1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640
trungsi>Debílek,kterej jezdil celej život na jawičce s jedním olejem a nezkusil jiný nemůže říkat že jinej je lepší!!!Já jiné zkoušel a vím na co má jawa jezdila nejlíp.To tu za chvíli může říkat,že ta jeho jawa je nejrychlejší,protože jezdí 140 pořád.Jenže je spousta lidí co jim jezdí rychleji jenže se na tohle fórum nedostanou.
Mluvis o sobe? to by sedelo
trungsi>Debílek,kterej jezdil celej život na jawičce s jedním olejem a nezkusil jiný nemůže říkat že jinej je lepší!!!Já jiné zkoušel a vím na co má jawa jezdila nejlíp.To tu za chvíli může říkat,že ta jeho jawa je nejrychlejší,protože jezdí 140 pořád.Jenže je spousta lidí co jim jezdí rychleji jenže se na tohle fórum nedostanou.
Mistře překročil jsi hranice slušného chování. jo na netu se to uráží dobře, co.
Mám něco najeto, Paťa taky dle mne tu mluvíš nesmysly, měj se hezky M
Motor Čiháček.Na karburátor jsem dostal návod přímo z TK-moto.Graf by byl.Jenže ta firma co mi to kdysi měřila už není.Jablonec-KAWASAKI centrum
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640
Paťa.>trungsi>Debílek,kterej jezdil celej život na jawičce s jedním olejem a nezkusil jiný nemůže říkat že jinej je lepší!!!Já jiné zkoušel a vím na co má jawa jezdila nejlíp.To tu za chvíli může říkat,že ta jeho jawa je nejrychlejší,protože jezdí 140 pořád.Jenže je spousta lidí co jim jezdí rychleji jenže se na tohle fórum nedostanou.
Mluvis o sobe? to by sedelo
ne o tobě.O mě těžko,protože jsem zkusil jiné oleje ty jen jeden.Tak si to znovu přečti ať to pochopíš.....jo já zapoměl...vždyť......
Grifindoor>Jawka má hulit, to by nebyla třinda. A co se týče výběru oleje, neni to jen o shellu. Tk já sem lil do svý třindy polosynt. motul 1:70 a šlapala jak fík, zahulila jen za studena a pak jen tk zapářila při plnym plynu. Z výfuků nikde nic neteklo, ani se nepotily u kolen. A spotřeba nepřesáhla 5,5l ani při stylu furt plnej knedlík. Většinou se pohybovala kolem 4,2 l a když sem chtěl, tk sem se vešel i do 3,5l(hodně úsporná jízda a max.80km/h)
Hele tady Grifindoor měl spotřebu taky stejnou jako já.Motul jsem nezkoušel,ale repsol,castrol a valvoline.S těšmito oleji jsem se nikdy na spotřebu 3,5litrů nedostal.Se shellem ano.Vadí to někomu???Mě ne.Já myslím,že pokud se někdo o motorku stará tak dělá vše proto aby muz jezdila co nejlíp a byla co nejhezčí.Podle toho co tu pořád melete vidím jen holou závist.Navíc mě to nemůže rozházet,protože tu jawičku jsem měl jezdila tak jak jsem říkal a měla to co jsem psal.Takže vaše názory skutečnost prostě nezmění.
trungsi>Paťa.>trungsi>Debílek,kterej jezdil celej život na jawičce s jedním olejem a nezkusil jiný nemůže říkat že jinej je lepší!!!Já jiné zkoušel a vím na co má jawa jezdila nejlíp.To tu za chvíli může říkat,že ta jeho jawa je nejrychlejší,protože jezdí 140 pořád.Jenže je spousta lidí co jim jezdí rychleji jenže se na tohle fórum nedostanou.
Mluvis o sobe? to by sedelo
ne o tobě.O mě těžko,protože jsem zkusil jiné oleje ty jen jeden.Tak si to znovu přečti ať to pochopíš.....jo já zapoměl...vždyť......
Zkousel jsem nekolik oleju, jen se kazdou malickosti nechlubim na netu
Jinak viz marty
Edit: zkus si nastudovat neco o motorech a o tom, co dela olej ve smesi ve 2T a zjistis, ze ovlivnit spotrebu tak, aby byla meritelna, ten olej proste nedokaze...
Jj, mas pravdu, asi ti zavidime... ten slovnik... mam se jeste hodne co ucit
Naposledy editováno 30.12.2008 16:04:21
2 reakcí na tento příspěvek Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640
Naposledy editováno 30.12.2008 16:08:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640
novej>Při jízdě se mi točí kola. BMW F 650 GS Dakar - poradí mi někdo hm??
Zmáčkni páčku u pravé ruky a pedál u pravé nohy - jinak co sem slyšel tak u těchto strojů to je častý problém.
EDIT: musíš jet minimálně kolem 80km/h jinak to tolik nefunguje a !!!POZOR!!! - nepouštět jinak se to hned zase objeví
Naposledy editováno 30.12.2008 16:19:11
A spotřeba se neměří po zakoupení jedné nádrže.O tom by se dalo polemizovat.No a nikdo se tu nechlubí.A propó ten komu byly moje rady určeny si to již pochvaluje.Nehledě na to,že jsem mu přesně řekl co bude mít ve výfukách potom valvoline oleji.A co myslíte???Bylo to tam!!!!
Při nemění oleje při provozu po určitých kilometrech dané výrobcem se může zadřít motor.Tím pádem vám spotřeba klesne na nulu
Nebo motor po určitých dalších kilometrech ztrácí výkon zvyšuje se tření dílů v motoru,protože viskozita oleje je již dávno jiná než má být.Tím pádem je spotřeba vyšší.Čím déle se jezdí tak spotřeba stoupá.Ne samozřejmě moc(pro ty co mají velký voči),ale stoupne.
Pak jsou také oleje,které mají jiné vlastnosti.Tím teď myslím
Syntetické,polosyntetické a obyčejné.Podle jistých nejmenovaných lidí olej nemá vliv na spotřebu.Tak by mě zajímalo když nemá vliv na spotřebu(já říkám že vliv má a to i na výkon motoru a vše ostatní)proč závodníci jezdí na ten nejlepší olej co každá firma vyvinula????
1 reakcí na tento příspěvek Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640
http://www.oleje.cz/...ky_vlastnosti_oleju3
Testy na měření úspory paliva jsou zahrnuty do různých výkonových specifikací. V Evropě se jako srovnávací olej používá standardní olej SAE 15W-40 a jako lehkoběžné oleje se označují ty, které při testu vykazují spotřebu paliva menší přibližně o 1,0 až 2,5 %. V klasifikaci ACEA jsou jako lehkoběžné označovány oleje A1/B1 či A5/B5, v klasifikaci VW oleje 503.00/506.00/506.01. Všechny tyto oleje mají sníženou hodnotu HTHS viskozity těsně nad 2,9 mPa.s a stanovená procenta úspory paliva oproti oleji SAE 15W-40 lehce splňují. V praxi lze u většiny těchto olejů očekávat úsporu paliva přibližně kolem 5 %, někdy i více. U mého vlastního vozu při použití oleje SAE 0W-30, ACEA A5/B5 náhradou za SAE 5W-30, ACEA A3/B4 klesla spotřeba benzinu ze 7,3 l/100 km na 6,8 l/100 km. Obě hodnoty byly měřeny dlouhodobě při běžném, převážně dálničním provozu v letních měsících.
1 reakcí na tento příspěvek Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640
Andrysek.01>Já sem měla motorku po jednom "borci" a on tam lil dost oleje ,tak mi to čouuuudilo tak jsem při dalším tankování olej nenalila a supr,teď už liju podle toho správného poměru... neim můj maličkej komentářek
správně.Hodně šťastných kilásků
Já si totiž myslím,že je to jako se vzducháčem.výrobce garantuje nějakou dobu používání a pak vyměnit.A proč?Po určité době přestává fungovat tak jak má.A co to má za vliv na motorku?Spotřebu,výkon a tím i max.rychlost.Nezlobte se,ale ještě mi nikdo nedokázal vysvětlit,že to je jinak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640
trungsi>Možná "chytráci":martyzostravska a Paťa. by si měli přečíst toto:
http://www.oleje.cz/...nosti_oleju3 [/quote]
Pokud dvoutakt hodne coudi a vykonove parametry cca sedi a je sestelovano, tak je dobre myslet na vlastnosti oleje. Urcite plati to, ze vlastnosti oleje pozitivne ovlivnuji spotrebu paliva ... zamezuji opotrebeni a take pomahaji udrzovat cisty spalovaci prostor ... to maji teda hlavne na starost detergentni prisady v palivu, jsou ale i v oleji a proto to musi mit vliv cistotu spalovaciho prostoru ... jen vyjadruji souhlas viz. predesla ne moc konkretni debata. Jde proste o synergicke efekty mezi olejem, palivem a aditivy v nasem pripade specialne s detergentni prisadou.
Zkusenosti lidi jsou zde to jedine o co se lze oprit a u dvoutaktu obzvlast. Dela se plno ruznych testu, to co je tady probirano, lze resit jen testem na motoru ... bohuzel srovnavaci testy u komercnich oleju, ktere provadeji ruzne VŠ apod. nelze zverejnovat dost casto se to koduje a zverejni se olej c. 1 atd. atd. proste pro trh musi byt olej podle norem a hotovo a nektere dost specialni podminky viz. dvoutakt se neresi a ve vztahu ke starsim motorkam uz vubec ne.
Jinak ten clanek z oleje.cz psal nekdo u koho jsem nejakou dobu studoval a na tom jeho pracovisty se testuji casto i komercni oleje.
babuka>trungsi>Možná "chytráci":martyzostravska a Paťa. by si měli přečíst toto:
http://www.oleje.cz/...ky_vlastnosti_oleju3
Pokud dvoutakt hodne coudi a vykonove parametry cca sedi a je sestelovano, tak je dobre myslet na vlastnosti oleje. Urcite plati to, ze vlastnosti oleje pozitivne ovlivnuji spotrebu paliva ... zamezuji opotrebeni a take pomahaji udrzovat cisty spalovaci prostor ... to maji teda hlavne na starost detergentni prisady v palivu, jsou ale i v oleji a proto to musi mit vliv cistotu spalovaciho prostoru ... jen vyjadruji souhlas viz. predesla ne moc konkretni debata. Jde proste o synergicke efekty mezi olejem, palivem a aditivy v nasem pripade specialne s detergentni prisadou.
Zkusenosti lidi jsou zde to jedine o co se lze oprit a u dvoutaktu obzvlast. Dela se plno ruznych testu, to co je tady probirano, lze resit jen testem na motoru ... bohuzel srovnavaci testy u komercnich oleju, ktere provadeji ruzne VŠ apod. nelze zverejnovat dost casto se to koduje a zverejni se olej c. 1 atd. atd. proste pro trh musi byt olej podle norem a hotovo a nektere dost specialni podminky viz. dvoutakt se neresi a ve vztahu ke starsim motorkam uz vubec ne.
Jinak ten clanek z oleje.cz psal nekdo u koho jsem nejakou dobu studoval a na tom jeho pracovisty se testuji casto i komercni oleje.
PLNÝ SOUHLAS!!!!!!
1 reakcí na tento příspěvek Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640
schválně jsem tedy zabrousil na stránky trabant.cz a hledal.. našel jsem asi tot (výňatek z diskuze) :
"Létáme na ultralehkém letadle poháněném trabantem. V minulosti jsme měli problémy s guferem od zapalování. Tak jsme přešli na polosyntetiku Valvoline a motor běžel tak 70 hod.Za letu běží trabant tak na 2500-3000ot/min. Ředili jsme 1:50. Napřed se zhubilo gufero, později se přidřel píst a nakonec se kouslo ložisko ze strany zapalování. Po přečtení příspěvku od VladaB, a hlavně technické specifikace olejů, který si také ztěžoval na malou životnost motoru mazaného kvalitnějšími oleji jsme přešli na olej Hekra M2T, který společně s Paramem Trysk má při 100 stupních vizkozitu 17. Ředíme 1.40, protože první válec je vystaven proudu vzduchu a je více studený než ten zadní. Kvalitní moderní oleje Castrol, Esso, Valvoline mají při této teplotě vizkozitu okolo 7,5-8,5 což je hodnota poloviční. Vůle na pístu a válci je 0,05 mm. Od té doby, kdy používáme tento olej/HekraM2T/ motor běží bez problémů. Po nastartování sice zakouří, ale jak se prohřeje, tak je to dobré. Máme už nalétáno okolo 100 hod. při spotřebě 6,5-7 l za hod. při cestovní rychlosti 95-110 km/hod. Takže si myslím, že všechny minulé problémy lze přičítat použitému oleji. Naši známí, kteří mají rovněž ve svém letadle trabanta, tak mají nalétáno 1000 hod bez problémů. Ředí l:40 a používají starý dobrý M2T. Možná se vám ty hodiny přepočtené na km zdají málo, ale je třeba si uvědomit, že motor je svíčkami dolů, nemá nucené chlazení, zapalování je magnetem, kdy pálí obě svíčky současně. Olej mícháme s benzinem až před nalitím do nádrže. Svíčky měníme tak po 40 hod. letu, což při ceně 70 Kč za obě nestojí za řeč. My z motoru nepotřebujem dostat výkon, na start to stačí, ale spolehlivost. Když se nám zastaví za letu, tak sedíme v poli. Jak se říká, každému co jeho jest. Traban byl dělaný na M2T a lít do něho něco jiného je je zbytečné."
odkaz na celou diskuzi je zde
a možná ještě tady
je zajímavé počtení..
takže za sebe můžu říct, že mi mohou všechny moderní oleje políbit zadnici a zůstanu věrný starému dobrému m2t-čku
Na tom vyse uvedenem odkazu od kolegy (oleje.cz ...) je prave tak trochu nastinena problematika modernich oleju se snizenou viskozitou/zivotnosti ... treba v USA jsou myslim hodne oblibene, vzdy je to neco za neco. Troufam si ale tvrdit, ze to co tady bylo doporucovano je lepsi volba ... ne ze budou kazdeho u Jawy trapit emise, ale z tohoto pohledu to je lepsi volba a myslim, ze i s ohledem na cistotu motoru to bude lepsi volba. Nechci se poustet do debaty co je lepsi horsi olej...vzdy ale plati konstrukce motoru + opotrebeni vs. podminky nasazeni vs. aditivace oleje + vlastnosti zakladoveho oleje + aditivace a vlastnosti paliva. Je to vec odzkouseni.
Velmi dulezita je ale ta zminka, ze to michaji tesne pred nalitim do nadrze. To je prave to proc nepouzivat treba ruzne dodatecne radoby univerzalni prisady. Nektery olej muze byt hure misitelny to je bez debat.
Jedna blbost ... mel jsem par samolepek "Letam na TOTAL" dostala to jedna kolegyne Byl to nejaky olej take do mensich letadylek na aute motorce to je trochu Tak to kdyz jsme u tech letadel.
Pro me je zajimava ta svicka ... mam neco mensiho pro inspiraci ... stacionarni spalovaci motor pro spalovani bioplynu ... bioplyn je dost agresivni obsahuje sulfam atd. atd. no a ty nejlevnejsi svicky Brisk vydrzeli mesice a super drahe nejmenovane znacky par dni. Jinak s tim Trabantem zajimave.
Naposledy editováno 02.01.2009 15:15:50
trungsi>martyzostravska>trungsi>Sahyb>Já si myslím, že když kouří JAWA 350 typ 640, že je to v naprostém pořádku a ještě zablitý konce výfuků, to k tomuto typu také patří. Pokud to tyhle náležitosti splňuje, tak je vše OK
Omyl Sahybe.Já měl jawu tak vypiplanou,že kdyby si dal do zadu na koncovku výfuku kapesník tak tam máš jen saze.Valvoline je srač......Zkoušel jsem ho a je...Když jsem začal jezdit na shell olej tak rozdíl v zátahu byl jako kdybych tam dával předtím special 91 a pak natural 95.A navíc jak tu bylo řečeno ve výfukách to dělá takový bláto....darmo mluvit.Nejlepší shell.Hlavně i cenou.
Ale co je paradox,že když jsem tankoval na jakékoliv Shellce benzin tak mi to jezdilo míň.Nejspíš kvůli všem těm aditivům.
Ale jinak ok.
věc názoru
No to není věc názoru..to je věc zkušeností.A pár lidí co jsem jim takhle poradil v okolí si to chválily taky.Navíc když vám někdo motor "udělá" tak by jste se divily jak to pak jezdí.Měl jsem motor dělaný ve zn.servisu a tam to posrali.Pak jsem to dal jednomu týpkovi co má velorexy tří nebo čtyřkolový...Ten dá ten motor dohromady i ve spánku.Nechal mi udělat ůplně přesný výbrus.Musel jsem 2000-2500km do toho lejt M2T aby se zanesly rýhy po výbrusu.Karbon se tam pěkně zapeče a po těchto ujetých kilometrech tam dát jinou značku oleje("lepší") a už to nemíchat s jinou.Přebytečný karbon se uvolní a vylítá ven,ale tam kde má být tam zůstane.Můžete mít názor jaký chcete,ale tohle mi přesně tvrdily i na již zmíněných jawa stránkách.Navíc to opravdu funguje.Jawička mi žrala málo a jezdila pěkně.Do paceřáku 110-120 nebyl problém.Měl jsem taky upravený karburátor,vyleštěný kanály,změněné převody a kvůli tomu v Jablonci ocejchovaný tachometr.Protože jinak by to ukazovalo nesmysly.Do jawičky jsem narval 50tis.
s jawkama a cz jsem jezdil, vim jak vypada motor po 30tkm, ktery jezdil na valvoilne.
Uz neresim nazor typu? valvoline jsem zkousel a je to sracka protoze to je sracka.