globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa a 6 válec ???!!!
8.2.2009 v 20:17
3x motor Jawa 350 = 6 hrnků a 1050 ccm .
Je to skutečnost nebo fikce ? Nemáte někdo obrázky z boku ?

[URL=


Naposledy editováno 08.02.2009 20:38:47

Jawa a 6 válec ???!!!

8.2.2009 v 21:50 | Nahoru | #31
1100Virago > hmmm, myslím že to je dobrý radiátor jen by jsem ji nechtěl položit a pak zvedat, člověk by musel zavolat jeřáb

1 reakcí na tento příspěvek Jawa a 6 válec ???!!!

8.2.2009 v 21:53 | Nahoru | #32
nastupuje KRYZE, co takhle fotky bezválců - půjdu sebrat synkovi ELEKTRICKÝ KOLO!!!!

(reakce na) Jawa a 6 válec ???!!!

8.2.2009 v 21:55 | Nahoru | #33
1100Virago> ten zajímavej stojící přístroj vedle je hasičák, nebo NITRO?

(reakce na) Jawa a 6 válec ???!!!

8.2.2009 v 22:07 | Nahoru | #34

pesastor>nastupuje KRYZE, co takhle fotky bezválců - půjdu sebrat synkovi ELEKTRICKÝ KOLO!!!!



1 reakcí na tento příspěvek Jawa a 6 válec ???!!!

8.2.2009 v 22:33 | Nahoru | #35
Krásná práce! Už jsem viděl 4 válec Simson ještě model S50, ale takhle Jawku a dokonce s 6-ti hrnkem = profesí jsem konstruktér a hluhoce se skláním před stavitelem. Docela by mne zajímalo jak vyřešil napojení klikových hřídelů, vyplachování, jak docílil rovnoměrnosti chodu, posílení spojky, přenesení momentu motor, spojka, sekundární převod. PAN STAVITEL!!!
Co se týče modrého oblaku = stačí drobná úprava, aby se ložiska klikovky mazala olejem převodovým(samozřejmě utěsnění skříně simerinky) a lze používat směs v poměru dokonce nad 1:100!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa a 6 válec ???!!!

8.2.2009 v 23:55 | Nahoru | #36
mazání ložisek převodovým olejem mají všechny ČZ 476 a 477... pravda je ta, že hulí méně než jawky... přesto dost.... protože mazací poměr je obdobný...

Jawa a 6 válec ???!!!

9.2.2009 v 07:37 | Nahoru | #37
to nemuze moc klopit co?

(reakce na) Jawa a 6 válec ???!!!

9.2.2009 v 08:44 | Nahoru | #38
pech.>
Poměr je kalkulován na "mazut" M2T. Při použití Castrol TTS lze postupně přejít na 1:100.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa a 6 válec ???!!!

9.2.2009 v 09:07 | Nahoru | #39
Franky: Jakou drobnou úpravou lze dosáhnout mazání pravého ložiska pod dynamem olejem z převodovky?

Jawa a 6 válec ???!!!

9.2.2009 v 09:26 | Nahoru | #40
a co tak dva TLkový motory spojeny do sebe?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa a 6 válec ???!!!

9.2.2009 v 09:36 | Nahoru | #41
spieke: u jáwy je to možná porblém, u ČZ je to originál řešeno tak,. že kolov převodovce hází olej do vaničky, ze který vede dolů, mazací kanál k ložisku, a z druhé strany ložiska zase zpět do převodovky...

ložisko má jedno gufero zvenku u dynama, a druhé uvnitř klikové skříně, levé má gufero uvnitř klikové skříně, pak je ložisko jedno, s kanálkem jako vpravo,pak labyrint a pak druhé ložisko otevřené do prostoru spojkové skříně...

(reakce na) Jawa a 6 válec ???!!!

9.2.2009 v 10:10 | Nahoru | #42
pech.: Která ČZ to tak má? na to jsem ještě nenarazil.

Jawa a 6 válec ???!!!

9.2.2009 v 11:16 | Nahoru | #43
Pánové jsou prostě MECHANICI !!!
A 48 válců - to už je moc aji na chlapa !!!

Jawa a 6 válec ???!!!

9.2.2009 v 12:04 | Nahoru | #44
1100: 476/477

Jawa a 6 válec ???!!!

9.2.2009 v 13:39 | Nahoru | #45
ten chopper je skvely skoda ze to nelze provozovat i zde to bych si par jawek zkusil skloubit do jedne

Jawa a 6 válec ???!!!

9.2.2009 v 21:20 | Nahoru | #46
Už jste viděli 4T jawu? Někde to najdu, myslim že to byl motor z panelky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa a 6 válec ???!!!

9.2.2009 v 21:48 | Nahoru | #47
sojky: myslis toto? jawa 4t zrovna jsem na to koukal taky tezky mazec a sikovny chapec

Naposledy editováno 09.02.2009 21:49:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa a 6 válec ???!!!

9.2.2009 v 23:22 | Nahoru | #48
1100Virago>
Odvrtanou dírkou od převodovky.

Někdy okolo roku 1985, když jsem ladívávali pionýra jsme dokázali věci, nad kterými by leckterému Japonci se narovnaly zorničky do evropských parametrů !
Byly to ložiska kliky mazaná od převodů, k tomu směs oil Castrol TTS(z tuzexu) poměr 1:80 (nad tuto hranici už se při 90km/h zadíral), vyfrézování dalších 2-4 přepouštěcích kanálů přímo v pracovni ploše válce+k tomu ocelové pístní kroužky z Buzuluku. Upilování horní/dolní hrany pístu a spodní/přední pro prodloužení doby otevření kanálů(laborovali jsme i s otvory v pístu). Další věc s výsledkem nad očekávání bývalo podložení válce širším těsněním o cca 4-5 mm! Proměnlivý předstih zapalování - mechanické ad..

Jawa a 6 válec ???!!!

10.2.2009 v 00:24 | Nahoru | #49
Franky

já teda čumím, co jste všechno prováděli a to ke všemu s fichtlem. Potom lítal 90km/h? to musel bejt mazec...u nás jsem znal akorát 2 machry. Udělali na fichtloj místo pro 2 svíčky. Jel jsi na jednu a když se zanesla nebo odešla, přehodils fajfku a jels na druhou. Taky stavěli a překopávali mašiny (Jawy), ale takovýhle experimenty teda ani omylem...fakt super

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa a 6 válec ???!!!

10.2.2009 v 07:06 | Nahoru | #50
Franky: Sice si nedovedu představit, kudy by se dal vrtnou přívodní a zase odtokový kanálek z převodovky k pravému ložisku, ale je fakt, že kartery z Jawy nebo ČZ jsem neměl v ruce pěkných pár let.
Nedělali jste náhodou motory do motokár? Podobné divočiny páchali tady v okolí v 80. letech právě kárkaři, včetně čtyřstupňových převodovek do fichtla. Mustang po takových úpravách dokázal jet lehce přes stovku, akorát životnost motoru se počítala spíše na motominuty, než motohodiny

(reakce na) Jawa a 6 válec ???!!!

10.2.2009 v 15:53 | Nahoru | #51
amanzes> Jo to je ono.

Jawa a 6 válec ???!!!

11.2.2009 v 23:44 | Nahoru | #52
1100 virago: pokud bych narazil na prázný kartery, vyfotím ti to, nebo ti to sem ochoten vymodelovat v I-deasu, jak to tam je...

Jawa a 6 válec ???!!!

14.2.2009 v 13:34 | Nahoru | #53
1100Virago:Huuuuustýýýýý. Kolik to tak asi musí žrát? A jakej to má dojezd 10km?

Naposledy editováno 14.02.2009 13:36:14

1 reakcí na tento příspěvek Jawa a 6 válec ???!!!

14.2.2009 v 13:51 | Nahoru | #54
v poslednim čmn je gorilla 4válec (pokud to sem už nekdo nepsal)

(reakce na) Jawa a 6 válec ???!!!

18.2.2009 v 17:00 | Nahoru | #55
vonZahn> ja ale v jinym vlakne jinak tady vic o 4V http://www.wirthwein-motoren.de/40359.html

Naposledy editováno 18.02.2009 17:00:36

(reakce na) Jawa a 6 válec ???!!!

19.2.2009 v 14:14 | Nahoru | #56
Ninjista> Je to Zil.

Jawa a 6 válec ???!!!

20.3.2009 v 21:10 | Nahoru | #57
me by zajimalo jak udelal na te jawe 1050 prevodovku,, dyt kdyz se opre tech 100NM do seriove prevodovky tak ju to musi roztrhat na kasu.

(reakce na) Jawa a 6 válec ???!!!

20.3.2009 v 23:49 | Nahoru | #58
1100Virago>
Máš velmi slabou představivost-záleží jak moc hovíš technice. Je to úplně jednoduché = stačilo provrtat žebro výztuhy uložení ložiska- Nu a "za roh" jsi si nedělal násilí s nějakou dírkou navíc=když byl kanál natvarován dírky navíc se ucpaly. A v převodech se tak práší film, že mazání nebyl vůbec problém.
Co se týče takto mazaných ložisek byla živostnost o 100% vyšší.
Co se týče kanálů ve tvaru "drážky pro pero" uvnitř pracovní plochy válce ty trochu snižovaly výdrž pístu, ale ten stál 14,-Kč, kroužek 3,50- a ocelový nešel přes 10,-. Klika s ojnicí se nám neporouchala nikdy - a taková vyleštěná ojnice zlepšila chod motoru nevídaně.
Otáčky jsme úpravami doslali někam k 9 tis. a výkon odhadem o nějaké 2 kobyly výš. Po jedné z úprav jezdil pionýr na dvojku 60km/h dle tacho a na trojku dokázal na dálnici držet trvale 75km/h - rychleji se po chvíli začal zadírat.
Nakonec nejdražším tuningem byl olej Castrol TTS litr stával v tuzexu 39 bonů(jeansy Lee Cooper stávaly od 65 bonů). Ale když nebyly "soldi" dokázal mu slušně konkurovat MS 20 - vojenský do vrtulníků = ten byl snad ještě lepší než-li Castrol!!!
Jedna takováto "pila pionýr 20" s úzským plechem a řidítky s hrazdou přežila a stále ji vlastní prochodrážník Jirka Šroblů. Ten jej má dokonce ještě v původně námi míchané metalické "samodomo" světle modré barvě - lakováno ne dříve jak 1985. Toho jsem si půjčil v 1987 a objel sním s kamarády ČSSR (2,5 t.km za týden).

Jawa a 6 válec ???!!!

21.3.2009 v 02:07 | Nahoru | #59

Jawa a 6 válec ???!!!

22.3.2009 v 20:07 | Nahoru | #60
franky ono u pionýra nebyl problém ani tak s výkonem, jako spíš s odstupňováním převodovky.. to ale silnější motor také překousl, největším problémem bylo chlazení, které bylo na hranici únosnosti v sériovém stavu.... po poladění se na to muselo ostražitě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist