globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/638-640
 
15.11.2006 v 19:06
Zdravím všechny motoblázni jezdící na Jawách a ČíZách... Musím konstatovat, že to jsou výborné stroje a zajímalo by mě, jak si je ceníte vy??? já konkrétně jezdím ja 350/638 a nemůžu si stěžovat... Výborný stroj... Tak pište zkušenosti


Naposledy editováno 18.07.2009 16:13:45
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Jawa 350/638-640

11.12.2006 v 17:22 | Nahoru | #31
Jawar350> Musis mit tu fotku nekde na webu (na svych strankach, an strankach kamarada, jsou i specialni servery pro ukladani fotek) ... sem do fora pri psani prispevku vlozis jeji link (adresu kde se nachazi) a to je vse...

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638-640

4.4.2007 v 13:38 | Nahoru | #32
též si nějak memůžu stěžovat na mou 350,když už se něco vysere tak je jen maličkost(jednou sem myslel že je to hodně vážný,ale naštěstí nic).jen by mě zajímalo kolik vám to dá maximálku,130km/h se mi zdá být na 350 docela málo,ikdyž v techničaku je 120km/h.

(reakce na) Jawa 350/638-640

4.4.2007 v 17:12 | Nahoru | #33
lada_3000>když sem tam měl 100 trysku tak mi jela podle tacha 140km/h,ale nešla d otáček tak sem dal trysku 92 a ted jede něco přes 130 :D

(reakce na) Jawa 350/638-640

4.4.2007 v 20:58 | Nahoru | #34
lada_3000>na digitálu z kola se mně tam zjevilo číslo 132. Bylo to z mírnýho kopečka a motorka by asi ještě jela trochu víc, ale už sem musel brzdit a navíc sem neměl to srdce to ještě víc točit.

Jawa 350/638-640

5.4.2007 v 07:13 | Nahoru | #35
No mě naměřilo mondeo 148, takže tak 140 reálnejch, točilo se to někam okolo 6000, ale měla upravenej motor

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638-640

5.4.2007 v 07:43 | Nahoru | #36
Chlapci - jsem z Týnce, celá rodina makala v Jawě ... a tak snad vím, o čem mluvím. Jawy do poloviny šedesátých let, kdy se odehrál nepovedený pokus o zavedení unifikované řady, byly světová špička v cenově dostupných motorkách. Pak do roku 1973 se to potácelo od zdi ke zdi, ale ještě to šlo. Pak přišla 634 zaměřená na "sovětského zákazníka", který skousnul všechno a kvalita ho moc nebrala ... a bylo "po žížalkách". Tahle řada (634 až 640) měla tisíc výjimek z norem a zaostala za světem už v těch 70.letech. Jenže sovětský zákazník jich ročně bral téměř 100 tisíc, tak proč se snažit o lepší - že.
Po roce 1989 se na Jawě podepsali ošklivě někteří zlatokopové. Velkou nadějí třeba byla 250 vodník, ..., nebo se jednalo s japonským strategickým partnerem, ... jenže někteří na to šli od lesa (hájku nebo Hájka?) a mysleli jen na vlastní kapsu ..

A dnes se staví jednak "skoro Čína" (125) a "skoro Německo" (650). Jenže si musíme zvyknout, že za Evropu se platí a že "pravý Němec" stojí přes 200 tisíc a tak i ta Jawka 650 už nemůže stát třeba 90 000 (jak jsem zaslechl některé "odborníky").

Jo - a modlete se, ať to Jawa ustojí ... nějak se limitně blíží k nule.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638-640

5.4.2007 v 08:27 | Nahoru | #37
50ccm> Ale tohle jsme tady slyšely už tisíckrát

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638-640

5.4.2007 v 12:14 | Nahoru | #38
Jawaweb>
Tak jsi to slyšel (četl) po 1001 :D
Je to prostě tak.
Opatruj si svojí jawičku a klidně si na ni buď hrdý(každá liška chválí svůj ocas).
Mně nevadíš, pokud zrovna nejedu zrovna za tebou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638-640

5.4.2007 v 12:32 | Nahoru | #39
50ccm> No 640 už je dávno prodaná, ale samozřejmě v garáži odpočívá stadion, sportka a mnohé další ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638-640

5.4.2007 v 13:43 | Nahoru | #40
Jawaweb>
Já mám v garáži S22 a Mosquito :) A taky Fiat 600. A kolo Premier.)! A žádný místo :puke:

50 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638-640

5.4.2007 v 13:52 | Nahoru | #41
50ccm> Z toho si nic nedělej, mě tam taky zaclání AERO 30)))

(reakce na) Jawa 350/638-640

18.4.2007 v 23:32 | Nahoru | #42
lada_3000>>
to se bude řešit do nekonečna,ale myslím,že to závisí na větru a pořádným kopcu a tak bych dal rozmezí 130-150km/h ?!

Jawa 350/638-640

5.5.2007 v 17:33 | Nahoru | #43
Na svý 640 jsem měl jenom pár dní pohodlnýho ježdění, ale při takovým malým testu z docela krátkýho kopce mi to na chvíli ukazovalo 140 km/h, hned jsem pak brzdil do zatáčky a plyn nebyl úplně naplno, takže můj tip na maximálku je tak 155 km/h, ale nezkoušet moc dlouho, nebo by to nemuselo dopadnout dobře *no*

(reakce na) Jawa 350/638-640

11.5.2007 v 21:17 | Nahoru | #44
KissKiss>Taky mám 638, ale koupil jsem jí od jednoho kluka na vesnici. On se v ní zřejmě furt vrtal, kvůli spojce jsem se málem zabil (dal tam něco,co tam bejt nemělo). Ale pak jsem z ní za nemalý peníze (takový,že bych za ně pořídil ještě jednu Jawu) nechal udělat krasavici. Je černá, červený sedlo a vidle a blatník jsou ze 640. Je to takovej tančík. Jezdil jsem před ní na ER-5, ale ta mi proti ní přijde jak pro holky. Ale samozřejmě je to lepší motorka než Jawa, ale tady si hold na naše Jawy potrpíme.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638-640

15.5.2007 v 21:03 | Nahoru | #45
Chci si koupin jawu, ale peníze nejsou. Tak uvažuju, že si koupím 350/639. Časem bych si ji rád upravil do podoby 640. Nevíte někdo jestli a kde se dají sehnat díly ? (sedlo, nádž, plasty) Diky

(reakce na) Jawa 350/638-640

16.5.2007 v 08:26 | Nahoru | #46
seamus> V Týnci nad Sázavou je podniková prodejna. Otevřeno ale jen ve všední den od 7.00 do 15.00, má polední přestávku ... prostě socialismus. Je tam sama nějaká paní Breburdová, která tomu absolutně nerozumí a musíš jí říct podle katalogu (který tam má), co přesně potřebuješ. Telefon na ni najdeš na www.jawa.as, ale nemá valné ceny se s ní po telefonu vybavovat.
Ceny tam jsou slušné. Např. jsem koupil origoš blinkry po 177,-Kč. Jenže už tam neměla žárovky! A které tam patří - to hledala v tom katalogu!
Dobře by ti poradili chlapi z fabriky, ale to vyžaduje osobní kontakt. Až tu mašinu koupíš, tak řeš, co dál.

Jawa 350/638-640

16.5.2007 v 09:47 | Nahoru | #47
Ppravdu jediný problém u 350 638-40 je středové uložení klikovky. Jinak jednoduchý - tedy spolehlivý stroj.

Na motoride napsal kluk, co bych asi opisoval (text dále) - udělal jsem si nové čelo a je všecko zatím ok. sice nenajezdím moc, ale jezdím co to dá - a motor mám na dva karbce. jede to fakt pěkně. nakonec jsem se nas.. a ještě šesti imbusama zajistil to čelo svrtáním s karterama. Ale dojel jsem vždycky i s propáleným a zadřeným pístem 100 km, s vysypanejma středovejma ložiskama... Jiná závada jedině spálenej usměrňovač a relé dobíjení, spojku mám 45 tis. původní a u spojek problém nastává často někde jinde: (je to jako když ti klepe motor, uděláš výbrus ložiska a pak tě raní mrtvice, když nastartuješ a klepe to stejně :lol: ). U spojek často problém, že praskne vypínací páčka vautomatu v místě dotyku s páčkou, za kterou tahá lanko.(nemám fotku) Nebo se v místě styku vytvoří dolík - pak zadrhává, špatně vypíná. To jsem opravoval asi 3x.
Jěště radící vidličky, trojkové kolo, a to je asi všecko :) :) .

moze to byt aj vymlatene ulozenie hlinikovej stredovej prepazky v ktorej su ulozene prostredne hl.loziska kluky. U 638 je to casta zavada, kedze ten medzikus je prilis odlahceny a stykova plocha ktora sa opiera o kartre je mala a dochadza k vytlkaniu ulozenia tohto medzikusu. (po demontazi zistis aj hmatom ze v mieste dotyku v kartroch sa vytvorila kvazi drazka. Starsie typy Jawiek mali medzikus masivnejsi a nebol s tym problem.
k tej prepazke, mazanim nic nevyriesis. Problem je, ze ta prepazka, povodne u starsich Jawiek v tvare plneho kotuca je kvoli redukcii hmotnosti zoslabena, stycne plochy su male, jednoducho su tam tenke steny=mala stykova plocha. Potom dochadza k tomu ze sa to v stycnych plochach vytlka a vznika vola. Starsie Jawky dokonca tuto prepazku mali aj upevnenu pomocou skrutiek, v 638 je tam len kolik, ktory vymedzuje polohu.
Kedze v tej prepazke su 2 stredove hl. loziska kluky, tak vplyvom zatazenia od dynamickych sil dochadza k vymedzovaniu tej vole a k naslednemu klepotu. K tomu vytlkaniu moze dochadzat aj kvoli zle vystredenej kluke.
Niektory to skusali aj vlepovat tekutymi kovmi, ale kedze je to dynamicky namahane, tak vacsinou to dlhu zivotnost nemalo.
Znamemu na 638 som to v minulosti opravil tak, ze som dost komplikovane upravil medzikus zo starsej Jawky, kde sa pouzival ten masivnejsi . Trebalo vkladat vlozky na ine loziska, labyrinty... musi to robit skuseny sustruznik, lebo musis dodrzat suosovast vonkajsieho priemeru s vyvrtom pre loziska. Ak to nedocielis, budu ti odchadzat hl. loziska, kedze stredove loz. nebudu suosove s krajnymi loziskami a kluka sa ti bude priecit.

(reakce na) Jawa 350/638-640

16.5.2007 v 14:52 | Nahoru | #48
seamus> Hele, zkus v Praze Moto Růžička, V korytech 20:http://mujweb.cz/www/motoruz/. Sehnal jsem tam dobrý věci, prodavač tomu rozumí a nebudeš muset jezdit do Týnce.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638-640

16.5.2007 v 15:22 | Nahoru | #49
Chci se zeptat majitelů Jawy 350, kolik km jsou schopný najet za den v kuse. Myslím třeba nějaký celodenní výlety apod. Moje zkušenost je taková, že už mě tak po 120 km celkem bolí záda. Ale asi to chce bejt hold trochu větší tvrďák. Kolik zhruba dáváte?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638-640

17.5.2007 v 07:35 | Nahoru | #50
Mě teda vždycky bolela prdel :) , ale moc jsem nejezdil. Max za den 200 tam a 200 zpět. Ve dvou asi 180 km a to už bylo blbý, na nabalený motorce nebylo kam poposednout a naložená moc nejela. Ale jinak já myslím že 638 639 mají relativně pohodlný sedlo a spolujezdec ve srovnání s japoncema sportama nebo endurama taky. Problém je, že ta motorka by měla mít 50 koní, aby cesta trochu odsejpala. Ovšem P.Hošťálek na YUKI si to taky odseděl... I na jawě se dá 500 za den, záleží, jak moc plechovou ji máš :lol: *yes*

(reakce na) Jawa 350/638-640

17.5.2007 v 07:50 | Nahoru | #51
Dante> Já jsem tam měl MX řidítka, závažíčka a ve dvou jsme jezdili tak do 400km

(reakce na) Jawa 350/638-640

17.5.2007 v 07:52 | Nahoru | #52
laďa prášil> Spolujezdkyně tvrdila, že se jí sedělo líp na 640 než 638 a mě nakonec asi taky. Dala se držet cestovka okolo 90 - 100

Jawa 350/638-640

17.5.2007 v 08:07 | Nahoru | #53
Je fakt že já na 640 ujel asi 10 km :) takže jsem nezískal moc dojmů..

Jawa 350/638-640

17.5.2007 v 19:00 | Nahoru | #54
Mám hodně nízký řidítka a max. se dá najet vcelku (s nějakejma krátkejma zastávkama, že se na něco jukneš a tak) tak 200km, pak už mně docela bolej ruce, záda a za krkem a to nejsem nějaké chatrné postavy, ale taky mám snad kolem 190cm. Ale věřím, že je to jenom o zvyku.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638-640

17.5.2007 v 19:12 | Nahoru | #55
Taky mám převařený nižší řidídka, bo mě zase nebaví sedět jak panák.. ale nám s botama 2m takže prostě mám jen spíš natažený ruce :lol:

(reakce na) Jawa 350/638-640

18.5.2007 v 00:26 | Nahoru | #56
jak kdy,záleží na náladě a větru ;) ale 150km bez pauzy no problem,chce to jen trénovat :thmubup:

(reakce na) Jawa 350/638-640

27.5.2007 v 13:25 | Nahoru | #57
Jawaweb>na 250 sportce z 60 let chorvatsko a spátky bez problémů tak nevy proč na 350 bych se měl bát? zastavim na červenou a než padne zelená tak se dá jakákoli závada odstranit
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist