologaci v Rakousku?

Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 08:45 | Nahoru | #12
babynek: jo no, kdyby kamoš dal najevo že umí německy, místo toho he? he? nerozumím... tak myslím že by jsme se jen tak domů nedostali.. Nakonec pokuty a pustili nás

Naposledy editováno 10.02.2009 08:45:38

3 reakcí na tento příspěvek Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 08:50 | Nahoru | #13
Upozopozornuju, ze zadna "homologacni vlozka" neudela z ladaku homologovany vyfuk! Pouze snizi hlucnost na pozadovanou legislativni uroven. Homologovany vyfuk je pouze ten, se kterym byl motocykl vybaven z vyroby, nikdy zadny jiny!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 09:16 | Nahoru | #14
PetrVTR_new> Mám laďák scorpion s vyjímatelnou vložkou, na výfuku je vyraženo homologační číslo, i s tímto by myslíš mohl být problém? Informuju se proto, protože mám možnost případně koncovku přehodit, originál sušim doma :)

(reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 09:22 | Nahoru | #15
PetrVTR_new> jasne to chapu, jen asi budu vice na ocich (usich) kdyz pojedu s otevrenou koncovkou.
je mi jasne, ze kdyz mam nehomologovane vyfuky tak to zadna ucpavka nezmeni.

Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 09:34 | Nahoru | #16
d

Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 09:35 | Nahoru | #17
mám nehomo akrapy, "na západ" dávám homo vložky

stavěli mě dvakrát, jednou je fuky nezajímaly, podruhé do nich strčili drát, jestli tam něco je...homo značku nezkoumali

jezdím za čáru 2-3x za sezonu, takže cca jednou za šest cest mě stavili

(reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 09:36 | Nahoru | #18

Dave81>PetrVTR_new> Mám laďák scorpion s vyjímatelnou vložkou, na výfuku je vyraženo homologační číslo, i s tímto by myslíš mohl být problém? Informuju se proto, protože mám možnost případně koncovku přehodit, originál sušim doma :)



Vyfuk se prochazi homologacnim rizenim s motocyklem, tj. je to neoddelitelne. Kdyz koncovky vymenis za jiny (coz se nesmi) tak uz se motocykl neshoduje se schvalenym typem, bez ohledu na to co je na vyfuku napsano. Takze abych to shrnul: ladak muze byl "homologovany" tj. plnit prislusne normy co se tyka hluku, ale motorka s jakymkoliv jinym nez originalnim vyfukem homologovana neni.

(reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 09:38 | Nahoru | #19

PetrVTR_new>Upozopozornuju, ze zadna "homologacni vlozka" neudela z ladaku homologovany vyfuk! Pouze snizi hlucnost na pozadovanou legislativni uroven. Homologovany vyfuk je pouze ten, se kterym byl motocykl vybaven z vyroby, nikdy zadny jiny!



homologovaný výfuk je výfuk s vyraženou homologací, tlumící vložkou a "doklady", které dostaneš při prodeji (hlavně v německu je vyžadují)

nemusí to být jen originály

1 reakcí na tento příspěvek Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 09:52 | Nahoru | #20
plati co jsem napsal
Ladak muze byl "homologovany" tj. plnit prislusne normy co se tyka hluku, ale motorka s jakymkoliv jinym nez originalnim vyfukem homologovana neni.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 10:02 | Nahoru | #21

PetrVTR_new>plati co jsem napsal
Ladak muze byl "homologovany" tj. plnit prislusne normy co se tyka hluku, ale motorka s jakymkoliv jinym nez originalnim vyfukem homologovana neni.



mýlíš se.
když koupíš homologovaný laďák od renomovaného výrobce (a prodejce), dostaneš papír, který bys měl mít při kontrole u sebe (jako malý tp)
na papíru je napsáno, pro který motocykl je tento výfuk určen a že je pro tento typ homologovaný (samozřejmě s tlumítkem)

samozřejmě titanové akrapy s vyraženým "racing use only" neuhádám nikde a tlumítka do nich dávám jen jako alibismus (a abych na první poslech neprudil)...ale už mi to jednou pomohlo

Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 10:21 | Nahoru | #22
Jak bych tam to taky radši neriskoval....Ale spousta Rakušáků i Němčourů jezdí s dost uřvanejma motorkama a taky to neřeší....Jinak já ze své zkušenosti radši doporučuji dělat, že člověk nerozumí ani slovo a rozmluvit se, jen když to cca 10 minut nefunguje....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 10:30 | Nahoru | #23
mariano> papír sem k výfukům dostal, všechno potřebné na nich je, jen z druhé strany nemám nic vyplněné (jako datum prodeje a podobné "nesmysly")

Koukají i na tohle nebo jim stačí jen ten samotný papír, kde je uvdeno na jakou mašinu to je homologované?

Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 10:34 | Nahoru | #24
Nevím, co jsme byly v Rakousku, tak jsme potkavali spoustu i místních motorkářů s laďákama a nevypadalo to, že by to nějak řešily. Nicméně jsem rád, že mám origo laufy a chci je mit i do budoucna na jiných mototkách, přecejenom jet na dovču s tím, že mi bude v zadu v mozku pořád hlodat červíček a zamrazí mě při pohledu nakaždého policajta..asi bych si to ani neužil.

(reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 10:47 | Nahoru | #25

mariano>PetrVTR_new>plati co jsem napsal
Ladak muze byl "homologovany" tj. plnit prislusne normy co se tyka hluku, ale motorka s jakymkoliv jinym nez originalnim vyfukem homologovana neni.

mýlíš se.
když koupíš homologovaný laďák od renomovaného výrobce (a prodejce), dostaneš papír, který bys měl mít při kontrole u sebe (jako malý tp)
na papíru je napsáno, pro který motocykl je tento výfuk určen a že je pro tento typ homologovaný (samozřejmě s tlumítkem)

samozřejmě titanové akrapy s vyraženým "racing use only" neuhádám nikde a tlumítka do nich dávám jen jako alibismus (a abych na první poslech neprudil)...ale už mi to jednou pomohlo



Přesně takto to je. Motorka může mít vyměněný výfuk, jestliže je to se všemy doklady. Pak je to homologované a nemůžou ti nic udělat. Mít originál z výroby není jediná možnost. To by se pak výrobci výfuků moc neuživili, kdyby bylo vše nelegální. Každopádně musíš mít ten správný výfuk a správné doklady.

A vložky nejsou samozřejmě proto, aby ti zlegalizovaly výfuk, ale aby snížilo riziko, že tě kvůli zvuku zastaví. Jestliže tě zastaví pro jinou věc, pak je jasné, že vůbec němci a rakušáci si kontrolu vychutnají.

2 reakcí na tento příspěvek Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 11:07 | Nahoru | #26
Mariano, taková řečnická otázka. Laďák sice může být homologovaný na ´´hluk´´(je to jedno, kdo jej vyrábí), když ale v dnešní době jej firma prodává jakoby schválený, jak to může projít? S žádným nesériovým výfukem motorka nesplní emisní limit Euro3, ani starší Euro2. Pak přeci nemůže být schválená k silnič. provozu? Nemůže plnit jen hlukový předpis, když neplní emisní. To je stejné jako např u pneu, ta může mít stejný rozměr, ale když je špatný rychlostní index, je stejný problém. Podobně je to s pancéřovými hadicemi, přetryskováním karburátoru atd. U nás se to neřeší, ale venku si toho pojišťovny speciálně u motorkářů všímají, aby ušetřili na plnění za pojistku. Osobně mě to taky štve, výfuky dělám přes 15 let. Ale i ten přímý výfuk se dá udělat tak, aby nebyl zcela bez odporu, ale aby systémem kuželů alespoň něco utlumil. Domnívám se, že správně to napsal PetrVTR new.

Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 11:15 | Nahoru | #27
No mě kdysi zastavili na hranicích a trvali na tom abych jim ukazal nejen vyrazeny homolog. cislo na laufu, ale taky ten doklad ktery k tomu je. oboje jsem mel. Je to asi 4 roky, takze jeste na hranicich byli celnici. Od ty doby nic, ale taky me od ty doby nezastavili ..

Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 11:45 | Nahoru | #28
co se stalo kamosovi- vyrazil na Varaderu do nemecka s nehomologovanyma koncovkama (znacku nevim), policajt jel vedle nej v aute, vytahl z okynka nejaky merak nebo co (pravdepodobne na mereni dB), po par metrech ho zastavil, dal mu luxusni pokutu a navic mu byly ladaky zabaveny. musel telefonovat do CR, aby mu kamos privezl origo tlumice... Za rok (nebo urcity cas) si je mohl vyzvednout zpet.. kruty co? skoro jako z prvni tridy..

Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 12:51 | Nahoru | #29
Zajímavý téma, říkám si, že sem měl docela štěstí. Byl jsem v Rakousku s nehomologovaným vejfukem, ale udělal jsem si do něj teda aspoň tlumivku, abych zbytečně neprovokoval.

Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 12:57 | Nahoru | #30
mám buella a na něm racing výfuk. je identický s originálem jen má na obouch stranách vývod ( origo má jen jeden)zajímalo by mě když sundám z výfuku ten štítek "racing ose only" a vyrazím na něj homologační číslo z origo výfuku tak jestli to projde nebo ne. co vy na to? dík
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist