bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Simson pomoc
10.1.2009 v 21:53
Mám více probelmu ze simsonem. První, někdy nestartuje.Taky se stane že jedu dvě hodiny v kuse potom vypnu a už nenastartuju ale taky někdy po deseti minutách ale někdy ne.Občas mi ani nechytne. Druhý, dnes sem jezdil a uplně v pohodě,potom sem skoušel jet, po přemlouváni chytl ale jel jen se sytičem, a když zařadím a chcu jet tak se sytičem se to dusi a když vypnu sytič tak chcipne. Třetí, světlo svítí jen někdy to je když mám volnoběh a přidávám plyn tak sviti jen za určitych otáček, když jich je hodně tak začne simson vibrovat a světlo se zapne. Čtvrtá, blinkry. Když dám právy blinkr tak se zapne kontrolka na budiku ale blinkr nesviti, když zapnu levy blinkr tak svítí, nebliká ale kontrolka na budíku nesvítí. Todle necháu vubec. Tak jak to vidíte vy? Tuším že někteří porádi at do šrotu nebo tak ale to nejde. Prosím pomoc.

Simson pomoc

10.1.2009 v 22:07 | Nahoru | #1
no pokud ho chudáka rasuješ jak na té fotce u profilu tas se ani nedivim

1 reakcí na tento příspěvek Simson pomoc

10.1.2009 v 22:10 | Nahoru | #2
Přesně tak, ta motorka protestuje kvůli tomu, jak s tím zacházíš. Já vloni na Simsonovi jezdil, dalo by se říct, že každodenně, a nikdy s ním nebyl žádnej problém - však jsem se taky k němu nechoval, jak hovado...

Edit: Přece jenom je to cca 20 let starej stroj, není možný od toho očekávat to stejný, jako zázraky dnešní techniky...

Naposledy editováno 10.01.2009 22:11:47

(reakce na) Simson pomoc

10.1.2009 v 22:11 | Nahoru | #3
Lubos92> svatá pravda...

Simson pomoc

10.1.2009 v 22:18 | Nahoru | #4
Skoro vsechno je elektrika...a podle avataru je v ni voda Ne, ale elektrika by asi zvladla "repasi". Uz si ze Simsona moc nepamatuju

Simson pomoc

10.1.2009 v 22:19 | Nahoru | #5
To že když máš teplej motor a pak nechce nastartovat je možná způsobený zvolením svíčky-kup teplejší...s tim s sytičem-možná máš ucpaný trysky.to nesvítící světlo-zřejmě máš někde blbej kontakt->projdi kabely od cívky přes spínačku až do světla jestli je všude dobrej kontakt, vem kousek šmirglu a kontakty malinko obrus a prostříkni kontaktolem.No a ty blinkry-zřejmě máš někde uvolnění kabely, kabel od levyho blinkru a pravyho co vede do kontrolky sou spojený, tak si překontroluj jestli to neni někde vytrhlý......víc ti zatim asi nikdo víc neporadí.

Jo a ještě něco, kdyby ty kabely ke světlu byly OK a dělalo to furt tak vem stahovák na magneto a ukostření cívky přepájej, občas se to těma velkýma vibracema přimo na motoru uvolní.

1 reakcí na tento příspěvek Simson pomoc

10.1.2009 v 22:19 | Nahoru | #6
Problemy se startovanim muzou nakonec taky bejt od elektriky.
Kdyby se ti tu nedostalo pomoci, zkus forum Simson v Iglu

Naposledy editováno 10.01.2009 22:22:36

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson pomoc

10.1.2009 v 22:33 | Nahoru | #7
Suzuveverka> No jako ná te fotce, to bylo jen jednou prostě jsem zapadl a to sem zvedl ručně, a jinak simson byl po renovaci částečnee ale nic s elektřinou. Já už mněnil světelny pol co je v motoru, a furt nic, budu stím muset udělat víc. Měnil jsem i indučku i baterku a hodně věcí. A nemuže byt něco jak jsou takove ty krabičky plastove s kteryc jdou kontakty? Mně simson jezdil taky bezproblemu asi 3roky, ale po tom se stala nehoda, a od te doby to blbe cele.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson pomoc

10.1.2009 v 22:45 | Nahoru | #8
Řezníík> Bohuzel zrovna ja ti s elektrikou moc neporadim, ty kilometry dratu v simsonu jsou pro me zahadou
Jakou nehodu mas na mysli?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson pomoc

10.1.2009 v 22:48 | Nahoru | #9
Suzuveverka> Právě ta elektřina tu nechápu táky, něco mechanicke tojo to je logicke většinou ale elektřina neni pro mně. Nehoda už asi rok jsem nejel na tom pořádně protože se to tak děje od nehody kdy jsem pujčil kamarádovi simíka at mně i sebe odvzez na 100metru vzdálené pole, jenže on to asi v 50 napral do jedinho stromu co tam byl, předek byl na šrto ráfek uplně zdemolovany nádrž posunutá, stupačky atd no hruza, od te doby se to tak sere, já mám strach jet někde dál protože jak mi to někde chcipne nemám papiry atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson pomoc

10.1.2009 v 22:56 | Nahoru | #10
Řezníík> A jak si to dal prosimte dokupy? Musis mit ram do vrtule... Ja mela simala bouchnutyho na predek asi ve 30km/h a hnul se mi krk rizeni.
Jestli se v elektrice nevyznas, tak to spis dej nekomu, kdo vi o co jde a je schopnej to promerit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson pomoc

10.1.2009 v 23:12 | Nahoru | #11
Suzuveverka> Právě že s rámem nic nebylo aspon mylsím nijak se to nekroutí, ale předni hlinikove kolo bylo promáčkle až ke středu, že středu se ulomil kus hliníku co drží špice, bylá ohlá oska předniho kola a bylo ložisko na šrot. A nádrž a sedlo se posunulo neívm proč, ale s rámem asi nic neni nebo to nepoznám, ale jak pustím řidítka tak jede rovně bez vyvažováni a v zatáčce se moc nekroutí. Sám to nechápu. Já na tom simsonu dělal celou minulou zimu, tam je nobych dilu hafo a nejede to to mně štve.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson pomoc

10.1.2009 v 23:27 | Nahoru | #12
Řezníík> No, nechci malovat certa na zed, ale me se to zaclo projevovat az casem, jak se ta trubka krku vic a vic deformovala. Nakonec se se simsonem nedalo ani normalne zatocit a ted na podzim se pri odstrojeni ramu ukazalo, ze z trubky je docela hezka, na konci rozsirena, trumpeta. Nezda se mi, ze by ram, a vidlice taky, prezil takovou deformaci predniho kola bez ujmy.

(reakce na) Simson pomoc

10.1.2009 v 23:37 | Nahoru | #13
Suzuveverka> Já mněl částečně odstrojeno a nikde sem nic nepozoroval. No a když už tak se to ukáže, uvidíme. Já stejně po halvni moc nejezdím spíš šotoilna a ty boční, jen mně štve že to tak ten motor vypin, svtal binkry bych oželel ae motor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson pomoc

11.1.2009 v 00:44 | Nahoru | #14

Řezníík>A nemuže byt něco jak jsou takove ty krabičky plastove s kteryc jdou kontakty?

Mýslíš svorkovnici jo?

(reakce na) Simson pomoc

11.1.2009 v 01:40 | Nahoru | #15
KedaR_K> Asi jo asi to bude ono.

1 reakcí na tento příspěvek Simson pomoc

11.1.2009 v 08:35 | Nahoru | #16
to není svorkovnice, simál máb s MZtama společnou jednu věc, a to že zapojení elektriky se měnilo do roka možná třikrát nehledě na zásadní rozdíly v elektrice 6v a 12v verzí a ty plastový krabičky, jak to nazýváte jsou sdružený obvody regulace dobíjení, napětí, zapalovacího modulu (teď už ale nevím jestli tyristorového, nebo tranzistorového)... ve spojení s poněkud choulostivou spínačkou, to občas dělá nevysvětlitelný problémy...

takže světla a blinkry- projít všechyn kontakty, podle schématu (zde může bejt problém sehnat to správný) zkontrolovat alternátor a spínačku. pokud tohole bude dobré, bude asi třeba vyměnit tu krabici, která se toho týká, stojí několik stovek, pokud vím.

k tou startování, že ty to na sytič běží, bez něj ne, bych hledal v karburátoru, voda v benzínu, ucpaný trysky, nebo v nevhodnej svíčce, tu dej určitě předepsanou...

1 reakcí na tento příspěvek Simson pomoc

11.1.2009 v 08:46 | Nahoru | #17
světelná cívka , a pak v karbecu se ti povolil takovej velkej šroub.

(reakce na) Simson pomoc

11.1.2009 v 08:54 | Nahoru | #18

pech.>to není svorkovnice, simál máb s MZtama společnou jednu věc, a to že zapojení elektriky se měnilo do roka možná třikrát nehledě na zásadní rozdíly v elektrice 6v a 12v verzí a ty plastový krabičky, jak to nazýváte jsou sdružený obvody regulace dobíjení, napětí, zapalovacího modulu (teď už ale nevím jestli tyristorového, nebo tranzistorového)... ve spojení s poněkud choulostivou spínačkou, to občas dělá nevysvětlitelný problémy...

takže světla a blinkry- projít všechyn kontakty, podle schématu (zde může bejt problém sehnat to správný) zkontrolovat alternátor a spínačku. pokud tohole bude dobré, bude asi třeba vyměnit tu krabici, která se toho týká, stojí několik stovek, pokud vím.

k tou startování, že ty to na sytič běží, bez něj ne, bych hledal v karburátoru, voda v benzínu, ucpaný trysky, nebo v nevhodnej svíčce, tu dej určitě předepsanou...


ehm...tohle všechno sem mu už psal výše
a jediný co je na simsonoj plastový a má to něco společnýho s elektroinstalací je svorkovnice.Pokud myslíš tyristorový zapalování tak to je zalitý v jakýsi keramice.

(reakce na) Simson pomoc

11.1.2009 v 08:58 | Nahoru | #19

šmudla>v karbecu se ti povolil takovej velkej šroub.

To by mě zajímalo co je s karbeci od simsona za velkej šroub...

1 reakcí na tento příspěvek Simson pomoc

11.1.2009 v 10:17 | Nahoru | #20
Ahoj.
Koupil jsem klukovi na naučení taky Simsona a po čase se objevil problém se zapalováním. Pořád černá svíčka, házela jiskru uvnitř izolátoru. Když jsem ji vyměnil, vše bylo O.K.

Po 2 dnech opět stejný problém. Při studeném motoru se sytičem nakopnout šel, při teplém motoru velmi špatně a nechtěl jít do otáček. Později nešel nastartovat vůbec.

Nakonec to bylo souběhem tří závad:
1.-Předešlý majitel vyměnil cívku pro zapalování (pod magnetem) a nějak si nevšiml, že matky na šroubech byly původně zakápnuté barvou proti povolení. Když jsem sundal magneto, jeden šroub chyběl a druhý byl povolený, takže cívka cestovala sem a tam. Jestli jsi tedy měnil světelnou cívku, mrkni na to uchycení.

2.-Po opravě cívky Simson stále nešel do otáček a špatně chytal. Mechoš co je opravuje, mi poradil gufero na klice. Prý u Simsona běžná věc. Soudruzi v NDR prostě udělali někde chybu :o) … Koupil jsem je za cca 30,-Kč a vyměnil. Simson chytá spolehlivě na první našlápnutí. ..Když se mění gufero, musí jít dolů magneto a taky snímač otáček s cívkami, takže si nezapomeň udělat značky , ať se pak nedrbeš s předstihem. Měnil jsem sice gufero pod magnetem, ale může to být i gufero na druhé straně od převodovky. Mrkni se, jestli ti neubývá olej v převodovce a rozhoď výfuk. Pokud mizí olej a výfuk je příliš zanešený, je to gufero u převodovky.

3. Ve finále jsem ještě rozhodil výfuk a vyčistil ho. Díky špatnému spalování byl pořádně ucpaný.
Simson teď frčí jedna báseň.

Co se blinkrů týče-kdyby byl problém s přerušovačem blinkrů, neblikala by ani jedna strana. Jinak přerušovač je na jedné desce a v jedné krabíčce s regulátorem dobíjení, ale dá se v pohodě nahradit obyčejným přerušovačem ze Š100, nebo podobným. Cena je asi 100-150,-Kč.

***Taky mi mechoš řekl, že se občas může střihnout pero na klikovce, které zajišťuje magneto. Potom se magneto protáčí a blbne elektrika.***

Ohledně toho hlavního světla - mrkni na upevnění té světelné cívky, jak jsem psal výše. Pokud se světlo rozsvítí až při vibracích, jak píšeš, podívej se taky na všechny kontakty a na žárovku. Někdy bývá vlákno přerušené tak, že to je jen těžko vidět a jen občas se dotkne.

Ať se daří
W.

Simson pomoc

11.1.2009 v 10:39 | Nahoru | #21
taky jasem měl tento pekelný stroj dělalo to zhruba to samé až na ty blinkry takže ta černá plastová krabička co je na pravé straně jde s ní asi 5 drátu ta to dělala a světlo to bude světelná cívka běžnej problém rozdělej karbec a podívej se na ten sitič myslím na ten váleček ze spoda by tam měla být černá guma stavá se že vypadne a pak to dělá že se přechlastává a nejde do toček ty blinkry si myslím že bude prošlahlá kostra ten simák je fakt nacpanej el. když se tam něco posere jeto umění to najít ať se zadaří

Simson pomoc

11.1.2009 v 10:49 | Nahoru | #22
Díky moc všem za rady, právě světelny pol sem měnil.

Simson pomoc

11.1.2009 v 11:14 | Nahoru | #23
překlep sory

Naposledy editováno 11.01.2009 11:14:35

Simson pomoc

11.1.2009 v 15:56 | Nahoru | #24
Zdarec. S těma Simákama to je občas pakárna. Jsou to vcelku povedené stroje, ale když už se něco po....., tak z 90% je to elektrika. V tvém případě to vidím tak, že ti odešel ( anebo má před smrtí ) snímač otáček a budící cívka. Tohle jsou charakteristické příznaky. Cena těchto 2 dílů cca 1300kč. V lepším případě to občas dělá i tyristor ( krabička s 5 vývodama ). Ale ten občas stávkuje hlavně v létě z důvodu přehřívání a to spíše u starších ročníků. Cena nového je cca 500kč. U tohoto dílu nehraje roli napětí( 6V nebo 12V ). Když se do toho budeš pouštět, nezapomeň na vůle ložiska na klice. To poznáš tak, že pohybem rotoru do stran nesmí být žádné vůle. Při větší vůli nastává problém v tom, že se vydře vnitřní strana cívek a je vyděláno. Jestli ti to bude někdo přeměřovat, nezapomeň na to, že každá cívka i ten snímač mají a musí mít určité hodnoty. Kdybys měl zájem, snad bych je ještě našel.

Simson pomoc

5.4.2009 v 16:10 | Nahoru | #25
Hoši problem. Dva dny zpět sem jezdil a nejezdilo to vubec dobře jenom někdy ,když to bylo studene a pak když se to trocha zahřalo tak to tak jakoby venechavalo po troškach(prostě to nebylo ono) a včera sem přijel dom a už to ani neškytlo a svička haže jiskru.

1 reakcí na tento příspěvek Simson pomoc

6.4.2009 v 14:49 | Nahoru | #26
Hoši tak poradite mi někdo????????

(reakce na) Simson pomoc

9.4.2009 v 16:47 | Nahoru | #27
KeiKo> Já vubec nevím

(reakce na) Simson pomoc

27.12.2009 v 15:32 | Nahoru | #28

wigo.dragstar>Ahoj.
Koupil jsem klukovi na naučení taky Simsona a po čase se objevil problém se zapalováním. Pořád černá svíčka, házela jiskru uvnitř izolátoru. Když jsem ji vyměnil, vše bylo O.K.

Po 2 dnech opět stejný problém. Při studeném motoru se sytičem nakopnout šel, při teplém motoru velmi špatně a nechtěl jít do otáček. Později nešel nastartovat vůbec.

Nakonec to bylo souběhem tří závad:
1.-Předešlý majitel vyměnil cívku pro zapalování (pod magnetem) a nějak si nevšiml, že matky na šroubech byly původně zakápnuté barvou proti povolení. Když jsem sundal magneto, jeden šroub chyběl a druhý byl povolený, takže cívka cestovala sem a tam. Jestli jsi tedy měnil světelnou cívku, mrkni na to uchycení.

2.-Po opravě cívky Simson stále nešel do otáček a špatně chytal. Mechoš co je opravuje, mi poradil gufero na klice. Prý u Simsona běžná věc. Soudruzi v NDR prostě udělali někde chybu :o) … Koupil jsem je za cca 30,-Kč a vyměnil. Simson chytá spolehlivě na první našlápnutí. ..Když se mění gufero, musí jít dolů magneto a taky snímač otáček s cívkami, takže si nezapomeň udělat značky , ať se pak nedrbeš s předstihem. Měnil jsem sice gufero pod magnetem, ale může to být i gufero na druhé straně od převodovky. Mrkni se, jestli ti neubývá olej v převodovce a rozhoď výfuk. Pokud mizí olej a výfuk je příliš zanešený, je to gufero u převodovky.

3. Ve finále jsem ještě rozhodil výfuk a vyčistil ho. Díky špatnému spalování byl pořádně ucpaný.
Simson teď frčí jedna báseň.

Co se blinkrů týče-kdyby byl problém s přerušovačem blinkrů, neblikala by ani jedna strana. Jinak přerušovač je na jedné desce a v jedné krabíčce s regulátorem dobíjení, ale dá se v pohodě nahradit obyčejným přerušovačem ze Š100, nebo podobným. Cena je asi 100-150,-Kč.

***Taky mi mechoš řekl, že se občas může střihnout pero na klikovce, které zajišťuje magneto. Potom se magneto protáčí a blbne elektrika.***

Ohledně toho hlavního světla - mrkni na upevnění té světelné cívky, jak jsem psal výše. Pokud se světlo rozsvítí až při vibracích, jak píšeš, podívej se taky na všechny kontakty a na žárovku. Někdy bývá vlákno přerušené tak, že to je jen těžko vidět a jen občas se dotkne.

Ať se daří
W.

Na ten přerušovač ze škodovky bych nesázel.V případě že ho tam dáš ti přestane simson dobíjet,mám s tím velkou zkušenost,takže pokud máte kdokoliv problém s blinkry dejte si tam original ELBA stoji 490kč vyplatí se to.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Simson jake pneu Simson S 51 Enduro Bluecz98 13 5.1.2024 v 17:05 Ozzy_
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 pozdnímíza 34 11.12.2023 v 05:11 mildanek72
Karburátor nefunguje Simson S 51 Enduro Endiiis 8 29.11.2023 v 12:57 vit51
Simson ztratil výkon z ničeho nic Simson S 51 Enduro Endiiis 9 28.11.2023 v 19:40 Kohlstein
Simson, jak narovnat podsedlovku Simson S 51 Enduro Bluecz98 11 24.10.2023 v 20:18 maku100


TOPlist