1 reakcí na tento příspěvek Simson pomoc
Edit: Přece jenom je to cca 20 let starej stroj, není možný od toho očekávat to stejný, jako zázraky dnešní techniky...
Naposledy editováno 10.01.2009 22:11:47
Jo a ještě něco, kdyby ty kabely ke světlu byly OK a dělalo to furt tak vem stahovák na magneto a ukostření cívky přepájej, občas se to těma velkýma vibracema přimo na motoru uvolní.
1 reakcí na tento příspěvek Simson pomoc
Kdyby se ti tu nedostalo pomoci, zkus forum Simson v Iglu
Naposledy editováno 10.01.2009 22:22:36
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson pomoc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson pomoc
Jakou nehodu mas na mysli?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson pomoc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson pomoc
Jestli se v elektrice nevyznas, tak to spis dej nekomu, kdo vi o co jde a je schopnej to promerit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson pomoc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson pomoc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson pomoc
Řezníík>A nemuže byt něco jak jsou takove ty krabičky plastove s kteryc jdou kontakty?
Mýslíš svorkovnici jo?1 reakcí na tento příspěvek Simson pomoc
takže světla a blinkry- projít všechyn kontakty, podle schématu (zde může bejt problém sehnat to správný) zkontrolovat alternátor a spínačku. pokud tohole bude dobré, bude asi třeba vyměnit tu krabici, která se toho týká, stojí několik stovek, pokud vím.
k tou startování, že ty to na sytič běží, bez něj ne, bych hledal v karburátoru, voda v benzínu, ucpaný trysky, nebo v nevhodnej svíčce, tu dej určitě předepsanou...
1 reakcí na tento příspěvek Simson pomoc
pech.>to není svorkovnice, simál máb s MZtama společnou jednu věc, a to že zapojení elektriky se měnilo do roka možná třikrát nehledě na zásadní rozdíly v elektrice 6v a 12v verzí a ty plastový krabičky, jak to nazýváte jsou sdružený obvody regulace dobíjení, napětí, zapalovacího modulu (teď už ale nevím jestli tyristorového, nebo tranzistorového)... ve spojení s poněkud choulostivou spínačkou, to občas dělá nevysvětlitelný problémy...
takže světla a blinkry- projít všechyn kontakty, podle schématu (zde může bejt problém sehnat to správný) zkontrolovat alternátor a spínačku. pokud tohole bude dobré, bude asi třeba vyměnit tu krabici, která se toho týká, stojí několik stovek, pokud vím.
k tou startování, že ty to na sytič běží, bez něj ne, bych hledal v karburátoru, voda v benzínu, ucpaný trysky, nebo v nevhodnej svíčce, tu dej určitě předepsanou...
ehm...tohle všechno sem mu už psal výše
a jediný co je na simsonoj plastový a má to něco společnýho s elektroinstalací je svorkovnice.Pokud myslíš tyristorový zapalování tak to je zalitý v jakýsi keramice.
1 reakcí na tento příspěvek Simson pomoc
Koupil jsem klukovi na naučení taky Simsona a po čase se objevil problém se zapalováním. Pořád černá svíčka, házela jiskru uvnitř izolátoru. Když jsem ji vyměnil, vše bylo O.K.
Po 2 dnech opět stejný problém. Při studeném motoru se sytičem nakopnout šel, při teplém motoru velmi špatně a nechtěl jít do otáček. Později nešel nastartovat vůbec.
Nakonec to bylo souběhem tří závad:
1.-Předešlý majitel vyměnil cívku pro zapalování (pod magnetem) a nějak si nevšiml, že matky na šroubech byly původně zakápnuté barvou proti povolení. Když jsem sundal magneto, jeden šroub chyběl a druhý byl povolený, takže cívka cestovala sem a tam. Jestli jsi tedy měnil světelnou cívku, mrkni na to uchycení.
2.-Po opravě cívky Simson stále nešel do otáček a špatně chytal. Mechoš co je opravuje, mi poradil gufero na klice. Prý u Simsona běžná věc. Soudruzi v NDR prostě udělali někde chybu :o) … Koupil jsem je za cca 30,-Kč a vyměnil. Simson chytá spolehlivě na první našlápnutí. ..Když se mění gufero, musí jít dolů magneto a taky snímač otáček s cívkami, takže si nezapomeň udělat značky , ať se pak nedrbeš s předstihem. Měnil jsem sice gufero pod magnetem, ale může to být i gufero na druhé straně od převodovky. Mrkni se, jestli ti neubývá olej v převodovce a rozhoď výfuk. Pokud mizí olej a výfuk je příliš zanešený, je to gufero u převodovky.
3. Ve finále jsem ještě rozhodil výfuk a vyčistil ho. Díky špatnému spalování byl pořádně ucpaný.
Simson teď frčí jedna báseň.
Co se blinkrů týče-kdyby byl problém s přerušovačem blinkrů, neblikala by ani jedna strana. Jinak přerušovač je na jedné desce a v jedné krabíčce s regulátorem dobíjení, ale dá se v pohodě nahradit obyčejným přerušovačem ze Š100, nebo podobným. Cena je asi 100-150,-Kč.
***Taky mi mechoš řekl, že se občas může střihnout pero na klikovce, které zajišťuje magneto. Potom se magneto protáčí a blbne elektrika.***
Ohledně toho hlavního světla - mrkni na upevnění té světelné cívky, jak jsem psal výše. Pokud se světlo rozsvítí až při vibracích, jak píšeš, podívej se taky na všechny kontakty a na žárovku. Někdy bývá vlákno přerušené tak, že to je jen těžko vidět a jen občas se dotkne.
Ať se daří
W.
1 reakcí na tento příspěvek Simson pomoc
wigo.dragstar>Ahoj.
Koupil jsem klukovi na naučení taky Simsona a po čase se objevil problém se zapalováním. Pořád černá svíčka, házela jiskru uvnitř izolátoru. Když jsem ji vyměnil, vše bylo O.K.
Po 2 dnech opět stejný problém. Při studeném motoru se sytičem nakopnout šel, při teplém motoru velmi špatně a nechtěl jít do otáček. Později nešel nastartovat vůbec.
Nakonec to bylo souběhem tří závad:
1.-Předešlý majitel vyměnil cívku pro zapalování (pod magnetem) a nějak si nevšiml, že matky na šroubech byly původně zakápnuté barvou proti povolení. Když jsem sundal magneto, jeden šroub chyběl a druhý byl povolený, takže cívka cestovala sem a tam. Jestli jsi tedy měnil světelnou cívku, mrkni na to uchycení.
2.-Po opravě cívky Simson stále nešel do otáček a špatně chytal. Mechoš co je opravuje, mi poradil gufero na klice. Prý u Simsona běžná věc. Soudruzi v NDR prostě udělali někde chybu :o) … Koupil jsem je za cca 30,-Kč a vyměnil. Simson chytá spolehlivě na první našlápnutí. ..Když se mění gufero, musí jít dolů magneto a taky snímač otáček s cívkami, takže si nezapomeň udělat značky , ať se pak nedrbeš s předstihem. Měnil jsem sice gufero pod magnetem, ale může to být i gufero na druhé straně od převodovky. Mrkni se, jestli ti neubývá olej v převodovce a rozhoď výfuk. Pokud mizí olej a výfuk je příliš zanešený, je to gufero u převodovky.
3. Ve finále jsem ještě rozhodil výfuk a vyčistil ho. Díky špatnému spalování byl pořádně ucpaný.
Simson teď frčí jedna báseň.
Co se blinkrů týče-kdyby byl problém s přerušovačem blinkrů, neblikala by ani jedna strana. Jinak přerušovač je na jedné desce a v jedné krabíčce s regulátorem dobíjení, ale dá se v pohodě nahradit obyčejným přerušovačem ze Š100, nebo podobným. Cena je asi 100-150,-Kč.
***Taky mi mechoš řekl, že se občas může střihnout pero na klikovce, které zajišťuje magneto. Potom se magneto protáčí a blbne elektrika.***
Ohledně toho hlavního světla - mrkni na upevnění té světelné cívky, jak jsem psal výše. Pokud se světlo rozsvítí až při vibracích, jak píšeš, podívej se taky na všechny kontakty a na žárovku. Někdy bývá vlákno přerušené tak, že to je jen těžko vidět a jen občas se dotkne.
Ať se daří
W.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Simson jake pneu Simson S 51 Enduro | Bluecz98 | 13 | 5.1.2024 v 17:05 Ozzy_ |
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 | pozdnímíza | 34 | 11.12.2023 v 05:11 mildanek72 |
Karburátor nefunguje Simson S 51 Enduro | Endiiis | 8 | 29.11.2023 v 12:57 vit51 |
Simson ztratil výkon z ničeho nic Simson S 51 Enduro | Endiiis | 9 | 28.11.2023 v 19:40 Kohlstein |
Simson, jak narovnat podsedlovku Simson S 51 Enduro | Bluecz98 | 11 | 24.10.2023 v 20:18 maku100 |