Je to skutečnost nebo fikce ? Nemáte někdo obrázky z boku ?
[URL=
Naposledy editováno 08.02.2009 20:38:47
1 reakcí na tento příspěvek Jawa a 6 válec ???!!!
1 reakcí na tento příspěvek Jawa a 6 válec ???!!!
Co se týče modrého oblaku = stačí drobná úprava, aby se ložiska klikovky mazala olejem převodovým(samozřejmě utěsnění skříně simerinky) a lze používat směs v poměru dokonce nad 1:100!
1 reakcí na tento příspěvek Jawa a 6 válec ???!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa a 6 válec ???!!!
1 reakcí na tento příspěvek Jawa a 6 válec ???!!!
ložisko má jedno gufero zvenku u dynama, a druhé uvnitř klikové skříně, levé má gufero uvnitř klikové skříně, pak je ložisko jedno, s kanálkem jako vpravo,pak labyrint a pak druhé ložisko otevřené do prostoru spojkové skříně...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa a 6 válec ???!!!
Naposledy editováno 09.02.2009 21:49:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa a 6 válec ???!!!
Odvrtanou dírkou od převodovky.
Někdy okolo roku 1985, když jsem ladívávali pionýra jsme dokázali věci, nad kterými by leckterému Japonci se narovnaly zorničky do evropských parametrů !
Byly to ložiska kliky mazaná od převodů, k tomu směs oil Castrol TTS(z tuzexu) poměr 1:80 (nad tuto hranici už se při 90km/h zadíral), vyfrézování dalších 2-4 přepouštěcích kanálů přímo v pracovni ploše válce+k tomu ocelové pístní kroužky z Buzuluku. Upilování horní/dolní hrany pístu a spodní/přední pro prodloužení doby otevření kanálů(laborovali jsme i s otvory v pístu). Další věc s výsledkem nad očekávání bývalo podložení válce širším těsněním o cca 4-5 mm! Proměnlivý předstih zapalování - mechanické ad..
já teda čumím, co jste všechno prováděli a to ke všemu s fichtlem. Potom lítal 90km/h? to musel bejt mazec...u nás jsem znal akorát 2 machry. Udělali na fichtloj místo pro 2 svíčky. Jel jsi na jednu a když se zanesla nebo odešla, přehodils fajfku a jels na druhou. Taky stavěli a překopávali mašiny (Jawy), ale takovýhle experimenty teda ani omylem...fakt super
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa a 6 válec ???!!!
Nedělali jste náhodou motory do motokár? Podobné divočiny páchali tady v okolí v 80. letech právě kárkaři, včetně čtyřstupňových převodovek do fichtla. Mustang po takových úpravách dokázal jet lehce přes stovku, akorát životnost motoru se počítala spíše na motominuty, než motohodiny
1 reakcí na tento příspěvek Jawa a 6 válec ???!!!
Naposledy editováno 18.02.2009 17:00:36
Máš velmi slabou představivost-záleží jak moc hovíš technice. Je to úplně jednoduché = stačilo provrtat žebro výztuhy uložení ložiska- Nu a "za roh" jsi si nedělal násilí s nějakou dírkou navíc=když byl kanál natvarován dírky navíc se ucpaly. A v převodech se tak práší film, že mazání nebyl vůbec problém.
Co se týče takto mazaných ložisek byla živostnost o 100% vyšší.
Co se týče kanálů ve tvaru "drážky pro pero" uvnitř pracovní plochy válce ty trochu snižovaly výdrž pístu, ale ten stál 14,-Kč, kroužek 3,50- a ocelový nešel přes 10,-. Klika s ojnicí se nám neporouchala nikdy - a taková vyleštěná ojnice zlepšila chod motoru nevídaně.
Otáčky jsme úpravami doslali někam k 9 tis. a výkon odhadem o nějaké 2 kobyly výš. Po jedné z úprav jezdil pionýr na dvojku 60km/h dle tacho a na trojku dokázal na dálnici držet trvale 75km/h - rychleji se po chvíli začal zadírat.
Nakonec nejdražším tuningem byl olej Castrol TTS litr stával v tuzexu 39 bonů(jeansy Lee Cooper stávaly od 65 bonů). Ale když nebyly "soldi" dokázal mu slušně konkurovat MS 20 - vojenský do vrtulníků = ten byl snad ještě lepší než-li Castrol!!!
Jedna takováto "pila pionýr 20" s úzským plechem a řidítky s hrazdou přežila a stále ji vlastní prochodrážník Jirka Šroblů. Ten jej má dokonce ještě v původně námi míchané metalické "samodomo" světle modré barvě - lakováno ne dříve jak 1985. Toho jsem si půjčil v 1987 a objel sním s kamarády ČSSR (2,5 t.km za týden).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Starý motor Jawa Nezařazené | Dajdo84 | 5 | 6.4.2021 v 10:48 Dolin |
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené | FiZzeR | 58 | 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR |
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené | Johny79 | 23 | 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak |
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené | Bert-Jawatesty | 12 | 1.6.2019 v 12:34 MartinED250 |
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené | chmatak1973 | 4 | 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i |